Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Als privepersoon vind ik het niet nodig om iedereen wijzer te maken. Dus houd het er maar op dat ik de knapste gozer van het nieuwe seizoen ben tot nu toe groentetuin :mrgreen:

Ik heb voor vrijdag een koffiedate staan met een italiaanse, verder nog een date in de pijplijn die wilde afspreken op een moment dat mij niet uitkwam, nog een vage afspraak om misschien in het weekend een datevriendin te zien die ik een tijdje niet heb gezien.

Denk er over om ook naar lang leven de liefde te gaan, wel een leuke minibreak in zo'n luxe huis :)
Ik kijk dat af en toe, maar verbaas mij soms over hoe mensen reageren als ze een paar uur of 24 uur bij elkaar zijn. Soms hele drama's.
Weet niet of er iemand op lexa zit bijvoorbeeld maar verwachten jullie juist eerst dat je allebei de persoon liked en hierna met elkaar gaat chatten of dat de jongen gelijk een bericht stuurt?
Julus schreef:
08-09-2020 17:23
Dat snap ik, die eerste weken zijn erg vermoeiend. Wel naar je zin?
Nou, het is zo een enorme overgang van branche etc dat ik je dat antwoord nog even schuldig moet blijven. Ik kom hier over een maandje op terug ;-)
Tomcat jij durft wel zeg, nog een keer op tv.
Krijg je nu niet veel reacties op straat of valt dat wel mee?
Ik ben net op een datingsite begonnen dus sowieso kijk ik heel erg de kat uit de boom en ben afwachtend.
Na een match alleen nog maar wat berichtjes over en weer en dan verwatert het al. Maar ik ga niet gelijk afspreken na 1 dag...
Gisteren dacht ik: o jij bent wel leuk zeg (op de foto's)
Reageerde hij vanuit het niets geirriteerd en waren we geen match meer. Hij had nog 2 berichtjes gestuurd maar die had ik nog niet eens gelezen en dat kon ook niet meer. Ik geloof dat ik de regels nog niet helemaal begrijp ofzo ?
Maar dan denk ik gelijk oke :bye:
Misschien doe ik iets fout ?
dido68 schreef:
08-09-2020 18:59
Ik ben net op een datingsite begonnen dus sowieso kijk ik heel erg de kat uit de boom en ben afwachtend.
Na een match alleen nog maar wat berichtjes over en weer en dan verwatert het al. Maar ik ga niet gelijk afspreken na 1 dag...
Reageerde hij vanuit het niets geirriteerd en waren we geen match meer. Hij had nog 2 berichtjes gestuurd maar die had ik nog niet eens gelezen en dat kon ook niet meer. Ik geloof dat ik de regels nog niet helemaal begrijp ofzo ?
Nee hoor, je hebt er gewoon idioten tussen zitten.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Sabbieehhhh schreef:
08-09-2020 18:48
Nou, het is zo een enorme overgang van branche etc dat ik je dat antwoord nog even schuldig moet blijven. Ik kom hier over een maandje op terug ;-)

Eerste weken in een nieuwe baan denk ik vaak genoeg Waar ben ik aan begonnen.. Komt meestal wel weer goed hoor.
Hier nu echt druk met verhuizen! Het wordt/is zo ontzettend mooi. Ik ben dus wel verliefd, maar dan op mijn huis haha. Heb wel wat lijntjes open staan maar echt wat anders aan mijn hoofd.
Antoon69 schreef:
08-09-2020 20:51
Eerste weken in een nieuwe baan denk ik vaak genoeg Waar ben ik aan begonnen.. Komt meestal wel weer goed hoor.
Ben ik helemaal met je eens, daarom kom ik er nog op terug :-D Maar bedankt voor de oppepper!
RedRoseThorn schreef:
08-09-2020 21:07
Hier nu echt druk met verhuizen! Het wordt/is zo ontzettend mooi. Ik ben dus wel verliefd, maar dan op mijn huis haha. Heb wel wat lijntjes open staan maar echt wat anders aan mijn hoofd.
ook een heerlijke vorm van verliefd zijn!
;-D ik heb denk ik al wel een vermoeden wie je dan bent. Je date was een blonde dame toch?
Voor iedereen een groene tuin
RedRoseThorn schreef:
Wat leuk! Geniet er met volle teugen van. Dat wordt een warme knusse winter in je mooie huis, proficiat!
Julus schreef:
08-09-2020 17:05
Wat is het hier rustig trouwens? Heerst er een datedip?
Euh... niet echt :-)
Hier verloopt alles heel relaxed, leuk en we worden steeds hechter. Topicgewijs heel saai, daten brengt veel spannendere en sappigere verhalen :mrgreen:
Sabbieehhhh schreef:
08-09-2020 17:21
HOOOIIII.

Hier vooral volop in training bij nieuwe werkgever dus focus ligt even heel ergens anders op :-)
Veel succes! Hopelijk brengt de job je alles wat je had verwacht/gehoopt.
Attraverso schreef:
09-09-2020 10:00
Euh... niet echt :-)
Hier verloopt alles heel relaxed, leuk en we worden steeds hechter. Topicgewijs heel saai, daten brengt veel spannendere en sappigere verhalen :mrgreen:
Super fijn! Heerlijk van genieten.
dido68 schreef:
08-09-2020 18:59
Het is gewoon raar op sites en apps, soms ben je meteen in gesprek en hoor je nooit meer wat, soms hoor je helemaal nooit iets, eigenlijk zijn de snellere dates juist hetgeen wat het beste werkt.
Ook wel logisch..hoe ga je dan met 5 mensen tegelijk chatten en het leuk vinden als je aan alle 5 weer hetzelfde moet vertellen over je leven en hobbies en weet ik veel wat..als je elkaar in het echt ziet weet je of het de moeite en energie waard is..en zo niet dan heb je in ieder geval een leuk uitje.
Hier ook rustig. Druk met werk, sporten. Weken vliegen om!
Verder weinig nieuws, maar vind het wel even prima zo ;)
RedRoseThorn schreef:
Ah dat klinkt goed Redrose! Lekker even focussen op je nieuwe stek!

@julia: wat een rare vent zeg.. Blijft een apart fenomeen, die datingsites..

@tomcat: wat dapper zeg, dat je zo durft te daten op tv! Al zijn de concepten op zich best leuk bedacht..
Maar dan liever zonder tv ;)

@viv: hoe is het met jouw lover? Still going strong of?
Sabbieehhhh schreef:
08-09-2020 18:48
Succes!!
Iedereen dus de focus op andere dingen en zo te lezen gaat het goed. Mooi!

Sabieh ik hoop dat je over een maand tevreden kunt vaststellen dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

We krijgen nog 2 warme dagen, hoe lekker is dat! Eens kijken hoe ik daar optimaal gebruik van kan maken. Ik heb vrij genomen.

En Attra, ik doelde eigenlijk ook op degenen die daten. Jij hebt een relatie :)
Oh god, wat eng. Het lijkt nu na jaren toch noodzaak te worden om uit die inmiddels bijna eeuwig durende comfort zone te komen van het single zijn, niemand mee naar huis nemen, nooit daten.

Al best wel lang heb ik een ''oogje'' op een meid uit mijn omgeving. Toen ze me voor het eerst opviel was ik 23, maar bleek zij pas 17 te zijn. Wat me nogal verbaasde, want ze oogt aanzienlijk ouder. Maar uiteraard heb ik het toen gelaten voor wat het was, wel met de stille hoop dat onze paden later nog eens zouden kruisen. En dat is dus nu gebeurd; we hebben een match! Zij is inmiddels 23, ik ben 30. Nog steeds een groot leeftijdsverschil, maar ik vind haar echt rete interessant en ik heb af en toe wel eens gefantaseerd hoe ik trots met haar zou kunnen komen aanzetten bij vrienden / mijn ouders. Ze is écht helemaal mijn type. Qua uiterlijk en uitstraling dan, persoonlijk kennen we elkaar alleen van gezicht.

Maarja, het leeftijdsverschil is opgeschoven, maar natuurlijk niet kleiner geworden. 23-30, is dat handig? Kan zoiets werken? En nog het grotere probleem : praten op tinder, laat staan daten in het echt, vind ik doodeng. Ik heb het jaren voor me uit geschoven. Dames die interesse toonden, wimpelde ik altijd af of schoof ik voor me uit, omdat ik ze weliswaar wel interessant vond, maar de verleiding niet groot genoeg was om mijn comfort zone voor te verlaten. Maar nu, is dat wel anders. Alleen ik vind het nog steeds doodeng. Daten, afspreken, of tinderen : hoe moet dat ookweer allemaal? Wat is nou een leuke openingszin? Reik mij de helpende hand, want volgens mij ben ik het allemaal hopeloos verleerd:D
Leeftijdsverschil is echt wel overkomelijk, mits je een beetje kunt levelen. Dus dat je allebei een baan hebt, werkende leven kent en niet hele andere interesses hebt.

Mijn ex en ik schelen ook 10 jr..

En verder niet te spastisch doen. Wees jezelf, ontspan en haal niet teveel trucjes uit..met slimme openingszinnen etc. Gewoon tegen haar praten, interesse tonen. Stap voor stap en de verwachtingen niet zo sky high legge helpt vast ;)
Pro is wel als zij niet echt een typische ''studenten student'' is die bij een studentenvereniging zit en nog helemaal druk is met borrels, gala's en dat soort ongein. Dus het ligt maar net aan de omstandigheden.

Ik denk ook wel dat de meest 23 jarigen net een beetje beginnen met de verschuiving van de focus van het studentenleven, richting het gezinsleven. Althans, toen ik zelf 23 was, merkte ik dat wel. Het was toen een beetje over met het ''gezuip'' en mensen gingen samenwonen. Dus wat dat betreft geen vreemde leeftijd.
Ik wil niet het topic kapen hoor met mijn puberale gedrag, maar het zit nogal in m'n hoofd. Vind gewoon niet snel iemand interessant, maar haar héél erg.

Wil zeker normaal blijven doen, en de druk niet té groot maken. Maar ik krijg meteen weer last van allerlei onzekerheden. Heb ook wel een beetje bindingsangst, maar vooral nu valt me op hoe eng ik het ook vind om me kwetsbaar op te stellen.... Oké we hebben nu dus een match.... Zij praat niet, en wacht waarschijnlijk tot ik ga praten. Of is dit gewoon een geintje van haar, word ik in de maling genomen en gaan er straks allerlei screenshots naar vriendinnen van ons gesprek? Tja, dat risico loop je natuurlijk altijd. Maar als ik niks doe, weet ik zeker dat het niks word, en dat ik komende winter alleen in de woonkamer languit op de bank lig, net zoals de zeven winters hiervoor...

Ik merk ook dat ik eigenlijk nog even bewust wil blijven hangen in dit moment waarop het nog ''alle kanten op kan''. Straks praten we, loopt het gesprek binnen no-time dood, en word ik verwijderd als match. Nee dan nog maar even langer gewoon elkaars match zijn zonder te praten... Dan kan ik nog een beetje fantaseren... En als we dan gaan praten, wat ga ik dan zeggen? Wat is niet té cheesy, of té ''pick up line'' achtig, maar is ook niet te standaard zoals hee jij hier. Trouwens, ik weet officieel überhaupt nog niet eens 100% zeker of ze mij eigenlijk wel heeft herkend. En het is nu al 9 uur in de avond. Moet ik haar nu nog een berichtje sturen, of kan ik beter wachten tot morgenochtend omdat ik anders zo'n kerel lijk die in de late uurtjes nog wil sexten ofzo... Jeetje ik schrik echt een beetje van mijn eigen gedachtenachtbaan die opeens los komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven