Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Ik kom ook even binnenvallen, ik heb de laatste paar pagina's gelezen en veel herkenning!

Ik begin de hoop alweer te verliezen. Ik ben een hele tijd anti-daten geweest, was er zó klaar mee. Toch, na een hele tijd gelukkig alleen zijn, maar weer wat dating apps gedownload en veel leuke gesprekken gehad! Waarvan er ook een aantal bij zaten waarmee het super goed klikte en we spraken over een date. Echter liepen er een veel te hard van stapel waardoor het mij dusdanig af schrok dat ik het contact heb gestopt (het ging echt te snel en te ver, sprak al over kids, samenwonen, belde 3 keer per dag, was helemaal verliefd). Een andere waarmee ik enorm leuk contact had, en die ook wel wat snel ging, is nu boos op mij omdat ik aangaf dat ik het graag iets rustiger aan wilde doen en hij praat nu niet meer. Ik wilde het gesprek aangaan en aan hem vragen wat er was, maar dat vind ik ook weer een beetje té bij iemand die ik nog nooit heb gezien. Dus nummer verwijderd en door. Vond het wel jammer, had wel goede hoop bij hem. Maar als er uit het niks geen bericht meer komt, en op mijn berichten alleen gesloten antwoorden komen zonder wedervraag, en als ik dan niks meer stuur er ook helemaal niks meer komt, dan ga ik er niet aan lopen trekken....
Dan nog een die dan mijn nummer had, een paar dagen heel actief appen, bellen en videobellen, en dan ineens niks meer... Ook geen reacties meer op mij.
En op de datingapps zelf vragen ze na 3 regels om je telefoonnummer en als ik die nog niet wil geven zijn ze weg. Ongeduldig....
En dan over degene die alleen op seks of trio's uit zijn maar te zwijgen.

Ik baal er een beetje van... :frusty:
Julus schreef:
09-05-2020 18:31
Ik heb het heel simpel opgelost door alleen nog maar op date te gaan als ik heel erg enthousiast ben, op alle vlakken. Die net-niet dates wil ik niet meer. Tuurlijk kan het alsnog tegenvallen maar ik ging voorheen ook als ik niet helemaal overtuigd was. Maar dat werkt nooit.
Gevolg is dan wel dat ik 1-2 dates per jaar heb.
Maar 1-2 goede dates is misschien wel fijner dan 20 dates waarbij je eigenlijk al weet dat het niks wordt, maar het toch een kans geeft. Terwijl je eigenlijk al wel weet dat dit niks is.
Ja het scheelt heel veel aan irritatie, gedoe en energie. Is misschien ook inherent aan een betaalde datingsite. Voorheen zat ik op Tinder en Happn en daar kwamen veel dstes uit maar de kwaliteit was er ook naar. Veel kwantiteit maar geen kwaliteit. En nu dus andersom.
Shiverrr schreef:
09-05-2020 19:53
Maar 1-2 goede dates is misschien wel fijner dan 20 dates waarbij je eigenlijk al weet dat het niks wordt, maar het toch een kans geeft. Terwijl je eigenlijk al wel weet dat dit niks is.
Nee vind ik niet, ik had een fijne namiddag, ook al zal er verder niets van komen. En zo heb ik er al veel gehad. Het is al gebeurd dat tijden het berichten blijkt dat we van plan waren om naar dezelfde film te gaan kijken of band te gaan luisteren en dan samen gingen. Soms niet echt een date maar gewoon 2 mensen met dezelfde interesse die samen ergens naartoe gaan. Altijd leuk geweest.
Mazikeen heel erg herkenbaar. Ik was daar erg klaar mee en heb voor een betaalde datingsite gekozen. Ik vond de mannen een hoog wanhoopsgehalte hebben ( de snelle Jelle's) of te seksgericht. Je moet echt heel goed filteren op gratis sites.
Attraverso schreef:
09-05-2020 20:15
Nee vind ik niet, ik had een fijne namiddag, ook al zal er verder niets van komen. En zo heb ik er al veel gehad. Het is al gebeurd dat tijden het berichten blijkt dat we van plan waren om naar dezelfde film te gaan kijken of band te gaan luisteren en dan samen gingen. Soms niet echt een date maar gewoon 2 mensen met dezelfde interesse die samen ergens naartoe gaan. Altijd leuk geweest.
Ja als je er een leuke middag aan over houdt is dat ook fijn. Maar ik heb toch te vaak gehad dat ik dacht pff, ik was liever thuisgebleven. Heel soms was het echt gezellig, maar dan was er niet voldoende voor een romantisch vervolg. En dat is inderdaad ook prima.
Julus schreef:
09-05-2020 20:18
Ja als je er een leuke middag aan over houdt is dat ook fijn. Maar ik heb toch te vaak gehad dat ik dacht pff, ik was liever thuisgebleven. Heel soms was het echt gezellig, maar dan was er niet voldoende voor een romantisch vervolg. En dat is inderdaad ook prima.
Dit was mijn ervaring vandaag een beetje 😬 Was een gezellige wandeling en ijsje gehaald vanavond, maar niet voldoende op romantisch vlak. Ik vind een bepaalde ‘kriebel’ toch altijd wel belangrijk. En eigenlijk wist ik dat al beetje toen ik ernaar toe reed. Nu ook maar even wat rustiger aan en afspreken als ik echt enthousiast ben!

Julus, jammer trouwens dat hij het na een leuk telefoongesprek heeft afgekapt! Je kan het niet forceren natuurlijk, maar voelt dan ook ergens alsof hij het niet echt een kans heeft gegeven.
Jammer! Dit is precies wat ik bedoel, vaak weet je bij voorbaat al of je echt heel enthousiast bent of niet. En dan heb je vast een paar leuke uren maar daaarvan heb ik er teveel gehad :-D
Vivi ik las net pas je laatste stukje. Ja, z9 voelde het wel een beetje. Ik denk dat hij een plaatje in zijn hoofd had. Het gesprek was leuk en ons contact ook. Je weet nooit precies waarnaar de ander zoekt en is voldeed er niet aan. Ik accepteer het en nu is het goed zo.
@Vivi: Jammer dat er geen romantische klik was. Maar gelukkig heb je wel een leuke middag gehad. Denkt hij er hetzelfde over?
Pff ik vind het allemaal zo eng om er weer aan te beginnen (31, man).
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 08:21
94.59% gewijzigd
@Shiver en Snow, hij zei inderdaad letterlijk dat hij geen zin had. Heb hem vrijdag gezien en hij gaf aan dat het niks met mij te maken had, maar dat hij zich erg druk maakte over iets anders. Hoewel ik het nog steeds niet leuk vind is er wat mij betreft niks aan de hand. Ik weet ook niet of hij echt gek op me is, maar hij laat wel zien graag bij me te willen zijn. Zo waren we vorige week zaterdagavond t/m zondagmiddag samen, en kwam hij 's avonds laat nog terug omdat hij graag samen wilde slapen.

Vanaf volgende week woont hij ook op zichzelf, dus dan zal het wel anders worden maar daar moeten we onze weg in vinden.

@Shiver, wat fijn dat de date zo leuk was. En ja het is spannend, maar je openstellen is nou eenmaal eng en spannend maar ook heel leuk. Is er al een vervolgdate gepland?
Shiverrr ik ben ook benieuwd.

Ik heb het contact afgekapt, hij nam het goed op, gaf me nog wat complimenten en wenste me het beste.
De boodschap brengen viel moeilijk maar de (voor jezelf) makkelijkste weg kiezen en ghosten is laf.
@Karatha: Dit verhaal heb je al keer gepost toch? Of was het een ander, want dan kwamen jullie verhalen erg overeen. Ik kan je weinig advies geven, want ik vind daten ook eng. Alleen als je een relatie wil, zal je die stap een keer moeten maken om toch te daten met iemand die je leuk vindt. En misschien valt het uiteindelijk wel mee. Maar op sommige punten begrijp ik je heel goed, daar zit ik ook wel mee. Alleen ik moet het van mezelf maar gewoon gaan doen. Want de drempel wordt steeds hoger en hoger.

@Flaffy: Als je jouw bericht zo leest komt het heel lullig over. Maar als hij omstandigheden heeft waardoor zijn hoofd er niet naar staat, is het waarschijnlijk wel anders. Dat kan jij het beste beoordelen. Dat hij laat zien dat hij graag bij je wil zijn is ook al belangrijk toch? Je zou altijd kunnen vragen waar jullie nu eigenlijk staan.

@Attraverso: Fijn dat hij het goed opnam, dat maakt het toch wat makkelijker. Want het is nooit leuk om zo'n boodschap te moeten brengen. Maar goed dat je het wel hebt gedaan en niet zomaar het contact hebt verbroken.

Bij mij is er nog geen tweede date gepland. Al hebben we wel contact, dus ik vermoed dat er wel een 2e date zal komen.
Flaffy ben het eens met shiverrr, rechtaf zeggen dat hij geen zin heeft is cru maar hij zegt gewoon de waarheid en dat dit niets met jou te maken heeft kan heel goed zo zijn. Je hebt gelijk dat je je niet te veel zorgen maakt en gewoon afwacht.
@Maziken
klinken niet echt als emotioneel stabiele mannen als ze zich zo op je storten :O their loss, niet die van jou!

@Vivi en Attra
jammer dat er voor jullie beiden geen vervolg aanzit, maar goed dat jullie wel op date zijn gegaan want anders had je het niet geweten

@Flaffy
ik zou hem het voordeel van de twijfel geven, hij is er wel eerlijk over

@Karratha
jouw verhaal had ik ook ergens anders/eerder gelezen? vervelend dat je zo in de knoop zit
maarr, niet elke vrouw van 27-35 is toch op zoek naar een serieuze relatie? denk dat er zat wel een ONS willen of scharrel

@Shiverr
leuk dat jullie nog contact hebben, ben benieuwd! ;)
Lijkt wel alsof mijn ander contact 'geroken' heeft dat mijn date niets is geworden, hij begon gisteravond uitgebreid te appen, leuke foto's van waar hij mee bezig was te sturen en heeft me daarnet zowaar gebeld. Misschien had hij gisteren ook een date die op niets is uitgelopen :-D
Shiverrr schreef:
10-05-2020 08:11
@Vivi: Jammer dat er geen romantische klik was. Maar gelukkig heb je wel een leuke middag gehad. Denkt hij er hetzelfde over?
We hebben nog geen contact gehad.. Dus waarschijnlijk wel haha. Wellicht voelde hij het ook aan, hij raakte me regelmatig aan en oogcontact maar ik ontweek het een beetje.

Hopelijk plannen jullie snel een 2e date in!
Karratha schreef:
10-05-2020 09:10
Pff ik vind het allemaal zo eng om er weer aan te beginnen (31, man).

Toen ik 20 was, in een studentenhuis woonde en een typisch studentenleven had, had ik een uitgebreid seks/date leven. Niet om stoer te doen, maar er waren oprecht dagen bij dat scharrel 1 om 13:00 terug naar huis ging en dat scharrel 2, helemaal met de trein vanuit rotterdam, om 17:00 uur voor de deur stond. Niet dat ik er altijd opuit was zo veel mogelijk meisjes te hebben, maar een enkele keer liep dat zo samen. Vanuit mijn huidige perspectief echt on-denk-baar dat ik ooit zo'n leven had.

Die fase stopte toen ik met een vriend een huis kon delen net buiten de stad. Dat was een gouden zet voor mijn afstuderen, CV opbouwen en mijn carriere starten. Het was een nekslag voor mijn liefdesleven. Ik ging weinig meer uit, weinig meer naar de studentenvereniging, en vanaf dat moment ging de curve alleen maar verder naar beneden en raakte alles verder uit zicht.

En zo is het dus dat ik nu als sinds 2013 geen date, geen zoen, geen seks meer heb gehad. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf : aandacht is er op zich wel, alleen ik vind het allemaal dood eng. Kan ik het allemaal nog wel? Hoe is het überhaupt om te daten met een vrouw van 28-33. Toen ik nog een liefdesleven had ging het om studentikoze meisjes die allemaal min of meer hetzelfde waren, net zoals de heren trouwens. Nu heeft iedereen een ontwikkeling doorgemaakt. Hoe sta ik zelf in die ontwikkeling, hoe ver ben ik daar in? Kan ik een vrouw van rond de dertig wel bijbenen? Soms voel ik me heel ontwikkeld, en soms heb ik het idee dat ik veel minder ver ben dan leeftijdsgenoten. Vooral die hele bijdehandte assertieve types uit grote steden. Oh en dan de seks : dat heb ik al jaren niet meer gedaan. De eerste keer wordt ongetwijfeld een afgang, ik voel de zenuwen nu al. En dan het samenwonen : kan ik dat nog wel als single die al 8 jaar elke dag doet wat ik volledig zelf wil? Ik wil het enorm graag, maar door al die vragen in mijn hoofd blokkeer ik en begin ik nergens aan.

op tinder ook : met vrouwen van 45+ die aangeven niet op zoek te zijn naar de toekomstige vader van hun kinderen zeg maar, voel ik die ''druk'' niet en heb ik de leukste gesprekken. Zo ook, nu tinder paspoorten gratis heeft gemaakt, met een meid uit argentinie en eentje uit Canada waarbij geen serieuze intentie is om te gaan afspreken : gewoon leuke, ongedwongen gesprekken.

Maar zodra een Anne, Lieke, Esther in de leeftijdscategorie 27-33 een gesprek opent, dan blokkeer ik. Ik weet dan dat zo iemand op zoek is naar een serieuze relatie, en dan slaat meteen de twijfel toe en weeg ik elke zin/uitspraak twintig keer voordat ik iets zeg, is het allemaal te doordacht en geforceerd.
Toch echt een kwestie van gewoon doen.. Je moet ook beseffen dat als iemand opzoek is naar een serieuze relatie, dat het dan niet gelijk gaat gebeuren als je net met iemand kletst of 1 date hebt gehad. Dus wellicht zijn het ook jouw verwachtingen, als iemand het gesprek met jou opent en je blokkeert dan ben je wellicht nog niet klaar voor relatie? Kan je beter een FWB constructie zoeken etc.
@vivi: Ohja dan is het wel duidelijk als je het een beetje ontweek. Als het voor beide partijen oke is, dan is dit ook wel een goed einde toch.

Ja ik begin er anders van de week wel over als hij het niet ter sprake brengt. Ik heb niet zo'n zin in een spelletje 'hij moet me vragen, want ik doe het niet' enzo. Ik wil het zelf ook, dus kan ik het ook voorstellen vind ik.

@Attraverso: Oh leuk dat hij dat doet! Ben benieuwd wat eruit voortkomt!
Uiteraard kan je dit zelf voorstellen shiverrr.
Shiverrr schreef:
10-05-2020 12:35
@Karatha: Dit verhaal heb je al keer gepost toch? Of was het een ander, want dan kwamen jullie verhalen erg overeen. Ik kan je weinig advies geven, want ik vind daten ook eng. Alleen als je een relatie wil, zal je die stap een keer moeten maken om toch te daten met iemand die je leuk vindt. En misschien valt het uiteindelijk wel mee. Maar op sommige punten begrijp ik je heel goed, daar zit ik ook wel mee. Alleen ik moet het van mezelf maar gewoon gaan doen. Want de drempel wordt steeds hoger en hoger.

@Flaffy: Als je jouw bericht zo leest komt het heel lullig over. Maar als hij omstandigheden heeft waardoor zijn hoofd er niet naar staat, is het waarschijnlijk wel anders. Dat kan jij het beste beoordelen. Dat hij laat zien dat hij graag bij je wil zijn is ook al belangrijk toch? Je zou altijd kunnen vragen waar jullie nu eigenlijk staan.

@Attraverso: Fijn dat hij het goed opnam, dat maakt het toch wat makkelijker. Want het is nooit leuk om zo'n boodschap te moeten brengen. Maar goed dat je het wel hebt gedaan en niet zomaar het contact hebt verbroken.

Bij mij is er nog geen tweede date gepland. Al hebben we wel contact, dus ik vermoed dat er wel een 2e date zal komen.
Ja, nouja het is meer dat ik me er niet zo druk om zou maken dat ik geen zin zou hebben om af te spreken. Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ja dat is zeker belangrijk, vind ik ook heel fijn en juist daarom maak ik me daar niet zo druk over al kwam het inderdaad best lullig over. Zoals iemand anders hier al zei geef ik hem het voordeel van de twijfel en ga ik volgende keer dat ik hem zie toch een proberen te polsen hoe hij het nu ziet tussen ons. Wel zijn we eigenlijk al vanaf het begin af aan exclusief en dat is wel heel fijn.
Attraverso schreef:
10-05-2020 15:11
Lijkt wel alsof mijn ander contact 'geroken' heeft dat mijn date niets is geworden, hij begon gisteravond uitgebreid te appen, leuke foto's van waar hij mee bezig was te sturen en heeft me daarnet zowaar gebeld. Misschien had hij gisteren ook een date die op niets is uitgelopen :-D
Haha, wat grappig. Zit er met hem ook een date in?
Flaffy schreef:
10-05-2020 17:42
Haha, wat grappig. Zit er met hem ook een date in?
Daar begon hij daarnet over maar omdat we een eind van elkaar wonen zal dat niet voor meteen zijn en dat vind ik goed. Hij is nog maar sinds gisteren plots enthousiast geworden, ik ben nog wat terughoudend.
@Flaffy: Fijn dat je iig wel weet dat jullie exclusief zijn. Succes met het gesprek.

@Attraverso: Dan wil hij wel snel afspreken zeg. Ik snap wel dat je wat terughoudender bent. Hoever wonen jullie van elkaar vandaan? En je kan anders toch ook voorstellen dat je nog even wil wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven