Single parents, going strong forever!! deel 21

05-08-2009 23:24 4013 berichten

Nou meiden, zoals jullie hebben gelezen moesten we een nieuw deeltje openen...Bij deze dus!! Hopelijk weet een ieder ons weer te vinden!!

Een heerlijke dag was het vandaag ja. Ik heb ook heerlijk genoten in de tuin.

Vanmorgen om half 10 moest mijn knul al voetballen. Ze hebben verloren, maar hij had een mooi doelpunt als nummer 14.

De jongens zijn vanmiddag naar het water geweest en nu zitten we gezellig de film van de smurfen te kijken onder het genot van een wijntje en toastjes.

Hoe was de housewarming Dolphine? Het was in elk geval lekker warm, hihi..

Ook al heb je geen vakantie, zou je nog een vakantiegevoel krijgen van dit weer he..Heerlijk dit!

En ik ben zooo lui, doe behalve de dingen die je sowieso doet in huis, echt niks. Veel buiten, of op de bank hangen, lezen, spelletjes, tour kijken..Maar het is wel heerlijk relaxed.

Vandaag helaas weer boodschappendag haha, dus dat straks eerst maar es doen. Ze zouden bij de C1000 aardbeien in de aanbieding hebben, alleen vandaag en morgen, dus hoop dat ik daar wat van kan inslaan..lekkerrrr!!

We hebben een heerlijke dag gehad gisteren. Lekker eten, leuke mensen en geweldig weer. Was echt een super geslaagd feestje. We hebben een hoop mooie planten voor in de tuin gekregen, erg blij mee.

Vannacht de slaap niet kunnen vatten, veel te warm en nog veel te druk in het hoofd. Nu wel wat brak dus.

Vandaag ook vakantie geboekt. We zouden met een neef van C en vrouw en kind gaan. Alles was geregeld....... Gisteren hoorde ik dat we zelf voor een tent moesten zorgen. Hmmmmm dat gaat hem niet worden op korte termijn.

Na een beetje googelen een leuke camping in Spanje gevonden waar we een bungalowtent konden huren voor 2 weken. Camping met alles er op en er aan. Zwembad, strand, midgetgolf, sportveld. Helemaal oké dus.

Ben blij dat het geregeld is en stiekem ook wel fijn om niet 2 weken bij anderen op de lip te zitten, maar gewoon lekker met z'n drietjes.

O heerlijk Dolphine, lekker op vakantie en ik begrijp je heel goed, lekker met zijn drietjes is toch fijner..helemaal wanneer je zou gaan met mensen die je (tenminste, dat denk ik dan he..) niet zo heel goed kent. Nu kun je tenminste lekker je eigen gang gaan.

Wanneer hebben jullie eigenlijk vakantie?

Het lijkt wederom een stralende dag te worden vandaag...bah..wat vervelend..whoehaha!

Onze vakantie begint 29 juli. Op de verjaardag van mijn knul. Wij gaan van 1 tm 14 augustus naar Spanje. 19 augustus moet ik dan weer werken. Maar pleegzoon wil ook graag nog een paar dagen komen, dus dat moeten we even inplannen.

Helaas een hele dag moeten werken met dit mooie weer. Morgen wel vrij, maar dan schijnt het minder warm te worden.

Mijn knul had vanmiddag waterfeest op school, dus zwembroek en handdoek mee. Morgenmiddag heeft hij een kinderfeestje en gaan ze ook weer zwemmen.

Aangezien ik de hele dag binnen heb gezeten ben ik nu even aan het genieten in de tuin
Het viel hier nog erg mee qua weer. Het is nu wel bewolkt, maar vanmiddag was het heerlijk.

Ik heb gewerkt vanmiddag. Mijn knul had een feestje vanmiddag, dus ik kon naast mijn werk hier thuis aan de gang en daarnaast ook nog met een half oog de tour gekeken. Multi tasken ten top.

Nu lekker met de beentjes op de bank en ik ben eigenlijk niet van plan er nog af te komen. Moe, moe, moe zeg maar.....

Mijn knul moet volgende week of naar school. Ik moet nog 2 weken werken en dan vakantie..... Yes!

Dan hadden jullie het beter dan wij Dolphine, wel eventjes wat zon geweest, maar eigenlijk verder de hele dag grijs. Nu ook weer trouwens, jammer, maar het gaat weer opknappen zag ik, heerlijk!

Heb dus gisteren maar wat huishoudelijke klusjes gedaan, helaas houdt dat nooit op he..haha. En verder tour kijken natuurlijk.

Heb je geen 4daagse plannen dit jaar? Ik geloof het niet he?

Ik zit nog wat rond te neuzen om iets leuks met mijn knul te doen, maar pfoe, dat is moeilijk hoor. Dingen die we vroeger deden, attractiepark, dierentuin etc, dat vindt hij echt niets meer.

Nu leek mij een dagje Amsterdam oid ook nog wel leuk, maar ook dat lijkt hem niets. Hmm, misschien moet ik het ook maar gewoon loslaten? Krijg er een soort schuldgevoel van, dat wij samen niet iets leuks doen (en zou het ook gewoon leuk vinden natuurlijk), maar waarschijnlijk heeft hij er geen behoefte aan.

We gaan morgen in elk geval naar een softbalwedstrijd, da's tenminste iets..:)

Heeft je knul zelf niet een leuk idee om te doen? Bios ofzo? En ach, als hij nergens mee komt zal het wel meevallen toch...

Ik heb een zeer hectische werkdag achter de rug. Maar nu lekker met de beentjes op de bank. Hoefde ook niet te koken vanavond, kon zo aanschuiven bij pa en ma. Lekker hoor

Morgen nog 2 afspraken. Daarna door naar mijn moeder, die is jarig morgen. Hoef ik weer niet te koken, Hihi

Wat een domper, de softbalwedstrijd is verzet naar eind augustus..Jammer, we hadden er echt zin in.

Gefeliciteerd met je moeder! En lekker zeg, dat je niet hoeft te koken. Weer niet hoeft te koken dus, haha.

Beetje huishouden gedaan, erg spannende touretappe gekeken, boodschappen gedaan, dat was het eigenlijk wel. Met mijn vriendin afgesproken naar Ikea te gaan, ze moest alleen nog even kijken hoe te regelen met werk, omdat ze nog geen vakantie heeft. Leuk, een aantal nieuwe dingen voor in huis aanschaffen. en voor niks eigenlijk he...(van de bon voor mijn jubileum), da's natuurlijk helemaal leuk.

Niet hoeven koken vandaag nee. Verder wel rete druk geweest vandaag. We waren al weer vroeg wakker, aangezien C om half 7 de deur uit moest en om half 6 zijn wekker had gezet. Nu wordt het hele huis wakker van die wekker, behalve C. Grrrrrr.

Ik en zoonlief waren er dus al weer vroeg bij.

2 huisbezoeken gehad vandaag en vanmiddag/ vanavond druk geweest op de verjaardag van mijn moeder.

Mijn oom die in coma heeft gelegen was er ook. Maar de oude is hij niet meer hoor. Hij is in sommige dingen net een kind en dat heeft hij zelf door, dus dat is eigenlijk heel triest voor hem.

Lekker dagje was het vandaag,qua weer ook. Straks pannenkoeken bakken, lekker.

Dat was een lange dag gisteren Dolphine, gelukkig nu lekker weekend Nog plannen of gewoon lekker rustig? Sneu,je oom. Woont hij wel gewoon thuis en kan je tante dat handelen? (hij was toch getrouwd?)

Gisteren "sprak' ik een collega op facebook, heb gelijk gezegd dat ik niets over het werk wilde horen.. Haha, heb daar nog helemaal geen zin in. Dat komt na volgende week wel weer, totaal geen zin om nu al geconfronteerd te worden met de perikelen..

Mijn oom is na een verblijf van een aantal maanden in een revalidatiecentrum, nu gewoon thuis. Het is zwaar voor mijn tante. Hij krijgt ' s morgens wel thuiszorg voor het douchen en zo, maar verder staat ze er alleen voor. En ze kan hem geen moment alleen laten, hij reageert soms net als een kind zou doen. Mijn ouders halen ze regelmatig een dagje op en hun dochters doen veel, maar het blijft erg zwaar. Ook emotioneel natuurlijk.

Wij zijn gisteren naar de musical hij gelooft in mij geweest. Echt een aanrader, super leuk. Kreeg op sommige momenten ook wel een brok in mijn keel. Vooral toen die kist op het podium stond en ze de uitvaartdienst in de arena lieten zien en horen. Kippenvel......

Jij hebt dus nog een week vakantie nu als ik je goed begrijp? Ik hoop dat je nog een beetje goed weer krijgt van de week.

Mijn knul moet nog 1 week naar school, dan begint de vakantie hier pas. Hij gaat de 1e week naar zijn vader, daarna hebben C en ik 3 weken vakantie. Ben er wel aan toe zeg.

Ja gaaf zeg, dat je naar hij gelooft in mijn bent geweest! Lijkt mij ook een belevenis. Ook een echt uitje, zoiets.

Jij nog 2 weken werken en dan eindelijk vakantie? Ja, ik nog 1 weekje vrij en het weer wordt goed! Heerlijk.

En dan weer volop aan de bak, want wanneer ik terug kom zijn er een aantal andere collega's met vakantie en is de bezetting erg klein, dus dat wordt aanpoten 3 weken. Nog niet aan denken, nu nog lekker genieten. Heb net een poosje buiten gezeten en ga nu zo de Tour kijken, mooie bergrit op het programma en wat doen "we" het nog goed he! Kijkt ook weer anders vind ik, wetende dat er Nederlanders in de top 5 staan.

Heeerlijke zomerdag! Vanmorgen met mijn knul naar de Aldi geweest, dat was lang geleden. Helemaal veranderd ondertussen. Ik had gezien dat ze van die solarlampen verkochten, lijkt op een ronde lampion, allerlei kleurtjes, leek me zo leuk voor op het balkon. Helaas, niets (meer?). Daarna heerlijk buiten gezeten en gelezen. Ben nu 50 tinten grijs aan het lezen (beetje laat, haha, iedereen heeft m al gelezen natuurlijk) op de tablet, Het is wel een boek wat je aandacht vasthoudt hoor, pfff....Zou niet gek zijn wanneer mannen dit boek es zouden lezen. LOL

Vannacht is de MLB homerunderby en morgennacht de allstargame op ESPN, dus dat worden 2 laten nachten. Vakantie weer precies goed getimed, met de tour erin en deze honkbalwedstrijden!

Wij hebben hier een onrustig nachtje achter de rug. Althans, zoonlief en ik. C slaapt overal door heen. Mijn knul sliep om 23 uur nog niet en ik ben er om half 2 maar uit gegaan omdat ik de slaap niet kon vatten. Half uur gelezen, pijnstiller ingenomen en weer terug naar bed gegaan, maar echt lekker geslapen, nee.

Ik heb al een paar dagen last van mijn schouder, wat maakt dat ik niet lekker kan liggen

Ik heb nu boven alles open, even doorwaaien.

Op het werk druk geweest. Bij 1 gezin os het drama. Ex bedreigd de boel en tot overmaat van ramp is er donderdag een gesprek met amk vanwege een anonieme melding. 1 en al stress dus. Ik zorg dat ik er donderdag bij kan zijn. Moet er andere afspraken voor verzetten,maar dat moet dan maar

Het zonnetje is hier ver te zoeken, maar warm is het wel, binnen trouwens ook, pfoee...Later vandaag ook maar even de boel opengooien.

Vervelend zeg, je schouder. Heb je ook enig idee hoe het komt? Misschien door het trainen? Heb je al es Voltaren gel geprobeerd? Helpt ons altijd goed bij dit soort pijntjes.

Er wordt je dus niet echt rust gegund de laatste weekjes voor de vakantie..naar zeg, dat gezin. Wat een stres..Denk je wel dat de melding bij amk onterecht is?

Mijn knul moet voor zijn opleiding een laptop aanschaffen, die aan zulke hoge eisen moet voldoen qua geheugen, processor etc., dat de goedkoopste hiervan zo rond de 900 euro kost.

Wáááát????!! Hiervan kregen wij deze week bericht en er wordt verwacht dat hij m bij de introductie, dat is 27/8 ook al heeft.

Dit geld heeft hij natuurlijk niet op zijn rekening staan. Nu bestond er ook een mogelijkheid om in termijnen te betalen, maar omdat hij nog geen 21 is (blijkbaar liggen die grenzen dan weer anders, normaal vaak de grens bij 18) moest ik dat dan aanvragen, zou mijn kredietwaardigheid worden gechecked etc. Pff, wat een gedoe zeg. Heb m nu een deel geleend, zodat hij m bestellen kon, hij kan beter mij terugbetalen dan die computershop. Gelukkig had hij zelf ook nog aardig wat gespaard, maar ik vind het nogal makkelijk van de opleiding, om een maand van te voren even zoiets mee te delen, alsof het niets is..En zo is er altijd iets he..Terwijl hij zelfs nog vorige maand nog gevraagd had of het noodzakelijk was een laptop oid aan te schaffen, geen antwoord op gekregen. Slecht.

Zo is er ook onduidelijkheid over vrijstellingen. Hij heeft tijdens zijn vorige opleiding Nederlands en Engels al afgesloten op het niveau wat vereist tijdens eindexamen MBO 4. Zou toch raar zijn als hij deze vakken nogmaals 3 jaar zou moeten volgen.

Van de opleiding zelf kreeg hij hier een vaag antwoord op, erg onduidelijk (je zou dan moeten kunnen aantonen aan het eind van de opleiding dat niveau te hebben..ja, wat houdt dat in? Geen reactie meer gekregen en school nu ook dicht natuurlijk.

Het lullige is, is dat de enige boeken die moeten worden aangeschaft in het begin, juist die nederlands en engels boeken zijn. Het is natuurlijk waanzin om boeken te kopen die je wellicht niet hoeft te gebruiken. Hij heeft zelfs een mail gestuurd naar de MBO raad, waar hij heel snel een reactie op kreeg. Het leek hen niet nodig nogmaals deze vakken te volgen, maar de examencommissie van de opleiding moet hier een besluit over nemen. Ja, dat kan dus pas geregeld worden in het nieuwe schooljaar (terwijl hij dit al bij de intake gevraagd heeft he...!).

Die boeken schaffen we dus mooi nog niet aan, eerst maar eens

horen wat ze ervan zeggen. Het schijnt dat ze een soort coach krijgen waarmee je dit soort dingen kunt bespreken, ook over het evenuteel versneld doen van de opleiding etc. Wie weet, als hij die lessen niet hoeft te doen en dan andere lessen vaker, dat hij het ook sneller zou kunnen doen..? Afwachten dus maar.

Maar bah, dat vervelende gedoe van overal weer achteraan moeten om je antwoorden te krijgen...grrrrr.

Vanmorgen de ha gebeld en ik mocht meteen komen. Het is een peesontsteking...... Grrrrr.

Heb nu pijnstillers en ontstekingsremmers. Helpt het niet dan zet ze er volgende week een spuit in. Grrr daar moet ik niet aan denken, maar ja, ik wil natuurlijk wel pijnvrij op vakantie. Maar eerst maar even afwachten wat deze medicijnen doen.

Vanmorgen op huisbezoek gegaan, dat ging niet zo goed vanwege de pijn. Daarna naar huis gegaan, want ik had pas om 3 uur nog een afspraak, hier in het dorp. Tussendoor dus de nodige rust genomen. ( moet ook van de dokter).

Afspraak van vanmiddag was ook drama, gelukkig is daar weer iemand van bjz bij, we gaan nu kijken naar een andere, intensievere hulpverlening, omdat er sprake is van crisis. Fijn om zo op vakantie te gaan zeg..... 3 gezinnen in crisissituaties.

Morgen gaat mijn knul trakteren op school. Moet ik voor ijsjes zorgen op school. Zal ook eens kijken of het lukt om wat in huis te doen, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn met die schouder. Maar goed, moet toch gebeuren.
Vandaag een drukke dag en dat was vanavond aan mijn knul te merken ook. Hij schoot in de dwarsmodus, niet willen slapen, steeds roepen, discussie aangaan.... Hij slaapt nu nog niet, maar is in ieder geval stil op zijn kamer.

Vanmorgen hebben ze afscheid genomen van groep 8. Hij heeft zelf getrakteerd, vanmiddag ben ik met hem naar de film spijt geweest, we hadden een vrij kaartje.

Dus al met al een dag waarin alles anders was dan normaal en daar betalen we nu dus de tol voor.

Meneer kan niet slapen en weigert ook maar ergens aan mee te werken. Dit wordt nog een lange avond zo.
Dolphine, heb je mijn laatste stuk wel gelezen? Je reageert er namelijk helemaal niet op..

Balen zeg, van je peesontsteking. Hoe is dat gisteren gegaan? Hopelijk helpen de ontstekingsremmer en hoeft er geen spuit in, maar zo'n spuit schijnt wel (tijdelijk?) goed te helpen.

Het gaat lekker op je werk zeg, vandaag heb je toch ook die afspraak bij amk voor dat ene gezin? Hoe gaat het dan eigenlijk wanneer je met vakantie bent, ligt het dan "stil' qua begeleiding?

Je knul is ook duidelijk aan vakantie toe, denk ik? Wel vermoeiend voor jullie en dan ook nog zo warm en daardoor misschien ook moeite met slapen?

Gisteren weer een heerlijk dagje gehad. Dit is de meest luie en chill vakantie zeg..Nu weer stralend weer (het schijnt nog wel even zo te blijven las ik..lekker hoor). Ik moet eigenlijk heul nodig naar de kapper, maar zelfs daar heb ik geen zin in. Wat erg he! Terwijl ik dat toch altijd een feestje vind, haha.
Ik lees dus idd net pas jouw hele stuk over de opleiding van je knul. Kan toch niet zo goed teruglezen op de iPhone. Zie sommige stukken dus niet.

Maar dat is wel balen, een laptop moeten aanschaffen en ook nog eens onduidelijkheid over die boeken. Lijkt me geen goed begin.

Vandaag gesprek met amk gehad. Ik vind de melding niet terecht, maar ja ze moeten wel een onderzoek starten.

In mijn vakantie is er een vervanger voor deze zaak. Normaal volstaat de kantoordienst. ( zijn we om de beurt een dag telefonisch bereikbaar voor gezinnen). Dat keek me in deze zaak niet voldoende, dus ik heb volgende week de overdracht met mijn collega.

Ik heb nu diclofenac gekregen,want afgelopen nacht weer bijna niet geslapen. Hopelijk gaat het nu beter.

Hoe is het nu je Diclofenac hebt Dolphine? Hopelijk merk je enige verbetering? Jouw knul heeft nu ook vakantie, toch? Ging hij nu de eerste week naar zijn vader? Hebben jullie even het rijk alleen, het blijft mooi weer, lekker! Tsja, hier weer een lekker dagje, boodschappen gedaan en verder eigenlijk niets bijzonders. Buiten gezeten. Heb alle 3 de delen van 50 tinten uit, het leest als een trein. Ik las dat ze het gaan verfilmen, ben benieuwd wie ze nemen voor de hoofdrol! Lekker tonijnwraps gegeten met een glas rosé, heerlijk. Als de zon zo op het achterbalkon komt ga ik nog even lekker buiten zitten met boek en een roseetje...Nog even genieten van mijn laatste vakantiedaagjes..snik..

Hoe was het kinderfeestje?
Kinderfeestje is nu bezig Scarlett. De kinderen waren hier om 5 uur. Hebben de BBQ aan en ze gaan zo meteen film kijken. Het hele stel blijft slapen op zolder.?.. Ik kan je morgen vertellen hoe het was, maar voor nu is het erg gezellig.

Woehaha, al denk ik dat er weinig van slapen komt. Ze passen net allemaal, hele zolder is volgebouwd met matrassen en luchtbedden.

Hopelijk komen jullie nog aan slapen toe, hihi.

Het klinkt erg gezellig in elk geval!

Mijn knul heeft het leukste feestje van zijn leven gehad. Nou dan moet het wel heel leuk geweest zijn toch?!? Haha

Uiteindelijk sliepen de laatste 3 om 2 uur, de rest al eerder en vanmorgen om 7 uur hoorde ik ze.

Dat is dus alles mee gevallen. Vanmorgen alles opgeruimt en nu lekker rustig aan. Alle kinderen om 10 uur opgehaald en mijn eigen knul een uurtje later. Prima dus.

Hij is ook goed verwend met allemaal visspullen en geld.

Verder vandaag niks meer, want is best vermoeiend zo.n feestje. De jongens hadden ook allemaal erg witte bekkies vanmorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven