Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Wat een gedoe weer vanmorgen in het ziekenhuis. Ik zou een echo krijgen van de baarmoeder en daarna een gesprek met de gynaecoloog. Die heeft toch ook nog onderzoek gedaan en wat weefsel weggenomen om te laten controleren op onrustige cellen. Bleh..... 21 februari pas de uitslag. Zo lang wachten weer.
Vanmiddag nog gewerkt, en nu weer moe en uitgeteld. Bah... niet fijn.
He vervelend, dat je nog zo lang moet wachten op de uitslag.
Wel fijn dat het grondig wordt aangepakt. Leuk voor je knul dat zijn vader er was en dat ze samen wat tijd hebben doorgebracht.
De verwarming heeft hier weer kuren. Mijn knul zei dat ie het vanmorgen niet deed toen hij wakker werd, later weer wel. Net werden de radiatoren ook ineens weer koud, nu doen ze het weer. Pfff..Ik had ze sowieso al gebeld, ik heb een lekkende radiatorknop in de slaapkamer. Vanmiddag zijn ze geweest, maar er moet een nieuwe kraan worden geplaatst, daar wordt weer een nieuwe afspraak voor gemaakt. Het lekken is nu wel gestopt, maar ik moet m laten staan zoals ie staat.
Ik hoop dus maar dat het voorlopig niet te koud wordt 's nachts. Ik heb de verwarming in de slaapkamer eigenlijk nooit aan, alleen als het heel erg koud is, om de boel een beetje aan de gang te houden
Zo lekker als ik in het weekend geslapen heb, zo slecht was het afgelopen nacht.
Waardeloos.
Het slapen is hier ook dramatisch. Ben elke ochtend rond half 5 wakker en ben zo moe.... gelukkig wel vrij vandaag, sporten vanmorgen afgezegd en de hele dag een beetje luieren. Helaas moet ik nog wel boodschappen doen en om 17:15 met mijn knul voor een gesprek naar de psycholoog. Zo geen zin in..... maar goed, wat moet dat moet he.
C is gisteren vertrokken naar Frankrijk, naar een vakantiepark, voor de WiFi en televisies daar. Vanavond komt hij weer naar huis.
Brrr, het is koud. We zijn het haast niet meer gewend, met het rare weer van de laatste tijd. Boodschappen gedaan, de wasmachine draait, gestofzuigd, mijn vrije middag vliegt weer voorbij. Nu lekker even niks en met een boek op de bank waar net het zonnetje bij kan. Hoe bevalt het werken je knul nu hij er iets langer is?
Pff, ik wil eigenlijk voor deze carnaval echt goede schmink, ook voor de basis en die wordt hier alleen verkocht bij een winkel in theaterspullen, aan de andere kant van de stad. Ik heb toch zo geen zin om daar heen te fietsen he. Zit het al weken uit te stellen. Online ook wel te bestellen, maar dan weet ik niet welke kleur ik moet hebben, dus lastig. hahaha, wat een belachelijk probleem...
o, tegelijk! Goed dat je vandaag probeert wat bij te tanken, wel jammer dat er dan toch weer verplichtingen zijn he..C. even een dagje naar Frankrijk..op deze manier kom je nog wel eens ergens! Fijn dat hij vanavond weer thuis is.
Ja heel fijn.
Dat gesprek bij de psycholoog was ook fijn. Ze wil mijn knul psycho motorische therapie en emotie regulatie gaan geven en hij staat daar open voor, hoera! Al gaat het momenteel wel weer lekker met hem, maar hij blijft zo grillig en wisselvallig in zijn stemmingen. En nu blowt hij als zelfmedicatie, zou wel een fijne bijkomstigheid zijn als hij daar op den duur mee kan stoppen.
Vanmiddag even met de 3 buurjongens de hond uitgelaten (1,3 en 5 jaar). Was een hele onderneming, maar ze vinden het zo leuk, zo komen soms gewoon aan de deur om te vragen.
Ik spaar ook de aqua mini’s van de Lidl voor hen, haha
En vandaag weer een drukke dag gehad. Vanmorgen eerst een gesprek op school bij een jongen, daarna proces evaluatie bij samen veilig, over die zaak waarin iedereen vast loopt. Met mijn knul naar bureau halt.... die hadden ergens gehangen wat niet mocht en krijgen nu van bureau halt een opdracht die ze moeten maken. ( maar moest er wel weer voor naar Utrecht). Daarna snel mijn knul thuis gebracht en weer door voor nog een overleg.
Nu moet ik eigenlijk naar de kar, maar ik ga een half uurtje later, even bijkomen.
Pffff, niet te doen dit. Mijn knul begint ook al weer te stuiteren over zijn scooter die ze zouden ophalen.
Fijn zeg, dat er een duidelijk behandelplan ligt voor je knul. Wanneer zou het beginnen? Kan me voorstellen dat je blij zult zijn als je knul kan stoppen met blowen.
Ben je niet bang dat hij steeds meer gaat roken?
Mijn knul is weer trainen. Hopelijk heeft hij niet zoveel spierpijn als de vorige x. Heeft er echt wel een poosje flink last van gehad. Morgen heeft hij dat stagegesprek.
Ben benieuwd. Hij trouwens ook. Vraagt zich af wat voor gesprek het zal zijn, omdat hij niet om een gesprek gevraagd heeft. Nou ja, hoe dan ook, hopelijk positief.
Yess, mijn knul is aangenomen. Hartstikke fijn. Het bleek dus toch wel een "echt" sollicitatiegesprek voor de stage te zijn. Raar, dat er dan in de uitnodiging gezegd werd dat hij niets mee hoefde te nemen. Gelukkig was hij zo verstandig om wel alle papieren voor de stageovereenkomst mee te nemen en hij had zelfs gisteren nog zijn CV ge update en geprint. De papieren zijn door hen al ingevuld.
Wat ook erg fijn is, is dat zijn stagebegeleider ook hier in de stad woont en hij kan met hem carpoolen, dus dat scheelt hem (ons) heel veel geld aan reiskosten.
Het is nog even de vraag hoeveel uur hij nu uiteindelijk stage moet lopen, omdat de opleiding heeft aangegeven 840 uur, maar volgens zijn begeleider is 720 uur meer normaal. Dat moet hij dus nog even navragen. De stage begint 3 juni en zou ongeveer lopen tot oktober. Fijn hoor, dat dit nu geregeld is.
Pfff, ik ben nog op zoek naar een ander hoofddeksel voor carnaval. Ik kan niet kiezen! keuzestress, hahaha
Oh wat fijn voor je knul zeg. Wat zal dat een rust zal dat geven voor hem en jou.
Hier is het momenteel weer op de tenen lopen hoor. Mijn knul is snel boos en heeft een kort lontje. Alles is hem te veel op het moment.
Terwijl het op zijn werk wel goed gaat. Gisteren is zijn stage docent langs geweest. Hij gaat nu 2 weken oefenen en daarna komen ze langs om zijn praktijk opdracht te beoordelen.
Morgen vertrekken we voor een weekendje Maastricht. Heerlijk er even uit samen. Wordt zondag wel drama weer om terug te rijden. Nou ja misschien valt de storm mee...:::
Goh keuze stress voor je hoofddeksel. Ik zou zeggen doe ze beiden, kan je afwisselen, haha
Nou moe, gisteren een heel verhaal getypt. Foetsie. Grrr.
Hoe was het in Maastricht? Lekker genoten? Ik hoop dat je niet te veel last hebt van de wind onderweg, ligt er misschien ook aan hoe laat jullie weer terug gaan.
Het is nog lang niet op zijn hoogtepunt, maar het gaat hier al behoorlijk tekeer.
Ik hoop dat ik alles wat een beetje los stond buiten weg heb gehaald en dat er niets raars gaat rondvliegen, pff. Het staat pal op de voorkant en ik zie de regenpijp nu soms al een beetje bewegen, maar die kan ik niet vastzetten. Op hoop van zegen dus maar!
Fijn dat het werk zo lekker gaat bij je knul. Jammer dat hij zelf weer moeilijk heeft. Hopelijk kan hij snel beginnen met die behandeling, zodat hij er profijt van heeft.
Ik heb besloten om mijn haar knalroze te verven voor carnaval. Je hebt zulke mooie tijdelijke kleuringen nu. Hoop alleen dat het goed pakt, omdat ik wel higlights heb, maar de ondergrond toch wel donkerder is. En dat het er echt na 1 of 2 wasbeurten er weer uit is, whoehaha. Zelfs ale voetbal afgelast he..dat is toch wel bijzonder, dat doen ze niet snel. Hoop maar dat er geen ernstige ongelukken gebeuren.
Maastricht is geweldig! Wat een leuke stad is dat. Het hotel lag iets buiten de stad, een soort kasteeltje op een landgoed. Erg sfeervol en mooie kamers. Echt een beetje zo’n oude kasteel sfeer. Gisteren middag de stad in geweest, uiteraard naar het vrijthof. Daar ook een hapje gegeten.
We wilden vandaag nog even naar Aken, maar met het oog op het weer hebben we dat niet gedaan en zijn we na het ontbijt vanmorgen naar huis gereden. En eerlijk gezegd ben ik daar blij om hoor. Lekker veilig thuis, ipv door de storm heen de weg op.
Jij durft wel, knalroze..... ik ben altijd bang dat dat op mijn haar niet pakt omdat mijn haar zo donker is.
Wij gaan voor blonde lang haar pruiken.
Haha ook wel lekker warm tijdens de optocht.
Groot gelijk dat je al op tijd weer terug bent gereden. Klinkt superromantisch, jullie hotel. Leuk! Ik ben ook heel benieuwd of dat roze wel zal pakken. De kans is groot van niet natuurlijk, nou ja, ik zie het wel.Ik hoop alleen maar dat het droog zal zijn. Het zal toch van dit soort weer zijn zeg, al die dagen. Dat zou een grote domper zijn.
Laten we er het beste maar van hopen.
Heb je een beetje bij kunnen komen afgelopen weekend?
Nou bijkomen niet echt, haha we waren pas rond half 2 ‘s nachts bij het hotel terug. Een gezellige avond gehad zeg maar.
Vandaag hadden we een training, omgaan met agressie. Dat was een lange zit. Maar de training was ok.
Wij hebben ook zo'n training, om het jaar. Dit jaar volgens mij niet. Of juist weer wel, pfff, ik heb geen idee eigenlijk, hahaha.
Vandaag een "klikgesprek" gehad met 2 mogelijk nieuwe collega's. Nou ja, we krijgen er 1 (tijdelijk helaas), maar er waren nog 2 kandidaten over. Helaas geen kans meer gehad om met elkaar te overleggen, morgen maar even horen. Hoewel we het liefst een leuke vent van een jaar of 30 zouden willen (whoehaha) hadden er alleen maar dames gereageerd. Tja, het is ook voor 20 uur en dan reageren mannen toch veel minder. of niet dus. Balen, bij thuiskomst lag er een brief in de bus, dat a.s. donderdag het gas afgesloten moet worden tussen 8 en 16.00 uur. Ze zijn bezig met de gasleidingen, de straat ligt open en we moeten via een loopplank onze woning bereiken. Tevens willen ze graag dat je ook thuis bent, omdat ze ook in de woning moeten zijn. Pffff, lekker op tijd zeg!
Ik denk dat ik maar een dag thuis ga werken. Mis dan wel een teamoverleg, maar ja, dat moet dan maar een x. Erger is, dat het ook gewoon behoorlijk koud zal zijn, want de verwarming doet het dan dus ook niet. Eigenlijk is het belachelijk dat ze zoiets in deze tijd van het jaar doen. Heb gelukkig nog een klein elektrisch kacheltje, denk dat ik die maar even neerzet. Scheelt allicht iets..
Is je knul niet thuis donderdag om ze binnen te laten? Toch zonde om daar een vakantiedag voor te nemen.
Helaas geen leuke jonge vent van 30 dus.... haha
Die moeten natuurlijk het gezin onderhouden en volledig werken.
Vandaag weer druk geweest. Vanavond moest ik even naar mijn vader, die kreeg bezoek van een aantal vrijwilligers van de zonnebloem. Mijn moeder was actief vrijwilliger en mijn vader en ik hebben af en toe hand en span diensten verricht. Ze kwamen een plantje brengen om te bedanken. Toch heel lief.
Ik neem er ook geen vakantiedag voor, dat vind ik ook zonde. Ik werk gewoon lekker thuis. Maar achteraf gezien hoeft dat helemaal niet. Ik sprak vanmiddag 1 van die werklui en ondanks dat wat er dus in die brief staat die we gekregen hebben, is het ook ok om gewoon de hoofdkraan af te sluiten en om 16.00 uur weer open te zetten. Nou ja, heb het nu geregeld en ik vind het stiekem ook wel lekker om thuis even flink te kunnen doorwerken. Dat ik het overleg mis vind ik ook niet zo heel erg, dat is om de 2 weken en ik ben er altijd. Alleen die kou he! Dikke kleren aan, dekentje oid..veel koffie, hahaha. Volgens mij wordt het ook een regenachtige dag, dus het is best prima zo.
Lief van de Zonnebloem, zo voel je je ook wel gewaardeerd, dat is fijn.
Ik heb de knalroze haarkleuring gekocht vanmiddag, mazzel, bij het Kruidvat was 1 + 1 gratis op alles van Lóreal, dus heb gelijk maar 2 tubes. Ben echt benieuwd of je er iets van gaat terugzien. Online ook nog 2 brillen gekocht en valse wimpers en een klein hoedje met lichtjes. Hoop dat het wat is. Het is een hoedje die aan een diadeem vastgemaakt is. Wil mijn haar flink wat volume geven (hopelijk dus roze!) en dan dat ding erin. We hebben ook al ergens gereserveerd om te eten na de optocht zaterdag, om de tijd te overbruggen naar het avondprogramma. Helemaal zin in weer! Alleen nog even afwachten of ze ook carnavalsvierders toelaten..dat doet niet elk restaurant.
Brrrr, veel succes dan met het thuis werken in de kou.
Ik heb morgenochtend voor het eerst in tijden weer eens telefoondienst. Op 1 of andere manier kwam ik er steeds onderuit, haha.
Nou ja, zo erg is het ook weer niet, dus komt goed.
Vanmorgen voor het eerst weer gaan sporten. Ik wilde vorige week al gaan, maar toch nog maar een weekje uitgesteld.
Ik ben niet ontevreden. Natuurlijk moet ik opbouwen, maar ik kon redelijk meekomen en de les afmaken.
Wij hebben volgende weekend al de eerste optochten, zaterdag en zondag. Zin in!
Komend weekend bedoel je? Of volgend weekend, als het carnaval is?
Alles helemaal klaar?
Ik heb er ook zin in. Even lekker niet met serieuze dingen bezig zijn.
Ik zag nu dat die haarkleuring 5 tot 15 wassingen kan houden..oeps.
Dat was niet helemaal de bedoeling, natuurlijk. Ben nu wel een beetje in twijfel..alhoewel..met anti roos shampoo? Dan gaat het vaak toch sneller, om een kleur uit je haar te halen? Pfff, muts die ik ben, heb ik weer!
En misschien staat het wel hartstikke leuk en is het vrij subtiel..whoehahaha.
Tja..als ik nu 18 ofzo zou zijn...
Gelukkig doet alles het weer. Brrr, het was niet echt fijn. Wel lekker veel kunnen doen, dat is altijd zo fijn van het thuis werken. Je wordt niet afgeleid door allerhande randzaken (die wanneer je op kantoor bent ook belangrijk zijn).
Nee, aankomende zaterdag en zondag hebben we de eerste optochten al. Die doen het altijd een weekend eerder dan het grote carnaval.
Ik probeer hier een foto van de kar te plaatsen, maar lukt helaas niet.
Morgenochtend ga ik samen met een andere dame de boodschappen doen, en zaterdag gaan we dan rijden.
Zin in!
Wel suf zeg, dat ik die foto niet geplaatst krijg hier.
Fijn dat je ondanks de kou nog goed hebt kunnen doorwerken.
Ik had telefoon dienst, dus verplicht op kantoor en heb ook een hoop achterstallige administratie kunnen weg werken. Super fijn!
Ik heb wel een vreselijke spierpijn van het sporten gisteren 😱😱...
Haha te lang niks gedaan waarschijnlijk
Veel plezier morgen! Hopelijk hebben jullie niet al te veel last van het weer, vooral zondag geloof ik en is het alleen maar heel erg leuk. Hoeveel optochten gaan jullie in totaal doen? Ik wil jullie outfit ook nog wel zien!
Hoe is het met de spierpijn vandaag? Hopelijk niet zoveel last meer van, als je met de optocht bezig bent. Heerlijk dat het weer weekend is. Ik had vanmorgen helemaal geen zin om op te staan. Morgen kan ik lekker blijven liggen (en dan zul je zien dat ik klaarwakker ben al vroeg)
Wij rijden in totaal 5 optochten. Dit weekend 2 (als het weer het zondag toelaat tenminste) en volgend weekend 3.
Dan is vrijdagavond de verlichte optocht, zaterdag bij ons de optocht en zondag de grootste optocht in deze regio.
Ja, we zijn niet voor niks aan de klus geweest.
Nog steeds spierpijn. Vanmorgen wel rustig gesport, daarna naar de Makro om drank in te slaan. Je wil de achterbak van mijn auto niet zien op dit moment. Lijkt wel een slijterij, haha.
Flugel, boswandeling, rode wodka. Natuurlijk is er ook gewoon bier en fris.
Ben nu mijn nagels aan het lakken. Fluoriserend roze en geel.
De eerste optocht is een feit! En wat was het leuk en gezellig.
Wel een lange dag, maar super genoten.
En morgen weer een dag.
We hebben zelfs de 4e prijs bij de praalwagens. Hoe gaaf is dat.
Als het morgen net zo gezellig wordt dan teken ik er voor.
Ik heb de beelden gezien, super! Ziet er echt gaaf uit en jullie outfit ook. De wagen heeft de wind dus goed doorstaan tot nu? Ik zag af en toe die gordijntjes flink heen en weer waaien, hahaha. Hopelijk gooit het weer vandaag geen roet in het eten en gaat de optocht gewoon door en staan er ook nog wat mensen langs de kant, pff, dat natuurlijk ook. Jullie doen echt veel optochten! Maar ja, zo heb je ook de meeste eer van al het werk. Veel plezier maar weer, het wordt ongetwijfeld weer net zo leuk.
Hier weinig actie. Het regent en waait, dus ik hang heerlijk thuis. Morgen mijn 1e functioneringsgesprek met mijn nieuwe manager. Dat is altijd weer even spannend.
Heb er weer van alles voor moeten invullen en er speelt momenteel nogal wat, nu we weer in teams werken, dus ik ben benieuwd.
Veel plezier vandaag!
Uiteindelijk gereden vandaag. Het duurde lang voor er duidelijkheid kwam of de optocht doorging. Maar toen er groen licht kwam zijn we gegaan.
En wederom in de prijzen, dus super!
Weinig last gehad van het weer, tot we terug naar huis reden, toen regende het flink en hebben we een deel van ons dak verloren. Gelukkig is het te repareren, dus dat gaan we deze week ff fiksen.
Al met al, 2 heerlijke, gezellige optochten gehad. Op naar het volgende weekend.
Deze week nog gewoon werken, volgende week maandag, dinsdag en woensdag vrij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven