Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Ik heb nog niks gehoord over dat Citrix. Ik werk thuis gewoon op onze beveiligde WiFi, dus moet volgens mij geen probleem zijn.
Wat veel gekker is, is dat mijn laptop werkt op Windows 7, deze wordt niet meer ondersteund, dus is niet veilig. Vanwege het geheugen kan ik geen Windows 10 er op krijgen. Heb al de vraag gesteld hoe ze dit gaan oplossen.... ik heb nog een oude laptop, mijn meeste collega’s hebben een nieuwere, waar windows10 wel op kan.
Eigenlijk hoop ik dat ik ook een nieuwe laptop krijg.
De film was vanavond heel goed. Niet zo’n typisch Nederlandse film, maar echt wel met een goed verhaal.
Was ook gezellig met mijn vriendin.
Citrix is het programma wat maakt dat je kunt inloggen op het netwerk van het werk.
Maar zou natuurlijk best kunnen dat dat bij jullie op een andere manier gaat.
Wat raar, dat jij nog een oude laptop hebt en anderen een nieuwere..Dat is iets wat bij ons toch niet zou kunnen. Iedereen heeft dezelfde laptop, smartphone. Ze moeten je wel een nieuwere laptop geven, kan toch niet anders?
Ik heb echt bijna niets gedaan dit weekend. Heerlijk. Veel gelezen, paar films gekeken, echt ontzettend lui. En nu alweer bijna voorbij en morgen weer aan de bak. Ik hoop dat we de relaxte sfeer van afgelopen week kunnen vasthouden, was lekker werken zo.
Uiteindelijk krijg ik ook wel een nieuwe laptop..... maar ws ben ik te zuinig. Degene die kapot zijn of niet meer werken worden wel vervangen en die van mij doet het nog steeds.......
Wij werken niet met Citrix. Ik hoef niet via een speciaal systeem om in te loggen. Feitelijk zou ik overal kunnen werken. Ook omdat wij verschillende lokaties hebben en alleen maar flex plekken.
Het maakt dus niet uit of ik vanuit kantoor of thuis inlog of vanaf het hoofdkantoor in doorn.
Gisteren gezellig naar ajax geweest. Leuk om iedereen weer even te zien.
Mijn knul gaat straks proefdraaien. Die is dus heel nerveus... ach arm kind, zou het hem zo gunnen als hij zich wat minder druk zou maken.
Hoe is het gegaan met je knul? Ja, lastig he, dat nerveus zijn. Mijn knul heeft dat ook wel een beetje, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook wel heb, als ik iets voor het eerst ga doen. Ligt er natuurlijk wel aan wat, maar ik herken het wel.
Het was een drukke boel op kantoor, met al die mensen die normaal vaak thuis werken. Gelukkig hebben we geen flexplekken, anders hadden we misschien niet eens plek voor iedereen. Ben benieuwd hoe lang het duurt eer dit weer gefixed is.
Ze gingen al uit van minimaal een week. In de tussentijd wordt iedereen geacht gewoon op kantoor te komen werken, wat eigenlijk ook wel logisch is.
Ik denk dat ze nu toch niet anders kunnen dat je een nieuwe laptop geven, omdat Windows 7 niet meer ondersteund wordt? De dag vloog weer voorbij, ik heb dat altijd met de maandag. Dinsdag is vaak een veel tragere dag. Maf.
Ik ga ook een nieuwe laptop krijgen. Kreeg vandaag een e-mail daar over! Hoera!
Met mijn knul is het (uiteraard) goed gegaan. Hij vond het heel leuk, de mensen die er werken vond hij ook leuk. Ze gingen vandaag overleggen en dan wordt hij morgen gebeld. Ik begrijp ook wel hoe spannend het is, een nieuwe werkplek. Dat is natuurlijk voor iedereen spannend. Maar hij wordt er gewoon letterlijk ziek van, buikpijn en zo en heeft dan de neiging om niet te gaan, terwijl hij daar gewoon even doorheen moet.
En, is je knul aangenomen?
Mijn knul heeft 7 februari een gesprek over een eventuele stageplek. Ook spannend!
Fijn dat je een nieuwe laptop krijgt. Weet je ook al wanneer?
Het was bij ons drama met de systemen. Pff, zo irritant he, dan wil je veel doen en kun je bijna niets. Heeft alles te maken met beveiligingsmaatregelen tegen het Citrix lek, waardoor de systemen instabiel werden. Pff, dat schiet lekker op zo.
Hopelijk werkt morgen alles weer naar behoren.
Mijn knul gaat vrijdag zijn contract tekenen en maandag beginnen. Hoera!
Ik weet nog niet wanneer ik een nieuwe laptop krijg. Ze zijn besteld en worden ingericht, dus komt vast goed.
Jouw knul dus toch een gesprek daar. Wel balen van die reiskosten. Waar zit dat bedrijf?
Oh zo balen, ik ben vandaag voor het eerst na mijn eerste chemo weer gaan vloeien. En dat mag dus niet😱.
Morgen dus bellen naar de mammacare verpleegkundige.
Oh wat baal ik hiervan. Was zo blij dat ik er vanaf was.
Gefeliciteerd! Wat fijn voor je knul zeg. En voor jou natuurlijk, haha.
Oe, dat is wel balen ja, dat je vloeit als dat niet mag. eh...waarom eigenlijk niet?
Wat zei de verpleegkundige?
Het bedrijf zit in Raalte, is niet ver, 15 minuten met de trein, station dan he.
Vanaf daar is er ook nog eens geen openbaar vervoer naar de locatie, dus zou hij óf een half uur moeten lopen 2 x per dag (dat gaat ie natuurlijk niet doen, dat snap je wel...) of iets regelen met een fiets. (extra) Fiets daar laten staan vind ie eng, omdat ie daar dan ook in het weekend zou blijven staan, dus (mocht ie aangenomen worden) zal het waarschijnlijk een vouwfiets worden, waarop ie dan ook naar het station hier kan fietsen. Ja, wel balen hoor, van de reiskosten en dan ook nog totaal geen stagevergoeding. Maar ja..het gaat om de ervaring natuurlijk en hopelijk is het dan ook net zo leuk als het hem nu lijkt.
Vandaag 3 bossen tulpen gekocht, heerlijk, een beetje voorjaar in huis (al zit ik nog steeds op die sneeuw en echte winter te wachten hoor!)
De anti hormoonkuur die ik slik moet er voor zorgen dat de aanmaak van oestrogeen en de werking ervan stil wordt gelegd. Mijn borstkanker was 100% hormoon gevoelig.
Ik heb vandaag contact gehad met de mamacare verpleegkundige en meteen doorverwezen naar de gynaecoloog. 3 februari kan ik al komen. Echo van de baarmoeder en daarna afspraak met de arts. Ze vermoeden een ophoping van het baarmoeder slijmvlies. Dan kan worden veroorzaakt door het medicijn wat ik moet slikken. Het is een wat ingewikkeld en technisch verhaal.
Kan je knul geen goedkope 2e hands stations fiets kopen om daar neer te zetten?
Vanavond voor het eerst een voorzichtige wandeling gemaakt. Uurtje weg geweest, 5 km. Het begin is er weer. Zaterdag ga ik met de dames van de wandelclub naar de ladies night. Gezellig
Gelukkig kun je al snel terecht en weet je hopelijk snel waar je aan toe bent.
Tuurlijk kan ie een fiets bij het station neerzetten, maar dat vindt hij juist "eng'.
Bang dat ie dan in Raalte aankomt en de fiets is weg, of een lekke band.
Heeft daarom liever een fiets bij zich, zodat hij niet voor verassingen komt te staan.
Eerst maar eens zien hoe het gesprek verloopt en of hij er uberhaupt terecht kan etc.
Hij hoefde helemaal niets mee te nemen naar het gesprek (terwijl ze nog niets van hem weten). ik ben benieuwd.. Hij is nu net de deur uit om te trainen, hopelijk gaat dat weer ok. Goed zeg dat je ook het lopen weer oppakt. Dat zelf je zelf ook wel goed doen, dat je weer wat meer in beweging bent (niet dat je niet in beweging bent, maar je snapt me wel, haha).
Ons teamoverleg liep weer lekker uit vanmiddag, zoals elke x eigenlijk.
Gelijk morgen maar compenseren, als het mogelijk is. Wij hebben al een week te kampen met een storing in ons elektronisch postsysteem. Ongelooflijk dat dit zo lang kan duren. De post is er wel, maar wij krijgen geen signaal dus weten niet wat er binnen is. Wil er niet aan denken wat er allemaal loskomt als het wel weer werkt (morgen hopen ze). Ondanks dat was er nog genoeg te doen, maar het is natuurlijk ontzettend balen dat we straks weer achter de feiten aan lopen te hollen.
Voor mij was het echt een klote dag op het werk. Druk, veel gezeik en strijd met samen veilig. Kind moest koste wat het kost naar de crisisopvang van hun. Nu knalt hij daar uit en moet hij morgen weg en moet ik ineens met een plan komen. Hoe dan? Hij kan/ mag niet terug naar huis.
Ik was het sowieso al niet eens met die crisisplaatsing en dan wijzen ze ook nog dat wij als lokaal team de regie hebben, terwijl dat volledig overruled werd. Daar baal ik dus van.
Morgen verplicht thuis werken, ze gaan de vloerbedekking leggen op kantoor.
En dan weekend. Alhoewel dat ook druk wordt, de carnavalskar moet af, dus is flink aanpezen.
Dus hopelijk is het met het geluid een stuk beter volgende week.
En met thuis werken voor jou ook wat rustiger, denk ik?
Gelukkig is het nu weekend. Bij ons kan er nog steeds niet thuis gewerkt worden, het probleem is nog niet opgelost. Gelukkig begon in de loop van de ochtend de post wel weer binnen te komen, pff, dat wordt dus aanpoten volgende week. De teller ging van 15 naar 91 en waarschijnlijk gaat dat de hele middag nog wel door...
Geen rustig weekend dus voor jou, werken aan de kar. Maar morgenavond ga je ook naar de ladies night, toch? Ben je dan niet kapot? Ik ga morgenochtend naar de kapper. Heeeerlijk. Echt al een tijd geleden, zeker 2 maanden en ik zie eruit als een beatle (vind ik, haha). Nu wil ik het wel wat laten groeien, maar het is nu echt uit of control. Knippen kleuren en highlights, echt zin in.
Vanmiddag hier de boel al aan kant gemaakt, fijn, kan nu verder behoorlijk relaxen.
Maak je je zorgen over het vloeien? Ben je bang dat het misschien foute boel is?
Ik ben niet bang dat het fout is, ik ben wel bang dat ik weer een operatie moet krijgen, nl dat mijn baarmoeder er uit moet. Dat is nl 1 van de mogelijkheden. Maar ja, laat ik eerst maar even de echo afwachten.
Thuis werken geeft wel rust, maar zowel gisteren als vandaag wel te lang doorgewerkt vanwege een crisis. Dan kom ik nog niet echt aan rust toe. Weliswaar ter ondersteuning van een collega, die fysiek betrokken was, maar wel vanavond om 19:00 uur nog aan de telefoon.
Net even naar de buurvrouw geweest, die was gisteren jarig dus even een borrel gehaald. Morgen en zondag werken aan de kar, morgenavond film, ja het is wel wat veel. Ik hoop dat de film de nodige ontspanning geeft en de carnavalskar is wel werken, maar geeft ook een stukje ontspanning.
Mijn knul heeft vandaag zijn contract ondertekend en gaat maandag beginnen. Hoera!
Ik ga lekker slapen nu, morgen weer de wekker om 8 uur
Hoop dat je een gezellige ontspannen avond hebt!
Ik vind mijn haar goed gelukt, haha. Het was weer een lange zit, maar het was het waard. Mijn knul heeft nu een feestje op de club. Eerst vergaderen over de team indeling. Spannend, want voor het eerst sinds jaren 2 heren teams, omdat ze zoveel leden hebben. Hij kan met iedereen overweg, maar heeft toch wel zo zijn voorkeur voor een teamindeling. Lekker geklust vandaag?
Gisteren een super leuke avond gehad. We waren met 5 dames, en het was lachen, gieren, brullen natuurlijk.
Vanmorgen vergaderd en weer naar de kar. Het schiet al op hoor, maar er moet nog wel veel gebeuren en het is al over een paar weken.
Maar alle hoofdonderdelen, op de poppen na zijn klaar. En in de verf.
Morgen ga ik ff met een andere dame naar een feestwinkel in Utrecht voor petticoats en beenwarmers.
Heeft je knul het naar zijn zin gehad? En is hij tevreden met de team indeling?
Mijn knul heeft morgen zijn eerste werkdag. Hij ligt al lekker op bed nu.
Ik ga ook zo. Vrijdag is er op kantoor vloerbedekking gelegd, ik ben heel benieuwd hoe dat is geworden qua geluid.
En, hoe was het op kantoor? Is het inderdaad beter qua geluid?
Fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad. Het schiet inderdaad al aardig op he, carnaval. Ben benieuwd naar de foto's! Mijn knul is op zich wel tevreden, al zit hij niet bij iedereen waar hij mee om gaat. Ook 3 meisjes (dames eigenlijk, haha) in het team, dat vindt hij toch wel even wennen. Zij hebben altijd softbal gespeeld, maar dat team is opgeheven, vandaar dat zij nu verdeeld zijn over de heren honkbal. Omdat het toch een tikkie anders is hoopt hij wel dat ze het een beetje "kunnen". Aan de andere kant denkt hij ook dat, juist omdat er dames bij zijn, de mannen onderlingen niet zo op elkaar gaan lopen vitten als het even niet lukt of wanneer iemand een fout maakt. Dat is iets waar hij zich altijd ontzettend aan ergerde, wanneer de jongens onderling tegen elkaar tekeer gaan, dus hij hoopt dat dat nu in elk geval beter zal gaan. Nee, al met al is hij niet ontevreden. Er werd hem nog gezegd dat de ene coach hem perse in het team wilde hebben en dat dat de ander veel heeft gekost.(niet letterlijk natuurlijk) Nou ja, zoiets, in elk geval een mooie opsteker voor m. Hij denkt ook wel dat ze qua kunnen en ervaring redelijk eerlijk zijn verdeeld (ze wilden perse niet een Heren 1 en Heren 2, omdat zij geen selectie kennen). We zullen zien wat het seizoen brengt. Hoe is het gegaan op de eerste werkdag van je knul?
Oh wel fijn dat het zo verdeeld is. Je team is zo belangrijk als je sport he. Als het een beetje gezellig is scheelt dat zo veel.
Heeft hij helemaal geen last meer van zijn schouder met sporten?
Mijn knul kwam redelijk opgewekt thuis. Hij zei al, ik wordt daar niet moe, haha.
En of het scheelt op kantoor. Buiten dat het echt mooi is, scheelt het zo veel qua geluid.
Er komt nu nog op 1 muur een foto ( groot formaat) gemaakt door een collega. Zij doet natuur fotografie als hobby. Dus voor haar heel leuk dat er werk van haar komt te hangen. We hebben al meer foto’s van haar hangen.
Maar dit wordt dan muur bedekkend zeg maar.
Onze ovale tafel staat er ook weer, dus we kunnen weer lunchen om de tafel. Ook altijd heel gezellig.
Ja, het is een gezellige, leuke werkplek geworden. Heel fijn.
Vandaag weer een gesprek gehad met de teamleider. Omdat ik wel meer rust ervaar en wat beter slaap laten we het nog een paar weken zoals nu. Dus 24 uur, waarvan een deel thuis. Ook om even af te wachten wat er maandag uit het onderzoek bij de gynaecoloog komt.
Hij heeft nog niet heel goed kunnen testen hoe zijn schouder er onder is, omdat ze bij de training tot nu nog niet echt hebben gegooid. Hij gooit wel z'n beetje voor zichzelf, maar dat is toch heel anders dan in een wedstrijdsituatie. In elk geval heeft hij tot nu geen last. Morgen moet hij weer naar Zeewolde, naar de fysio. en hoopt nu dan toch dat het écht de laatste x is..kost kapitalen elke x.
Oh wat fijn dat je werkplek zo goed geworden is. En wat gaaf, zo'n wandbedekkende foto. Goed dat je dat gesprek gehad hebt, dat geeft ook weer wat rust in je hoofd.
Hopen dat je knul over een poosje nog steeds het gevoel heeft dat ie niet te veel hoeft te doen, hahaha.
Pfff, ik moest vandaag naar de tandarts, er moest een gaatje worden gevuld. brrrr.
zoiets doe ik echt niet zonder verdoving. Blij toe, hij is lang bezig geweest en op een gegeven moment kreeg ik echt last van mijn kaken, zolang moest ik mijn mond open houden. Nou ja, het is gelukkig weer achter de rug en de verdoving begint nu uit te werken.
De fysio afspraak van mijn knul heeft ie op het laatste moment nog afgebeld.
Hij checkte (gelukkig) NS reisplanner nog even voor hij op pad ging en zag dat er geen treinen reden op zijn traject ivm defecte bovenleiding. Kon tot 16.30 duren (afspraak om 15) en er was nog geen vervangend vervoer.
Nieuwe afspraak gemaakt voor begin maart en hij vond het helemaal niet erg dat hij die reis niet hoefde te maken vandaag, haha.
Hoe was het bij de fysio?
Haha, had hij even mazzel. Al moet hij alsnog die reis nog een keer gaan maken.
Bij mij is het erg chaotisch helaas. Vandaag ook weer gewerkt, terwijl ik juist moet proberen minder uren te maken in plaats van meer. Nu stond deze afspraak al gepland en moest ik stand by staan vanwege een crisis casus, maar eigenlijk kan ik het er niet bij hebben.
Voelde me gisteren avond ook helemaal niet lekker, en dat begint nu ook weer. Misselijk, oorpijn, hoofdpijn.
Maar weer een paracetamol er in en vroeg naar bed.
Dat is inderdaad toch een teken van je lichaam dat het te veel is.
Lastig hoor, wanneer het dan onmogelijk is om die broodnodige vrije tijd te krijgen.
Ik hoop dat je niet ziek word.
Hoera, mijn knul heeft zijn op één na laatste beroepsgerichte examen gehaald.
(die waar ie de vorige x een onvoldoende voor had). Wat een opluchting, vooral ook voor hem. Nu nog 1 beroepsgericht examen en Nederlands, maar daar maak ik mee geen zorgen over, hij had een 9,2 voor zijn laatste Nederlands examen.
Het eind is in zicht! Nou ja, dan nog stage natuurlijk, maar toch.
Ik ben blij dat het weer bijna weekend is. Slaap weer niet zo best de laatste tijd.
Hopelijk kan ik het een beetje inhalen.
Hoera gefeliciteerd! Fijn zeg dat hij dat nu kan afvinken.
Ik ben niet ziek geworden gelukkig, alleen erg moe. Gisterenavond toch maar even naar de carnavalskar geweest, was laat geworden, pas om 22:30 thuis. Het moet toch af he, dus even alle zeilen bijzetten.
Vanmorgen iets later begonnen en iets eerder, na mijn laatste afspraak gestopt. Vanavond lekker languit op de bank, beentjes omhoog.
De boodschappen net al gedaan, dus hoef er ook niet meer uit.
Morgen weer een dagje aan de klus en knutsel, maar komt goed.
En is de kar dan af? Dat was een latertje gisteren voor je zeg, pfoee. Lekker vanavond luieren. Ik heb vanmiddag een ultraviolette glanzende legging besteld, voor carnaval natuurlijk. Ik wil ook nog even kijken voor overdreven nepwimpers en schmink, het begint nu wel dichterbij te komen he..leukleuk. Als het maar droog is!
Mijn knul heeft gisteren een pittige training gehad, heel veel gegooid en vooralsnog gaat het goed. Gelukkig. Wel spierpijn, maar niet de pijn die hij had. Coach had hem nog gewaarschuwd niet te gek te doen, omdat hij mijn knul nodig heeft dit seizoen, maar hij kan zich dan toch niet echt inhouden.
Heerlijk, het is weekend. Boodschappen binnen, de was is bijna klaar, lekke relaxen.
Ben je naar de voetbal? Vast! Lekker geklust aan de kar?
Ik ben (weer) zo lui geweest..verschrikkelijk. Maar heerlijk, haha.
Nieuwe serie op Neflix, the Stranger. Hartstikke goed, spannend, 6 afleveringen, of 7, heb m helemaal afgekeken in 2 dagen. De was gedaan en het huishouden, verder dus eigenlijk helemaal niets. Eigenlijk ook wel prima geslapen en zelfs kunnen uitslapen, dat was wel even fijn. Voel me ook goed uitgerust nu, klaar voor een nieuwe week. Maar wat een saai, nat rotweer zeg.
Ik heb deze x extra ruim vrij genomen rond carnaval, t/m woensdag. Echt zin in, om na het feesten nog een paar dagen extra te kunnen lummelen.
Mijn knul heeft nog steeds spierpijn. Daaruit blijkt wel dat ie totaal ongetraind is nog, na een jaar niet spelen. Gelukkig heeft hij niet die pijn aan zijn schouder, dus wat dat betreft goed nieuwd.
Morgen heb jij toch die afspraak bij de gynaecoloog? Sterkte, hoop dat het meevalt.
Oh ik heb ook heerlijk tot en met woensdag vrij na de carnaval. Wat heb ik er zin in zeg. De kar willen we aankomend weekend af hebben. Zijn ook de laatste dingen nu. De kar zelf is helemaal klaar, alle details die er op moeten zijn klaar ( bloemen, letters, details), dus een kwestie van alles er op monteren. Er moet nog een lichtslang op voor de verlichte optocht op vrijdag. We hebben het weekend voor de echte carnaval al 2 optochten, en het carnavalsweekend nog eens 3. En dan natuurlijk de avonden feest.
Met mijn knul naar Ajax geweest, daarna gegeten bij de Mac. Gisteren moest mijn knul zelf voetballen en was zijn vader er zo waar. Die zijn na de wedstrijd samen naar de pizzeria geweest. Was leuk voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven