Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Wauw, dat is megaveel zeg! Fijn dat het zo goed gewerkt heeft (heb je tenminste niet voor niets geleden..hahaha).
Was het gezellig gisteren even met zijn allen?
Gisteren toch nog erg druk geweest. Veel dingen uitgezocht en weggegooid, dat was ook wel nodig. Nu overall gewoon meer ruimte in kastjes etc, fijn.
Morgen lekker naar Rotterdam. Ook zin in. Lekker door de stad slenteren en dingen kijken, beetje shoppen, lekker luieren in het hotel en niets doen, ook fijn na afgelopen week, hihi.
Op dit moment helemaal niet bezig met afvallen. Dat wil ik wel weer oppakken als ik weer werk.
Het was heel gezellig gisteren. Ik heb ook lekker meegegeten, natuurlijk wel een beetje opgelet, geen patat enzo maar wel lekker salade, gewokte garnalen met groente, slibtong van de gril en fruit toe. Ook een wijntje gedronken, en zo waar, vanmorgen weer 2 ons lichter op de weegschaal.
Vanmiddag met mijn vriendin aan de wandel geweest, hond mee. Er was lazy sunday afternoon aan de haven hier. Ze hadden een tent opgezet met een bleusband. Barretje erbij, verschillende foodtrucks, was echt heel gezellig.
C wilde niet mee, die ging formule 1 kijken.
Jij gaat morgen dus gezellig naar Rotterdam, veel plezier, geniet er van, lekker een paar dagen eruit,
Hebben jullie het naar je zin in Rotterdam?
In ieder geval al een paar dagen mooi weer. Geniet er van!
Gisteren ben ik gaan wandelen. Via Facebook werd er een clubje opgericht voor mensen die wilden wandelen. Er was 1 vrouw die een oproep had geplaatst en ineens is er een wandelclub. Super gezellig was het. Vrijdagavond gaan we weer. 1 tot 1,5 uur.
Vandaag met mijn vader de sieraden van mijn moeder uitgezocht.
Maandag gaan we de as ophalen.
We zijn er weer! Die paar dagen zijn eigenlijk omgevlogen zeg. Maar het was wel heerlijk. Het hotel was op zich hartstikke goed, maar de bedden vonden zowel mijn knul als ik wat minder..Smal, de kussens waren dun (nog wel extra kussens gekregen), helaas geen uitzicht. Badkamer was prachtig en verder alles erop en eraan, maar we hebben wel wat slaap in te halen, hahaha. Het weer was inderdaad prima, we hebben wat afgesjouwd..We zijn niet naar een honkbalwedstrijd gegaan, Nederland deed het niet zo goed daar en dat zou toch ook weer een smak geld zijn, mijn knul vond het helemaal prima, liever dat geld uitgeven aan wat extra's voor het eten etc. Eindelijk ook de Markthal gezien en de Erasmusbrug "beklommen", gaaf hoor, wat een uitzicht. Erg veel gelopen, gelukkig eigenlijk dan maar weer, want wel te veel en te fout gegeten. Vanaf volgende week ga ik echt weer even streng zijn voor mezelf, het is weer nodig.
En jij gaat er ook nog bij wandelen, bij de rest wat je al doet. Pfoe, petje af hoor!
Denk je dat het ook te maken heeft met de kanker die je hebt gehad? Dat je nu extra goed voor jezelf en je lichaam wilt zorgen? Ik denk dat jij het sowieso al in je had, je was altijd eigenlijk al heel goed bezig.
Zoveel van die gezellige stoepterrasjes in Rotterdam he, die zie je hier echt veel minder. Wel weer heel blij dat het hotel midden in het centrum was. Je liep zo de deur uit en de winkelstraten in, heerlijk (voor even dan, hahaha). Ook vlakbij het complex waar we de vorige x zaten, dat appartement. Misschien toch gewoon even wat meer sparen voor een eventuele volgende x. Ik hou gewoon meer van een eigen bedoeninkje dan een hotelkamer. Vroeger al, als ik naar het buitenland ging, altijd een bungalowtje of een appartementje. Maar het was gewoon erg fijn er even helemaal uit te zijn, dat sowieso. Brr en nu wordt het volgende week bloedheet he! Misschien wel fijn dat ik dan op kantoor zit, hahaha.
Gaan jullie nog iets doen met de as van je moeder?
Klinkt gezellig zeg, fijn dat jullie genoten hebben.
Ik ben vanavond met C naar de film Rocketman geweest, over Elton John. Ik heb niks met Elton John, maar het was een goede film waar met name in werd gegaan op zijn jeugd en begin jaren en zijn alcohol en cocaïne verslaving.
Op het werk zijn het heftige rijden. Vanmiddag moest ik met een cliënt naar de raad van kinderbescherming en is er een onder toezichtstelling uitgesproken.
Dinsdag druk geweest met een zorgmelding bij veilig thuis en ook morgen moet ik weer een zorgmelding doen.
Ik hoop dat het de komende weken, als hier de vakantie begint, wat rustiger wordt.
Weer een heftige dag op het werk en helaas een gezin moeten aanmelden bij samen veilig. Maar nu lekker weekend!
Het weekend goed begonnen met een wandeling van bijna 10 km.
Het was heerlijk wandelweer en een leuke route.
Nu lekker gedoucht met de beentjes op de bank.
Morgenochtend sporten, vanmorgen ging niet omdat ik een afspraak had.
Moet jij nu maandag weer gaan werken? Wat gaat zo’n vakantie altijd hard he.
Nog plannen voor het weekend?
Hier is morgen weer een festivaltje met bands. Zondag gaan we met mijn vader naar Essen, België, op bezoek bij een nicht van ons.
Boehoe ja, maandag weer werken..Ik heb er nog helemaal geen zin in.
Het (ongetwijfeld) vele werk wat er ligt kan me niet schelen, maar dat gezeur weer over de nieuwe plannen, werkgroep zus en werkgroep zo terwijl de werkdruk zo hoog is, daar kan ik me al wel druk over maken. Heeft totaal geen zin, dat weet ik wel, maar het blijft lastig. Ik heb expres mijn laptop en telefoon op kantoor gelaten, zodat ik niet mijn mail kan checken morgen en gewoon helemaal blanco naar kantoor ga en daar wel zie wat er allemaal is gebeurd tijdens mijn afwezigheid.
Voor hetzelfde geld zijn we al verhuist van werkplek!
Geen plannen voor het weekend. Vooral erg lui zijn. De was is allemaal gedaan, misschien morgen nog een beetje strijken. Mijn vriendin is sinds gisteren op vakantie in Amerika. Zij is, behalve basisschooljuf, in haar vrije tijd jazz zangeres en is daar toegelaten tot een masterclass jazz. Hartstikke cool natuurlijk. Nu is ze nog in San Francisco, waar ze vandaag naar een honkbalwedstrijd gaat (supergaaf). Top als je zo je dromen kunt waarmaken he. Mijn dromen gingen vandaag niet veel verder dan niet koken en zin hebben in iets, dus als afsluiter van de vakantie heel veel sushi besteld. hahaha. Het was weer heerlijk.
Verder is het hier weer heel erg meegevallen met het noodweer. Wel wat buitjes en donderklapjes, maar niets vergeleken met wat ik op tv heb gezien. Ik zou het wel lekker vinden als het morgen wat droger zou zijn, zodat ik nog 1 dagje lekker buiten kan luieren.
Ga je volgende week, als het zo idioot warm wordt ook wandelen?
Rocketman lijkt mij ook een mooie film, al heb ik net als jij niet zoveel met Elton John. De muziek is wel herkenbaar en ik ben ook wel geinteresseerd in zijn levensverhaal. Misschien leuk om te doen met een vriendin in de komende weken. Heftig allemaal op je werk. Na deze week heb je een weekje vrij toch?
Lekker.
Deze laatste vrije dag is omgevlogen. Lekker weer, dus ook nog wel buiten gezeten.
Pff, ook nog gestofzuigd, want ik denk dat ik daar de komende dagen totaal geen puf voor heb, ook omdat het zo heet wordt. Beetje gestreken, tour gekeken, gelezen..
Zo is het voor mij alweer bijna bedtijd. Alhoewel..ik doe waarschijnlijk toch geen oog dicht. Jammer, alleen die eerste nacht na terugkeer uit Rotterdam prima geslapen, daarna weer waardeloos. Wat een stom iets is dat toch. Ben je nog naar die bandjes geweest en hoe was het vandaag in Belgie?
Ja, het was heel gezellig gisteren middag. Ik was met mijn vader en een vriendin en we kwamen daar kennissen tegen. ‘S avonds heerlijk mosselen wezen eten. Was echt een geslaagde dag.
Op een enorme hagelbui in de middag na. Hagelstenen zo groot als pingpong ballen..... Heel veel schade aan de fruittelers hier, maar ook heel veel auto’s beschadigd.
Daarna bleef het gelukkig droog.
Vandaag naar mijn nicht en haar kan in België geweest. Was ook erg gezellig.
BBQ aangestoken, wijntje erbij.
Morgen echt weer goed gaan opletten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom noemen jullie je kind 'knul'?
He Alkemade, ik noem mijn kind "knul" omdat ik (uiteraard) zijn naam hier niet wil noemen en ik vind het ook een beetje onzinnig om een fake naam te bedenken.
Knul is duidelijk, mijn knul is mijn zoon. En een knul is gewoon een jonge vent (zoals onze zonen ook zijn), niets raars aan, toch...? "Mijn zoon" klinkt een stuk afstandelijker, vind ik. Maar ja, das mijn mening.

Wat vliegt zo'n weekend dan weer voorbij he Dolphine, jammer. Maar je hebt leuke dingen gedaan, dat is fijn. Ik viel echt met mijn neus in de boter vandaag. Echt een vreselijke achterstand in het werk, ik geloof niet dat er ooit eerder zo'n grote achterstand is geweest. Als kers op de taart kwam vandaag ook nog het bericht dat mijn manager gaat verkassen naar een ander kantoor, niet uit vrije wil, maar daar is iemand op non actief gesteld, hij moet daar naartoe en voor de functie bij ons wordt er een vacature gesteld. Jippie. :(
Dit soort dingen draagt natuurlijk niet bij aan rust.
Maar ondanks alles was het ook wel weer leuk om weer te werken, het is tenslotte ook altijd wel gezellig. Maar die achterstand..geen idee wat we daaraan zouden moeten doen. Sowieso al te weinig mensen en nu nog minder door vakanties, het zou ook raarder zijn geweest wanneer er geen achterstanden zouden zijn, maar toch, het werkt erg onrustig, dweilen met de kraan open. Vroeger was het nog wel eens zo dat er in de vakantietijd minder instroom was, maar sinds het grotendeels een digitaal werkproces is, gaat dat ook niet meer op. Nou ja, je kunt niet meer doen dan je best en er wordt ook geen probeem van gemaakt, maar ik vind het zelf bijzonder irritant.
Misschien maak je je wat te druk om die achterstand? Je kan niet meer doen dan je doet en de rest duurt dan wat langer.
Wij hebben ook een wachtlijst, wat we eigenlijk niet mogen. We moeten binnen 2 weken contact opgenomen hebben met cliënten die zich aanmelden. Dat lukt momenteel ook niet.
Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis. Ik blijk de ziekte van hashimoto te hebben. Dit is een auto imuun ziekte waarbij mijn schildklier de stoffen die het aanmaakt weer afbreekt.
Uiteindelijk gaat mijn schildklier trager werken en zal ik aan de medicatie moeten. Dit wordt in de gaten gehouden door een jaarlijkse controle.
Kon er ook nog wel bij he......
Vandaag samen met mijn vader de as van mijn moeder opgehaald. Dat was wel weer een beladen moment.
Ik had het je ook eerder gevraagd, maar misschien had je het niet gezien, maar gaan jullie nog iets speciaals doen met de as van je moeder? Ja, dat is ook weer even zo'n moment he, dat het weer even heel duidelijk is.
Jeetje Dolphine, jij hebt echt wel ontzettend veel pech zeg, met je gezondheid.
Is het stom toeval dat je dit hebt of dit iets erfelijks? Ik had er nog nooit van gehoord.
Heb je er nu ook klachten van?
Wat gaan ze maandag doen en hoe heb je nu dit bericht gekregen?
Ach ja, probeer ook me niet zo druk te maken over die achterstand, lukt de ene x beter dan de andere x.
Ik vond het vandaag al verschrikkelijk warm. Pfff, niet leuk meer. Nu ook, ik zit hier in een korte broek en een hemdje, ventilator staat op mij, maar heb het hartstikke warm. En morgen moet ik echt even naar de winkel, daar verheug ik mij ook niet zo op. Hopelijk is het vannacht een beetje te doen. Heb gelukkig wel een plafondventilator in de slaapkamer, dat scheelt..
We hebben allemaal een sieraad uitgezocht waar een beetje as in kan en mijn vader heeft een mooie mini urn voor op de kast. De rest zal bewaard worden, geen idee nog wat we daarmee gaan doen.
Ze hebben vorig jaar op de petscan een afwijking aan de schildklier gezien, sinds dien sta ik onder controle, en nu kwam dit er uit. Maandag heb ik gewoon een afspraak met de arts, dan krijg ik de uitslag van de echo en het bloedonderzoek wat ik 2 weken geleden gehad heb. Zolang ik geen klachten krijg en de schildklier nog werkt doen ze niks, alleen controle. Als de schildklier functie te veel achteruit gaat dan ga ik medicijnen krijgen. Het schijnt wel erfelijk te zijn en samen te kunnen hangen met hormoongevoelige borstkanker. Laten we het er maar op houden dat mijn hormoonhuishouding ontregeld is.
Ondanks de warmte vandaag toch nog even gewandeld. Niet zo ver, kilometer of 5, maar toch gedaan. Met 4 dames.
Bwah, wat dapper, dat je toch gewandeld hebt! Ik vind het echt vreselijk buiten nu.
Ik moest net echt naar de winkel, lekker sla, komkommer, tomaatjes, fruit inslaan, maar wat een hel! hahaha. En je zou denken, in de winkel is airco, dat is toch juist lekker. Welnee, juist dan breekt het zweet me uit. Had ik vanmorgen op kantoor ook, het was helemaal niet warm binnen, maar ik had natuurlijk gefietst, dan duurt het zo lang eer ik weer afgekoeld ben. Zweetdruppels op my face, gatver, dan voel ik me echt niet happy. Als ik dan weer afgekoeld ben is het goed. Gelijk alles maar weer in de was gemikt en nu lekker alleen een hemdje en korte broek. Lekker klagen! Het is natuurlijk hartstikke fijn dat het zulk mooi weer is en zonnig, maar dit is iets too much voor mij.
Dat is wel een mooi aandenken ja, een sieraad.
Heb je zelf niets gemerkt van de afwijking aan je schildklier? Misschien toch die vermoeidheid, waar je een tijd last van had? Maar ja, dat heeft ook aan iets anders kunnen liggen natuurlijk. Gelukkig hebben ze het onderkend en kunnen ze het nu in de gaten houden.
Ik heb nergens zin in. Heb wel boodschappen gedaan dus en de wasmachine draait (diedroogt als een tierelier), denk dat ik maar gewoon lekker de tour ga kijken. Vrijdag heb ik 5 uursdienst, joepie. :(
1 ding scheelt, wel lekker koel op kantoor...
Ik heb morgen een mega drukke dag op kantoor, veel afspraken, dat betekend dus veel huisbezoeken. En daar dan nat en bezweet aankomen, bah.
Ik moest vandaag ook boodschappen doen want gisteren was er een storing bij de kassa’s.
Kom ik bij de winkel, ligt er een man midden op de weg. Was onderuit gegaan met de scooter, onder het bloed en veel pijn. Assistentie verleend. Hij is uiteindelijk meegenomen met de ambulance met een gebroken sleutelbeen en vermoedens van een klaplong. Heb daar bijna een uur in de bloedhitte gestaan met een parasol boven die man.
Vanavond even met mijn buurvrouw en de kindjes naar de kermis geweest en nu languit op de bank, met ventilator naast me.
We hebben deze week ook nog een hondje te logeren van mijn vriendin die op vakantie is.
Heb je je drukke dag overleeft? Getverdemme, het is echt niet lollig meer he!
Afgelopen nacht al geen oog dicht gedaan, ik bleef maar draaien en kon gewoon de slaap niet vatten. Het was zo warm dat zelfs de klimaatbeheersing op kantoor het niet meer aan kon en in de middag werd het steeds kleffer, benauwd.
Verheug me echt al op de morgen, pffff :(
Jee zeg, dat jij daar nu net weer moest aankomen toen het net gebeurd was. Vreselijk, in die brandende zon. Fietsen is ook vreselijk nu. En ik wil en moet hoognodig naar de kapper, maar moet er niet aan denken om dat nu te doen.
Dus hopelijk volgende week echt koeler en dan lekker naar de kapper.
Ik vind het haast genant om morgen de boodschappen te laten bezorgen.
Die gast blijft erin ! Heb wel geprobeerd zo min mogelijk zware dingen te kopen.
Aangezien we voornamelijk aan de sla zijn viel dat nog wel mee, maar ja, frisdrank he..Ik vond het gisteren ook walgelijk om de tassen naar boven te sjouwen, heb mooi mijn knul er ook 1 laten ophalen.
Dit is gewoon zoooo niet mijn weer...van mij mag het ijs regenen, hahaha.
Nou ja, ijs en regen hoeft van mij nu ook weer niet, maar iets minder heet zou wel prettig zijn.
Enige bijkomstige voordeel is dat je vanzelf afvalt met al dat zweten.
Zelfs de honden liggen hier de hele dag voor pampus.
We hebben de hond van mijn vriendin te logeren sinds gisteren, vanwege haar vakantie.
Die is duidelijk niet gewend om ‘s nachts alleen te zijn. ( slaapt bij haar op de slaapkamer). Dat wil ik absoluut niet, dus hier blijft ze beneden in de bench.
Dat hebben we gehoord. Het dametje was het er niet mee eens en bleef maar blaffen. Uiteindelijk maar een dekentje over de bench gegooid.
Hoera, het is weekend. Pff, eindelijk kans om even bij te komen na al die slapeloze nachten en lange dagen. Mijn 5 uurs dienst ook goed volbracht, lekker gewerkt. Jammer dat het een druppel op de gloeiende plaat is, maar voor mijn eigen gevoel is het goed.
Waarschijnlijk blijft het hier nog wel even heet, maar na het weekend moet het echt een stuk minder zijn he..ik kan niet wachten!
Je vriendin krijgt straks een hele "nieuwe" hond terug, 1 die een stuk zelfstandiger is, hahaha. Mijn knul heeft zijn matras in de woonkamer gelegd. Het is echt niet uit te houden in zijn slaapkamer, bijna 40 graden, met ventilator.
Het wordt tijd voor een airco! Bij mij is het ook niet lekker, maar gelukkig geen zon de hele dag en alleen daardoor al koeler.
Van mij mag het komende nacht al lekker gaan regenen en onweren..ooo, een koel windje, wat zou dat fijn zijn!!
Laat het nog maar even droog blijven hoor. Wij hebben een tuin vol pubers, mijn knul viert zijn verjaardag voor zijn vrienden. En ik heb dat gespuis liever in de tuin dan in huis hoor.
Maar ze hebben het gezellig en het is een leuke club.
Zondagmiddag vieren we het voor de familie en volwassenen.
17 wordt ie al weer..... klinkt echt oud zeg.
Vanmiddag met 3 collega’s een borrel gaan drinken na het werk. Geproost op de vakantie.
Heerlijk weekend ja. Heb het lang volgehouden voor mijn doen, maar ga nu toch echt lekker slapen.
Jaja, al bijna volwassen!
Bwahhh, wat was (is) het vandaag nog warm he! Hoewel het wel anders aanvoelde als gisteren, er is gelukkig meer wind, maar nog steeds wel hot. Vanmorgen even snel naar de winkel, vers fruit halen, pff, was blij weer binnen bij de ventilator te zijn.
Heb jij nu komende week lekker vrij?
Het is in de woonkamer nu 31,9. Heb alles tegen elkaar open staan (alle deuren gebarricadeerd omdat ze anders dichtklappen) en blij vlagen is er wel een lauwe wind, maar over het algemeen..
Niet te doen!
hier eindelijk een buitje vandaag. Buiten is het heerlijk afgekoeld en heb alles tegen elkaar open gezet. Heb nu net de deuren weer dicht gedaan, maar binnen is het helaas toch nog warm. Mijn slaapkamer ook, jammer. Maar het schijnt iets van 16 graden te worden komende nacht, dat is toch echt wel erg lekker vergeleken met afgelopen nachten! Gezellige verjaardag gehad? Morgen is hij echt jarig, toch?
Jammer, het weekend is weer voorbij en morgen wacht een nieuwe werkweek..
Gelukkig ook een collega weer terug van vakantie, het is echt niet te doen, qua hoeveelheid werk en alles helpt. Gelukkig gaat mijn arts, waarvoor ik typ, komende week met vakantie, dus heb ik daar even geen omkijken naar. Dat scheelt toch ietsje.
Mijn kapster is komende week met vakantie. Grrr en ik wilde juist een afspraak maken nu het wat koeler wordt. Zaterdag zat ze helaas al helemaal vol. Ik moet dus nog een weekje doorbijten. zucht...hahaha.
Mijn knul heeft een super leuke dag gehad. Vanaf een uur of 3 visite en ‘s avonds lekker de BBQ aangestoken. Niet meer zo bloed heet, maar wel heerlijk buiten kunnen zitten.
En we hebben kennis gemaakt met de ouders van zijn vriendin. Ik heb ze toch maar eens uitgenodigd, ze zijn tenslotte al bijna 5 maanden samen.
Morgen is hij echt jarig ja.
Ik moet morgen even naar het ziekenhuis, gesprek met de arts vanwege de schildklier.
Daarna ga ik even lunchen met hem. Gezellig!
Ik ben heerlijk vrij de komende week. Ik ben er ook echt even aan toe hoor.
Gefeliciteerd met je knul! Fijn dat ie zo'n leuke dag gehad heeft. Fijn he, dat het niet meer zo heet is, maar wel mooi zomerweer. Morgen nog een dagje heet.
Hoe was het in het ziekenhuis?
Morgen is het mijn beurt. Doe er verder niets aan hoor, wel s avonds lekker sushi eten en taart (zonde..ben net 4,7 kilo afgevallen..hahaha).
Ik heb weer zo belabberd (bijna niet) geslapen afgelopen nacht. Je zou toch denken dat het beter zou gaan nu het zo afgekoeld is, pfff. Misschien moet ik het toch maar eens aankaarten bij de huisarts, dat zit ik ook maar voor me uit te schuiven.
Dank je wel. Dacht dat het klaar zou zijn met feesten, maar heb weer de tuin vol pubers. Nou ja, laat ze maar even.
Ik heb ook een paar beroerde nachten gehad, hoop echt dat ik vanavond wat beter slaap.
In het ziekenhuis was oké. Mijn schildklier is in vergelijking met vorig jaar niet verder achteruit gegaan.
Het is nu voldoende om jaarlijks via de huisarts bloed te prikken, om de waardes te bepalen. Als het goed blijft hoef ik er niet meer voor terug, pas als het achteruit gaat.
Ja, jij bent morgen aan de beurt. Voor ons is het natuurlijk een stuk minder leuk om een jaar ouder te worden dan voor die pubers. Hij kan niet wachten tot hij 18 wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven