Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Ja hoor, we waren om 15:00 uur terug, hebben wat gedronken op het terras en daarna lekker naar huis en de belangrijkste ritten van de tour gezien. Maar wat een drama inderdaad. Dat 1 zo’n ventje dat dan voor elkaar krijgt zeg. Ik vind het voor demoulain wel sneu, ik had hem de etappe zege wel gegund.
Vandaag een aardige tippel op het programma. Wij wilden dit pad, wat loopt van Utrecht naar wijk bij Duurstede al tijden lopen. Nu dus gedaan. Kunnen we ook weer afvinken.
Hoe vond je knul de test? Ik hoor van veel mensen dat ze het verschikkelijk vonden, mijn knul vond het wel meevallen.
Nu duimen voor een snelle en negatieve uitslag.
De uitslag was echt supersnel, gisterenavond al. Negatief gelukkig.
Hierdoor kon hij vandaag ook lekker gewoon honkballen, daar was hij wel blij om.
Hij had het wel een naar gevoel gevonden maar niet pijnlijk. Meer vervelend, zeg maar. Hij neemt het er nog even van en laat op stage niet eerder dan morgen weten dat hij de uitslag heeft, zodat hij nog een dagje vrij is. Ik zeg er maar niet te veel van. Zijn stagebegeleider is er toch ook morgen niet en het enige wat nu belangrijk is is dat hij zijn opdrachten doet en dat zou hij morgen toch niet doen.
Hij heeft ook zijn cijfer voor dat mondeling Nederlands wat hij 2 weken geleden via Skype heeft gedaan. 2x een 8,4. Hartstikke goed. Hij is lekker bezig op het moment.
Morgen dus een dagje kantoor. Komt goed uit, collega wordt morgen 50, is dan wel vrij, maar dan kunnen we de boel een beetje versieren, want zij is dinsdag op kantoor.
Super fijn dat hij zo snel de uitslag had. En gelukkig negatief.
Ik moet morgenvroeg al weer vroeg op pad, om 8:30 in het ziekenhuis zijn met mijn knul. Zijn gips gaat er af, joepie! Hij kan niet wachten.
Wij hebben donderdag afscheid van 2 collega’s, met een etentje.
Wel gezellig natuurlijk, maar jammer om afscheid te nemen.
Weer een drukke week voor de boeg, komende week
Zo he he, mijn knul is verlost van zijn gips. Hij is blij..
Moet nog wel 2 weken rustig aan doen. De spieren zijn sterker dan de botten op dit moment.
Hij mag geen kracht zetten, niet tillen en niet belasten. Ook nog niet werken dus....
Balen.....
Morgen heeft hij een gesprek op zijn werk en hij ziet er tegenop en is bang dat hij ontslagen wordt.
Sneu dat hij dan alleen naar het negatieve kan kijken.
Uiteraard weer lekker druk geweest vandaag, maar ook dat is niks nieuws.
He fijn voor je knul, dat het gips eraf is. Wel jammer dat hij nog niet kan werken, maar ja, het is belangrijk. Hoe was het gesprek op zijn werk? Zal toch zo'n vaart wel niet lopen, dat hij ontslagen wordt?
Gisteren een drukke kantoor dag, vandaag was het een stuk relaxter thuis. helaas wel een collega zich ziek gemeld. Pff, is net iedereen terug van vakantie, deze week voor het eerst, zijn we weer niet op volle sterkte. En zo is er altijd wat he.
Maar het weer is prachtig! Net na werktijd nog even buiten gezeten, de zon heeft nog zoveel kracht, echt warm en toch ook nog weer een beetje verkleurd.
Morgen weer een (kort) thuswerkdagje, hopelijk net zo relaxed als vandaag.
Mijn knul had weer een praktijkopdracht vandaag, een 10. he's on a roll!
Zo’n vaart liep het dus wel......
Hij heeft geen baan meer. Volgens hem in gezamenlijk overleg. Hij wil ook meer dan alleen heftruck rijden en opruimen.
Wel balen, al zegt hij er zelf niet zo veel over.
Nu dus goed nadenken wat hij wil om vervolgens stappen te gaan zetten.
Maar dat hij alleen thuis hangt vind ik niet zo’n goed idee.
Ik had om 5 uur nog een afspraak, daarna snel naar huis en nog sporten. Niks relax dagje dus.
Morgen hele dag bijscholing..... druk, druk, druk zeg maar.
Vandaar ook vanavond wezen sporten ipv morgen.
Zo hehe, dagje bijscholing ook weer achter de rug. Inspirerende dag. Vanwege de Corona anders als anders. We waren ingedeeld in 2 groepen. In de ochtend een workshop over de aandachtsfunctionaris als spin in het web. Na de lunch ging het over weerstand in de organisatie en hoe je daar mee om kan gaan. De dag ging best snel voorbij, dat had ik niet verwacht met 2 workshops van 3 uur.
Daarna nog op chocolade letter jacht. Morgen afscheid van 2 collega’s en de 1 krijgt als cadeau zijn naam in chocolade letters, omdat hij gek op chocola en snoep is. Ik had deze besteld maar werd maandag gebeld dat ze pas vanaf volgende week geleverd worden. Ik had ze bij Lidl al zien liggen, dus daar heb ik ze nu maar gehaald.
Pfoe, jij bent erg druk zeg. Wat ontzettend balen wat betreft je knul, maar misschien ook een mogelijkheid om andere dingen te proberen. Wat betreft ben ik ook erg benieuwd wat mijn knul uiteindelijk gaat doen. Hij weet wel dat hij liever áchter een computer zit dan dat hij m in elkaar zet, maar hoe of wat..Eerst maar het papiertje, dat heeft ie dat in elk geval. Maar dat wordt nog een hele zoektocht vrees ik, naar een baan straks. Gelukkig kon je bij Lid al chocoladeletters krijgen, dan maar weer een gelukje dat het al zo vroeg in de winkels ligt.
Het was inderdaad een kort en relaxed dagje voor me. Vanmiddag in huis aan de gang gegaan en de was weggewerkt. Morgen weer kantoor. Die collega die zich ziek heeft gemeld heeft naar eigen zeggen griep klachten. We hebben m toch maar voorgesteld om zich te laten testen (was ie volgens mij niet plan), dus ben benieuwd of hij een afspraak heeft gemaakt.
Bijna weekend. Heerlijk. Het was weer een enerverende dag. Druk, systeemproblemen, rommelig. Mijn collega heeft een testafspraak voor zaterdag. Mooi. Hij voelt zich al een stuk beter, maar ja, beter maar zeker weten. Helaas kondigde vandaag ook een van de artsen aan dat ze naar een andere afdeling gaat.
Pfff....hoe dit nog goed moet komen..zo'n tekort en daardoor oplopende achterstanden. Wij kunnen zelfs een bonus krijgen als we een arts aanbrengen.
Helaas ken ik niemand die arts is en bij ons wil komen werken. hahaha.
Ja zo bekend, die oplopende achterstand. In ons geval dus een oplopende actielijst. Ik heb even uitgerekend dat ik naast alle neven activiteiten, ik precies 8 uur in de week overhoud aan consulent taken. Gezien mijn caseload vraag ik me af, hoe dan? En ik heb al weken niet op de actielijst gekeken. Drama dus...
Vanavond ook weer afscheid genomen van 2 collega’s. De ene ook voor jeugd, wordt 1 op 1 vervangen, de ander wmo niet. Dus de werkdruk gaat alleen maar toenemen. Zelfs voor de opvoedondersteuning is een wachtlijst, terwijl we die binnen 2 weken moeten oppakken.
Het is bij jullie dus al net zo erg al bij ons.
Maar nu is het weekend en kunnen we even afstand nemen.
Omdat het nu toch echt herfst begint te worden het is huis ook maar een beetje herfstig gemaakt. Kaarsen in warme kleuren, hier en daar wat takken en pompoenen en kalebassen. Vind ik ook weer een gezellig jaargetijde. Het beddengoed gewassen dus straks in een heerlijk fris bed. De nachten zijn ook weer fijn fris, lekker. Vanavond samen met mijn knul gekookt, gezellig. Hij wilde weer een japans gerecht maken, Omurice. Dat is rijst met ui, courgette en vlees, met omelet en daaroverheen een speciale saus. Het was hartstikke lekker, maar ontzettend machtig en te veel. Voorlopig hoef ik dat even niet te eten, haha.
Nou inderdaad, ben ook toe aan weekend. Voor de verandering eens geen wandelplannen.
Vanavond wel met de dames bij elkaar gekomen om de laatste dingen voor volgend weekend te bespreken. Dan gaan we naar Nunspeet om te wandelen. Zin in, leuk. Duimen voor droog weer.
Was wel gezellig, wijntje erbij.
C had hier thuis een kleine whiskey proeverij, de buurman had allemaal mini flesjes met een verhaal erbij. Die heeft zich dus ook vermaakt.
gezellig, zo'n wandelweekend voor de boeg. Ook lekker met dit herfstweer, heerlijk fris. Mijn knul had vanmorgen een wedstrijd in Groningen en is thuisgekomen met ontzettende hoofdpijn. Zo erg dat hij in de keuken op de grond is gaan zitten, had geen puf om zijn kleding uit te doen. Hem toch zover gekregen, hij is in bed gekropen met een Ibuprofen. Hij had voldoende gedronken zei hij, dus wat dit nu weer is..Hopelijk voelt hij zich straks beter en lukt het hem om een poos te slapen.
Ik was ook niet erg actief vandaag, eerder Formule 1 gekeken en nu wielrennen.
Brr, het weekend is alweer bijna om..
Ik heb ook een heel lui weekend achter de rug. Vanmorgen wie is de mol terug gekeken van gisteren, want gisteren avond was natuurlijk voetbal.
Verder draait de wasmachine, maar daar hoef ik zelf niet zo veel aan te doen.
Gisteren nog wel de bedden verschoont en de kamer van mijn knul uitgemest.
Sterkte met je knul, ik hoop dat hij opknapt.
Mijn knul is in overleg met zijn praktijkbegeleider toch thuis gebleven vandaag.
Hij heeft nog steeds hoofdpijn. Gelukkig was het ook niet druk op zijn stage, waardoor het ook makkelijk kon. Morgen moet hij eigenlijk wel, omdat er een opdracht op het programma staat. Hij moet sowieso eerst bellen met HRM, of hij uberhaupt wel komen mag.. Hij valt een beetje van het één in het ander. Maar die hoofdpijn is natuurlijk wel heel vervelend. Is ook nu nog steeds niet over.
Pfff, ik zie m straks nog weer voor een 2e x moeten testen. Vandaag naar kantoor geweest, morgen thuis. Dan voor het eerst overleg via Teams. Hopelijk wordt het geen chaos, het is een nogal grote groep. Ook ingeschreven voor een webinar, dat is de 14e. Ook staan er nog een aantal E learnings op het programma, het worden wat dat betreft een paar drukke weken. Naast het gewone werk natuurlijk.
Vergaderen via teams, wordt bijna normaal hier.
Ik vind het wel fijn, ook met een grote groep werkt het wel goed. Als je maar duidelijke afspraken maakt en iedereen zijn microfoon uit zet. Anders wordt het inderdaad chaos.
Hier C helaas ziek thuis. Geen koorts of verkouden, maar echt een buikgriep lijkt het. Overgeven, diarree.
Ik heb morgen 1 afspraak bij samen veilig. De rest van de dag teams overleggen, lekker vanuit huis.
Vanavond een pittige, maar ook fijne training gehad. Trillende benen. Hopelijk kan ik morgen nog lopen, haha. Anders weet ik hoe het komt.
Helaas mocht mijn knul vandaag toch niet naar stage. Baalt ervan, omdat hij nog maar zo kort tijd heeft om die opdrachten te doen. Hij wil koste wat het kost voorkomen dat hij zijn stageperiode moet verlengen (wat ik ook wel kan snappen), maar ze zijn ontzettend streng bij zelfs lichte klachten. Hopelijk mag hij morgen, maar hij moet eerst HR bellen.
En, kon je nog lopen vandaag? haha
De vergadering is op zich goed verlopen, maar er kwam maar weinig respons van iedereen. Ik kreeg er niet echt energie van. Vanaf nu elke 2 weken. Hopelijk gaat dat steeds beter. Ik vond het wel raar om maar een aantal mensen in beeld te zien en van de rest zag ik alleen onderin de initialen. Als die dan ook nog eens niets zeggen, weet je bij wijze van niet eens dat ze aanwezig zijn.
Hopelijk steekt C. jullie niet aan. Buikgriep is ook geen pretje.
Morgen weer een kort dagje thuis. Lekker.
Nou, ik heb gewandeld vanavond, maar ook flinke spierpijn. En morgenochtend weer naar de sportschool! Haha het is voor een goed doel he.
Ik had vanmorgen een afspraak bij veilig thuis. Ouders waar het om ging waren er niet, maar hebben ingebeld.
De rest van de dag thuis gewerkt, waaronder 3 teams overleggen gehad.
Eind van de dag zou het Corona team bijeen komen, dus morgen horen we meer over extra maatregelen.
Waarschijnlijk toch weer meer vanuit huis werken.
C knapt gelukkig al weer op en gaat morgen weer aan het werk.
Balen voor je knul, maar het is niet anders.
Mijn knul loopt ook een beetje met zijn ziel onder zijn arm. Is nog niet echt uitzicht op een baan. Helaas.
Vandaag had hij opeens wel de geest, dus samen zijn cv opgepimpt en zo waar 3 sollicitaties de deur uit gedaan.
1 vacature van allround medewerker in een dierenspeciaalzaak. 1 als medewerker bij de carwash en 1 als magazijn medewerker bij picnic. Het zal mij benieuwen of het iets wordt, maar gelukkig ziet hij inmiddels zelf de noodzaak, dat is al heel wat.
Vandaag ook weer een berg werk kunnen verzetten. Er komt zo waar een eind in zicht op mijn to do lijst. Ook wel eens fijn. Ook al komt er veel via de zij instroom ook weer binnen.
Morgen ga ik even observeren in een klas. Daarna ook thuis werken, geen afspraken. Ook wel eens fijn.
Goed bezig hoor, je knul. Duimen dat het iets wordt met 1 van die sollicitaties.
En ook al wordt het niets, hij is in elk geval bezig. Ben je dan niet helemaal gaar, als je zoveel overleggen op 1 dag hebt via Teams? Ik vond die ene al pittig, haha.
Bij ons zijn ook de maatregelen iets aangescherpt, maar wij werkten eigenlijk nog steeds veel vanuit huis, dat blijft hetzelfde. Omdat het voor ons noodzakelijk is om af en toe op kantoor te zijn, is die mogelijkheid er ook gewoon. Maar alle overleggen en persoonlijke bijeenkomsten zijn per direct afgeschaft, terwijl we daar juist weer voorzichtig mee waren begonnen. Men was nog wel bezig om te kijken of er mondkapjes gedragen zouden moeten gaan worden in de klantzone, ik denk dat dat na vandaag wel een verplichting wordt bij ons. Nu hoef ik daar gelukkig niet vaak te zijn. Maar ja, sowieso wel de winkels en andere publieke ruimtes natuurlijk. Laten we hopen dat het gaat helpen. Gelukkig kon mijn knul vandaag wel naar stage en heeft alle opdrachten afgerond. Het eind is in zicht!
Nu nog eindevaluatie, de beoordelingsformulieren invullen zodat hij ze naar de assessor kan mailen, zijn portfolio afmaken en hopelijk volgende week het eindgesprek. Via skype, ivm de maatregelen. Morgen weer een kantoordag. Gezellig, weer even met de collega's.
Wij mogen ook op huisbezoek als we dat nodig achten. Interne overleggen en vergaderingen zo veel mogelijk via teams. Het begint te wennen.
Mijn knul heeft morgen een gesprek bij de carwash.
Past volgens mij wel bij hem, al is het parttime. Maar beter dan niks.
Ik heb vandaag geobserveerd in een klas. Groep 1/2. Grappig wel.
Maar dat jongetje waar ik voor kwam vind ik helemaal niet zulk afwijkend gedrag vertonen. En 1 juf op 18 kleuters......
Ze ging ook nog haar aandacht aan 1 meisje geven wat wilde breien, waardoor de anderen vrij moesten spelen. Dat werd wel chaos.
Maar het betreffende jongetje zat lekker in de luisterboek met een luisterboek.
Daarna weer naar huis en thuis gewerkt.
Morgen ochtend nog een afspraak. Daarna vrij.
Trainen met mijn coach en dan ‘s middags maar eens met de stofzuiger door het huis.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik er even tussendoor kom?
Maar hoe hebben jullie het in de beginperiode ervaren als single parent?
Ik ga nu zelf een scheiding in en merk dat ik er voor de kinderen enorm tegenop zie een nieuw leven te starten.
Hoi Vindjedatecht,
Oef, dat is alweer een hele tijd terug. haha.
Ik heb de overgang naar een single leven eigenlijk als vrij soepel ervaren. Mijn zoon was 3 toen zijn vader en ik uit elkaar gingen. Ik ben blijven wonen waar we woonden, ik hoefde mijn werktijden niet aan te passen, het ging best makkelijk allemaal.
Hoeveel kinderen heb jij en hoe oud zijn ze? Het scheelt natuurlijk dat er ik "maar" 1 heb (denk ik). Natuurlijk voelde ik me wel eens eenzaam en ik heb begin mistte ik hem gewoon om me heen, maar ik was al gewend of veel dingen te regelen, ik regelde sowieso de financiën, alles rond de opvang etc, dus dat was ook niet anders dan anders. Ook voor mijn zoon is het rustig en makkelijk verlopen, wat dat betreft was het echt ok.

Hoe was het gesprek bij Carwash voor je knul Dolphine?
Mijn knul is nu klaar met alle opdrachten voor de proeve van bekwaamheid. Hoera. Hartstikke goed gegaan en ook zijn portfolio heeft ie af. 40 pagina's maar liefst. Heeft het gemaild naar zijn assessor, nog geen reactie. Hopelijk dan volgende week het eindgesprek en dan klaarrrrr. Alleen nog even een examen Nederlands doen. Zijn praktijkbegeleider had geschreven dat hij m gelijk zou aannemen, dat is toch erg fijn om te weten. Niet dat hij zou willen, hahaha, maar toch.
En nu lekker weekend. Trump is positief getest he..Ik zeg karma! het zou me zelfs niet verbazen als ie niet eens echt positief is, maar dit nu zegt zodat hij dan straks kan zeggen dat het echt allemaal reuze meevalt, ook op zijn leeftijd.
Slecht gedacht he..maar ik vertrouw die vent voor geen meter.
Hoi vindjedatecht, helemaal niet erg dat je inbreekt hoor.
Ik kan je niet echt verder helpen. De vader van mijn zoon en ik zijn uit elkaar gegaan toen ik zwanger van hem was. Hij is nu 18, dus ook al een tijd geleden.
En eigenlijk was het gewoon zo. Ik ben vanaf de bevalling gewoon gaan doen. Werken, opvang regelen, huis, later school en het contact tussen mijn zoon en zijn vader.
Voor mij voelde het heel normaal om het gewoon te doen. Ik had natuurlijk ook geen ervaring om het samen te doen.
In mijn werk kom ik veel mensen tegen die in een (vecht) scheiding zitten en dat is echt problematisch. Ik denk dan ook altijd, doe eens lekker normaal. Het gaat om het belang van de kinderen. Zolang je dat voor ogen houdt kan je het niet fout doen. Hoe moeilijk het ook is.

Mijn knul had een goed gesprek bij de carwash. Er waren heel veel sollicitanten, dus hij weet het nog niet.
Hopelijk krijgt hij snel bericht.
Gelukkig heeft jouw knul de draad goed opgepakt zeg. Klinkt goed.
Ik ga me vanavond klaar maken en pakken. Morgenochtend vroeg vertrekken we naar Nunspeet voor ons wandel weekend.
Alle reacties Link kopieren
Scarlet schreef:
02-10-2020 15:28
Hoi Vindjedatecht,
Oef, dat is alweer een hele tijd terug. haha.
Ik heb de overgang naar een single leven eigenlijk als vrij soepel ervaren. Mijn zoon was 3 toen zijn vader en ik uit elkaar gingen. Ik ben blijven wonen waar we woonden, ik hoefde mijn werktijden niet aan te passen, het ging best makkelijk allemaal.
Hoeveel kinderen heb jij en hoe oud zijn ze? Het scheelt natuurlijk dat er ik "maar" 1 heb (denk ik). Natuurlijk voelde ik me wel eens eenzaam en ik heb begin mistte ik hem gewoon om me heen, maar ik was al gewend of veel dingen te regelen, ik regelde sowieso de financiën, alles rond de opvang etc, dus dat was ook niet anders dan anders. Ook voor mijn zoon is het rustig en makkelijk verlopen, wat dat betreft was het echt ok.

Hoe was het gesprek bij Carwash voor je knul Dolphine?
Mijn knul is nu klaar met alle opdrachten voor de proeve van bekwaamheid. Hoera. Hartstikke goed gegaan en ook zijn portfolio heeft ie af. 40 pagina's maar liefst. Heeft het gemaild naar zijn assessor, nog geen reactie. Hopelijk dan volgende week het eindgesprek en dan klaarrrrr. Alleen nog even een examen Nederlands doen. Zijn praktijkbegeleider had geschreven dat hij m gelijk zou aannemen, dat is toch erg fijn om te weten. Niet dat hij zou willen, hahaha, maar toch.
En nu lekker weekend. Trump is positief getest he..Ik zeg karma! het zou me zelfs niet verbazen als ie niet eens echt positief is, maar dit nu zegt zodat hij dan straks kan zeggen dat het echt allemaal reuze meevalt, ook op zijn leeftijd.
Slecht gedacht he..maar ik vertrouw die vent voor geen meter.

Hoi Scarlet, dankjewel voor je reactie!
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
Mijn kinderen zijn 7 en 10.
Ook ik regel zelf alle financiën en zorg het meest voor de kinderen en regel ik alles daaromheen. Dus wat dat betreft zal er gelukkig voor mij ook niet veel veranderen.
Toch maak ik me best heel druk hoe het zal gaan zodra mijn (nu nog) man en ik daadwerkelijk beide in een ander huis wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven