Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Hebben jullie het naar je zin? Vast wel.
Vandaag eindelijk goed nieuws! De drain is er uit! Joepie.
Vandaag ook opgehaald door een collega voor de kwartaalbijeenkomst en kerstborrel.
Mijn knul ook goed nieuws, hij heeft morgen een sollicitatie gesprek en school heeft contact gezocht met dat andere bedrijf en zij zijn ook bereid een erkend leerbedrijf voor hem te worden. Top dus.
Morgenochtend al vast met mijn vader de kerstboodschappen doen en ‘s avonds even condoleren. Onze oude buurvrouw is overleden. Zo bizar, 66 jaar pas. Pa geleden werd duidelijk dat ze alvleesklier kanker had en nu is ze al overleden.
Zo, we zijn weer thuis. Raar, het lukte met niet om te loggen daar.
Het was weer heerlijk en het appartement was echt te gek. Beter kon niet.
Hoekappartemant op de 13e verdieping (was het hoogste voor een studio), met een supermooi uitzicht over de stad (ramen van vloer tot plafond). En zo ruim en van alle gemakken voorzien, vloerverwarming. Echt heerlijk, die luxe. En midden in de stad natuurlijk, als je de deur uitstapte stond je links in de koopgoot en rechts op de lijnbaan. Echt geweldig. Maar onderhand hebben we Rotterdam wel gezien, haha en wordt het tijd om eens een andere stad aan te doen. Maar zo'n mooi appartement krijgen we denk ik nergens meer.
De wasmachine draait en verder heb ik natuurlijk nog lekker vakantie tot maandag. Heerlijk. Net de kerstkaarten geschreven, beetje laat, maar was er nog aan toe gekomen. Morgen de kerstborrel van het werk, daar ga ik natuurlijk wel naartoe. Met een buffetje, dus prima geregeld. Het weer zat inderdaad niet mee, veel regen gehad. Vandaag was een mooie dag, maar ja, voor 11.30 uitchecken, dus daar hadden we niet zoveel aan. Ook wel weer lekker om thuis te zijn hoor, met de kerstboom en mijn eigen bed. Het is zo fijn om als je echt weg bent even niet aan de dagelijkse beslommeringen hoeft te denken he..zoals rekeningen die betaald moeten worden en dat soort regeldingen.
He goed nieuws zeg, wat betreft je knul. Fijn! Goede vooruitzichten. Naar zeg, die buurvrouw. Zo jong ook nog. Bah, je kunt echt maar zoveel mogelijk genieten he.
Fijn dat de drain eruit is! Sowieso dat ie weg is, maar betekent dus ook dat het goed gaat. Top! Vanuit het hotel al de kerstboodschappen besteld bij AH. Die komen morgen. Vrijdag komt Ikea met de kast en kan mijn knul aan de slag. haha, gelukkig vindt hij dat leuk..
Fijn dat jullie zulke leuke dagen hebben gehad. Ik begrijp wel dat je rotterdam zo onderhand wel gezien hebt. Maar er zijn nog zo veel leuke steden in Nederland, dus voorlopig kunnen jullie je gang gaan.
Vandaag ook nog even opgehaald door een collega, voor een overleg met de directeur over de opvoedondersteuning. Fijn dat ik daar bij kon zijn.
Net even met mijn vader mee wezen condoleren, morgen samen met hem naar de uitvaart en daarna gaan we de kerst en verjaardags boodschappen doen.
Vrijdag naar de pc voor controle en ‘S avonds het kerstfeest bij C op zijn werk, in België. Genoeg te doen de komende dagen dus.
Wederom een uitvaart gehad vandaag. Eerst in de kerk, daarna naar de begraafplaats, en vervolgens een borrel in de kroeg. En zo mega druk. Kerk zat bommetje vol, niet eens zitplaatsen voor iedereen.
Daarna met mijn vader alvast een groot deel van de kerst en verjaardags boodschappen gedaan. Lekker om dat alvast in huis te hebben.
Morgenochtend naar het ziekenhuis voor de controle. Maar ik kan bijna niet bedenken dat het niet goed is. Alles ziet er netjes uit en geen pijn.
Ik heb ook al de meeste boodschappen in huis, fijn. Hoe was het in het ziekenhuis?
Wel naar zoveel uitvaarten achter elkaar, is toch ook weer confronterend elke x.
Vanavond heb jij dus kerstfeest, gaan jullie dan op chic? Wel gezellig en er weer even lekker uit. Wij hadden gisteren de kerstborrel van het werk, was ontzettend gezellig.
Het begon om 16.00 uur en meestal duurt het tot een uur of 19.00, 20.00.
Ik was om 23.00 uur thuis. haha. Lekker gedanst ook nog, dat gebeurt bij ons op een borrel eigenlijk nooit. Mijn dokters meegesleept de dansvloer op, echt leuk.
Nu aan het wachten op Ikea, die ergens in d e komende 2 uur moeten komen.
Straks nog even naar de winkel voor wat kleine dingetjes en marinade en sateetjes maken. Wij gaan morgen al gourmetten/grillen, vandaar.
Het ziekenhuis was heel goed. Mijn arts was zeer tevreden en het ziet er zo goed uit dat een 2e controle niet nodig is.
Oh wat ben ik hier blij mee zeg,
Thema vanavond is 90’s party.
Super leuk dus.
Ik moet morgen nog even gebak halen en verse groente enzo. De rest is allemaal in huis. Gelukkig.
Ja al die uitvaarten is wel heftig inderdaad. Ons eigen verlies is nog zo vers dat het er iedere keer weer inhakt. Daarom wilde ik mijn vader ook niet alleen laten gaan.
Gisteren gezellig mijn verjaardag gevierd. Met mijn broers, vader en vriendinnen. Het was gezellig druk, maar niet te.
Vrijdag kerstfeest van Chris z’n werk gehad. Was ook erg gezellig,
Straks nog een wedstrijd in Amsterdam. Om 12:15 al, dus vroeg op. Chris brengt me weg, aangezien ik nog geen auto mag rijden.
En zo vliegt het weekend weer voorbij.
Ik ben al erg verwend voor mijn verjaardag. Veel chocola 😱😂. Haha..... ik groei dicht zeg. Maar goed, in januari het maar weer oppakken.
Oo wat fijn zeg, dat de arts zo tevreden was. Hoe lang nog voor je weer mag autorijden? Klinkt erg gezellig, het kerstfeest van C., ook nog lekker gedanst?
eh..mag/kun je dat nu eigenlijk? En ook nog je verjaardag gevierd..pfff, je vliegt echt van hot naar her! Wij hebben gisteren al gegourmet. pff, het stinkt hier weer behoorlijk. Straks de boel maar weer open gooien. Met Kerst zelf doen we allerlei kleine hapjes door de dag heen, zodat het lekkere rommeldagen kunnen zijn. Verwacht nog wat aanloop, maar heb geen idee wanneer precies en dat is ook niet erg. De kast staat in elkaar, maar nog niet helemaal op de juiste plek, omdat de kerstboom daar staat. Als die weg is ga ik ook bekijken of ik m tegen de wand zet of als room divider ga gebruiken. Oh erg he, al dat lekkers..ik was in de periode voor we naar Rotterdam gingen begonnen met intermittend fasting (hoop dat ik goed schrijf). Ik deed het schema vanaf 20.00 uur 's avonds tot 12.00 uur 's middags niet eten. Beviel mij bijzonder goed. Was er ook een paar kilo mee afgevallen, heul fijn, maar ik voelde mij er ook heel goed bij. Je hoort er wisselende verhalen over, maar mij beviel het prima. Dat wil ik na de feestdagen wel weer oppakken.
Veel plezier bij de wedstrijd straks!
Hartelijk gefeliciteerd Dolphine! Nog vele jaren in goede gezondheid, da's toch het belangrijkst he. Voelde je je vandaag nog wel een beetje jarig? Voor mij was het weer een werkdag, dat viel vanmorgen toen het tijd was om op te staan niet mee, pfff.
Morgen nog en dan weer lekker een aantal dagen vrij. Wat zijn jullie plannen met Kerst?
Dank je wel. Vandaag had ik niet echt meer een jarig gevoel, dat komt natuurlijk omdat ik het zaterdag al gevierd heb.
Vanmiddag kwam nog wel mijn vader even een bakkie doen. Verder vandaag de kerstinkopen (cadeautjes en boodschappen) gedaan. Morgen nog lekker naar de kapper.
1e kerstdag zijn we gewoon thuis. Mijn knul is kerstavond bij familie van zijn vriendin en 1e kerstdag een brunch bij hun thuis. ‘S avonds zijn ze bij ons, mijn vader en broer ook.
2e kerstdag gaan we met de hele familie gourmetten bij mijn vader. Ook de nieuwe vriendin van mijn broertje met haar kinderen. We zijn dan met z’n 13en. Gezellige boel dus.
Jullie nog plannen? Oh ja, gewoon hapjes de hele dag he.
Op het kerstfeest van C z’n werk hebben we zeker nog even lekker gedanst.
Ik kan mijn arm nog niet optimaal gebruiken (mag hem niet belasten), maar dansen kan wel. Zo lang ik mijn armen niet in de lucht gooi, haha.
Fijne kerstdagen! Vandaag een rustige dag, vanmorgen nog een kwarktaart gemaakt, straks een film uitkiezen die mijn knul ook leuk vindt (die kerstfilms vind hij niks, haha), morgen komt een vriendin en mijn broer en schoonzus. Gezellig dat jullie morgen mijn zijn allen naar je vader gaan. Wonen jullie eigenlijk nog allemaal bij elkaar in hetzelfde dorp? (of is het een stadje..)
Wij wonen in een stad he... haha
Alleen mijn jongste broertje woont in een andere plaats, maar wel in de buurt.
Net lekker gegeten hier, met mijn vader, broer, zoon en zijn vriendin.
Was erg gezellig en lekker. Nu met bakkie koffie op de bank en de film van queen opgezet. Gezellig!
Vanmiddag samen met C ontbeten en daarna met de hond naar het bos geweest.
En, de kerstdagen weer overleefd?
Wij hebben het heel gezellig gehad met de familie. Zaten gisteren met 13 personen aan het gourmet.
Het gemis van mama mocht er zijn, maar de nieuwe mensen in de familie mochten er ook zijn. Was een gezellige boel. Mijn broertje heeft ook een nieuwe vriendin met kinderen, dat ging heel goed. Ze waren er voor het eerst, maar het was erg gezellig.
Helaas is er wel een tuintafel gesneuveld. Met terug zetten in de tuin viel de glas plaat er uit.
Fijn dat het zo gezellig was en dat er ruimte was om even stil te staan bij het gemis van je/jullie moeder. Ook fijn dat het klikt met de nieuwe familieleden, is toch altijd weer afwachten he..Wij hebben het gisteren ook erg gezellig gehad. Uiteindelijk toch iets te eten besteld met elkaar, de hapjes waren niet genoeg, haha.
Mijn vriendin had een doos vol met high end make up, creme en geurtjes (Chanel, Cartier) voor me, heeeeeerlijk! Later 's avonds met mijn knul nog "IT" (de laatste) gekeken. Vandaag ook lekker nog een (verplichte) vrije dag, de was gedaan, de boodschappen zijn weer afgeleverd. Wat gaan die extra vrije dagen dan toch weer snel voorbij zeg..jammer.
Lekker verwend ben je. Super.
Hier nu lekker een paar dagen rustig. Gisterenavond nog wel even met de buurvrouw/ vriendin naar de ladies night wat is liefde geweest. Hilarische film.
Vanavond met C naar de Penoza film. We hebben nog bioscoopbonnen, dus die maar eens verzilveren.
Mijn knul heeft vandaag samen met C vuurwerk gehaald. Uiteraard zou ik bijna zeggen. Hij kan z’n lol weer op.
Ik had het rijk alleen omdat ze naar Gouda gaan voor het vuurwerk.
Lekker relaxed schaatsen kijken, vanavond soep met een broodje eten en om 22:00 uur de film. Wel laat, maar goed
Oeh ja zeg, dat is een latertje, die film.
Het is goed te merken dat het vuurwerk weer verkocht mag worden ja, haha.
Ik heb ook een rustige dag. Nog een kerstfilm gekeken, ik heb er nog steeds geen genoeg van. Erg jammer dat ik maandag en dindag weer moet werken, pfff, had het erg lekker gevonden als ik nu vrij zou zijn tot na nieuw jaar. Helaas...
Oh en veel plezier vanavond!
En zo is het alweer zondag, de laatste dag van mijn mini vakantie. Ik neem het er nog maar even van :)
Straks samen met mijn knul een gerecht maken dat hij van internet heeft geplukt.
Gezellig. Zo houden we het kerstgevoel nog een beetje vast, haha.
Oh wat leuk dat jullie dat samen doen dan. Koken jullie ook samen?
Ik krijg mijn knul de keuken niet in hoor, haha.
Ja als hij alleen is red hij zich wel, maar samen koken, nou nee.
Penoza is echt zo’n goede film. Wouw gewoon. Vanaf de 1e minuut tot aan het einde spannend.
Jij bent nu aan het werk toch? Ach morgen nog een dagje en dan ben je al weer een dag vrij. Of was dat sowieso je vrije dag?
Mijn knul is momenteel alleen maar druk met vuurwerk. Nou ja, ook nog een dag dan is het weer voorbij en hebben we weer voor een jaartje rust in de tent.
Meestal kook ik alleen hoor, maar aparte dingen samen maken vindt hij wel leuk. Of bakken, dat wil hij ook altijd wel samen doen. Het is helaas niet zo dat hij alleen kookt en ik lekker kan aanschuiven. Dat zou pas fijn zijn!! Ja, woensdag weer een vrije dag is natuurlijk wel lekker, maar dan weer jammer dat ik donderdag en vrijdag weer werken moet..whoehaha en zo is er altijd wat. Morgen komt GJ, mijn ex collega, lekker verse oliebollen brengen. Ik heb net wel voor mijn knul een paar naturel bollen gekocht. Voor hem ook een gezelliger oud en nieuw dan vorig jaar, toen ik in het ziekenhuis lag. Behalve dat hij toen alleen thuis zat heeft hij ook geen oliebol gehad toen. Ik had ze nog niet gekocht of gebakken, omdat ik al ziek was. Gelukkig waren de andere boodschappen toen al wel in huis, waardoor hij zich wel kon redden (al had hij natuurlijk anders gewoon ook boodschappen kunnen doen). Nee, wat dat betreft ziet het er dit jaar een stuk beter voor me uit!
Voorheen was mijn knul ook wel gek met vuurwerk en afsteken enzo, maar dat is er helemaal af. Hij vindt het nog wel steeds leuk om te zien, maar zelf doen hoeft voor hem niet zo.
Haha, dat hij toen geen oliebol op heeft ligt natuurlijk ook aan hem zelf he. Hij is geen klein kind meer en had er een paar kunnen kopen. Al snap ik ook wel dat ie dat dan niet doet als hij alleen zit.
Wij hebben ook een rustige jaarwisseling, gewoon thuis. Mijn vader komt niet en mijn broer zit in Düsseldorf dus we zijn samen. Met zoonlief en zijn vriendin. Maar die zullen wel vnl buiten zijn met vuurwerk.
Zij hebben vanaf half 1 een feestje bij een vriend en wij zullen wel ff bij de buren binnen lopen.
Zijn kamer ligt vol vuurwerk. Blij als dat morgen weg is
Ja tuuurlijk had ie dat kunnen doen. Is ook helemaal zijn eigen schuld. Maar hij vindt dat dan ook niet gezellig. Er wordt hier nu al zo ontzettend veel vuurwerk afgestoken, het lijkt wel of het al middernacht is. En ontzettend mistig. Het lijkt mij op deze manier haast geen doen om erop uit te gaan, ben benieuwd hoeveel ongelukken er gaan gebeuren. Vandaag op kantoor mijn eerste oliebol van dit jaar gegeten. Was heerlijk! Toch ook lekker gewerkt, erg fijn als er niet zoveel mensen zijn, alleen ons eigen kleine clubje. Geen gedoe, niet hoeven nadenken over allerlei kwesties, gewoon normaal werken. Heerlijk. Toch maf hoor, nu weer 1 dagje vrij en dan weer gewoon 2 dagen werken voor het weekend is. Het was fijner geweest als het weekend er nu achteraan kwam. hahaha.
Fijne jaarwisseling!
Gelukkig nieuwjaar! Rustig verlopen hier, althans, hier bij ons, elders in de stad is er wel iemand doodgeschoten las ik. Bah.
Het zat hier echt potdicht door de mist, waardoor er niet veel vuurwerk te zien was.
Vandaag alle kerstspullen opgeruimd, zaterdag ben ik er niet en ik vind het nu eigenlijk ook wel weer mooi geweest. Verder een lekkere relax dag. Tja en morgen weer werken! Het zit hier trouwens weer potdicht, het is dus heel stilletjes, heeft ook wel wat, haha. Nu nog een beetje de hapjes etc opmaken en vanaf volgende week weer "braaf" eten en drinken. Hoe is jullie oudjaarsavond verlopen?
Allereerst de allerbeste wensen voor 2020 met veel liefde, geluk en gezondheid.
Wij hadden een rustige oud en nieuw. Wel heel veel vuurwerk tot diep in de nacht, tot een uur of 3 flinke knallen. Maar we waren lekker thuis, met hapjes, een drankje en een film. Mijn knul liep in en uit met zijn vuurwerk. We hadden zo veel hapjes (tapas), dat we er vanavond met z’n vieren van hebben kunnen eten.
Vanmiddag naar mijn schoonmoeder, daarna naar mijn vader en nu weer lekker thuis.
C moet morgen ook weer werken.
Ik ga eens kijken of het me lukt om morgen al wat kerstspullen op te ruimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven