Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Oh ja, ik lig ook al weer steeds wakker ‘s nachts... hoe is het toch mogelijk he.
De film was echt hilarisch. Wat heb ik gelachen zeg. Het verhaal slaat natuurlijk nergens op, maar ach ongegeneerd eens lachen mag ook wel een keer.
Ook hier bij ons in wijk is er een besmetting met Corona. Ik hoop toch niet dat die man carnaval gevierd heeft. Hij is in ieder geval wel in noord Italië geweest.
Heerlijk weekend!
En ook zo waar eens een weekend zonder plannen. Heerlijk!
Ik kijk er naar uit.
Ben me vandaag toch gevallen. Was even snel naar de ah en het Kruidvat. Terug naar de auto moest ik een stenen trappetje af, en noem daar lag ik. Beide knieën dik en geschaafd. Handen geschaafd.
Bah, niet fijn
Oh bah, naar! Heb je nu geen last van je knieeen, met lopen en zo?
Ja heerlijk he, weekend! Ben je nog steeds plannenloos? hahaha. Het is in elk geval wel prachtig weer, dat is ook wel eens fijn in het weekend.
Ja, dat is zeker te hopen, dat ie geen carnaval heeft gevierd. Vooralsnog hier niets, wel bij iemand die hier werkt, maar woont hier niet. Sowieso valt het aan de deze kant van het land heel erg mee, bijna niets, dat is toch ook vreemd?
Is je knul met carnaval eigenlijk nog naar Den Bosch geweest (of waar zou hij misschien ook weer heen gaan..), nu met die berichten over Brabant?
Ik ben toch elke dag weer benieuwd naar die update over nieuwe gevallen.
Hier ook geen plannen. Maar dat is niet bijzonder, hahaha.
Vandaag weer eens lekker pannenkoeken bakken. Lang niet gedaan en heb er wel weer eens zin in. Al hebben we achteraf vaak het gevoel van mwah, viel een beetje tegen. Mijn knul heeft binnenkort een oefenwedstrijd ergens in Brabant, ben benieuwd of dat dan wel doorgaat. Wat een gedoe he!
Nog steeds geen plannen nee. Wel zere knieën en inderdaad lopen doet zeer. Vooral opstaan en gaan zitten doen zeer.
Mijn knul is met mij mee geweest naar Den Bosch met carnaval. Volgens mij heeft hij geen last. Wel grieperig, maar ja wie niet deze tijd van het jaar? Hij voelt zich vandaag ook al weer beter dan gisteren.
Het komt wel dichtbij, maar ach, we zijn gezond, ik denk dat het wel losloopt en dat het zo in april, net als de griep weer verdwijnt. Maar misschien ben ik wel heel naïef.
Lekker beetje lui doen vandaag, heerlijk hoor. Straks lekker tomaten soep maken.
Dan maar niet te veel opstaan en lopen ;)
Ik denk ook dat het voor ons wel meevalt, krijg sowieso nooit de griep, alhoewel dat niets zegt natuurlijk, maar dat mocht het gebeuren het wel los zal lopen. Het is meer de impact op het leven van alledag wat mij interesseert. Dat mensen gaan hamsteren etc, dat snap ik eigenlijk echt niet. Zijn ze bang dat er straks niets meer in de winkels ligt of wat?
Ik ben bezig in het 6e deel van de Zeven Zussen. Ik weet niet meer of jij ook die serie leest? Heerlijk weer in elk geval. Maar heb nog zoveel boeken die ik moet lezen, (nou ja, moet..), pff ik van voorlopig vooruit. Ook wel fijn trouwens!
Er zitten al knoppen in mijn oleander, dat is toch echt heel vroeg. Maar ik zag op fb een herinnering van 5 jaar geleden, dat ik in de deuropening aan het zonnen was, dus toen was het ook al aardig warm. Maar ja, nu hebben we natuurlijk totaal geen winter achter de rug. Ben bang dat dit het nieuwe normaal is. Alleen nog een soort van herfst en bloedhete zomers. Ehum, dat is wel heel erg zwartwit, hahaha.
Tja, ik denk dat het ook die kant op gaat. Al vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo erg.
Het was hier vanavond weer hommeles tussen C en mijn knul. Ze gingen er weet hard op. Mijn knul is nu weg, die slaapt bij zijn vriendin.
Pfff wat een gezeik zeg. Ik wordt hier zo moe van. C die zich gedraagt als een puber tegenover mijn knul. En ik sta er tussen in. Ik wil niet dat hij mijn kind de deur uit jaagt. Als dat zo is mag hij wat mij betreft zelf vertrekken.
Hoe is het nu met C. en je knul? Hebben ze elkaar alweer gesproken?
Dat lijkt me vreselijk lastig, dat jij daar dan tussenin staat.
Is C. op zo'n moment dan echt onredelijk? Of is het meer het gevoel dat het jouw zoon is en dat hij zich daar niet op deze manier mee heeft te bemoeien?
Heb je er met C. nog over kunnen praten?
En heb jij ondertussen je knul alweer gesproken?
Nee C is echt onredelijk. Die gooit alle frustratie in 1x er uit. Hij kwam vanavond thuis met bloemen en sorry. Ook voor mijn knul een reep chocola en sorry, maar de kou is nog niet uit de lucht tussen die 2.
C en ik hebben inmiddels wel gepraat en ik heb gelukkig ook met mijn knul gepraat.
C moet toch echt leren communiceren en niet alles opsparen zodat een keer de bom klapt.
Het blijft wel moeilijk hoor.
Mijn knul slaapt vanavond nog wel een nachtje bij zijn vriendin, dat is volgens afspraak. Morgen slaapt hij waarschijnlijk weer thuis.
Gelukkig zegt hij in elk geval sorry. Dat vind ik dan toch ook wel weer heel wat.
Jammer dat hij eerst alles zo opkropt en dan alles in 1x eruit gooit. Hopelijk is je knul vanavond weer gewoon lekker thuis.
Ik had vanmiddag een (controle)afspraak bij de tandarts en een afspraak bij de mondhygienist. Gelukkig viel het mee (kan nog wel eens pijn doen, die mondhygienist) Altijd blij als dat weer achter de rug is. September weer. Wat was het vandaag weer een rotweer zeg. Maar als we de weersvoorspellingen mogen geloven komt het mooiere weer er wel aan. I
Hier is de rust gelukkig weer wedergekeerd. Zoonlief heeft afgelopen nacht weer gewoon thuis geslapen. Ze ontlopen elkaar nog wel en hebben nog geen gesprek gehad, dat moet zeker wel gebeuren.
Ik heb gisteren een intake gesprek gehad voor fit vanuit jezelf. Ik weet niet of jij je het nog herinnert, maar jaren geleden hebben C en ik dit programma samen gevolgd.
Het is een programma van 12 weken, personal training en voedings adviezen. Ik start volgende week vrijdag onder het mom van revalidatie.
In de hoop weer fitter te worden, kracht op te bouwen en als het mee zit wat kilo’s kwijt te raken.
Ik heb er wel weer zin in.
Ik ga nu natuurlijk wel naar de sportschool, maar voor mijn gevoel kom ik niet echt verder en dat hoop ik nu wel te bereiken.
Alhoewel.... vanmorgen een HIT ( high intensive training) gehad. Ik was kapot, maar heb het wel gedaan. En de rest van de dames was ook kapot trouwens, haha
Ja, dat weet ik nog wel. Gaan jullie het nu ook samen doen? Of jij alleen?
Het kan jou niet snel genoeg gaan he! Dat bedoel ik niet negatief hoor, maar jij wilt er gewoon alles uit halen en hebt nu het gevoel dat het anders/beter kan. Denk ik.
Is er IETS waar jij niet 100% voor gaat? hahaha.
Weer wat kilo's kwijt is ook iets wat ik echt weer zou moeten. Pfff..doe nu wel dat intermittent fasting, in elk geval door de week, maar heb het idee dat het totaal geen zoden aan de dijk zet.. Ik zou weer even volgens het boekje van de Weight Watchers moeten leven, maar ik krijg de knop niet echt om. Het is allemaal een beetje halfbakken. Terwijl dat zo goed ging vorig jaar. Zijn er bij jullie op het werk al maatregelen getroffen ivm het virus? Bij ons alleen het niet handen schudden, maar las wel dat het centraal crisisteam was geactiveerd en dat de districtsmanagers binnenkort mandaat hebben ivm het thuiswerken. We wachten maar rustig af. Ik denk dat de panden in Brabant dan het eerst aan de beurt zijn.
Mijn knul is benieuwd of die oefendwedstrijd volgende week doorgaat, in Brabant. Als die dit weekend zou zijn zou het niet doorgegaan zijn. Vergeleken met landen om ons heen zijn er hier nog erg weinig maatregelen, maar ik ga er maar vanuit dat men weet waar ze mee bezig zijn. Er mag van mij best een verbod op vergaderen komen. hihi
Nou, dat ging vandaag ineens allemaal in een stroomversnelling zeg.
Ik ben benieuwd naar de update op kantoor morgen, wat betreft de maatregelen.
Heb diverse collega's rondlopen die hoesten, verkouden zijn, zullen die nu thuis blijven? Ook benieuwd of er iets gezegd wordt over thuis werken. Ik zou me kunnen voorstellen dat we om en om gaan werken, om de dag thuis en op kantoor en dan wisselen met collega's. Maar we zullen het zien, morgen. Ik zou volgende week met mijn vriendin naar een concert in Ziggo dome, helaas, dat gaat nu niet door. Nou ja, wat in het vat zit verzuurt niet, hopelijk. De ambtseed die wij zouden gaan afleggen is uitgesteld tot het najaar. Voor mijn knul zijn alle trainingen, oefenwedstrijden en zelfs de klusdag a.s. zaterdag afgelast. Ik ben benieuwd of dit voldoende zal blijken te zijn of er dat nog meer drastische maatregelen genomen moeten gaan worden.
Bijna weekend!
Nee, ik ga alleen deze keer. Bij C is de knop nog niet om hoor.
Vandaag toch wel meer maatregelen aangekondigd he. Ik had gisteren nog een discussie met 2 mannen uit Brabant. Zij werken vanuit huis, maar wilden zondag wel naar de arena komen.... toen ik mijn mening zei was ik een paniek zaaier en werd weggezet als zeikerd. Nu zie je maar weer. Zo’n zeikerd ben ik nog niet. Maar ja mensen willen nu eenmaal niet worden aangesproken op hun verantwoordelijkheden.
We houden de ontwikkelingen maar weer in de gaten.
Ik hoop dat de epidemie snel gaat afnemen.
Voor mijn knul ook geen trainingen en wedstrijden.
Het gaat mij inderdaad niet snel genoeg, dat klopt. Is wel aard van het beestje. Maar ik ben natuurlijk al een jaar bezig met weinig resultaat, dus zo ongeduldig vind ik mezelf nu ook weer niet.
Maar er is ondertussen in je leven ook weer genoeg gebeurd, wat ook tijd nodig heeft om "te landen".
Vanmorgen, nadat ze een conference call met het bestuur hadden gehad, een briefing van de managers gekregen. Helaas (hihi) niet verplicht thuis werken, wel elke dag je laptop en telefoon meenemen naar huis zodat je, mocht je (lichte) klachten krijgen, je vanuit huis kunt werken. Verder worden we gewoon geacht op kantoor te zijn. Het enige is eigenlijk dat we 's morgens de uitgenodigde mensen voor die dag gaan bellen, om te checken of ze klachten hebben. Bij klachten gaat het gesprek niet door. Ik vind het eigenlijk best weinig, wat ze doen , maar ja, begrijp aan de andere kant ook dat onze dienstverlening moet doorgaan, mensen zijn toch van ons afhankelijk voor het inkomen. Gisteren is wel 1 van mijn artsen met DE klachten ziek naar huis gegaan. Kan ook gewoon griep zijn natuurlijk.
Helaas ook vandaag weer hoestende en verkouden collega's. Het blijft lastig, mensen voelen zich al snel een zeikerd denk ik. Terwijl juist nu het juist collegiaal zou zijn om niet te komen. Maar nu lekker weekend!
Pfoe he, is mijn knul vandaag naar huis gestuurd omdat hij verkouden is. Daar baalt hij van, aangezien hij een 0 uren contract heeft.
Bij ons nemen de maatregelen nu ook serieuze vormen aan. Geen overleggen meer, alle activiteiten uitstellen, huisbezoek alleen in uiterste nood. Thuis blijven bij verkoudheid of andere verschijnselen.
Maandagochtend wel teamoverleg over de laatste ontwikkelingen.
Het zal mij benieuwen.
Ja, bij verkoudheid worden wij ook geacht thuis te blijven.
Nog nergens last van hier, dus gewoon aan het werk maandag. Maar dus wel elke dag alles mee naar huis, zodat je, mocht je verkouden worden, thuis kunt werken.
Hoe is het bij jullie in de winkels? Ik ben deze week niet in een winkel geweest, bestel de boodschappen natuurlijk online en ik hoefde afgelopen week niet, maar het schijnt behoorlijk dramatisch te zijn? "We" doen dit onszelf aan, als er straks écht niets meer in de winkels ligt. Door dit idiote gehamster is de hele contributie in de war, waardoor er echt even lege schappen ontstaan. Wat een verstand zeg.
Bij mijn broer, die werkzaam is in de reiswereld, is arbeidstijdverkorting aangevraagd voor 80%. Pfoe, dat hakt erin. Hij werkt nu nog maar 1 dag, ipv 5. En dat terwijl het ontzettend druk is, in verband met al die uitgevallen vluchten. Dus keihard werken, maar ondertussen komt er geen geld binnen. Afschuwelijk. Gelukkig aanvulling vanuit UWV, maar toch..Hij slikt paracetamol tegen zijn reuma, als pijnstiller. Niet meer te krijgen. En ik las dat er sowieso kans is op een medicijntekort, omdat wij hele lage prijzen te hebben, waardoor fabrikanten eerder de medicijnen aanbieden aan landen die er wel goed voor betalen.
Dit soort dingen maakt zo'n epidemie toch beangstigend.
Hebben jullie helemaal geen overleggen meer? Helaas, ook die gaan bij ons door.
Tenminste, zolang niet iedereen thuis zit met lichte klachten oid, hahaha.
zo heb ik er komende week ook weer 2. Voor je knul betekent dat dus niet werken, geen geld? Dat is wel erg balen.
Wat een drama zeg. Ging de weekboodschappen doen, maar ook hier lege schappen. Rijst, pasta, pastasaus, wc papier, houdbare melk, Afbakbroodjes, allemaal op.
Belachelijk, mensen zijn gek geworden, alsof het oorlog wordt.
Er liep een vrij jong stel voor me die hun hele kar vol gooide met vlees. Voor in de vriezer hoorde ik ze zeggen. Ook 4 zakken sinaasappels. Schiet mij maar lek, wat moet je er mee?
Gelukkig hadden ze wel andere eerste levensbehoeften in de aanbieding, appeltaart en sushi, haha.
Vanavond lekker sushi eten en vanavond een stukje appeltaart bij de koffie. Heerlijk hoor.
Ik heb maandagochtend wel een overleg met ons team en iemand van het managment, maar verder moeten wij alle overleggen cancelen. Ben benieuwd wat ze gaan vertellen maandag. Wij worden wel geacht daar waar mogelijk thuis te werken, of de tijden op kantoor te spreiden, zodat we niet met te veel mensen te gelijk op kantoor zijn.
Hahaha heerlijk, sushi en appeltaart!
Ik vind de maatregelen bij ons op het werk ook erg summier hoor. Heb net nog even ingelogd om te kijken of er nog nieuws was, maar niets na vrijdagochtend.
Nu dan toch wel besloten om de scholen te sluiten en de horeca. Als je ook zag hoe vol de clubs nog waren etc, pffff, dit moest ook wel.
Ik had wel een mailtje van mijn arts, waarin ie vertelt dat hij niet meer op kantoor mag komen omdat hij hoest. Da;s de 2e collega die thuis zit ivm hoesten. Ondertussen zijn er hier 8 bevestigde gevallen in de stad. De cijfers van Italie waren weer dramatisch. Als dat hier nog op die schaal gaat gebeuren..
Ik merkte wel dat het hier een stuk rustiger op straat was dan normaal op een zondag. De mensen luisteren toch wel, heb ik het idee.
Maf he hoe dit toch eigenlijk wel alles overneemt en iedereen het er over heeft.
Nou ja maf bedoel ik niet, het heeft natuurlijk ook een enorme impact op het leven van alledag.
Ik had vanavond ook nog ingelogd, maar niks nieuws.
Morgenochtend om 9 uur overleg, daarna naar huis neem ik aan. Afspraak op school zal niet doorgaan, en de sova trainden moeten we afzeggen.
Hier zijn zoonlief en C thuis, ik ben dus de enige die er uit moet.
Wel opvallend dat ik ook als enige niet verkouden oid ben.
We hebben vanmiddag even heerlijk een wandeling in het bos gemaakt met de hond. Je moet wat he.
Ik vind het ook prima dat alle horeca dicht moet. Belachelijk dat mensen zelf de verantwoordelijkheid niet kunnen nemen en er toch heen gaan.
Na de boodschap van gisteren nu toch wel verregaande maatregelen op kantoor.
Alle klantcontacten tot 6 april afgezegd en min of meer verplicht thuiswerken.
Nu kunnen wij niet constant thuis werken, wij moeten op kantoor bepaalde zaken afhandelen, zoals printen en post versturen of dossiers ophalen. Met de naaste collega's een schema gemaakt, zodat er altijd een paar op kantoor zijn en een paar thuis. Ook in het kader van social distancing (afstand houden). Morgen en woensdag werk ik thuis. Voor volgende week gaan we het weer opnieuw bekijken, dan werk ik wellicht 3 dagen thuis. Alle overleggen zijn gecancelled. Ik ben echt benieuwd of 6 april haalbaar zal blijken te zijn of dat de maatregelen voor nog langere tijd moeten gaan gelden. De achterstanden die wij hierdoor gaan oplopen zijn niet meer te overzien of in te halen, maar dat is nu overmacht. Er zijn toch al een behoorlijk aantal collega's die sowieso niet op kantoor mogen zijn nu, omdat ze verkouden zijn of hoesten. Maar wat een rare toestand he..het lijkt wel oorlog.
Maar wat een heerlijk weer was het vandaag he! Zooo lekker in het zonnetje.
Heel vreemd, om dan door de stad te fietsen en nergens terrassen te zien. Heel onwerkelijk eigenlijk.
Bij ons was vandaag en ook de komende weken alleen de front Office bemant. 3 personen zijn dat. Verder zijn we in 2 teams verdeeld a en B. A mocht vandaag voor noodzaken op kantoor zijn, B morgen en zo door.
Gelukkig kunnen wij ons werk goed vanuit huis doen. Huisbezoeken zo veel mogelijk telefonisch, post versturen ed gaat via de backoffice. Geen reden om naar kantoor te komen dus. De backoffice werkt ook vanuit huis.
Tja, ik moet natuurlijk er wel uit met de hond. Wel veel kinderen op straat hoor. Verder is het vrij rustig.
Ik ga morgen maar eens proberen of er nog boodschappen zijn in de winkel.
Het ging vandaag erg rommelig, het thuiswerken.
Vanuit het MT (managmentteam) kwam er een mededeling die nogal wat onrust veroorzaakte, omdat het vanaf een afstand niet te regelen valt en de 2 mensen die wel op kantoor waren schoten gelijk in de stress. Commotie!
Veel over en weer gemail, bah, wat een onrust. Hopelijk zijn dit opstartproblemen.
Thuis werken is bij ons nog steeds niet echt de norm, het verloopt dus nogal rommelig. Morgen ook thuis, donderdag dan een kantoordag en vrijdag weer thuis werken. Ik vind thuis werken wel ok, maar heb toch als ik op kantoor gewerkt heb en dan thuis ben veel meer het gevoel er een werkdag op te hebben zitten. Maar ja, het is voor een goed doel natuurlijk. Ik was gisteren even in de Lidl, daar was alles volop aanwezig. Misschien net aangevuld, maar ik had geluk.
Morgen wordt het ook lekker weer zeggen ze, zou fijn zijn, op mijn korte werkdagje. Even lekker in de zon wellicht? Mmmm, dat zou genieten zijn!
Ik heb een vriendin in Frankrijk, waar ze écht de deur niet zomaar uit mogen. Zo bizar. Maar heel maf, ik heb nu al de neiging om niet veel naar buiten te gaan (jij moet natuurlijk wel, met de hond), een soort automatisme. Alsof ik ziek/verkouden ben. Helemaal niet dus. hahaha
Ik was vanochtend om 8 uur in de Lidl en toen was ook alles voorradig. En lekker rustig dat het was.
Bij mij is thuis werken ook echt wel werken, ik kan gewoon inloggen op mijn laptop en heb natuurlijk mijn werkmobiel.
Natuurlijk ben ik niet de hele dag druk, heb nl geen afspraken en moet alles telefonisch doen.
Ik ga morgenochtend ook lekker een stuk wandelen met een dame van de wandelclub, aangezien de sportschool dicht is. Ze gaan nu ook wandelen, maar ik vind dat niet fijn aangezien het al donker is. Liever morgenochtend.
Vanaf donderdag heb ik 2 tot 3 dagen in de week ook 2 peuters over de vloer. 2 broertjes van 1,5 en 2. Normaal gaan ze naar een gastoestel, maar die durft het nu niet aan. Zij werkt in een supermarkt en hij is stratenmaker, krijgen beide niet zo maar vrij. Nou ja, zolang ik toch thuis moet werken, laat maar komen dan. Ook wel weer gezellig en ze zijn er mee geholpen, dat is het belangrijkst
Heerlijk gewandeld vanmorgen, 8 km, met de hond. Die is nog moe, haha
Verder lekker lui dagje. Natuurlijk gewoon mijn vrije dag dus daar heb ik van genoten.
Ik neem aan dat die kleintjes normaal naar een gastouder gaan, ipv naar een gastoestel :) :) hahaha. Super dat je ze zo kunt helpen.
Gelukkig ging het thuis werken vandaag wel soepeler, maar moet morgen op kantoor dan wel veel losse eindjes wegwerken. Wij zijn ook gewoon bereikbaar op onze werkmobiel, wat dan ook wel weer grappige situaties oplevert, zoals een collega die vanuit Goes belde, normaal gesproken ons call center, maar nu vanuit huis. Jij hebt een lekker eind gewandeld zeg! Hoe was het weer bij jullie? Het viel hier helaas nogal tegen, helemaal geen zon. Had me er zo op verheugd. Die vriendin van mij uit Frankrijk begint nu ook klachten te krijgen. Haar man was al ziek, koorts, verkouden en nu begon zij ook met hoesten. Maar ja, ook daar wordt er niet meer snel getest, dus geen idee of het een gewone griep is of iets anders.
En dan begint nu ook het hooikoortsseizoen. Zij zijn zzper en hebben zichzelf uit voorzorg in isolatie geplaatst, maar dit betekent voor hen dus geen inkomen. Een regeling zoals hier gisteren afgesproken hebben zij daar niet.
Nee wat dat betreft klagen mensen hier wel snel, maar is en wordt het hier toch goed geregeld.
Dat de regering zo bijspringt. Maar ook ons zorgstelsel. Kijk naar Amerika, waar mensen zonder geen geld dus geen verzekering hebben. Verschrikkelijk.
Natuurlijk bedoel ik gastouder.... haha stomme autocorrectie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven