Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
We hebben een heerlijke wandeltocht gehad, het was er ook prima weer voor. Mooie route door het bos, over heide!
Ja ik zeg, het was een succes.
Ook 395 euro opgehaald voor kankeronderzoek. Dat is dus ook mooi.
Rest van de dag lui op de bank gehangen en de tour gekeken.
Vanavond begint wie is de mol weer... yeah leuk
Ja leuk weer he, Wie is de Mol. En in het mooie Toscane. Ben er nog nooit geweest, maar mijn broer zei van de zomer dat we wel eens met zijn allen daarheen konden gaan (zij zijn er vaker geweest), nou, dat is echt geen straf. Das weer een fijn programma voor de zaterdagavond.
Fijn dat je een goede uitslag hebt gehad. Das weer een zorgje minder.
Veel geld opgehaald zeg, hartstikke goed gedaan. Gelukkig was het goed weer om te lopen. Mijn knul heeft vanmorgen mondeling Nederlands examen gedaan via Skype, gewoon vanuit huis. Volgens hem ging het wel goed, maar ze lieten helemaal niets los. Moest een zelfbedachte stelling verdedigen en een werkoverleg voeren (was examen spreken). Over ongeveer3 weken krijgt hij zijn cijfer. Pff, wat duurt dat lang. Wat ontzettend kl*te dat die man maar bezig blijft zeg. Bedreigt hij ook echt of dient hij "alleen maar" klachten in? (ook al erg genoeg). Hoe gaat je teamleider daar mee om? Mijn knul heeft de Xbox in de woonkamer neergezet en een demo van Just Dance voor me gedownload. Kijken of ik dat leuk vind. Ik moet/wil echt meer bewegen, maar wil er liever niet de deur voor uit (daar heb ik dan weer geen zin in..erg he). Dat thuiswerken helpt ook niet echt, ik merk dat ik veel te lang achter elkaar blijf zitten. Wellicht is er ook iets anders waarmee je lekker bezig kunt zijn. Vast wel.
Hij dreigt in zoverre dat hij uitspraken doet dat ik verzaak, mijn verantwoordelijkheid niet neemt en hij een klacht bij het skj overweegt (=beroepsregister). Ook heeft hij dus contact gezocht met onze vertrouwens persoon. Hij heeft in het verleden ook tegen al samen veilig en het leger des Heils Klachten ingediend. Niet voor rede vatbaar deze man.
Morgen ga ik even overleggen met mijn teamleider hoe verder.
Jouw knul heeft dus op zondag examen gedaan? En krijgt pas over 3 weken de uitslag. Wat duurt dat vreselijk lang zeg.
Morgen moet ik met mijn knul terug naar het ziekenhuis, dan krijgt hij nieuw gips.
Mijn knul heeft zaterdag examen gedaan. Niet op zondag gelukkig! (hij vond zaterdag al erg genoeg, hahaha)
Heb je goed kunnen praten met je teamleider over het klachten gebeuren? Dat hij bij alle instanties hetzelfde doet zegt toch ook wel iets over de persoon. Hebben jullie ook een klachtenambassadeur of zoiets? iemand die dit soort dingen oppakt en regelt namens het personeel? De zaak van een afstand bekijkt en dan gaat uitzoeken hoe of wat?
Hoe was het in het ziekenhuis, heeft je knul nieuw gips? Hoe lang moet hij nog?
Mijn dag liep iets anders dan gepland. Ik zou vandaag thuis werken en morgen naar kantoor, maar toen ik vanmorgen opstartte en begon met de mail zag ik dat er een mail was waarin de levering van de thuiswerkbox wordt aangekondigd..morgen, tussen 9 en 17.00. Tja, dan kan ik dus niet op kantoor zijn.
Alvast een mail naar de overige collega's (dat zijn er nu niet zo veel) of er iemand in mijn plaats morgen op kantoor wil werken (ik zou de enige zijn) en dat ik dan vandaag naar kantoor zou gaan (want kan niet zo lang mijn brieven niet versturen, zou anders pas donderdag weer op kantoor zijn). Dus vandaag op kantoor gewerkt. Was ook een stuk gezelliger, want samen met andere collega die anders vandaag alleen was geweest. Morgen is geregeld, dus nu morgen en woensdag thuis. Ook prima. En dan hopelijk vanaf morgen met 2 beeldschermen en een apart toetsenbord. Dat zal een stuk fijner werken. Ik vond het vandaag nog best warm. Lekker weer. Wel erg slecht geslapen afgelopen nacht, hopelijk gaat dat komende nacht beter.
We hebben het er wel uitgebreid over gehad ja. En inderdaad, het zegt meer over hem als over mij, maar dat maakt het niet minder vervelend.
Van mijn teamleider mag ik hem afkappen.
Hij wil ook met hem in gesprek, maar we wachten eerst even de afspraak af die ik vrijdag heb met hem en met de psycholoog van zijn dochter.
Mijn knul heeft nieuw gips, de 21ste moet hij terug, dan halen ze dit gips er af en maken ze een foto ter controle.
Tussen 9 en 17 uur is best een ruim begrip, haha.
Ik moet morgen al om half 9 present zijn voor de sollicitatie gesprekken. Vanavond gewerkt en helaas ook woensdag 3 afspraken.
Worden weer aardig wat uren deze week.
Hoe waren de sollicitatie gesprekken? Zaten er goede kandidaten tussen?
Gelukkig waren ze op tijd, had nog een mail gekregen dat ze tussen 11 en 12 zouden komen. Ik heb het laten liggen voor mijn knul, die vindt dat leuk om aan te sluiten, maar bleek dat de kabel die erbij geleverd werd niet eens op onze laptop past en nog meer dingetjes die niet klopten. Gelukkig had mijn knul nog wel een kabel die wel paste en heeft ook wat zitten prutsen aan van alles en nu werkt het prima.
Gelukkig maar, dat hij er zoveel verstand van heeft. Maar slecht,, dat het geleverde spul niet eens voldoet. Hoorde ook al van collega's dat er van alles mis was. Dat is dan toch wel een beetje jammer. Nou ja, ik kan ermee werken, dat is het belangrijkst.
Ik heb een naaste collega die op vakantie naar Kreta is. We weten niet precies wanneer hij weer in Nederland zou of zal zijn, maar met een beetje pech moet hij ook nog in quarantaine, waardoor we nog langer onderbezet blijven. Balen! Hij zal wel eea vanuit huis kunnen doen, maar hij is juist van de postverdeling en meer dingen waarvoor je op kantoor moet zijn, soort manusje van alles en juist al die extra dingen nu die wij normaal niet doen breken ons op. Duimen dat ie nog net op tijd in Nederland was, hahaha.
Ja, we hebben 4 kandidaten gezien voor 2 functies en maandag is er nog 1 gesprek met een dame die nu nog op vakantie is. Van 3 kandidaten een goede indruk. De een wat meer ervaring dan de ander, de ander nog jong en erg leerbaar. Leuk die diversiteit.
We wachten maandag af en daarna wordt er een beslissing genomen.
Daarna nog 2 teams overleggen gehad. Best een intensieve dag zo. Nu ook hoofdpijn, en erg moe. Gisterenavond natuurlijk ook gewerkt.
Morgen ook werken, dus vanavond maar rustig aan, even bijkomen.
Goh, dat die collega nog in quarantaine zou moeten.... dat is natuurlijk wel het risico als je toch op vakantie gaat naar het buitenland.
Maar wel klote als jullie nog langer extra werk zouden moeten doen.
Zoals je leest ben ik ook weer tot over mijn oren in het werk.
Ja, ook jij hoeft je niet te vervelen. Onze laatst aangenomen kracht is ook een jonkie.
Heerlijk. En ook echt nodig, enorme vergrijzing bij ons, bijna iedereen is straks tegelijk pensioengerechtigd. En leerbaar en een beetje kneedbaar is ook erg fijn.
Ik slaap al nachten erg slecht, bijna niet. Ik kom niet in slaap. Ik ga vanavond maar eens proberen om mijn telefoon en e reader niet naast mijn bed op het kastje te leggen, maar in de woonkamer te laten. Geen idee of het iets uithaalt, maar je moet toch iets proberen he..Drink expres al 's avonds geen koffie meer. Het is ook niet zo dat ik lig te malen oid, ik heb echt geen idee waar het door komt. Ik heb voor de diepvries een voorraad kippenvleugels en ander vlees besteld, dat komt morgen tussen 700 en 9.00. 's morgens. Pfff en het is mijn kantoordag. Moet ook echt naar kantoor, heb heel veel brieven die geprint en verzonden moeten worden. Dus eerst maar thuiswerken, tot het geleverd is en dan naar kantoor.
Dan is het wel heel fijn dat het nu zo flexibel en mogelijk is. Maar het gaat qua cijfers weer de verkeerde kant op he.
Ja, de cijfers lopen weer snel op. Maar de ziekenhuis opnames daarentegen weer niet.
Bij ons zijn we ook aardig aan het vergrijzen hoor. Ik vind wel een nadeel van jonge vrouwen dat ze zwanger worden en er dan weer een paar maanden uit zijn. Ik snap het, maar voor het werk is het niet handig.
Maar ja, kun je in een sollicitatie gesprek moeilijk vragen of ze nog zwanger willen worden, hahaha.
Maar vervelen doe ik me niet nee. Vandaag 3 afspraken gehad, wel leuke trouwens. Dat is toch ook wel fijn tussendoor.
Ik moet ook nodig naar kantoor. Heb een plan terug van ouders en moet die scannen en mailen naar onze backoffice.
Ik ben al toe aan weekend zeg. Omdat ik vandaag heb gewerkt, heb ik het gevoel dat het morgen vrijdag is.
Zo nog 1 dag, het weekend komt in zicht. Morgenochtend een afspraak met die ene vader, dat wordt weer een heftig gesprek, want hij gaat weer een boodschap krijgen die hij niet wil horen.
Ik ga ook niet met hem in discussie daarover en wederom het gesprek aan over hoe hij zich voelt, maar man man wat maakt hij het iedereen moeilijk.
En wat ben ik blij als ik weekend kan gaan houden.
Vanmorgen nog paniek in de tent. We zaten in een traning toen we een bericht van de teamleider ontvingen. De vrouw van 1 van mijn collega’s is positief gestrest op Corona. Hij moet nu dus in thuisquarantaine. Maandag hebben we teamvergadering met hem gehad en dinsdag andere collega’s dinsdag jeudexpertiseteam met hem. Dus iedereen kneep hem wel een beetje. Nu even afwachten hoe zijn test is. Hij heeft geen klachten oid
Hoe is het gesprek vanmorgen gegaan?
Gelukkig is het nu weekend! En wat gaat het weer heerlijk weer worden he! Nazomeren, lekker. Oe, dat is dan nog wel even spannend, of het nog gevolgen zal hebben dat jullie contact met die collega hebben gehad. Gisteren kwam het vlees voor de diepvries en het is echt ontzettend veel. Zit nu helemaal nokkie vol, met allerhande kip. Wel fijn hoor. Van alles wat, drumsticks, kipschnitzels, sateetjes, koppenvleugels. Net om te testen samen met min knul wat gepaneerde kipstukken in de airfryer gedaan. Heerlijk.
Geen idee of het toeval is, maar sinds ik mijn telefoon en e reader in de woonkamer laat liggen s avonds slaap ik echt beter. probeer ook tenminste een half uur voor ik naar bed ga niet meer op de tablet of telefoon te kijken. Niet dat ik nu de hele nacht doorslaap, maar kom de laatste 2 avonden in elk geval (sneller) in slaap. Zegt nog niets natuurlijk. Ik zit met een half ook de Tour te kijken, arme Bauke.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2020 22:14
Reden: Privacy
99.39% gewijzigd
Is het toch nog wel een lekker weekend geworden, ondanks het slechte begin?
Het weer is in elk geval heerlijk. Helaas een slapeloze nacht achter de rug, pffff.
Dus er komt niet zoveel uit mijn handen. Nou ja, hoeft ook niet. Als mijn knul thuis is de wasmachine aanzetten voor de sportkleding, dat is het.
Fijn dat je op zich tevreden bent over het gesprek, in elk geval over jouw aandeel hierin. Ik heb de Tour opstaan, Jumbo is weer goed bezig als team.
Ik heb ook de tour gekeken vandaag en voetbal en vanmorgen 15 km gewandeld.
Mag niet klagen dus.
Vanmiddag kwam mijn vader aanwaaien, die heeft mee gegeten en is nu net weg.
Gisteren bezoek gehad van de tante van C, wiens man vorig jaar overleden is. Was ook heel gezellig.
Ik slaap ook bar slecht al weer een paar nachten. Bah.... maar ja het is niet anders, hoop op een betere nacht vannacht en ben van plan er op tijd in te gaan.
Gisteren verder ook rustig aan gedaan. Beetje bijkomen van een drukke week.
Het vliegt voorbij he.
Zo hehe, het was even racen, maar de kop is er weer af deze week.
Laat thuis ivm ouderbijeenkomst nieuwe groep sova training. Snel een salade gegeten en naar de sportschool geweest. Heerlijk en gezellig gesport.
Ik ga waarschijnlijk mijn werkdag wisselen van vrijdag naar woensdag. Dit omdat we op woensdag chronisch onderbezetting hebben. Mij is het om het even en ik vind vrijdag vrij ook wel heel fijn.
Nu lekker met de beentjes omhoog op de bank, even bijkomen
Vrijdag vrij is ook wel heerlijk, lekker lang weekend!
Wat een weer he! compleet zomer gewoon. Lekker weer een jurk aan toen ik naar de winkel ging. Fijn gewerkt wel. Morgen naar de mondhygienist en de tandarts.
Daar heb ik niet zoveel zin in, aansluitend aan mijn werkdag.
Ik heb ook een beetje het gevoel verkouden te worden. Heb veel geniest vandaag, wat hoofdpijn en mijn neus kriebelt. Hopelijk morgen weer ok, anders kan ik niet naar kantoor en moet ik me ook laten testen natuurlijk. Oh ja en niet naar de tandarts. Nu is dat niet zo erg, haha, maar ben er liever vanaf.
Gelukkig had ik vandaag verder nergens last meer van. Heb wel weer hoofdpijn, maar het is hier ook ontzettend warm, daar zal dat wel weer van komen.
Pfff, ik was vergeten hoe het ook weer voelt, de warmte. hahaha
Gelukkig is het van korte duur. Tandarts en mondhygienist was ok, wel een klein gaatje gevuld. Maar ik ben er weer mooi even vanaf. Mijn knul gaat straks trainen en ik ga lekker even languit op de bank. heerlijk.
Ik moet morgen naar de tandarts.... haha is ook niet mijn hobby, maar vooruit maar.
Verder morgenmiddag 1 afspraak, kindintake voor de sova training.
Daarna lekker niks meer.
Eind van de middag een ingewikkelde afspraak gehad met ouders van een meisje met anorexia. Bah, wat is dat toch een ingewikkelde aandoening zeg:
Vanavond ook nog lekker een stuk gewandeld, het was echt nog heel warm, dus maar even snel douchen zo. Ik plak nog aan alle kanten.
Mijn knul is onderweg van stage naar huis. Had gisteren al keelpijn, maar juist gisteren afspraken gemaakt over zijn afstudeer opdrachten en vandaag had hij daar de eerste al van. Doordat die assessor van hem zo laat pas contact heeft gezocht is de tijd erg krap geworden. Over 3 weken is het al einde stage, voor die tijd moet hij zijn Bpv afgerond hebben. Gelukkig heeft hij vandaag de opdracht voor vandaag en morgen kunnen doen, daarna is hij naar huis gestuurd. Kreeg meer last en voelde zich slapjes. Als het morgen nog zo gaat ie afspraak maken voor test.
Pfff, dat zou een enorm slechte timing zijn zeg. Sowieso, ook al is het "gewoon" keelontsteking, ziek worden kan hij nu echt niet gebruiken.
Laten we maar duimen.
Dat was vast pittig, dat gesprek. Moeilijk. Ik zit lekker Tour te kijken, het is weer een mooie rit.
Het gesprek is in die zin pittig dat het erg zoekende is wat je wel en niet kan doen. Dit meisje ervaart zo veel stress dat iedereen op eieren loopt daar thuis.
Ouders zijn wel erg meewerkend en willen graag hulp, maar ja wat voor hulp? Waar doe je goed aan, dat is wel een ingewikkelde puzzel.
Straks lekker naar de kapper.
Oei.... ik hoop dat het meevalt voor je knul en dat hij inderdaad niet echt ziek wordt, maar dit zijn geen goede voortekenen.
Mijn knul is het thuis zitten en zijn gips ook spuugzat. Het jeukt, hij heeft geen pijn meer en wil er gewoon van af. Nog even volhouden.
En hoe is het met je knul? Niet ziek geworden hoop ik.
Ken jij de to good to go app?
Ik had gisteren een bestelling gedaan bij de bakker. Dan betaal je 4,99 en kun je een magic box ophalen. Dit om voedselverspilling tegen te gaan. Ik had nu voor dat geld een stokbrood, 5 harde broodjes, suikerbrood en een gevulde rozijnen brood. Erg lekker....
Morgen heb ik een magic box besteld bij Lidl, voor 2,99 een groente en fruit box.
Ik ben benieuwd wat daar in zit.
Morgenochtend werken.
‘S middags om half 2 personal training en daarna lekker naar huis.
Beetje op tijd weekend vieren.
Was het weer fijn bij de kapper?
Mijn knul heeft nog steeds last van zijn keel, dus een afspraak gemaakt om te testen.
Zaterdagochtend om 9.00 uur kan hij terecht. Ben benieuwd wanneer hij dan de uitslag krijgt. Voor de zekerheid werk ik maandag ipv op kantoor dan toch maar thuis. Morgen zou ik sowieso thuis werken. Ja, ik ken de app. Ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar hoor veel enthousiaste verhalen. Die box van de bakker klinkt erg goed! Zelf heb ik gelukkig geen klachten, alleen wel wat hoofdpijn de afgelopen week, maar ja, dat heb ik wel vaker.
Mijn knul had trouwens voor de opdrachten die hij al gedaan heeft een 10 en een 9.5. Supergoed! Die heeft hij in elk geval alvast in zijn zak.
Wow wat super knap van je knul, wat een cijfers. Misschien daarom wel extra triest dat ziekte nu roet in het eten gooit.
Ik had weer een heftige dag. Eerst met gescheiden ouders proberen veiligheids afspraken te maken en daarna nog bij een tienermoeder die inwoont bij haar oma en die nu dreigen uit huis te worden gezet. Omdat het meisje toeslagen ontvangt en moeder daardoor gekort wordt op de huursubsidie. Jammer, en lastig.
De box bij Lidl was echt goed gevuld. Een groente en fruit box met een net sinaasappels, een doosje druiven, 2 bananen, 4 cactusvijgen, een bakje snoep tomaatjes en een net uien. En dat allemaal voor 2,99...
Echt de moeite waard hoor
Wauw, dat is echt een goed gevulde box! Is het dan ook zo dat het snel op moet of valt dat wel mee?
Wanneer mag het gips van je knul er af? Kan me voorstellen dat hij het zat is.
Hopelijk een goede les, haha.
En zo is het alweer lekker weekend. Vanaf maandag zijn alle naaste collega's weer terug van vakantie. Gelukkig! Maar ja, de volgende vakantie (herfst) staat alweer voor de deur. Maar het gaat wel lucht geven.
Vallen jullie onder de regio waar extra maatregelen genomen gaan worden?
Bah, had sinds gisteren voor de zoveelste x de boel verstopt.
Het water in de douche liep niet weg en als je het toilet doortrok kwam het in de douche eruit ën uit de achterkant van het toilet.
Gelukkig stond er om half 1 al iemand op de stoep om het te fixen, hij is wel een uur bezig geweest. Maar het is weer in orde. Wel gaat hij een camera onderzoek aanvragen, want volgens hem klopt er gewoon iets niet met de leidingen, zit er een rare knik in oid. Ook omdat het niet de eerste x is, maar ook omdat de dikke veer die hij gebruikte gewoon kapot is gegaan. Prima, onderzoek het maar zodat het misschien eens goed gerepareerd of aangepast kan worden.
Mijn knul is getest, ik ben wel voor de gezelligheid met hem meegefietst, natuurlijk niet mee naar binnen. Dit was een locatie waar je gewoon lopend in moest, mensen stonden buiten in al in de rij. Netjes op anderhalve meter natuurlijk. haha. Hopelijk morgen uitslag, zodat hij als hij niet te veel last van zijn keel heeft gewoon kan werken en ik ook naar kantoor kan. oh ja en negatief natuurlijk! Ik zag dat je vandaag weer een heel eind gewandeld hebt, wauw! Maar het was echt heeerlijk weer he. Nog even lekker van genieten. Heb je nog wel iets van de Tour gezien? Wat een vreselijke dag voor Jumbo Visma zeg..heel sneu dat het zo op het laatst nog zo verkeerd is gegaan. Maar wat ontzettend goed van dat jonge jochie he..wauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven