Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
En, heb je het toch nog een beetje gevierd gisteren?
Je had in ieder geval een mooie dag. Hier komt het op dit moment met bakken uit de hemel. Wel lekker om de boel een beetje af te koelen. En zeker fijn voor de tuin.
Hier is het nu nog maar 22 graden in huis, heerlijk!
Ik ben zo waar aan een boek toegekomen mijn afgelopen vrije dagen. Dat is fijn!
ik wilde maar dat het hier eens zo lekker hard zou regenen. Gisteren heeel ietsje, maar stelde weinig voor. Gelukkig wel een stuk koeler! Ik had net alles tegen elkaar open, heeeerlijk, maar helaas tochtte het zó erg dat er van alles omviel. Ik had al van alles tegen de open deuren gezet, zodat die niet dicht zouden slaan, maar dit ging een tikje te ver. Heb nu alleen de boel achter open, jammer, maar hopelijk doet dit ook wel iets. Ik vind het in mijn slaapkamer nog zo warm. Het raam staat wagenwijd open (klapraam), maar het lijkt toch of er amper koele lucht binnenkomt. Ook met de boel open komt de wind er niet, omdat ie om een hoekje ligt..haha, drama!
Heb het niet uitgebreid gevierd, alleen mijn vriendin is 's avonds gekomen. Een geschenkdoos van Rituals, zalig. Van mijn knul heb ik een heleboel van die 'sheet" gezichtsmaskers (is een soort nat doekje, waar ogen, neus en mond uit zijn gesneden en dat is dan een kant en klaar masker. 20 minuten laten zitten, erafhalen, weggooien en het overgebleven product inmasseren. Heeeerlijk, vooral in Korea heel populair. Verder nog een make up spiegel met verlichting. Briljant!
In het hotel stond er zo een en ik vond m erg praktisch, dat heeft ie goed in zijn oren geknoopt. Dit jaar voor het eerst niet eerst aan mij gevraagd wat ik hebben wilde, hahaha. Lekker sushi besteld (pfff, te veel) en ook een lekker stuk taart gehad. Vandaag maar weer braaf aan de sla. haha. Wel boek ben jij aan het lezen? Ik heb net de nieuwste van Jo nesbo uit (hartstikke goed weer) en ben begonnen in de boeken "de zeven zussen". Boeiend! Wel een heel ander genre dan ik normaal lees, eigenlijk ook best heel romantisch, maar ook mysterieus. Ik leg m niet makkelijk weg. Dus nu snel het huishouden en dan "mag" ik weer lekker lezen.
hihi.
Ik ben bezig in de nieuwste John Grisham. Heb hem uit trouwens.
Vandaag naar mijn vader geweest, hij gaat morgen met mijn broertje mee op vakantie. De sieraden en urn gevuld en daar maar gekookt. Mijn knul is weer aan het werk, na 1,5 week vakantie.
Mijn broer en C kwamen wel mee eten.
Morgen een dagje met een vriendin naar Utrecht. Volgens mij heeft ze een hele shoproute uitgestippeld. En ik ben zo’n shopper....😱
Haha, misschien zie je wel hele leuke dingen, voor de vakantie of zomaar. Gelukkig is het niet meer zo heet! Het heeft hier gisteren uiteindelijk toch ook nog wel behoorlijk geregend. Heerlijk hoor. Lekker afgekoeld in huis, eindelijk.
Mijn knul heeft het idee dat de oefening van de fysio een beetje helpen. Pfoe, dat zou toch fijn zijn zeg! Helemaal goed merkt hij het niet, want er is momenteel geen honkbal, dus die bewegingen maakt hij niet, maar hij merkt het aan hoe hij 's morgens wakker wordt. Volgende week moet hij er weer heen, deze x gaat ie alleen de reis maken naar Zeewolde, ik ben benieuwd. Op het werk is het helaas nog steeds superdruk. Gelukkig is het ook wel gezellig, dat scheelt..
Ha fijn, het is weekend. Het is eindelijk zo ver afgekoeld in huis dat ik "normaal" heb kunnen stofzuigen en dweilen. Ook de bedden verschoond, lekker.
Heb je lekker geshopt? Geen plannen voor het weekend, beetje saai misschien, maar helemaal niet erg. Lekker een beetje kalm aan na weer een hectische werkweek.
Begint voor je knul de voetbal ook al weer?
Voorlopig hier geen voetbal hoor, de vakantie is nog maar 2 weken bezig hier, dus dat gaat nog wel even duren.
Vanmorgen hebben wij eindelijk een nieuwe vloer uitgezocht. Het wordt toch pvc. Kleur grijs/ bruin eiken. Volgende week wordt ie geleverd en dan na de vakantie ergens een keer leggen. Maar ik ben blij dat we een keus hebben gemaakt.
Ook heeft C vanmorgen zijn nieuwe auto opgehaald. Heel fijn, zo voor de vakantie.
Morgen misschien even naar muziek op straat in de binnenstad. Is vooral bij mooi weer heel gezellig. Verschillende bandjes bij verschillende horeca gelegenheden. Leuk!
Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt morgen.
Ik heb gisteren een nieuw spijkerjackje gekocht, die van mij was gescheurd.
Voor mijn knul wat shirts en bij de primarkt een zonnebril voor 1,50. Daar hou ik van die prijsjes.
Het was heerlijk weer vandaag he! Perfect voor zo'n uitje als bij jullie, zijn jullie nog geweest?
Fijn zeg, een nieuwe vloer. Ik heb ook PVC, in de hal. Bevalt hartstikke goed.
Heerlijk he, zo shoppen bij Primark. Ik kom daar ook eigenlijk nooit met lege handen weg. Dinsdag eindelijk naar de kapper. Ik kan er helemaal niets mee en ben het zo zat. Ik wilde het wat laten groeien, maar ik denk dat ik er toch weer een stukje af laat halen. Niet superkort, zoals ik eerder ook wel heb gehad, maar iets er tussen in.
Ik vind het leuk als het een beetje "luchtig" valt maar omdat ik zoveel haar heb (net als jij) valt het al snel behoorlijk zwaar en massief. Nou ja, maar eens overleggen met mijn kapster. Hoe dan blij dat ik ga! Jij nog een week werken en dan vakantie, toch?
Heerlijk vooruitzicht!
Mijn knul heeft een stappenplan moeten maken voor zijn studie, waarin hij voor 01-01-2021 klaar zal zijn. ik vind het wel goed, zo'n stok achter de deur. Niet dat hij nu niets doet, maar hij neemt er wel de tijd voor. Vooral in stage heeft hij niet veel zin. Maar wetende dat hij voor 01-01-21 helemaal klaar moet zijn, geeft m (denk ik) net dat zetje om iets harder te lopen. Ik geef dat ook wel steeds aan bij hem, maar ja, ik ben zijn moeder..dat ie nu vanuit de opleiding moet, is voor hem toch dwingender en hij is een type (gelukkig maar) dat daar dan ook naar handelt.
Hij heeft nog steeds het idee om wanneer hij klaar is naar Zuid Korea te gaan, in elk geval voor vakantie. Ik denk dat het heeeeel goed voor hem zal zijn en hoop dat hij het ook echt gaat doen.
Oh ja, dat zou zeker heel goed voor hem zijn denk ik. Krijg je opeens een hele zelfstandige zoon terug. (Niet dat hij dat nu niet is natuurlijk, maar anders, je snapt me waarschijnlijk wel).
Ik ben vanmiddag met mijn broer gegaan, C wilde formule 1 kijken.
Oh heerlijk vakantie, ik kijk er zo naar uit. Nog 1 week bikkelen....
Maandag over een week zitten we in de auto.
Vandaag een stukje gereden in de nieuwe auto van C. Het is een automaat, dus wel erg wennen, maar hij rijd heerlijk.
Afspraken met C gemaakt. Zaterdag wordt de vloer geleverd, dus er moet ruimte worden gemaakt om 25 pakken kwijt te kunnen. Dat ga ik in de loop van deze week doen, flink puinruimen.
Na de vakantie gaat C dan zijn zooi uitzoeken ( het meeste is zijn zooi....).
Ik hoop zo dat hij het echt gaat doen. Sommige dozen staan al 2 jaar met het excuus dat hij het uit moet zoeken en er gebeurt niks.
Ja, dat is te hopen, dat C. dat ook echt gaat doen. Misschien heeft hij daar wel enorm veel zin in na de vakantie, helemaal opgefrist en bijgetankt..haha.
De vloer heeft nu wel mooi tijd om te acclimatiseren, omdat jullie eerst op vakantie gaan. Dat is dan wel weer handig.
De indeling van de clusters (qua werkzaamheden) is op het werk vandaag bekend gemaakt: er komen 2 clusters en het is ook het idee wat ons het meeste aanspraak.
Pfoee, dat is dan alweer pak van ons hart. Het verschil gaat zijn dat er binnen de clusters in teams gewerkt gaat worden en hoe die teams eruit gaan zien is nog niet bekend. Daar is men momenteel mee bezig. Beetje duimen dus, dat je in een leuk team terecht komt. Het zou toch jammer zijn wanneer ik bijv. de ene arts, waar ik al jaaaaaren werkzaamheden voor doe, ineens kwijt zou zijn. We gaan het beleven. Morgen naar de kapper! Ik word daar helemaal blij van, zo ontzetten baal ik momenteel van mijn haar. Moet het dan later nog wel kleuren, maar een andere coupe zal al zo fijn zijn...
Gelukkig dat ze dan toch een beetje naar jullie geluisterd hebben.
Ik ben op het werk met de laatste lootjes voor de vakantie bezig en dan lekker 3 weken vrij. Zo fijn.....
C is vandaag voortvarend van start gegaan en heeft zijn kast uitgezocht... iets wat ik ook al jaaaaaren roep. Hoera..... zou het dan toch?
Ik heb zo slecht geslapen. Vanaf 4 uur was ik wakker, mijn knul was niet lekker en kwam mij wakker maken. Ik heb daarna niet meer geslapen, dus ik duik er zo maar in.
ik slaap ook (weer) belabberd. Het is toch nog aardig warm in mijn slaapkamer en ik ben gewoon erg vaak wakker s nachts. Hoe is het met je knul? Hopelijk wordt hij niet ziek (alhoewel..dan kan hij het beter nu zijn dan wanneer jullie met vakantie gaan).
Hoeraaaa, C. is begonnen! Top!
Mijn knul is vanmiddag naar fysio geweest, was weer uren onderweg voor een afspraak van een half uur, maar alla..Het lijkt erop dat het begint te helpen dus dat is hartstikke fijn. Heeft nieuwe oefeningen gekregen, waarvoor hij één of andere balansbal moet aanschaffen. Ergens in september moet hij weer terug.
Volgende week zijn alle collega's weer aanwezig (2 gaan later nog), gelukkig, dat zal een hoop schelen.
Het was wel een kortstondige opleving van C hoor. Gisteren en vandaag heeft hij niks meer gedaan😂.
Mijn knul is dus wel ziek, tenminste, we vermoeden een virusje. Steeds last van zijn buik en diarree.
Maar wat je zegt, beter nu dan volgende week in Spanje.
Zijn vriendinnetje vliegt morgen ook naar Spanje, dus dat zal allicht meespelen bij hem.
Wij moeten aan de bak, actielijst van een van de andere dorpen is een chaos. Dat moeten we met z’n allen gaan oppakken. Balen wel.......

Goh, dat zou toch wel heel fijn zijn voor je knul, als het zou helpen.
Moet hij zo’n halve bal hebben om op te staan?
Daar werken ze in mijn sportschool ook veel mee.
Nee, het is een hele ronde bal. Fitnessbal heet zo'n ding.
Hij moet oefeningen doen waarbij hij zijn schouderbladen beweegt en in combinatie met het op zijn knieen zitten op die bal en dan kruiselings de grond aantikken laat het je schouderblad extra werken. Schijnbaar. hahaha. Dat is maar 1 voorbeeld van een oefening. Gelukkig zijn die dingen niet zo duur., hij heeft er nu 2 besteld voor 10 euro per stuk.
Sneu voor je knul, hopelijk knapt hij snel weer op. Jammer dat het van korte duur was, de opruimdrift van C. Hopelijk gaat ie na de vakantie weer flink aan de gang.
Zaterdag wordt de vloer geleverd toch? Is er al ruimte gecreeerd?
Jij hebt bijna vakantie! Lekkerrr.
Wij beginnen ook aardig in te lopen, dat werkt toch een stuk relaxter. Maar ja, over 2 weken gaan er weer 2 collega's met vakantie en dat betekent dat er heel veel extra spreekuren door de achterblijvers gepland moeten worden. Dat is ontzettend tijdrovend werk. Nou ja, zo ver is het nog niet.
Oh ja een fitnessbal. Die worden op mijn sportschool ook veel gebruikt. Veel oefeningen voor stabiliteit.
Dat komt omdat alle trainers ook fysiotherapeuten zijn. Daarom train ik daar ook zo graag.
Jippie! Mijn laatste werkdag vandaag. Zo even een uurtje sporten en dan door.
Daarna heerlijk 3 weken vakantie.
Laten we het zo zeggen, ik heb ruimte gemaakt voor de vloer.... haha
Mijn knul is toch ingedeeld bij de nieuwe onder 19 selectie.
Hij twijfelt nog, maar ik vind dat hij het een kans moet geven. Naar een ander team kan altijd nog.
Dat is hij met me eens.
Volgende week starten de trainingen en het oefenprogramma. Dan zijn wij op vakantie, maar de 1e wedstrijd, 31 augustus kan hij meteen aansluiten.
Ik kwam er vandaag achter dat wij ook van die ballen op kantoor hebben, in het kader van fit & vitaal, om op te zitten achter je bureau.
Yeahh, je hebt vakantie! Lekker he! Wanneer gaan jullie weg?
Waarom twijfelt hij over het team? Ik kan er nog niet aan wennen hoor, dat onder de huppeldepup gedoe, ipv A, B, C, etc. hahaha. Is hij wel weer opgeknapt?
Lekker, het is weer weekend. Ik was zo slim om geen regenjas mee te nemen, ben dus zeiknat geregend op weg naar huis. Nou ja, ik ging naar huis, da's altijd minder erg. Vanmiddag snel even door het huis gegaan.
Mijn vriendin is ook weer terug uit Amerika, maar ze had een behoorlijke jetlag.
Heb haar nog niet gesproken, eerst maar even bijkomen.
Hij twijfelt omdat hij veel jongens niet leuk vind. Dat zijn echt van die haantjes met een grote mond en elkaar afzeiken en daar heeft hij geen zin in.
Ik denk dat het wel goed komt, maar hij kan zich daar dan zo enorm druk om maken van te voren.
Maandagochtend vroeg gaan we rijden, rond 5 uur.
Ik heb de hele logeerkamer opgeruimd. Er staat nog 1 doos, een hele zware met postzegels. Van C uiteraard.
Misschien wel een verborgen fortuin, die postzegels!
Maar goed bezig geweest dus jij. Is de vloer geleverd?
Hoe was bij het bij jullie met de wind? Het waaide hier wel behoorlijk maar niet giga storm oid. Ik zag dat een deel van het dak van het AZ stadion is ingestort, dat zal dan wel een windje geweest zijn daar!
Morgenavond komt mijn vriendin eten. Kan ik gelijk de Amerika vehalen horen. Gezellig. Jammer genoeg wel werken maandag, zij heeft nog vakantie..de bofferd.
Voor het geval ik je niet meer "spreek", een hele fijne vakantie! Sterkte morgenochtend, met het vroege opstaan, hahaha. Ook een hele goede reis natuurlijk.
Gisteren was ik nog even naar Ajax, haha natuurlijk!
Vandaag alles ingepakt en opgeruimd. We zijn er klaar voor. Straks wordt de vriend die meegaat gebracht met zijn spullen.
Dan moeten we de hond nog wegbrengen en dan kunnen we naar bed. Hihi
De vloer is geleverd, gisteren ochtend al op tijd.
Het heeft hier wel behoorlijk hard gewaaid ja.
Ik heb zo’n zin in deze vakantie. Heerlijk ruim 2 weken genieten van mooi weer, strand, lekker eten en drinken en gewoon relaxen.
Ik ben er zo aan toe!
Veel plezier vanavond met je vriendin.
Jullie zijn al lang en breed onderweg. Hopelijk een voorspoedige reis!
En inderdaad, dan jezelf heerlijk onderdompelen in zon, zee en strand.
Heerlijk! Hier lijkt het ondertussen meer herfst, haha, alhoewel de temperatuur vandaag nog prima was. Jullie hebben wel een goede periode om de zon op te zoeken! Ik heb vandaag ook net gedaan of ik geld heb (haha) en de week voor Kerst een paar dagen in dat gave appartement in Rotterdam, waar we een paar jaar geleden waren geboekt. Ook wel eens leuk om de stad in de winter te zien en helemaal in kerstsferen en elke x dat we afgelopen zomer langs het complex liepen hadden we zoiets van "hier moeten we echt weer eens heen". Vorig jaar is mijn kerstvakantie in het water gevallen omdat ik geopereerd moest worden, dus maar even goed maken dit jaar. Maar denk dat het dan wel voorlopig de laatste x wordt dat we naar Rotterdam gaan hoor, dan heb ik het wel gezien denk ik. hahaha
Hoe bevalt het tot nu?
Hier blij dat het weer bijna weekend is! Alhoewel we heel goed ingelopen zijn qua nieuwe aanvragen etc, is de chaos rondom het plannen van spreekuren groter dan ooit. Er zijn gewoon veel te veel aanvragen en veel te weinig artsen.
De zomer is hier ver te zoeken, nat en winderig. Niet heel koud, maar ja, wat heb je eraan he..
Wees blij dat je in Spanje zit! :D
Zo, weer terug in het land, na een heerlijke vakantie. Het is echt omgevlogen.
Wij zijn maandag de 12e gaan rijden, overnacht in Clemond ferand. Dinsdag waren we om 10 uur op de camping, heerlijk relaxed dus. De caravan stond er al, dus was een kwestie van de tent er aan ritsen en de tentjes van de jongens opzetten.
Op woensdag hebben we mijn vader opgehaald.
Helaas kreeg het vriendje van mijn knul heimwee, zo erg dat hij er echt ziek van was. Die is dus na een week opgehaald door zijn ouders, die gelukkig onderweg naar Frankrijk waren.
Mijn knul is nog 2 dagen naar blanece geweest, daar stond zijn vriendin met haar ouders. Zij is ook nog 2 dagen bij ons geweest.
Uiteindelijk zijn mijn vader en mijn knul afgelopen dinsdag met het vliegtuig naar huis gegaan. Mijn knul wat eerder dan gepland, want toen zijn vriendje weg was had hij niet zo veel meer. De camping liep een beetje leeg.
C en ik hebben nog een paar dagen samen gehad en zijn gisteren ochtend vertrokken. Helaas flinke file gehad rond Parijs. Maar verder een voorspoedige reis gehad. Om half 2 vannacht waren we thuis.
Vanmorgen de hond opgehaald, zo fijn, iedereen weer thuis.
Boodschappen gedaan en druk met de was. Maar we proberen ondanks dat toch nog even het vakantie gevoel vast te houden.
Morgen nog een festival, het wordt zeer mooi weer geloof ik, dus ik ben blij.
In Spanje hebben we ook prachtig weer gehad. Lekker een paar strand en zwembad dagen gehad. Verder heerlijk gegeten, gedronken en genoten.
Welkom thuis! Wat lekker zeg, dat jullie ook nog een paar dagen samen hebben gehad. Wat een geluk zeg, dat die ouders van het vriendje een soort van in de buurt waren! En wat sneu..zowel voor je knul als voor het vriendje. Maar fijn dat het zo kon en dat je knul samen met je vader terug kon. Ook wel net zo gezellig voor je vader, haha. En ja, je hebt echt mazzel he, dat het hier nu ook nog zulk heerlijk weer is. Geniet er nog maar even van. Ondanks het "gewone" leven hier is het mede dankzij het weer toch ook wel een soort vakantie vind ik, haha. Heerlijk lange avonden buiten zitten en overdag ook zo veel mogelijk, lekker hoor. In elk geval ook blij dat het weekend is. Er zijn nog steeds 2 collega's met vakantie, dus het is erg druk.
Ik geloof dat we a.s. maandag ook iets te horen krijgen over de nieuwe teams..spannend.
Gisteren nog een super leuk festival gehad met Nielson, de dirty daddies, van dik hout, miss Montréal, Davina Michelle en de golden Earring. Wat was dat leuk zeg! En zulk mooi weer. Echt genoten.
Nu helaas wel erge pijn in mijn rug en voeten. Door de neuropathie kan ik echt niet meer een hele dag staan of lopen, dat bekoop ik de volgende dag. Maar goed, dat wist ik van te voren.
Vandaag 2 verjaardagen en dan morgen weer aan het werk. Het zal mij benieuwen wat er allemaal voor me ligt.
Haha, drukke laatste vakantiedagen. Klinkt erg gezellig zeg, dat festival.
Heel vervelend, die neuropathie. Stoer dat je dan toch nog wel zoveel mogelijk wilt genieten. Ik heb een erg lui weekend. Gisteren de hele dag buiten gezeten en gelezen, vandaag ook vooral lui. Erg! Mijn knul was naar de club, helaas nog steeds niet spelen, maar hij kon wel scheidsen. Hij hoopte dat het beter ging met zijn schouder, het voelde voor hem wel zo in elk geval, maar na afgelopen donderdag naar de training te zijn geweest hij heeft toch weer veel pijn. Pfff, ik ben echt bang dat hij er nooit meer vanaf komt. Hij zegt, omdat er gezegd is dat er niets beschadigt is, dat hij volgend seizoen gewoon gaat spelen, met pijn. Ben bang dat hij dat flink onderschat, hoe dat in de praktijk uitpakt. Kl*te.
Jij morgen ook weer aan de bak! Het weekend is weer omgevlogen. Jammer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven