Single parents, going strong forever!! deel 21

05-08-2009 23:24 4013 berichten

Nou meiden, zoals jullie hebben gelezen moesten we een nieuw deeltje openen...Bij deze dus!! Hopelijk weet een ieder ons weer te vinden!!

Je bent er maar weer druk mee Dolphine, met het sinterklaasgebeuren. Hoe gaan jullie het dit jaar doen? (vorig jaar was er toch nog wat "gedoe" vanwege je schoonzus?)

Jeetje. zie nu een plaatje in het nieuws van gisteren en daar was het echt een beetje wit. boffers

Prepuberen? Hopelijk zeilt hij er een beetje doorheen en krijg je niet te veel last met m.

Vanmorgen ineens een ingelast overleg ivm een aantal kwesties op de werkvloer. pff, gelukkig liep het weer allemaal met een sisser af.

We beginnen m eindelijk een beetje te doorzien. Je merkt altijd aan hem (manager bedoel ik) wanneer iets hem niet zint en hij ergens andere ideeen over heeft. De kunst is dan om zelf al met een ander voorstel te komen, waarmee je zelf goed kunt leven (nou ja, de groep dan), waarmee je hem redelijk tevreden houdt zonder zelf iets te moeten doen tegen je zin.

haha. Hij is gelukkig wel zo fair om dan datgene te doen waar de groep achter staat.Dit werkt natuurlijk alleen als je de hele groep kunt meekrijgen. Helaas zijn er ook wel eens dingen waar je gewoon samen niet uit komt en dan moet hij de knoop doorhakken. Dat is nog nooit gunstig voor ons uitgevallen, dus proberen we hem zo min mogelijk lastig te vallen met dit soort dingen. Een erg slimme manier van managen. Laat het de werkvloer zelf oplossen.

Mijn knul kwam er gisteren achter dat er nog een honkballer bij hem in de klas zit. En nog wel een knul wat in een team zit waar hij afgelopen jaar 4x tegen heeft gespeeld (4x gewonnen) en toch zijn zij kampioen geworden. da's wel zuur..Maar wat een toeval. Dit is de 1ex ooit dat er uberhaupt iemand die ook honkbalt bij hem in in de klas zit.
Woehaha, zo veel honkballers zijn er natuurlijk niet, dus het is wel heel toevallig. Maar ook wel leuk voor hem, het schept een band he.

Ik had vandaag een drukke dag, maar wel veel kunnen doen en ook productief geweest. Vanmorgen een crisisoverleg gehad, jongen die bijna een jaar thuis woonde, loopt zo uit de hand, dat we hem weer op de groep gaan plaatsen.

Wel heftig en jammer dat de thuisplaatsing niet gelukt is, maar ook fijn dat we snel kunnen ingrijpen, voordat er gewonden vallen.
Ik las dat jullie vanmorgen alweer lekker vroeg waren! En gewonnen met een monsterscore, hoe is de stand nu?

Vanmorgen bij Jumbo het boodschappenpakket opgehaald, altijd leuk zoiets. Gelukkig zaten er veel dingen in die we gebruiken, het enige wat ik niet gebruik is een pak koffie (voor een gewoon koffiezetapparaat) maar daar kan ik vast wel iemand blij mee maken. Mijn knul heeft de nieuwste X box besteld (in Duitsland, in Nederland komt ie pas later) en die wordt vandaag bezorgd. Haha, dus vol verwachting klopt zijn hart..

Heftig zeg, dat crisisoverleg. Blijven jullie zo'n jongere die naar weer naar huiskan dan eigenlijk altijd volgen of in de gaten houden, of staat daar een bepaalde tijd voor?
nee hoor Scarlet, wij werken op indicatie van bureau jeugdzorg. Deze jongen had na zijn thuiplaatsing nog wat meer nodig(dat is wel gebleken), en toen is er een indicatie ambulant voor hem gekomen. Dat duurt maximaal een jaar. Nu is deze jongen alleen maar meer aan het afglijden, zowel thuis als op school. Moeder heeft maandag een gesprek met de leerplichtambtenaar. Thuis is hij steeds agressiever tegen zijn moeder en zus, ze hebben zelfs de politie een keer moeten bellen. Situatie is dus echt onthoudbaar.

Vandaag moest mijn knul voor de beker voetballen, daar staan ze 2e. In de competitie staan ze 3e. Gaat dus lekker.

Hij stond linksback, maar heeft wel gescoord. Helemaal goed dus.

C kan niet naar huis dit weekend, die is ingesneeuwd in Zwitserland en blijft het weekend daar. Komend weekend moest hij daar zijn omdat het hotel 1 december open gaat en hij projectleider is. Maar hij probeert nu toch te regelen dat hij volgend weekend thuis is.

Ik helemaal alleen dus dit weekend, want zoonlief is naar zijn vader.
He wat saai Dolphine, C. dit weekend niet thuis. En je mannetje ook nog es weg..Heb je nog plannen, misschien even de hort op met een vriendin of met je broer? Of gewoon lekker languit op de bank en kijken wat je wilt en lekker bijkomen en luieren..ook niet verkeerd! Maar jee zeg, ingesneeuwd..dat moet wel heftig zijn dan. Gaaf! haha Het gaat erg goed met de voetbal he, lekker is dat.

Hopelijk lukt het C. om dan volgend weekend wel thuis te zijn..mits ie uit de sneeuw weg kan he..stel je voor zeg!
Ik hoop volgende week in de loop van de week even, want volgend weekend moet hij bij de opening zijn als projectleider. In het slechtste geval komt hij 4 december pas naar huis.

Ik ben gisterenmiddag bij een vrien geweest, heb daar een hapje meegegeten en 's avonds met mijn broer naar ajax geweest. Ik heb me dus wel vermaakt.

Alleen bij thuiskomt had de poes 1 van mijn nieuwe vazen uit de vensterbank gestoten en die is kapot. Daar baal ik van.

C zijn moeder stond ook nog op de stoep voor een bakkie, toen bleek ook de senseo overleden....... Wat betreft gaat het dus lekker.
Alle reacties Link kopieren
hai

dit is een hoekje voor alleenstaande ouders? Niet zo heel druk bezocht zie ik
Haha fionafuz, je hebt gelijk. We zijn momenteel maar met 2 single mums, maar meer is altijd welkom hoor.

Dus voel je vrij!

Ik kan inmiddels een speelgoedwinkel beginnen, zo veel heb ik binnen gekregen na mijn oproepje op Facebook. Kan zo veel kindjes blij maken, goed gevoel is dat, heel fijn. Ik ben er wel deuk mee, inzamelen, sorteren, inpakken, maar het is voor het goede doel!

Gisteren gehoord dat C op 4 december pas naar huis komt.

Balen!!!!

Maar, hij is dan wel met sinterklaasavond thuis. Dat is wel heel fijn.

Morgen met mijn knul naar Ajax- Barcelona, hij vindt het heel spannend. ?
Hai fionafuzz,

Nee, niet (meer) heel druk bezocht, dat klopt! Maar wij zijn wel heel erg trouw hoor! Schrijven al jaren hier, de groep begon heel klein, is groter geworden, weer geslonken...tja, zo gaat het he...

Maar zou ook leuk zijn als er weer eens "nieuw bloed" zou komen (en blijven, dat vooral..haha), dus voel je vrij...

Hopelijk ging het vandaag beter Dolphine? Balen van de vaas en van je senseo! Je hebt je in elk geval prima vermaakt zonder C., maar toch wel gezelliger wanneer hij wel thuis is he..Oh ja, volgend weekend zit ie sowieso in Zwitserland, hopelijk dan door de week even thuis hoor! 4 dec. klinkt nog zo ver weg!

Het was weer lekker druk vandaag op kantoor en de halve ochtend lagen een paar belangrijke programma's er uit. Behoorlijk balen dus.
Shoot, ik was bezig met typen toen ineens mijn schoonzus en 2 nichtjes op de stoep stonden, heb dus zo de laptop dichtgeklapt en ondertussen ben je er doorheen gefietst Dolphine..

He bah, C. dus pas 4/12 thuis...maar gelukkig wel met sinterklaas.

Wat fijn zeg, dat je zoveel speelgoed gekregen hebt. Nu gaan veel kinderen een extra fijne sint krijgen!

En wat super weer voor je knul, morgen naar Ajax Barcelona...dat is ook heel spannend!
Veel plezier vanavond! Mooie wedstrijd hopelijk!

Vandaag onverwacht nog een fotoboek van mijn jubileumfeestje gekregen op het werk, zo leuk! Echt erg leuke foto's erin, mooi aandenken. Beoordelingsgesprek vrijdag gaat niet door, omdat mijn baas onverwacht vrij moest nemen ivm de bouw van zijn huis.

Niewe datum nog niet bekend. ach, doe maar lekker rustig aan hoor, haha. We zijn nog steeds erg druk met die herbeoordelingsoperatie en vandaag vertrouwde hij me onder 4 ogen toe hoe zat hij het was. Nou, hij is niet de enige...Al dat gedoe er omheen omdat we hier externe mensen voor hebben ingehuurd, dat doen we nooit weer.
Dat was een goeie wedstrijd he, gisteren? Tenminste, een goede uitslag. Erg jammer van de penalty en de rode kaart, maar goed..

Ik las al op Fb dat jullie ook veel hebben meegekregen van dat ongeluk, verschrikkelijk zeg..Ken je de persoon in kwestie?

Is het zijn eigen schuld of is het zo gemakkelijk om daar te vallen?

Daar kan Ajax (of de Arena) dan nog wel problemen mee krijgen wellicht..Ik had een mazzeltje zeg vandaag, bij het boodschappen doen. Bij jumbo was de wasverzachter (Lenor) in de aanbieding, maar de kassa sloeg de gewone prijs aan. Omdat dat dus fout was kreeg ik de wasverzachter gratis. Mooi meegenomen! Nog iets leuks, van een buurvrouw nog een groot deel van het boodschappenpakket van Jumbo gekregen, lief!

Het wordt hier trouwens mistig..
Het was een heerlijk voetbalavondje. Nooit kunnen verwachten dat ajax zou winnen. En hoe, de eerste helft was echt super goed, barca werd van de mat gespeeld.

Van dat ongeluk zelf hebben we niet zo veel meegekregen, maar de stilte die volgde toen in het vak een beetje doordrong wat er gebeurd was......

Het is echt heel dom eigenlijk. Je kan helemaal niet zo maar in de gracht vallen, het hek is veel te hoog. Hij moet er dus echt bovenop geklommen zijn. Er schijnt drank en drugs in het spel te zijn.....

Maar goed de impact was niet minder groot. Ons vak is uit respect heel lang stil geweest. Hij is afgevoerd naar het ziekenhuis en schijnt daar nu nog voor z'n leven te vechten.

Ik heb geen idee om wie het gaat, misschien als ik een foto zie.

Neemt niet weg dat wedstrijd echt super was.

Fijn dat jullie, ondanks het ongeluk dan, toch een mooie voetbalavond hebben gehad. Hoe is het met C. en de sneeuw?

Vanmiddag na het werk gelijk even naar de kapper geweest, pfoeee dat was weer nodig! Echt belachelijk hoe snel dat groeit. Van het weekend weer kleuren en dan kan ik er hopelijk weer even tegen.

Mijn knul is erg blij met de nieuwe X box, het is ook een gaaf ding. supermooie graphics en met de stem bestuurbaar. Alleen schijnen de spellen hiervoor belachelijk duur te zijn, die moeten straks 70 euro gaan kosten. Belachelijk! Je kunt ze ook online bestellen, dan moet je ze downloaden en dan kun je ze ook met dollars betalen, scheelt wel 30 euro (goedkoper he), dat loont dus wel. Helaas is hier geen omgebouwde versie van..
C is onwijs druk. Ik spreek hem af en toe, maar het is alleen maar werken. Echt goed te spreken is hij ook niet. De wegen zijn wel weer begaanbaar, maar goed, hij kan nu toch niet weg daar.

Mijn knul heeft zijn rapport gehad en ik ben super trots op hem. Echt heel goed gewerkt heeft hij!

Vanavond met zijn surprise bezig geweest, het moet een basketbalbasket worden, maar het lukt nog niet zo goed?. Maar goed, gaat wel goed komen.
In elk geval hopen dat de wegen goed begaanbaar zijn na het weekend (dan mag ie toch wel weer weg?)

Gefeliciteerd met het goede rapport van je knul! Dat heeft ie toch maar weer mooi geflikt. Oe, ik benijd je niet, met je surprise geknutsel! Alhoewel, toch ook wel erg leuke dingen gemaakt..

Waar willen jullie de basket van maken? Leuk idee,

Is het een basket op een standaard?

Nieuwe datum voor beoordeling is 12/12. Ik ben benieuwd of ie voor de tijd nog het verslag van de vorige x maakt.
C komt 4 december sowieso naar huis. Hij kan niet zo goed tegen stress en het is zo vlak voor de opening alleen maar stress daar. Hij is niet echt gezellig dus en vergeet dan wel eens dat het leven hier ook gewoon doorgaat en dat ik soms dingen met hem moet overleggen. Hij vindt dat dan gezeik.

Ik heb een oud visnetje van zoonlief gebruikt als basket. Die wilde ik vastzetten op een doos, dan moet dan het bord achter de basket zijn. Dat lukt dus niet, blijft niet zitten, ga morgen proberen het netje vast te zetten op een koker, dat is dan de standaard en dan gebruik ik de doos als ondergrond.

Ik ben vandaag wederom druk geweest, 4 afspraken maar liefst. Wel 2 kindjes blij gemaakt met cadeautjes. Leuk!

Mijn knul belde naar schooltijd, zijn sleutel lag nog bij de juf en hij kon het huis niet in. Ik was gelukkig inde buurt en ben dus via huis naar mijn laatste afspraak gereden. Slimpie...

C appte om half 7 dat hij zo zou bellen. Dat bellen moet nog gebeuren...... Daar heb ik een hekel aan he, zeg het dan niet. Hoeveel tijd kost dat nou helemaal.
Ik hoop toch dat ie ondertussen nog wel gebeld heeft...maar dat zal wel. Ja, irritant is dat he. Zeg dan gewoon niets. Pfff.

Dat was niet zo'n slimme actie van je knul, maar gelukkig kon ie je bereiken en was je in de buurt.

Is het gelukt met de basket? Balen dat C. zo'n last heeft van die stress dat ie dan eigenlijk geen tijd heeft voor jullie. Misschien toch nog niet helemaal gewend aan het feit dat ie nu een familie heeft..?

Als hij dan van de week thuis komt, is het dan gedaan met het reizen naar Zwitserland?

Ik zie hier al het eerste huis met kerstlichtjes voor de ramen en de buitenkant...belachelijk..Sinterklaas is nog niet eens geweest.Maar het schiet wel weer op he allemaal. Voor we het weten is het jaar weer om.
Het klopt wat je zegt hoor, C moet erg wennen aan het feit dat hij nu met meerdere mensen rekening moet houden. Dat kost hem moeite. Daarnaast kan hij zich maar op 1 ding te gelijk richten. Als hij stress op het werk geeft kan hij alleen maar daar mee bezig zijn, andere dingen kan hij er dan niet bij hebben. Maar dat is een mannending geloof ik hè...... Haha, meestal kan ik er gewoon mee dealen hoor, maar soms moet ik even spuien.

Team van mijn knul had gisteren een moeilijke wedstrijd. Tegen de nummer 2. Ze hadden al 2 geblesseerden, dus maar 1 wissel. Halverwege de 1e helft moest ook de keeper er geblesseerd af. Mijn knul is toen onder de lat gaan staan. Uiteindelijk hebben ze 8-2 verloren. Kon hij verder weinig aan doen trouwens, maar verwijt hij dan wel zichzelf.

Maar goed, ook dit hoort bij het leerproces hè.

Ik zitnu even ajax te kijken. Zo meteen naar Beuningen naar mijn vriendin. Haar man heeft de PlayStation van zoonlief gekocht, die ga ik brengen, eet ik daarna mee om vervolgens mijn knul op te halen. Druk genoeg dus.

Surprise nog niet af. Ik had er geen zin in gisteren. Het idee is klaar en ik heb ook de spullen in huis. Gisteren eerst alle gedichten gemaakt, dus die zijn wel klaar.
Ja, dat lijkt inderdaad haast een mannending te zijn, je maar op 1 ding kunnen concentreren..Wij vrouwen moeten daarentegen altijd duizendpoten zijn en ons om van alles tegelijk bekommeren..zucht..

hahaha, lekker generaliserend! Het feit dat ie dan zo ver weg zit voor een periode maakt het dan ook niet makkelijker op, voor beiden niet. Jammer van de wedstrijd, maar een volgende x weer beter. Een van alles dagje hier, had veel strijk, bleh, gelukkig nu alles weg, ook de bedden nog verschoond en een was gedraaid. Gelukkig ook nog tijd genoeg om lekker te lezen, wijntje erbij...lekker zondagje.
Ondanks de drukte en mijn vermoeidheid heb ik toch de surprise af gekregen vandaag. Gelukkig maar. Straks nog wat cadeautjes inpakken, die neem ik morgen mee voor een gezin.

Schiet nu lekker op met surprises en gedichten.

Mijn pa heeft al weer dagen last van zijn voet. Ze dachten eerst jicht, maar wordt steeds erger, dus nu een verwijzing voor de reumatoloog. Vandaag kon hij helemaal niet meer lopen, weer naar de huisarts. Nu heeft hij prednison en morfine. Niet fijn, maar is even niet anders. Hij ga ook geen auto rijden, dus even niet werken voor hem.

Mijn auto doet raar, maakt een raar geluid ook. Ik neem nu de auto van mijn vader mee en zaterdag gaat C met mijn auto naar de garage, ik hoop dat het meevalt.
Het was weer zo'n dag vandaag..gekkenhuis op het werk.

Met honderdduizend dingen tegelijk bezig, waardeloos.

Vanavond dus ook niet veel meer gedaan dan een was draaien, eten en verder eigenlijk niets, haha. Helaas is het eind van de chaos nog niet in zicht, dus ben bang dat het morgen weer zo'n dag gaat worden. Was die surprise nu eigenlijk voor jullie eigen sinterklaas of voor school?
da's dan een gelukje, dat je nu de auto van je vader kunt meenemen, hopelijk niets ernstig met je eigen autol

Wat vervelend zeg, dat je vader zo'n last heeft van zijn voet. Ben benieuwd of het uiteindelijk reuma zal blijken te zijn.
Die surprise is voor school, moest zoonlief maken voor een jochie.

Voor ons thuis doen we geen surprises, wel gedichten.

Daar heb ik er trouwens ook al 6 van gemaakt.

Moet nu alleen nog een surprise voor de groep maken.

Ik heb stiekem zijn schoen gezet, Hihi. Heb een leuk Hoesje voor zijn iPhone gekocht
Hahahaha, surprise voor school en wie is er het drukst mee..?

Heel herkenbaar! Maar ik hoor van iedereen dat het zo gaat hoor!

je bent lekker op dreef met de gedichten, fijn. En morgen komt je grote man eindelijk weer thuis, toch? Gelukkig zeg. en hoeft ie dan niet meer naar Zwitserland? Hoe reageerde je knul op het cadeautje in zijn schoen?

Ik heb lekker de dagen voor kerst vrij kunnen nemen, heerlijk weer een weekje vrij. Ik vind dat toch altijd wel fijn zo voor Kerst, met het oog op boodschappen etc. Als ik wil kan ik ook wel doorlopend vrij tot 2 januari, maar dat zie ik nog wel hoor. Is het voor jullie ook een verplichte vrije dag, de vrijdag na Kerst? Ik neem nog aardig wat uren mee naar volgend jaar, 55 ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven