Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Vivi3338 schreef:
17-05-2020 10:10
Denk dat tinder heel goed is met algoritmes, ze weten wat voor types jij leuk vind aan de hand van de swipes etc. En ze zullen ook altijd wel leuke types die veel likes krijgen als top picks zetten denk ik om je nieuwsgierig te maken. Niet altijd even zuivere koek. Sommige profielen zie ik 5x voorbij komen en andere maar 1x. Alsof ze je bijna willen forceren.

Ik heb de app weer even verwijderd, even hoofd leegmaken en focussen op andere dingen. Heb mijn portie wel weer gehad haha
Blijf het een vage bedoening vinden met die algoritmes...
Kreeg toevallig net een appje van date, dat hij erg gezellig vond, nog niet weet of er romantische gevoelens zijn en nog keer wil afspreken om te kijken.

Daar zaten we dus mee op 1 lijn haha. Wil nog wel keer rondje lopen, al ben er stiekem al beetje over uit dat de chemie waarschijnlijk niet zal komen.. Naja we zien het wel!
Shiverrr schreef:
17-05-2020 09:04
Oke dat had ik dus niet verwacht, bijzonder iig. Ze komen soms echt van ver.
Maar idd de toppicks zijn altijd wel knappe mannen en dan ook nog het type wat ik wel leuk vind. Hoe ze dat weten, ik heb serieus geen idee. Ik vraag me ook af hoe ze iemand kiezen die ze als 'top pick' neerzetten.
Dat zijn gewoon profielen die algemeen heel populair zijn en veel likes krijgen. Die erg knappe mannen met quasi professionele foto’s die daar tussen staan zijn vaak fake profielen maar ze doen blijkbaar geen moeite om die er uit te filteren.
Je hoeft bij Tinder bijna niets over jezelf in te geven dus kunnen zij onmogelijk uitzoeken wie goed bij jou zou passen.
Mikiniki schreef:
17-05-2020 10:29

Hier gisteren toch weer appjes van m'n ex. Maar moet zeggen, niet helemaal vd kaart. Al vond ik het wel vervelend dat het van hoe is het daar naar de kinderen missen je. Dat is echt mijn zwakke plek. Gemeen eigenlijk he?
Denk dat ik maar ga zeggen dat ik de afstand fijn vind.. Maar poe, wel weer een stap verder weg van hem. Lastig...
Dat is zoals een flink plakkende pleister stukje bij beetje lostrekken...
Voel jij je sterk genoeg om niet te zeggen dat je de afstand fijn vindt maar dat je liever hebt dat hij geen contact meer zoekt? Tegen mannen ben je best duidelijk.
Maar ik snap heel goed dat het erg lastig is en je bent op de goede weg!
Vivi3338 schreef:
17-05-2020 14:15
Kreeg toevallig net een appje van date, dat hij erg gezellig vond, nog niet weet of er romantische gevoelens zijn en nog keer wil afspreken om te kijken.

Daar zaten we dus mee op 1 lijn haha. Wil nog wel keer rondje lopen, al ben er stiekem al beetje over uit dat de chemie waarschijnlijk niet zal komen.. Naja we zien het wel!
Vind ik een heel goede beslissing...

Heb dit weekend gewerkt en is druk hier, vandaar dat ik op wat minder posten reageer...
Vivi3338 schreef:

Wat fijn dat jullie op 1 lijn zitten. Misschien ontstaat er wel een vriendschap uit? Mocht je daar behoefte aan hebben.

Tussen mij en mijn date gaat het goed, heel fijn. Merk dat ik hem steeds leuker begin te vinden, misschien zelfs een beginnende verliefdheid. Blijf het eng en spannend vinden, dat hij heeft hij ook. Alleen is zijn beeld van relaties nu wel wat negatief door zijn vorige relatie maar ik hoop dat dat met de tijd wel bijtrekt.
Vivi3338 schreef:

Wel fijn dat jullie iig op 1 lijn zitten. Dan lijkt me een tweede keer afspreken ook wel verstandig. En vooral omdat je ook gewoon leuke middag hebt gehad.
Attraverso schreef:
17-05-2020 14:41
Dat zijn gewoon profielen die algemeen heel populair zijn en veel likes krijgen. Die erg knappe mannen met quasi professionele foto’s die daar tussen staan zijn vaak fake profielen maar ze doen blijkbaar geen moeite om die er uit te filteren.
Je hoeft bij Tinder bijna niets over jezelf in te geven dus kunnen zij onmogelijk uitzoeken wie goed bij jou zou passen.
Vaak zijn het wel “normale” foto’s. Niet echt van die modellen foto’s. Maar idd ze weten niks van je. Dan zouden het idd de algoritmes zijn van wie je liked.
Ik lees hier regelmatig mee maar schrijf eigenlijk nooit. Ik ben nu een jaartje single. Sinds kort weer wat dating apps geïnstalleerd. Ik had laatst even op de Tinder van een vriend geswipet. Nou toen zag ik dus voor het eerst profielen van andere vrouwen. Wat een mooie vrouwen allemaal zeg. In snap nu eigenlijk amper dat ik nog zo vaak match. Worden jullie daar niet onzeker van?
Nog nooit vrouwenprofielen bekeken... Nee dus ;-)
Attraverso schreef:
17-05-2020 20:09
Nog nooit vrouwenprofielen bekeken... Nee dus ;-)
Dat zou ik dan mooi zo laten haha! Vroeger vond ik Tinder altijd ontzettend leuk. Nu loop ik me vooral onzeker te voelen.
Ik heb het ook weleens gezien en er zitten inderdaad mooie vrouwen op. Daar kon ik niet tegenop. En toch had ik heel veel matches en veel dates. Het is niet gezegd dat al die mooie vrouwen een match willen met al die mannen. Enne; de mannen die jou liken vinden jou mooi of aantrekkelijk.
Ik heb ook nog nooit profielen gekeken eigenlijk. Maar ik geloof best dat er echt hele knappe meiden tussen zitten. Al snap ik wel dat je daar onzeker van wordt als je echt gaat kijken. Andere kant, niet iedereen vindt het zelfde leuk.
Iedereen heeft zijn eigen schoonheid, dus maak je daar niet te druk om.
Julus schreef:
17-05-2020 20:25
Ik heb het ook weleens gezien en er zitten inderdaad mooie vrouwen op. Daar kon ik niet tegenop. En toch had ik heel veel matches en veel dates. Het is niet gezegd dat al die mooie vrouwen een match willen met al die mannen. Enne; de mannen die jou liken vinden jou mooi of aantrekkelijk.
Nouja ik schrok er dus van om te horen hoeveel mannen gewoon alles naar rechts gooien of alles wat er enigszins mee door kan. Ik krijg best vaak geen reactie op mijn bericht of dat ze echt alleen gesloten antwoorden geven en ik maar mijn best doen voor dat gesprek. Maar volgens mij is het sowieso wat stroever nu door corona. Dus ik probeer er niet zo over in te zitten.
Aardvarkentje schreef:
17-05-2020 22:01
Nouja ik schrok er dus van om te horen hoeveel mannen gewoon alles naar rechts gooien of alles wat er enigszins mee door kan. Ik krijg best vaak geen reactie op mijn bericht of dat ze echt alleen gesloten antwoorden geven en ik maar mijn best doen voor dat gesprek. Maar volgens mij is het sowieso wat stroever nu door corona. Dus ik probeer er niet zo over in te zitten.
Oh maar dat zou ik me niet persoonlijk aantrekken hoor. Volgens mij zien mannen het ook niet altijd om iemand te ontmoeten en vinden ze het gewoon leuk om te swipen. Ik reageer eerlijk gezegd ook niet altijd op berichten. Of ik word heel raar aangesproken, dan al helemaal niet.
Er zitten er ook op voor afleidind of egostreling en die zijn niet van plan om echt af te spreken. Kijken hoe je in de markt ligt dus hoeveel matches je krijgt. Ik had ook vaak dat mannen niets stuurden, of niet reageerden. Maar net zo vaak deden ze het wel, en dan kwamen er leuke gesprekken en een date. Maar zoals ik eerder eens benoemde hield dat na een jaar op. Ineens geen matches meer. Alsof er een max aan zit. Uitgespeeld noem ik dat. Het wordt iig steeds minder naarmate je er langer op zit is mijn ervaring.
Ik (man) sla de profielen van die hele knappe dames juist altijd over. Ten eerste omdat een deel nep is, maar een net zo groot deel van die te knappe dames lijkt er ook alleen maar op te zitten voor een ego boost. Daarnaast vind ik de 'vibe' die van veel van die te knappe dames uit gaat vaak helemaal niet prettig. Die foto's schreeuwen vaak al 'kijk mij eens even interessant zijn'.

Het laatste wat ik van plan ben is om toch al over het paard getilde typjes nog meer te laten zweven, en ook niet om hun instagram-volger te worden.

Overigens geeft het als vrouw ook wel een vertekend beeld. Heb met meerdere vrouwen wel eens op hun tinder mogen meekijken, waar ook vrouwen tussen zaten die enorm 'gemiddeld' waren qua uiterlijk. En ook die zaten binnen een paar weken al gauw tegen/over de duizend likes. Er zijn nu eenmaal een hoop mannen die gewoon de visnet tactiek toepassen : eerst maar eens kijken wat er allemaal in de netten zwemt, en pas dan begint de selectie van wat de moeite waard is en wat niet.
Overigens vandaag even een ongemakkelijk moment : mijn broer nam zijn vriendin voor het eerst mee naar onze ouders. Daarmee zijn zowel mijn zus als broer (beiden jonger dan ik, ik ben de oudste) nu gesetteld.

Zoom ik nog wat verder uit, dan zijn alle 12 de kleinkinderen van mijn opa en oma nu aan de relatie. Van oud naar jong ben ik nummer drie in lijn. Nummer één en twee zijn al jaren getrouwd, kinderen zitten al eind basisschool. (zit ook wel een flink leeftijdsverschil tussen hen en mij maargoed). Dan kom ik dus als kinderloos single. Dan heeft nummer vier al 10 jaar een relatie en twee kinderen. Nummer 5 t/m 12 zijn nog kinderloos maar hebben wel (stabiele) relaties.

Binnen mijn familie ben ik nu wel duidelijk de enige dissonant. Wat dat betreft heb ik denk ik gewoon echt pech. In mijn sociale omgeving is écht iedereen in een relatie. Totaal geen afspiegeling van het gemiddelde onder mensen geboren in de jaren 80/90... Ik weet niet zo goed of ik er nou heel erg mee zit ja of nee, ik merk wel dat het me aan mezelf doet twijfelen. Waarom ben ik nou juist weer de single?
Karratha schreef:
17-05-2020 22:54
Ik (man) sla de profielen van die hele knappe dames juist altijd over. Ten eerste omdat een deel nep is, maar een net zo groot deel van die te knappe dames lijkt er ook alleen maar op te zitten voor een ego boost. Daarnaast vind ik de 'vibe' die van veel van die te knappe dames uit gaat vaak helemaal niet prettig. Die foto's schreeuwen vaak al 'kijk mij eens even interessant zijn'.

Het laatste wat ik van plan ben is om toch al over het paard getilde typjes nog meer te laten zweven, en ook niet om hun instagram-volger te worden.
Dit vind ik wel een hele heftige constatering, zijn genoeg knappe dames die ook gewoon op zoek zijn naar een leuke man denk ik 😊 Op foto’s kan iemand wellicht heel anders overkomen. ‘Over paard getilde typjes’ klinkt een beetje naar. Maar zo heeft iedereen wel een bepaald type waar hij/zij op valt!

Je kan overigens ook Bumble proberen, dan moeten de vrouwen eerst praten. Weet je in ieder geval dat niet alleen om aandacht gaat.
Flaffy schreef:
17-05-2020 16:10
Wat fijn dat jullie op 1 lijn zitten. Misschien ontstaat er wel een vriendschap uit? Mocht je daar behoefte aan hebben.

Tussen mij en mijn date gaat het goed, heel fijn. Merk dat ik hem steeds leuker begin te vinden, misschien zelfs een beginnende verliefdheid. Blijf het eng en spannend vinden, dat hij heeft hij ook. Alleen is zijn beeld van relaties nu wel wat negatief door zijn vorige relatie maar ik hoop dat dat met de tijd wel bijtrekt.
Fijn dat het nog zo goed gaat! Jullie zijn nu al wel een tijdje bezig toch? Hoop niet dat hij dat negatieve als ‘excuus’ gaat gebruiken om geen label aan te plakken. Kan me voorstellen dat je op gegeven moment wel duidelijkheid wil.
Attraverso schreef:
17-05-2020 14:49
Dat is zoals een flink plakkende pleister stukje bij beetje lostrekken...
Voel jij je sterk genoeg om niet te zeggen dat je de afstand fijn vindt maar dat je liever hebt dat hij geen contact meer zoekt? Tegen mannen ben je best duidelijk.
Maar ik snap heel goed dat het erg lastig is en je bent op de goede weg!
Dankje Attra. Je hebt ook wel gelijk.
Maar denk dat voor nu het afstand nemen al een mooie stap is.

@Vivi: kijk eens aan! Mooi dat je date er hetzelfde over dacht! Nu maar rustig verder kijken. Wie weet!

@flaffy: Mooi nieuws! Geniet er van. Logisch dat het spannend is, heeft ook even tijd nodig denk ik.
Hopelijk lukt het hem ook om zijn negatieve ervaringen een beetje achter zit te laten..

@aardvarkentje: kijk er ook niet naar. En tja, uiteindelijk zullen er altijd dames mooier/modelwaardiger/lekkerder/slimmer etc zijn.
Maar denk niet dat je er veel mee op schiet om jezelf daarmee te vergelijken.
Sluit me aan bij de rest: uiteindelijk past er ook iemand goed bij jou, die juist JOU mooi vind om wie je bent etc.
Allemaal redelijk cliché matig natuurlijk, maar die zijn er niet voor niets ;)

@karratha: snap dat het vervelend is dat je voor je gevoel 'de laatste' bent. Aan de andere kant, jouw tijd komt nog wel ;)
Maar zou het iig niet zo op mezelf betrekken. schiet je volgens mij weinig mee op.
Goede vraag is wel: is echt pech? Of kun je als je naar eerdere dates/relaties/ervaringen kijkt ook patronen zien? Van dingen die steeds terug komen die misschien iets minder handig zijn?

Hier inmiddels alles weer wat kalmer. Blijft af en toe wel even een struggle om écht los te laten.
Vind liefde soms maar moeilijk. Maar, ben er tegelijkertijd van overtuigd dat ik er tzt wel weer klaar voor ben.
Nu 'alleen even door deze fase heen'.. Gelukkig heb ik jullie om tegenaan te praten haha.
En mee te genieten van jullie date ervaringen, vind ik dan ook wel weer leuk :)
Vivi3338 schreef:
17-05-2020 23:41
Dit vind ik wel een hele heftige constatering, zijn genoeg knappe dames die ook gewoon op zoek zijn naar een leuke man denk ik 😊 Op foto’s kan iemand wellicht heel anders overkomen. ‘Over paard getilde typjes’ klinkt een beetje naar. Maar zo heeft iedereen wel een bepaald type waar hij/zij op valt!

Je kan overigens ook Bumble proberen, dan moeten de vrouwen eerst praten. Weet je in ieder geval dat niet alleen om aandacht gaat.
Daarom zeg ik ook niet élke knappe dame, maar veel (dan heb ik het ook wel echt over de buitencategorie).

De houding van veel van die dames vind ik overigens ook niet onbegrijpelijk hoor. Die worden letterlijk bedolven onder de mannen,
en veel mannen zijn volgens mij niet echt subtiel of respectvol. Dan snap ik op zich best dat redelijk veel (want dat zie ik wel op tinder)
een nogal defensieve/passief agressieve profieltekst hebben, en dat in combinatie met een bepaald soort foto's maakt al dat
de uitstraling niet echt prettig te noemen is.

Maar inderdaad : het overgrote deel van de vrouwen op tinder is vriendelijk en leuk / aantrekkelijk. Ik verbaas me echt over de enorme
hoeveelheid leuke vrouwen op tinder. Er komt gewoon geen eind aan. Juist daarom vind ik tinder zo fijn. Nadeel is alleen dat de waarde van een match best laag is. Het zegt op Tinder zo weinig. Misschien inderdaad eens andere apps proberen waar de kwantiteit wat minder is maar de kwaliteit/betekenis van een match wat groter.
Mikiniki schreef:
18-05-2020 13:38

@karratha: snap dat het vervelend is dat je voor je gevoel 'de laatste' bent. Aan de andere kant, jouw tijd komt nog wel ;)
Maar zou het iig niet zo op mezelf betrekken. schiet je volgens mij weinig mee op.
Goede vraag is wel: is echt pech? Of kun je als je naar eerdere dates/relaties/ervaringen kijkt ook patronen zien? Van dingen die steeds terug komen die misschien iets minder handig zijn?
Nou pech is het bij mij niet echt, want aanbod (oneerbiedig gezegd) aan vrouwen is er best veel, alleen ik doe er niks mee. Ik kom er steeds meer achter dat ik best wel bindings angst heb (hoewel ik mezelf graag wil binden). Maar zodra het contact date/relatie geïnitieerd is, voel ik echt een enorme spanning. Ik probeer veel te veel perfect te zijn en als het dichter bij komt vliegen er opeens allerlei teksten door mijn hoofd waarom ik misschien wel helemaal geen leuke partner ben, en dan loop ik er alweer voor weg.
Dat helpt natuurlijk niet mee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven