Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Karratha, laat los. Gewoon een berichtje sturen. Kun je mss ergens op reageren wat in haar profiel staat. Nooit geschoten is altijd mis hè
Niet zo invullen, maar vanuit jezelf redeneren.. En gewoon proberen.

Al die droomscenario's zijn puur je gedachten die met je op de loop gaan.
Waarom zouden ze waar zijn?
Anders misschien toch keertje hulp zoeken, mocht het je echt teveel belemmeren..

Wij kunnen je hooguit wat huis tuin en keuken tips/adviezen geven..
Niet te veel nadenken en overanaliseren.

Wees jezelf en gewoon iets spontaans sturen.

Makkelijk gezegd natuurlijk van mij.
Mijn openingszinnen zijn ook niet altijd geweldig.
En mijn ervaringen evenmin 😂
Karratha schreef:
09-09-2020 15:09
Oh god, wat eng. Het lijkt nu na jaren toch noodzaak te worden om uit die inmiddels bijna eeuwig durende comfort zone te komen van het single zijn, niemand mee naar huis nemen, nooit daten.

Al best wel lang heb ik een ''oogje'' op een meid uit mijn omgeving. Toen ze me voor het eerst opviel was ik 23, maar bleek zij pas 17 te zijn. Wat me nogal verbaasde, want ze oogt aanzienlijk ouder. Maar uiteraard heb ik het toen gelaten voor wat het was, wel met de stille hoop dat onze paden later nog eens zouden kruisen. En dat is dus nu gebeurd; we hebben een match! Zij is inmiddels 23, ik ben 30. Nog steeds een groot leeftijdsverschil, maar ik vind haar echt rete interessant en ik heb af en toe wel eens gefantaseerd hoe ik trots met haar zou kunnen komen aanzetten bij vrienden / mijn ouders. Ze is écht helemaal mijn type. Qua uiterlijk en uitstraling dan, persoonlijk kennen we elkaar alleen van gezicht.

Maarja, het leeftijdsverschil is opgeschoven, maar natuurlijk niet kleiner geworden. 23-30, is dat handig? Kan zoiets werken? En nog het grotere probleem : praten op tinder, laat staan daten in het echt, vind ik doodeng. Ik heb het jaren voor me uit geschoven. Dames die interesse toonden, wimpelde ik altijd af of schoof ik voor me uit, omdat ik ze weliswaar wel interessant vond, maar de verleiding niet groot genoeg was om mijn comfort zone voor te verlaten. Maar nu, is dat wel anders. Alleen ik vind het nog steeds doodeng. Daten, afspreken, of tinderen : hoe moet dat ookweer allemaal? Wat is nou een leuke openingszin? Reik mij de helpende hand, want volgens mij ben ik het allemaal hopeloos verleerd:D
Ik dacht dat alleen wij vrouwen soms zo ver gingen in doordenken haha! Geinig ergens!

Hoe het moet?
Nou de een heeft ook pech of geluk. Maar het is ook kiezen met wie je date keer op keer!
Als er wat te kiezen valt...

Ik ben erachter gekomen dat het seksueel niet klikte na weken daten etc. wat ik teleurstellend vind. En soort van verdriet over had. Ook omdat 30+ ben. Waardoor je soms denkt, krijg ik ooit een partner en kindje?
Nu opnieuw naar Tinder?
zucht
Pffff, ik word ook wel een beetje wanhopig. Duizenden profielen doorgeswiped op Tinder, Happn en Bumble maar nog steeds al maanden geen match. Op RP en E-matching zijn er nauwelijks profielen binnen mijn actieradius en leeftijdscategorie en in het dagelijks leven werk ik in een beta-omgeving met alleen maar mannen. Het lijkt me leuk om gewoon weer eens een date te hebben, die lichte spanning van tevoren weer te ervaren, een nieuw iemand te leren kennen en uberhaupt weer eens in de nabijheid te zijn van vrouwelijke energie maar het is allemaal nogal kansloos.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Ilovefairytales schreef:
09-09-2020 22:26
Ik dacht dat alleen wij vrouwen soms zo ver gingen in doordenken haha! Geinig ergens!

Hoe het moet?
Nou de een heeft ook pech of geluk. Maar het is ook kiezen met wie je date keer op keer!
Als er wat te kiezen valt...

Ik ben erachter gekomen dat het seksueel niet klikte na weken daten etc. wat ik teleurstellend vind. En soort van verdriet over had. Ook omdat 30+ ben. Waardoor je soms denkt, krijg ik ooit een partner en kindje?
Nu opnieuw naar Tinder?
zucht
Helaas zijn mannen ook niet altijd zo recht-toe-recht-aan als het soms mag lijken :D Ik niet tenminste.

Kom er nu vooral (weer) achter dat ik het erg moeilijk vind om mij kwetsbaar op te stellen. Ook door jouw post, besef ik me dit weer. Er zijn zoveel vlakken waarop het moet klikken. De uiterlijke match is er kennelijk (althans, dat veronderstel ik dan maar ervanuitgaande dat zij mij op tinder ook heeft (h)erkend en ze geen geintje/experimentje met me uit haalt samen met een vriendin ofzo). Maar dan moet er nog gespreksstof zijin, inderdaad de seksuele klik, dan moet je ook nog bij elkaar passen, dezelfde gewoontes hebben etc. Jeetje als ik er alleen al aan denk, lijkt het een enorme berg om te beklimmen. Precies de reden waarom ik mij de laatste zeven jaren als single op dit vlak volledig in mijn comfort zone heb laten terugvallen, en dan gebeurt er ook niks verder...

En tja, hoe belangrijk is uiteindelijk een seksuele click. Belangrijk, maar toch ook niet het aller belangrijkste? Tenzij je onder seksuele click ook daadwerkelijk fysieke aantrekkingskracht schaart, dan snap ik het wel meer. Maar als ik iemand wel aantrekkelijk zou vinden, iemand is een fijn persoon en we hebben het goed samen, zou ik wel vier keer nadenken om een relatie te beeindigen omdat de seks misschien niet je-van-het is.

Want dat eeuwige getinder is ook ellende hoor. Het is zo enorm vluchtig, inwisselbaar en anoniem allemaal. Dat lijkt ook steeds erger te worden. Vandaar dat ik op tinder mezelf eigenlijk alleen nog maar richt op (semi) bekenden, dus waarbij je i.r.l. ook al een béétje weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Bespaar toch een hoop ge-catfisch en gereis naar dates met uiteindelijk iemand die daar aanschuift die allerlei issues blijkt te hebben.
kantlijn schreef:
10-09-2020 00:09
Pffff, ik word ook wel een beetje wanhopig. Duizenden profielen doorgeswiped op Tinder, Happn en Bumble maar nog steeds al maanden geen match. Op RP en E-matching zijn er nauwelijks profielen binnen mijn actieradius en leeftijdscategorie en in het dagelijks leven werk ik in een beta-omgeving met alleen maar mannen. Het lijkt me leuk om gewoon weer eens een date te hebben, die lichte spanning van tevoren weer te ervaren, een nieuw iemand te leren kennen en uberhaupt weer eens in de nabijheid te zijn van vrouwelijke energie maar het is allemaal nogal kansloos.
No offence, maar je bent een vrouw, en je hebt nul matches op tinder, al maanden? Dan zit er echt iets mis in het algoritme. Als ik jou was, zou ik tinder eens opnieuw installeren, en bij voorkeur op het moment dat je al in een drukker omgeving bent, zoals een grote (re) stad.

Wat betreft Tinder ben ik al jaren de schaamte totaal voorbij, heb het geloof ik al 8 keer opnieuw geïnstalleerd in de loop der jaren (als het niet meer is). En wat mij opvalt is dat je begin echt cruciaal is : als je aan het begin door veel profielen wordt opgemerkt, werkt dat als een soort slingshot. Terwijl als je Tinder installeert in de polder in noordoost groningen bij wijze van, en er is nauwelijks iemand in de buurt, dan raak je onder het stof, en is het bijna onmogelijk om weer een keer ergens op te duiken, al ga je daarna 5 dagen in het centrum van Amsterdam swipen,
Na een jaar of 2 fanatiek swipen heb ik als vrouw ook amper nog matches gekregen. Het verschil was heel groot.
Karratha schreef:
10-09-2020 07:23
No offence, maar je bent een vrouw, en je hebt nul matches op tinder, al maanden? Dan zit er echt iets mis in het algoritme. Als ik jou was, zou ik tinder eens opnieuw installeren, en bij voorkeur op het moment dat je al in een drukker omgeving bent, zoals een grote (re) stad.

Wat betreft Tinder ben ik al jaren de schaamte totaal voorbij, heb het geloof ik al 8 keer opnieuw geïnstalleerd in de loop der jaren (als het niet meer is). En wat mij opvalt is dat je begin echt cruciaal is : als je aan het begin door veel profielen wordt opgemerkt, werkt dat als een soort slingshot. Terwijl als je Tinder installeert in de polder in noordoost groningen bij wijze van, en er is nauwelijks iemand in de buurt, dan raak je onder het stof, en is het bijna onmogelijk om weer een keer ergens op te duiken, al ga je daarna 5 dagen in het centrum van Amsterdam swipen,

Nee, ik ben een man en woon in een stad in de Randstad, maar dat is wel waardevolle informatie. Ik zal tinder eens opnieuw installeren.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Dit jaar tinder, bumble, happn, happy pancake in 3 maanden uitgeprobeerd.
Tinder diverse malen eraf en om en om account op tel of fb.
(Tinder en happn vorig jaar ook al gehad)

Maar ik wordt er niet vrolijk van. Schreef ik al eerder.
Matches die direct verwijderd werden.
Ik begon ook aan mijzelf te twijfelen.
Als ik bijv zag bij tinder (plugin) wie mij naar rechts geswipt had.
60 plussers.
Totaal mijn doelgroep niet of hoe je dat noemt.

Kan altijd nog als ik 60 ben 😂😂😂😂😂
Ik mag niet klagen qua matches denk ik..heb er meestal wel 5 a 10 staan..waarvan er dan sommigen nooit antwoorden dus meestal 2 a 3 min of meer gesprekjes..
Ik heb alleen nooit zo'n zin om weer zo'n gesprek te starten..waar woon je, wat doe je, heb je kinderen blablabala... saaaaaai.

Ik blijf voorstander van snel een drankje doen, dan zie je meteen of het wat kan zijn of niet..al die foto's word je, of ik in ieder geval, echt gek van. Sommige vrouwen zijn blijkbaar heel fotogeniek..die zie je in het echt en zou je in geen 100 jaar herkennen van hun foto..en dat is helaas meestal negatief..als het meezit is het neutraal.

Snap ik ook wel weer..je wil natuurlijk mooi op een foot die je op tinder zet..maar serieus..wat schiet je ermee op als elke date direct teleurgesteld is als ie je in het echt ziet, dan sta je op elke date met 5-0 achter voor het begonnen is.

Bij snel afspreken dan heb je ook weer dat dat soms ook snel wordt afgezegd..ook goed.
Mijn koffiedate met Italiaanse wordt nu ook verzet, maar heb ook even niet zo'n zin in een date nu..komt misschien wel weer nu we weer zon gaan krijgen van het weekend..misschien nog even lekker naar het strandje in het weekend..maar wel op tijd terug om F1 te kijken natuurlijk :mrgreen:

Oh ja..bij mij geeft Tinder de meeste matches, daarna Happn maar dat zijn vaak dezelfde die op Tinder staan. Paiq heb ik ook staan..ik vind de vrouwen daar wel minder aantrekkelijk gemiddeld maar af en toe heb ik daar ook wel een leuke date vandaan. Ik zou je wel aanraden om credits te kopen..echt naar als je investeert in een chat en dan zo'n foto ziet van "NO WAY!" en dan moet je dat nog vriendelijk vertellen ook voor je het contact verbreekt..omdat er nou eenmaal zo'n moment is van "tadaa..de foto's"
Hahaha en bedankt.... Ik sta ook op paiq 😂😂😂😂

Mijn foto's zijn recent. Van de afgelopen maanden.
Niet bewerkt.
Maar natuurlijk wel zo dat ik minder onderkin heb 😂😂😂😂😂
En 1 foto waar ik bijna helemaal op sta.

En ja geen maatje 38 dus wellicht dat dat de afknapper is en voor die zestig jarige weer niet.

Maar ach hun loss...
Oeps even niet gepost, erg druk de afgelopen week met klussen! Wel erg blij mee, heerlijk in de stad en dat geeft hoop energie. Er moet nog aardig wat gebeuren, maar gelukkig aardig wat hulp van familie en over een week waarschijnlijk ècht verhuizen. Ik snap je gevoel helemaal @Redrose, het verliefd zijn op je huis 😁 Fijne jaren ‘30 buurt met gezellige mensen.

Wat betreft m’n date.. Het contact is aardig ingestort 😅 Had goede hoop na het bellen, maar niet veel gebeurd meer behalve wat kort contact over het klussen. Had er aardig vrede mee, waren een hoop onzekerheden laatste tijd en je kan eenmaal niet beïnvloeden wat iemand wel/niet voelt. En toen kwam ik hem ineens spontaan tegen bij de supermarkt afgelopen zondag.. Was met m’n vader en hij met een vriend, voelde toch een ongemakkelijkheid. Nog wel even gekletst, was verder prima en een knuffel. Maar vreemd gevoel, was daarna ook wel even van slag.

Het elkaar tegenkomen zal nog wel vaker gebeuren, doet nog even zeer. Ben van plan om vandaag een bericht te sturen om het af te sluiten. Ga niks verwijten, maar gewoon even de situatie bespreekbaar maken zodat we weer verder kunnen. Die stilte is ook niks, snap ook niet waarom hij het zelf niet gewoon afsluit maar besluit om het dood te laten bloeden? Onaantrekkelijke eigenschap.. Zeg gewoon waar het op staat!

Maar goed, tot zover mijn update 😬 Gelukkig lekker druk met klussen, maar een bittere nasmaak. Dat we in dezelfde wijk wonen helpt niet mee.. Hopelijk snel leuke nieuwe herinneringen maken!
Jammer Vivi maar richt je op het positieve; een nieuwe fase in je eigen paleisje. Als er veel te doen is in de stad komen er genoeg mogelijkheden. Goed idee om wat uit te spreken zodat het niet akward is als je elkaar tegenkomt.
High hopes voor je, komt goed!
Vivi, jammer dat het zo gelopen is. Ik was er al bang voor bij je eerdere berichtjes over het veranderde contact. Meestal heeft je onderbuik gelijk. Lekker genieten van je huisje!
manisha-362 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 13:45
33.83% gewijzigd
Julia_20 schreef:
10-09-2020 09:36
Dit jaar tinder, bumble, happn, happy pancake in 3 maanden uitgeprobeerd.
Tinder diverse malen eraf en om en om account op tel of fb.
(Tinder en happn vorig jaar ook al gehad)

Maar ik wordt er niet vrolijk van. Schreef ik al eerder.
Matches die direct verwijderd werden.
Ik begon ook aan mijzelf te twijfelen.
Als ik bijv zag bij tinder (plugin) wie mij naar rechts geswipt had.
60 plussers.
Totaal mijn doelgroep niet of hoe je dat noemt.

Kan altijd nog als ik 60 ben 😂😂😂😂😂
Wat, 60 plussers die iemand van 20 liken? Dat vind ik best een beetje cringe. Of neem ik nu te snel aan dat je profielnaam ook voor je leeftijd staat?
Karratha schreef:
10-09-2020 11:51
Wat, 60 plussers die iemand van 20 liken? Dat vind ik best een beetje cringe. Of neem ik nu te snel aan dat je profielnaam ook voor je leeftijd staat?
Ik dacht gelezen te hebben dat ze een 50'er, correct me if I'm wrong.
Vivi3338 schreef:
10-09-2020 10:57
Ben van plan om vandaag een bericht te sturen om het af te sluiten. Ga niks verwijten, maar gewoon even de situatie bespreekbaar maken zodat we weer verder kunnen. Die stilte is ook niks, snap ook niet waarom hij het zelf niet gewoon afsluit maar besluit om het dood te laten bloeden? Onaantrekkelijke eigenschap.. Zeg gewoon waar het op staat!
Ik vul het een beetje zelf in hoor, maar ik krijg (puur o.b.v. je tekst) de indruk dat jij nog wel een nieuwe poging met hem zou willen ondernemen? Is het in dat geval wel handig om nog een berichtje te sturen? Ben bekend met de gewoonte dat iemand die zwijgt / afstandelijk(er) doet juist interessanter wordt dan iemand die toenadering zoekt en daarmee (te) beschikbaar over komt. Nogmaals, niet persoonlijk bedoeld en misschien zit ik er wel helemaal naast, maar just my thought
Vivi wat jammer! Goed om het voor jezelf af te sluiten inderdaad, hij vertoont heel onaantrekkelijk gedrag door zich zo uit de voeten te maken.
Wellicht was dat telefoontje wel om af te sluiten maar durfde hij niet ofzo.

Maar komt echt goed met jou, je nieuwe huis in een heerlijke stad. Een nieuw leven! Mooi en fantastisch hoogtepunt.

En, mijn theorie over topic openers van date topics blijft. Tot nu toe heeft elke topic opener tijdens of vlak daarna haar lover opgeduikeld. In alle Tinder topics, bij het unhappy single topic en bij dit topic was dat wel het geval. Jij bent m'n opvolger! Dus wie weet wat je binnenkort te wachten staat😏
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 12:02
0.31% gewijzigd
Vervelend dat het zo is gelopen Vivi, gelukkig was je gevoel al een beetje een indicatie, maar toch. Hoe moeilijk is het om even te appen/bellen.

Fijn dat jouw huisje ook fijn voelt! Heerlijk is dat!

Ik heb een vriendin die al tijden roept dat een vriend van haar vriend zo goed zou matchen met mij. Tijdens een aangeschoten bui heeft ze onze nummers uitgewisseld en nu hebben we een etentje binnenkort 😅 ben zeer benieuwd.
RedRoseThorn schreef:
10-09-2020 12:01
Vervelend dat het zo is gelopen Vivi, gelukkig was je gevoel al een beetje een indicatie, maar toch. Hoe moeilijk is het om even te appen/bellen.

Fijn dat jouw huisje ook fijn voelt! Heerlijk is dat!

Ik heb een vriendin die al tijden roept dat een vriend van haar vriend zo goed zou matchen met mij. Tijdens een aangeschoten bui heeft ze onze nummers uitgewisseld en nu hebben we een etentje binnenkort 😅 ben zeer benieuwd.
Leuk! Weet je ook hoe hij er uit ziet ? :D

Zelf proberen mensen mij ook wel eens te koppelen, maar in 70% van de gevallen denk ik : ik dacht dat we vrienden waren, geen vijanden, zeg maar...
manisha-362 schreef:
10-09-2020 11:53
Ik dacht gelezen te hebben dat ze een 50'er, correct me if I'm wrong.
Ik wordt volgende maand 52 😎.
Wordt wel vaak jonger geschat, maar geen 20.
Jammer Vivi.
Kleine moeite even langs te komen als je in de buurt woont of gewoon eerlijk te zijn over jullie contact en hoe verder. Hoe hij daarin staat.

Ik heb dat vorig jaar meegemaakt. Ontmoet tijdens uitje van de welbekende club. En 2 jaar later weer.
Toen ontstond contact net voor zijn vakantie.
Appte elke dag meest uit zichzelf. Ik ben geen lange gesprekken apper, maar dacht ach... Tig vakantiefoto's.
Na zijn thuiskomst 2 keer afgesproken en uren gesproken.
En ineens na een week appen na laatste afspraak geen reactie meer. Ook niet op de vraag of er wat aan de hand was. Totaal 2 mnd contact gehad.

En ja kwam hem ook aantal keren tegen bij de supermarkt. Ik heb hem genegeerd zoals hij mijn berichten ook negeerde.

Grappige was... Hij had een bepaald lachje en die hoorde ik in de winkel en dacht.... Gatdamme 😂😂 ineens vond ik die irritant.
Karratha schreef:
10-09-2020 12:02
Leuk! Weet je ook hoe hij er uit ziet ? :D

Zelf proberen mensen mij ook wel eens te koppelen, maar in 70% van de gevallen denk ik : ik dacht dat we vrienden waren, geen vijanden, zeg maar...
naja dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Ik heb hem op WhatsApp, en wel eens gezien op foto's van die vriendin. Geen onaantrekkelijke man, de rest moet nog blijken
RedRoseThorn schreef:
10-09-2020 12:35
naja dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Ik heb hem op WhatsApp, en wel eens gezien op foto's van die vriendin. Geen onaantrekkelijke man, de rest moet nog blijken
Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven