Single parents, going strong forever!! deel 21

05-08-2009 23:24 4013 berichten

Nou meiden, zoals jullie hebben gelezen moesten we een nieuw deeltje openen...Bij deze dus!! Hopelijk weet een ieder ons weer te vinden!!

Sneeuw???? Hier helemaal niks hoor. Stralend zonnig vanmiddag.

Alleen vanmorgen een beetje druilerig.

Kou viel ook wel mee vergeleken met de afgelopen dagen.

Ik moet nog in de clinch met de woningbouw. Ik heb per 8 april de huur opgezegd. Nu komen ze 22 maart voor de eerste keuring en 26 maart voor de eind keuring en dan moet alles dus klaar zijn en moet ik de sleutels inleveren. Ttsss ze willen waarschijnlijk gewoon een week dubbele huur vangen, maar ik ga toch vragen of die eind keuring een week later kan, die week heb ik nog hard genoeg nodig. Alle behang moet er sowieso af omdat dat alleen onbeschadigd mag blijven zitten en hier heeft de kat zitten krabben op veel plekken.

Ik heb natuurlijk niet voor niks die week extra genomen.

Verder weer druk geweest vandaag. Badkamer en keuken deels leeg, alles wat ik voorlopig niet gebruik gaat de doos in.

volgende week donderdag komt het gfofvuil nog een keer dus dan kan ik overbodige en kapotte kasten meegeven en de oude boxspring, alleen de matras bewaar ik nog even, dat wordt 2 nachtjes op een matras op de grond slapen.

Ja wat belachelijk zeg, van de woningbouw? Tuurlijk doe je dat niet voor niets, daar heb je dan toch ook gewoon recht op? Is het bij jullie niet zo dat je alleen per de 1e of de 15e de huur op kunt zeggen? Ben benieuwd wat ze zeggen.Je gaat het nog druk zat krijgen! Vanmorgen was het hier weer wit hoor, we vallen wel in de prijzen..Nu gelukkig ook wel zon, maar ook vandaag nog wel wat sneeuwvlokjes gezien..Gelukkig bijna weekend. En ja, ik heb vrij genomen dinsdag, heerlijk. Vandaag was het een gekkenhuis, alles tegelijk, blij dat het nog maar 1 dagje is tot het weekend..

Hier was het ook wit vanmorgen, maar nu schijnt het zonnetje weer, dus mijn knul moet gewoon trainen vanmiddag.

Ik ben lekker vroeg thuis, mijn laatste afspraak is afgebeld omdat de kinderen daar met griep op bed liggen. Lekker vroeg klaar. Morgenmiddag nog 1 afspraak en dan kan ik me helemaal gaan richten op de verhuizing.

Helaas vandaag nog niet met de woningbouw kunnen bellen, dat kan maar tot 12 uur en vanmorgen zat ik in teamvergadering. Morgenochtend dus dat als eerste doen.
Contact met de woningbouw gehad. Nu is het opeens een foutje en is de eindkeuring gewoon 8 april. Jaja, ik ben in ieder geval blij dat het geregeld is, geeft toch wat meer lucht.

Straks nog een huisbezoek en dan lekker bijna 2 weken vrij voor de verhuizing.

Moet helaas nog wel even naar amersfoort voor die afspraak, maar goed het zei zo. Vanmiddag boodschappen doen, lekker pizza in de oven vanavond en voor de buis opeten.

Ook nog gesport vandaag, dus goed bezig geweest al. Al zeg ik het zelf

Gelukkig Dolphine, dat de eindoplevering gewoon 8 april is..Het zou ook te gek zijn als het anders was, maar ja, je hoort wel vaker van die rare dingen. Nu lekker vrij (nou ja, niet werken dan he..) en je bezig houden met verhuizen. Wanneer willen jullie erin? Of kijk je gewoon wanneer het meest noodzakelijke over is en gaan jullie dan? Spannend hoor, én een nieuw huis én samenwonen.

Hier vandaag weer een aantal fikse sneeuwbuien, gelukkig zat ik er steeds niet in. Ik kwam er vanmorgen achter (tss, omdat ik de brief op de koelkast had gehangen, zodat ik het niet zou vergeten..tsja, dat heeft niet veel geholpen..) dat ze maandagmiddag komen om de watermeter te verwisselen. Dat had ik willen afbellen. Nu was het te laat, dus noodgedwongen maandag een halve dag werken, dinsdag vrij, ik begin de week goed! haha Nu heerlijk weekend en hopelijk weer even wat slaap inhalen..zucht.

Trots op mijn mannen en op mezelf deze zaterdag.

Zoonlief met 4-0 gewonnen, hij stond op goal omdat de keeper geblesseerd is, maar heeft keurig de 0 gehouden. En ze staan nu 3e in de poule. Heel knap!

Mijn andere man is de halve dag bezig geweest met schuren van een kast, waarvan wij dachten dat het een uurtje werk zou zijn. Maar de laklaag was wat hard. Gelukkig is het gelukt en kan ik de kast morgen in de white was zetten.

Ik heb de slaapkamer puingeruimd, kleding uitgezocht, 2 vuilniszakken weg, zomerkleding alvast in de koffer, kastje met ondergoed en sokken leeg gemaakt.

Kortom alle 3 druk geweest. Het begint steeds meer op kamperen in mijn eigen huis te lijken hier.

Zaterdag gaan we helemaal over scarlet, dan komen hier een stel sterke mannen met een busje. In de tussentijd nemen we natuurlijk al wel vast de nodige dozen mee die kant op.

Lekker druk dus hier...... Zal heel blij zijn als we over zijn, want natuurlijk is het heel leuk, maar het is ook wel druk hoor.

Klaarwakker al vanmorgen vroeg, ben er nu maar uitgegaan...Zou het aan de leeftijd liggen?? Vanmorgen op fb ook een collega die hetzelfde had, uitslapen lukt gewoon niet meer.

Goed bezig Dolphine! Wat zul je blij zijn als je over bent en alles weer op zijn plek staat..Het is ook zo onrustig lijk me, want je hebt toch steeds ook het gevoel dat er nog iets gedaan moet worden. Zoiets moet je ook echt niet te vaak doen hoor, vind ik.

(whoehaha, zegt zij, die uit huis alleen hier naartoe verhuisd is).

Maar het gevoel van echt een nieuw begin is dan wel echt compleet en dat is dan ook veel waard he..Sterkte nog, met de troep. Is het een kast uit de woonkamer die C. heeft geschuurd? Gaaf dat je white wash gaat doen.

Goed van die knullen zeg en helemaal van je eigen mannetje natuurlijk. Het lijkt wel of hij zich op elke positie wel redden kan!

Het wordt een grijze zondag, lijkt het. Schiet niet echt op met dat lenteweer he..Misschien straks, als je in je nieuwe huis zit! Hoe is de tuin eigenlijk? Beetje zonnig? Sowieso..een tuin! Hoe lekker is dat! (al ben ik ook blij met balkonnen hoor, heb niet zulke groene vingers)

Ik was ook om half 9 al wakker scarlet en dat terwijl we gisteren een film hebben gekeken tot kwart over 1. haha, mijn knul kwam er om half 9 uit, ik ben nog wel even lekker blijven liggen.

Om half 11 ging de telefoon, vriendje van zoonlief, dus die is daar naar toe. C heeft straks een verjaardag en dan heb ik alle tijd om de kast de schilderen. Het is een grenenboekenkast uit de woonkamer van minstes 15 jaar oud. Als het white was niks wordt dan doe ik em weg, maar ik heb goede hoopr. Ik vind hem nu zo geschuurd eigenlijk al heel mooi.

Wij krijgen een 16 meter diepe tuin op het zuiden scarlet..... Heerlijk. met 2 terrassen, 1 bij het huis en 1 achter bij het schuurtje. Tuin is in 2010 helemaal aangelegd, dus we wachten af wat er naar boven komt in de borders. Ik ben ook niet zo'n tuinder, maar er liggen voornamelijk tegels en een stukje gras (dat mag C maaien). Verder boreders waar planten in staan.
Het kost me een vrije zodagmiddag en mijn rug, maar wat ben ik blij met het resultaat. De kast wordt echt heel gaaf. Helaas moest het wel 2x, daarom nu nog niet helemaal klaar, maar ja te weinig licht nu.

Morgenochtend even de plankjes aan de onderkant nog doen en dan is ie klaar voor een nieuw leven.

Ik zet wel een foto op fb als ie helemaal klaar is.

Ben best wel een beetje trot op mezelf.

Mijn mannen zijn nu friet halen en ik mag de hele avond languit op de bank, dat heb ik wel verdiend!

Dat heb je zeker verdiend Dolphine! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Wat een heerlijke tuin zeg, dat wordt genieten deze zomer..

Gefeliciteerd met de sleutel Dolphine! Is C. nu eigenlijk ook een week vrij? Mooi geworden hoor, je kast. Ga je nog meer meubels white washen? Zo lijkt het toch of je iets nieuws hebt, hartstikke goed gerecycled!

Achteraf bleek dat ik helemaal geen vrij had hoeven nemen vandaag, voor het verwisselen van de watermeter..Muts die ik ben had weer niet goed gelezen (kleine lettertjes onderaan), waar stond dat wanneer je in een flat woonde of ergens waar de meters in een centrale ruimte waren, je daar niet thuis voor hoefde te blijven..Lekker handig weer van me! Toen ik thuis kwam om 12.15 lag er al een kaartje in de bus dat de meters verwisseld waren. Dit ga ik natuurlijk niet vertellen op kantoor, haha en nu gewoon lekker genieten van anderhalve dag vrij, want morgen natuurlijk lekker ook. Heerlijk hoor!

Dank je wel wel scarlet, ik ben zo bij!

Vandaag al lekker bezig geweest. C heeft de muur in onze slaapkamer gedaan, zodat morgen het nieuwe bed erin kan.

Ik ben in de keuken bezig geweest, alvast wat kastjes schoon gemaakt en mokken etc in de vaatwasser gedaan.

Het was heerlijk in het zonnetje in de tuin.

Veel heen en weer gereden met dozen en zo.

Kortom, lekker bezig!

Hahaha scarlet heb je voor niks een halve dag vrij genomen, wat erg nou........ hihi
Jammer dat Nederland verloren heeft zeg..pfoe, het was een lange nacht. Kgeloof rond 5.30 naar bed (en natuurlijk om 8.00 alweer wakker..belachelijk!). Voel me nu niet erg fruitig, dus lekker een beetje op de bank hangen, was draait, rollade ligt in de pan, wel haartjes gekleurd (belachelijk snel alweer na de vorige x..was alweer nodig :( ).

Vandaag kom dus jullie bed al, leuk! Is de muur mooi geworden, chocomelbruin? Wel fijn dat jullie eigenlijk maar 1 huis leeg hoeven te halen en opleverklaar te maken, dat scheelt toch weer een heleboel werk. Het weer ziet er vandaag ook best lekker uit, goed weer in om te klussen! hihi

Maar het gaat weer kouder worden he...getverdemme, zijn we er nou nog niet vanaf...Klus/werk/verhuis ze vandaag!
De 2e klusdag is achter de rug. het schiet al lekker op. De muur is echt mooi geworden en het bed staat. Die was er vanmorgen om 8:15 uur.

Kamer van zoonlief is helemaal gewit nu, morgen wordt de onderkant rood en daarna komt er een band met het ajaxlogo.

keuken is lekker schoon, voorraadskast is schoon en de kasten op de zolder. verder alle ramen gezeemd, op die van de kamer van zoonlief na, want daar waren ze bezig. De badkamer moet ook nog.

Morgeochtend eerst naar de gemeente om de verhuizing door te geven.

Ik heb ook zeer slecht, erg onrustig geslapen, ik was om half 5 al weer wakker en kon daarna niet echt meer de slaap vatten. Dus ik duik er vanavond ook op tijd in.

Komt vast omdat je zo druk bent Dolphine, misschien druk ook met in je hoofd van alles bedenken wat nog geregeld moet worden etc. Maar het gaat lekker snel he, met het huis? Goed bezig!

Kan je knul eigenlijk vanuit het nieuwe huis ook makkelijk naar school?

Ik vond het vandaag weer zo verrekte koud..bah, echt niks an.

Het moet toch een keertje ophouden nu?! Het honkbalseizoen gaat ook bijna weer beginnen, volgende week oefenwedstrijd en het weeken erna begint de competitie. Mag het weer wel opknappen zeg. Erg gunstige tijden voor de thuiswedstrijden (zaterdags om 15.00 uur), dus gewoon lekker uitslapen..heerlijk. Uitwedstrijden zijn op zondag en dan vaak wel erg vroeg, maar ja, kan daarna eventueel weer lekker naar bed , haha.

Er is inderdaad helemaal niks aan qua weer, bah.

Vandaag weer veel gesjouwd, veel dozen vanaf de flat naar het huis. badkamer is lekker schoon en de slaapkamer van zoonlief is bijna klaar. Morgen nog een keer de onderkant rood en dan kan vrijdag de behangrand erop.

Wij zijn vanmorgen naar de gemeente geweest om de verhuizing door te geven, dus nu ook officieel op papier samenwonend.

Het gaat lekker vlot in het huis, morgen hier al vast wat lampen los maken, die kunnen er in het nieuwe huis weer op.

Ik heb al vier zakken kleding bij de inzameling van school gebracht, er staat nog 1 zak nu. Ook weer spullen bij de grof vuil, waaronder mijn oude boxspring, Ik slaap nu een paar nachten met een matras op de grond. Het is even behelpen, maar het is niet anders.

Vandaag met zoonlief even naar het huis geweest om wat spullen te brengen, want die is ook helemaal hyper.
Vannacht met mijn matras op de grond geslapen. rest van het bed is met het grodvuil mee. Het viel mee, ik heb best lekker geslapen.

Vandaag naar de bank geweest en een gezamenlijke rekening geopend voor de vaste lasten. het begint steeds meer vorm te krijgen allemaal.

Morgenochtend komt de woningbouw voor de controle van de flat. Dan weet ik wat er hier allemaal nog moet gebeuren.

Mijn knul moet morgenochtend wandelen met 6 liter water op zijn rug. Heel knap. Ik ga wel even langs de route kijken als de woningbouw geweest is.

Morgenmiddag ook intake bij de sova training voor hem. Ik ben heel benieuwd.

Daarnaast natuurlijk verder in het huis, zodat zaterdag alleen de meubels nog maar over hoeven.

Hoe lang hebben jullie eigenlijk in de flat gewoond Dolphine?

Nog 2 nachtjes..dan zit het erop! Een officieel eind (whoehaha) aan je vrijgezellen bestaan! Alhoewel...eigenlijk was je natuurlijk al niet meer single, maar je snapt me wel. Gaan jullie nog iets laten vastleggen bij notaris oid, samenlevingscontract ofzo?

Spannend voor je knul, die sova training. Is dat dan 1x per week?

Lekker weer bijna weekend. En wordt berekoud he! Als het maar droog is wanneer jullie de boel gaan verhuizen,maar dat geloof ik wel..

Mijn knul is hier op de flat geboren scarlet, en die wordt van de zomer 11. Ruim 10 jaar dus.

We hebben wel van de notaris een folder mee gekregen, maar we moeten ons er even in verdiepen of een samenlevingscontract of een geregistreerd partnerschap gunstiger is voor ons. maar dan moet er ook weer een testament etc komen. Dat is van later zorg dus.

Vooralsnog is het zaterdag koud, maar droog.... gevoelstemperatuur van -15. Hard doorwerken dus om een beetje warm te blijven.
Vanavond is het dan zo ver, de laatste nacht op de flat. Vandaag nog druk geweest. Kamer van zoonlief is klaar, flat is op de meubels na leeg. Morgenochtend om 8 uur staat er 8 man om te sjouwen op de stoep.

Mijn knul had vanmorgen wandelen voor water. De kanjer heeft 6 km gelopen met 6 liter water op z,n rug. Hij had heel goed gelopen volgens de juf.

Ik heb hem vanmiddag om kwart voor 2 opgehaald voor de intake van de sova training. Dat ging ook goed, ze starten 9 april en dan is het 10 weken lang elke dinsdag. Hij heeft er nog best zin in ook en hij kon heel goed aangeven wat hij kon leren daar. Nl minder snel boos reageren.

Morgen nog 1 dag bikkelen en dan hebben we onze eerste nacht in ons eigen huis. Leuk hoor
Vanavond is het dan zo ver, de laatste nacht op de flat. Vandaag nog druk geweest. Kamer van zoonlief is klaar, flat is op de meubels na leeg. Morgenochtend om 8 uur staat er 8 man om te sjouwen op de stoep.

Mijn knul had vanmorgen wandelen voor water. De kanjer heeft 6 km gelopen met 6 liter water op z,n rug. Hij had heel goed gelopen volgens de juf.

Ik heb hem vanmiddag om kwart voor 2 opgehaald voor de intake van de sova training. Dat ging ook goed, ze starten 9 april en dan is het 10 weken lang elke dinsdag. Hij heeft er nog best zin in ook en hij kon heel goed aangeven wat hij kon leren daar. Nl minder snel boos reageren.

Morgen nog 1 dag bikkelen en dan hebben we onze eerste nacht in ons eigen huis. Leuk hoor

De laatste avond Dolphine..Toch veel meegemaakt op de flat. Zoals je al zegt, je knul is er geboren en opgegroeid, dat alleen al.

Haha, eigenlijk is het morgen ook een soort huwelijksnacht voor jullie..LOL. Goed zeg van je knul, zo'n eind gelopen met dat water. Hier hebben ze dat ook gedaan, las ik in de krant.

Ja, flink doorwerken morgen, om een beetje warm te blijven, oef.

Mijn knul heeft morgen onderhoudsdag op de club, de boel weer seizoensklaar maken. Ook maar dik inpakken, want buiten natuurlijk. Ik denk dat ik maar lekker binnen blijf...:)

Succes vandaag Dolphine! En ook lekker genieten he, van de eerste dag en nacht in jullie nieuwe, eigen huis..Het zonnetje schijnt in elk geval wel (hier tenminste), dus het ziet er in geval wel lekker vrolijk uit buiten.

Mijn knul is naar de club en ik ben bezig in huis, bedden verschonen, schaatsen kijken, lekker.

Het is gelukt allemaal hoor. Hele dag mensen over de vloer gehad. Om 11 uur vanmorgen was de flat leeg. Daarna hier nog druk geweest met kasten en elkaar zetten, schoonmaken, inrichten en lampen ophangen. Nu lekker met z'n tweeen op debank.

Morgen nog wel een beetje rommelen hier en spullen opruimen en uitpakken, want de zolder is nog een zooitje. Maar voor nu kunnen we lekker zitten, slapen, koken en douchen, dus het belangrijkste is klaar.

Ha lekker Dolphine, dat het allemaal al zo ver voor elkaar is.

En heb je er een goed gevoel bij als je zo rondkijkt of moet er misschien nog wat geschoven worden? Gisteren had ik ook wat lampen van plek verwisseld en ik kan daar zo over lopen tutten he, stond er een lamp naast de bank en voor mijn gevoel klopte het gewoon niet. Blijf ik net zolang aan het wisselen van plek tot het voor mijn gevoel klopt. haha.

Moet er in de flat eigenlijk nog veel gebeuren? Is je knul blij met zijn nieuwe kamer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven