Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Oh jee keelpijn.... dat zou betekenen thuis blijven. Dat zou wel heel erg balen zijn zeg.
Fijn dat hij dan toch reiskosten vergoeding krijgt. Ik vond het al zo gek.
Ik ben vandaag gebeld door de oncologisch verpleegkundige. Toch weer afname van botweefsel in de wervels, ga dus nu een vitamine+ calcium preparaat erbij krijgen. Zucht.....
En vooral doorgaan met blijven bewegen. Jaja.
Vanavond na het werk dus toch maar weer een lesje cross fit gepakt. Pfoe wat was het warm, maar nu wel voldaan en blij dat ik gegaan ben.
Maar het is wel een uitzondering, dat hij die reiskosten nu krijgt. Dat heeft zijn begeleider geregeld. Nou ja, hoe dan ook fijn.
Hij moest inderdaad thuisblijven. Hij baalt er flink van, maar voelt zich ook echt niet fit. Niet ziek, maar zoveel last van zijn keel, met praten, eten, drinken. Hij heeft nu een aft in zijn keel, dat heeft hij eerder gehad, toen had hij er ook zoveel last van. Heb een spoelmiddel en aanstipspul bij de apotheek gehaald, maar dit zorgt er niet voor dat het sneller weggaat, helaas. Morgen sowieso ook thuis blijven, want hij moet 24 uur klachtenvrij zijn. Vanmiddag is hij nogmaals gebeld en morgen bellen ze weer. Zitten er wel bovenop.
He dat is toch even een domper denk ik? En je beweegt al zo verschrikkelijk veel.
Hopelijk helpen de preparaten, moet je dan ook nog een x terug tussentijds voor controle?
Zeer hectische werkdag, ik kreeg niemand aan de telefoon en moest nog een open plek voor a.s. donderdag opvullen. Wat een gestress zeg. uiteindelijk toch gelukt, pfff. Nu 2 dagen thuis, gelukkig. Kan ik mooi de airco testen, want het zal hier wel een stuk warmen zijn dan op kantoor.
Och wat vervelend dat hij nu thuis moet blijven. Ik kan me nog herinneren dat hij een tijd geleden (was het vorig jaar?) ook zo’n keelpijn had en dat hij daar best een tijd zoet mee is geweest.
Het was zeker wel even een domper ja. Ik heb vanmorgen de medicatie opgehaald bij de apotheek. Over een half jaar weer een gesprek met de verpleegkundige. Volgend jaar weer onderzoek en over 2 jaar weer een botdichtheid meting. Het houd je van de straat he.
Morgen even gezellig met een vriendin lunchen op het terras. Zin in, is veel te lang geleden.
Wat een warme dag vandaag zeg....
Het sporten was al heel warm.
Vanmiddag heerlijk op het terras gelunched met een vriendin, daarna nog even blijven borrelen. Was echt even gezellig.
Morgen helaas de hele dag weer training en dus binnen zitten.... daar zie ik eerlijk gezegd wel tegen op.
Oef, dat kan ik me voorstellen, dat je daar tegenop ziet.
Het is echt warm he..ik heb net even mijn slaapkamer gestofzuigd, verschrikkelijk.
eerder vanavond wel heerlijk achter in de zon gezeten, dat was heel lekker. kleed en kussens weer op de bank, gezellig hoor. De keel is echt de zwakke plek van mijn knul. als hij ziek is, heeft het altijd met zijn keel te maken. Wat een versoepelingen komen er aan he! En hoe bestaat het, vanaf 1 juli mag je weer met meerdere personen die niet tot je huishouden behoren in 1 auto..typisch! Net van alles geregeld op zijn werk, eigenlijk voor niets. Want die reistkosten kreeg hij omdat hij door de corona maatregelen niet mee kon rijden, straks heeft hij er dus geen recht meer op.
Stiekem baalt hij er ook wel van, want, heel maf, als hij meerijdt moet hij werken van half 9 tot 6, maar als hij met de trein gaat hoeft hij maar te werken van half 10 tot half 5.
Raar toch? Heeft nu het gevoel dat hij een soort van "gestraft" wordt voor het meerijden (nou ja, dat bedoel ik niet zo, maar je snapt me wel). Tja, als hem dat dwars zit (wat ik begrijp) moet hij dat even navragen bij hem, waarom dat zo is.
O heerlijk lekker op het terras. Dan krijg je echt al een beetje vakantiegevoel he. Heb ik nu ook al een beetje. Had mijn korte dag, was lekker thuis, het voelde heel relaxed.
Hoe was je trainingsdag? Ik vond het vandaag nog warmer (en morgen nóg warmer hoor ik net). Het was net zelfs achter nog veel te warm in de zon. De airco is echt wel heel erg heerlijk. Maar omdat het geaarde verlengsnoer er nog niet is, durf ik m niet zo lang aan te zetten. Maar áls ie aan is..zalig. Mijn knul heeft nog steeds last van zijn keel. Echt balen hoor. Maar er mag binnenkort wel weer gehonkbald worden in wedstrijdvorm, dus dat is goed nieuws (al is ie nu meer bang dat hij het te druk gaat krijgen, met werken, trainen en wedstrijd. Ach, dat zal wel meevallen denk ik, hij moet het eerst maar eens ondervinden.
Ik geloof dat er na morgen ook wat afkoeling komt he..ik hoop het zo!!
Ik vond het heel intensief vandaag, maar dat komt ws ook door de warmte.
Morgen nog warmer ja, en natuurlijk ben ik morgen druk en mijn kantoordag.... waar we geen airco hebben. Gelukkig ook verschillende afspraken dus niet alleen maar op kantoor.
Het is echt mega druk nog steeds bij ons, hoop toch echt dat er snel wat verlichting komt en we de actielijst kunnen aanpakken, want dat is hard nodig.
Kan me voorstellen dat de airco heerlijk is. Gelukkig hebben wij niet zo’n heel warm huis en nu met de overkapping staat de zon er niet meer pal in. Wel heerlijk dus binnen bij ons.
Ik hoop dat het komende nacht beter is dan gisteren zeg. Wat had ik het warm..bijna geen oog dichtgedaan. Fijn dat het bij jullie niet zo warm is. Weet je nog, hoe warm jij het ook altijd had op de flat? Ik had ook kantoordag vandaag, gelukkig wat dingen kunnen afronden. En nu lekker weekend. Bij jullie dus ook al zo druk, bij ons blijft het ook aanpoten. En de eersten zijn al met vakantie, dat loopt vanaf nu ook wel lekker door. Voor de zoveelste x hebben ze de planning op de schop genomen en denken dat het op de manier waarop ze het nu willen gaan doen ineens wel gaan redden.
Op papier lijkt het altijd heel wat, de beschikbare spreekuren, maar in de praktijk blijft daar altijd bar weinig van over, door vergaderingen, opleidingen etc. Maar het is sowieso wel eens goed dat het management ziet hoe anders de werkelijkheid is dan hoe het eruit ziet op papier. Hebben jullie al een bui gehad? Hier niets en ik geloof ook dat het niet komt. Ik zou het wel heel erg fijn vinden, als het nu keihard zou gaan regenen, zodat het een beetje af zou koelen.
Behalve de warmte had ik vannacht, en ook vandaag trouwens last van vreselijke jeuk. Mijn hele rechter arm zit onder de bulten van de processie rups. Vreselijk wat een jeuk geeft dat. Ik heb dus ook echt geen oog dicht gedaan.
Vandaag ook vreselijk veel last van de warmte gehad, om de haverklap helemaal nat van het zweet door weer een opvlieger. Zelfs mijn collega’s wilden me naar huis sturen omdat het niet te doen was. Helaas had ik nog afspraken, maar helemaal nat van het zweet bij mensen aankomen, is ook echt niet fijn.
Blij dat het inmiddels wat afkoelt.
Het is in huis, behalve in de woonkamer dan, nog steeds zo vreselijk warm. Heb in mijn slaapkamer de hele dag het raam al wijd open staan, maar het helpt niets.
Een paar buitjes gehad, maar het stelde niet veel voor. Als ik dan weer op tv zie hoe het op sommige plekken is geweest..pfff..
Wat erg zeg, dat je zo'n last heb van die rups. Heb je ze in de buurt? Ik heb nergens last van, maar ben er misschien ook niet gevoelig voor? Vreselijk, die opvliegers als het al zo warm is. Ik weet nog dat ik soms ook had, was ik in een winkel en brak het zweet me letterlijk uit, dat het van mijn gezicht afdroop. Wat voel je jezelf dat ongemakkelijk en vervelend. Vandaag ook mij bed verschoond. Op het moment dat ik het deed dacht ik je lijkt wel gek, zo warm, maar het vooruitzicht van een fris schoonbed, na die klamme zweetnachten was erg aanlokkelijk. Sowieso was het huishouden vandaag geen pretje, bah. Dat het zo lang duurt eer de warmte je huis weer uit is he..nou ja, mijn huis. Zo slecht geisoleerd. Mijn knul heeft nog steeds last van zijn keel. Ik ben benieuwd of hij maandag wel mag komen werken.
Vandaag was het voor mij een stuk beter te doen dan gisteren. We hebben net visite gehad en zitten nog buiten. Wel inmiddels een lange broek en mijn spijkerjackje aan.
Nog meer plantjes voor de bakken aan de schutting gekocht vandaag en boodschappen gedaan.
Zo lekker slapen. Ik heb alles tegen elkaar open staan boven, maar ook hier enkel een paar buitjes gehad.
Morgen ochtend wandelen, gelukkig wordt het als het goed is een stuk minder warm.
Jippiee, eindelijk is het nu dan afgekoeld. Wel veel wind. Maar lekker de boel open, zodat het in huis ook kan afkoelen. Afgelopen nacht was het nog erg warm in mijn slaapkamer. Jullie tuin ziet er trouwens echt prachtig uit, de overkapping is mooi!
Heel gezellig zo. Het is wel lekker wandelweer denk ik? Pff, die keel van mijn knul is echt waardeloos. Het gaat wel iets beter, maar zolang hij klachten heeft mag hij niet naar zijn werk toe. Ik hoop dat hij hierdoor niet in tijdnood komt zeg. Normaal gesproken zou hij met deze klachten gewoon zijn gaan werken, tenminste, zoals het nu is, maar dat mag nu eenmaal niet. Volgende week zou hij zijn eerste wedstrijd weer hebben. Zal het goed doen, eindelijk na een jaar weer sporten. Hopelijk houdt zijn schouder het..stel je toch voor dat ie na 1 wedstrijd gelijk alweer last zou krijgen..
Kan je knul thuis niet alvast wat opdrachten doen ofzo? Zoals wij ook moeten thuiswerken af en toe. Of is dat geen optie?
Het was heerlijk wandelweer vanmorgen. Weer een prachtige route gelopen om vervolgens heerlijk te genieten in onze tuin, waar ik echt super blij mee ben.
Niks te klagen zo toch? Ik kom de tijd wel door, ook zonder op vakantie te gaan.
Hier staat ook vanaf zolder tot aan beneden alles open om de boel flink te laten doorwaaien. Hoop ook echt dat het op de slaapkamer een beetje afkoelt.
Fijn dat het sporten voor je knul weer gaat beginnen. Zal hem goed doen, het luie zweet er uit😂🤣.
Mijn knul gaat zo naar z’n vriendin, haar moeder is jarig, dus hij gaat daar eten. Maar even snel een bos bloemen en doos bonbons gekocht voor haar.
Lekker werkdagje gehad vandaag. Vanwege allerlei afspraken vandaag geen thuiswerk dag gehad maar lekker daar gebleven.
Morgenochtend ook een afspraak en ‘s middags 2 videobel afspraken, dus mijn planning is om morgenmiddag thuis te werken.
Vanavond wezen trainen, nu lekker lui op de bank. Straks nog even een was op zolder hangen.
Wat een wind! Hahaha het is ook nooit goed he..Nu ook alweer uren regen. Het is ook alles of niets. Mijn knul is voor het eerst weer trainen, ik ben benieuwd! Morgen gaat hij weer werken, gelukkig. Heeft even gevraagd of hij nu die reiskostenvergoeding nog wel krijgt, nu je weer met meerderen in de auto mag, maar hij mag toch elke x dat hij met de trein moet declareren, dus dat is fijn.
Ja, begeleider had gezegd dat hij wel vast thuis aan de bvp planning kon beginnen, als hij groen licht had gekregen van HRM, omdat er erg rustig was op het werk, maar hij heeft geen idee hoe of wat. Ze zouden samen die planning maken en hij heeft toch geen idee wanneer hij bepaalde taken op zijn werk kan uitvoeren en hoeveel tijd daarmee gemoeid is, dus dat gaat hij morgen wel aangeven, dat ze dat samen moeten doen. Bovendien had hij geen groen licht gekregen, dus was nog officieel ziek. Ik had vandaag een kantoordag, ben aansluitend vast boodschappen gaan doen, zodat dat morgen niet hoeft. Lekker.
Ja, met zo'n tuin hoef je niet perse weg he! Als het weer nou ook een beetje mee werkt de komende weken..
Moest jij trouwens ook niet thuis blijven? Bij ons moet dat wel als kinderen of partner klachten hebben.
Bij ons zijn de vaste dagen eraf. We mogen, elke dag op kantoor zijn, als we maar met Max 11 man zijn. Want dan kan de 1,5 meter gewaarborgd worden.
Fijn!
Ik heb over 2,5 week vakantie, maar zit bijna tot aan mijn vakantie al vol afspraken. Niet normaal meer.
Vanavond een poging gedaan om te gaan wandelen, maar door de regen toch eerder weer richting huis gegaan. Ongeveer 5 km. In ieder geval beter als niks.
Nee, bij ons is dat alleen als die persoon ook koorts heeft. Bovendien had hij een aft in zijn keel, waar hij last van had, geen keelontsteking of verkouden oid, al deed het wel net zoveel pijn. Zijn begeleider had trouwens opgemerkt dat hij wel nog veel zijn keel schraapte. Als dat zo blijft moet hij weer bellen en waarschijnlijk weer thuis blijven. Pfff... Het is bij hen zo, dat als iemand op de afdeling Corona heeft, de hele afdeling 2 weken in quarantaine moet. Bij ons is dat (helaas, haha) niet zo.
Schiet al lekker op, dat je vakantie hebt. Mijne begint 27/7. Bij ons is het nog steeds naar eigen inzicht thuis of op kantoor. Omdat niet alle werkplekken gebruikt mogen worden en we toch nog een beetje bij elkaar in de buurt willen blijven proberen we het zo uit te kienen dat het altijd net past met een aantal thuis en een aantal op kantoor. Mijn directe collega's bedoel ik dan. er zijn andere collega's die al sinds maart niet meer op kantoor geweest zijn. Blijkbaar missen ze ook niets dan. Ik heb wat rond zitten kijken voor muurverf en een nieuw tv meubel. Ik denk dat lichtgrijze muurverf op 1 muur wel mooi past bij de amethist kleur op de andere. Nu is die muur wit, maar dat ben ik een beetje zat. Ik wil ook graag een laag tv meubel en dan de tv aan de muur en ook gelijk een stuk breder.
Nou ja, eigenlijk is het dan geen tv meubel meer he..haha. Een lange lage kast eronder, waar je dan een leuke lamp op kunt zetten en wat accessoires. Heb al wat gezien bij Ikea. Alleen in dat verven heb ik nog niet zo'n zin..
Bij ons is dat dus ook naar eigen inzicht, maar Max 11 personen op kantoor, omdat inderdaad niet alle werkplekken bezet mogen zijn. Maar gelukkig geen vaste dagen meer, maar net wat voor jou uitkomt. Fijn dus.
Gisteren een nat pak met wandelen, dus vanavond in de herkansing. Ook niet zo veel, 8 km deze keer, toch wat last van de knie. Vanmorgen wezen sporten, squatter en lunches, dus waarschijnlijk was dat meer dan genoeg voor de benen.
Morgenavond diploma uitreiking van mijn knul. Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet nu met Corona. Maar wel fijn!
Je ziet vaak dat ze er iets heel leuks van maken, van die diploma uitreiking. Ben benieuwd hoe dat bij jullie zal zijn. Veel plezier in elk geval! Lekker gewerkt vandaag.
Tussendoor ook het huishouden kunnen doen, hoe fijn is dat. Daardoor wel iets langer doorgewerkt, maar het huis is klaar en hoef ik dan morgen of in het weekend niet te doen. Heerlijk. Mijn knul heeft dit weekend zijn eerste wedstrijd. totaal ongeoefend, na 1x trainen met elkaar. Ben benieuwd wat daarvan terecht komt.
Uit ook nog, waar hij verschrikkelijk van baalt, want is ergens in Groningen, in de middag, dus zijn hele dag is weg. Door alle perikelen is de zomerstop bekort naar 3 weken (normaal 6 weken), waardoor hij het inderdaad best druk krijgt, met opdrachten voor stage, opdrachten voor school, trainen, wedstrijden. Hij vindt zichzelf behoorlijk sneu. hahaha.
Haha, hij leert eindelijk eens wat het echte leven inhoud.
Diploma is in the pocket hoor. Er waren maar 7 geslaagden en ze hadden voor een ieder een fotocollage met een stuk tekst op het white board. Dat vond hij natuurlijk helemaal niet leuk om zo in de belangstelling te staan, haha.
Maar gelukkig heeft hij het goed kunnen afsluiten.
Ik ben met hem en zijn vriendin naar de Mac gereden ter afsluiting. Ze hebben trouwens een erg lekkere nieuwe milkshake. Mango smaak.
Morgen nog een drukke dag voor de boeg.
Dan eindelijk weer lekker weekend.
Helaas wordt het weer niet zo best dit weekend he... echt balen zeg.
Maar ja, het is niet anders.
Mijn knul kwam vandaag thuis na een barbecue op zijn werk, met zijn theorie certificaat heftruck.
Ook nog even tussen neus en lippen door gehaald, die kanjer.
Ik ben moe, wordt vroeg slapen vanavond
Nee, het is echt geen lekker weer zeg..Ik vind het zelfs een beetje fris in huis. En zo nat de hele dag en veel wind. Brr, niks an. De zomer is zo weer ver te zoeken he!
Fijn he, diploma lekker binnen. En ook zijn heftruck certificaat, erg goed bezig, je knul! Klinkt lekker zeg, mango milkshake. Die ga ik eens proberen. Bij mijn knul op het werk is de bbq niet doorgegaan in verband met de maatregelen, ipv daarvan was er voor iedereen een soort goodybag, met allerlei Italiaanse dingetjes, heel leuk.
Goh, mijn knul werd gebeld door zijn vader (L.), hij gaat binnenkort trouwen en hij vroeg of mijn knul getuige wilde zijn. Daar was hij nogal door overdondert. Ik ook eigenlijk wel. Ben blij voor hem dat hij een fijne relatie heeft hoor, maar ergens is het toch wel jammer dat wij het samen niet hebben gered. Ik heb het idee, al zie ik m eigenlijk niet meer, spreek m nog wel af en toe of via de app, dat hij nu anders in het leven staat dan toen, we waren natuurlijk ook een stuk jonger, zijn vrienden waren nog erg belangrijk voor hem en hij kon niet zo goed wennen aan een geregeld en gesetteld leven. Het maakt mijn knul niet uit dat hij gaat trouwen, maar het idee om getuige te zijn..dat geeft hem toch een soort stress. Toch vond hij dat hij geen nee kon zeggen en heeft na er even over te hebben nagedacht ja gezegd. Zijn vader was er erg blij mee in elk geval. Door de maatregelen is het een eenvoudig gebeuren, tekenen op het gemeentehuis en daarna met de getuigen naar een wokrestaurant. Eind van de maand al, dus veel bedenktijd had hij ook niet, omdat er nu al dingen geregeld moeten worden qua legitimatie etc. Hij is blij dat het maar een kleine besloten gebeurtenis is en niet een groot feest, waar hij niemand zou kennen. Moet nog wel even shoppen met m, haha.
Toch ergens ook wel mooi dat hij getuige is bij het huwelijk van zijn vader, ik vind het wel bijzonder. En inderdaad fijn voor hem dat het klein en besloten is, staat hij ook niet zo in de belangstelling.
Bij C op het werk ging de bbq ook niet door, die kwam met een giga land met hapjes, wijn, nootjes. Beetje Spaans achting, tapa’s idee. Leuk en lekker.
Bij mijn knul op het werk ging de bbq wel door.
Ja, het is ergens wel mooi dat hij hem gevraagd heeft, maar toch ook wel een beetje vreemd. Ze hebben elkaar al heel lang niet gezien en zijn toekomstige vrouw kent mijn zoon ook helemaal niet. Het is en blijft een apart gebeuren.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat het niet alleen de schuld van L, is, ook al heeft hij er echt geen moeite in gestoken om zijn zoon beter te leren kennen, maar mijn knul heeft er ook totaal geen behoefte (meer) aan. Hoopt ook dat dit niet leidt tot meer "familie verplichtingen". zucht. Nou ja, dit hebben ze in elk geval samen.
Vandaag had hij zijn eerste wedstrijd. Pff, dat werd een flink verlies, 12-1. Het enige punt kwam dankzij mijn knul, dat dan wel. haha. Ben benieuwd wat dit voor seizoen voor m gaat worden. Het was in elk geval wel weer leuk en gezellig, dat is ook wat waard natuurlijk. Leuk, zo'n mand. Wij hebben al een tijdje niets gekregen. haha.
Ach, wij krijgen ook niks hoor; het geld is op he!
Tja ik kan me wel voorstellen dat het een beetje vreemd is allemaal, maar ja het blijft wel zijn vader toch. En je knul is volwassen, dus die mag hierin zijn eigen keuzes maken.
Vanwege het weer niet met de dames gaan wandelen dit weekend. Vanmiddag wel een flinke ronde met de hond gewandeld, uurtje over de dijk, flink uit gewaaid, haha.
Daarna zat de hele tuin vol, formule 1 kijken. Gelukkig waren er ook wat dames mee, werd erg gezellig. Lekker gegeten van de bbq! Prima middag zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven