Single, we kletsen hier verder (deel 2)

zaterdag 16 mei 2020 om 18:11
En toch blijft hij het benoemen..dat is met reden. Echt rijke /succesvolle mensen lopen daar niet mee te koop. Die zullen juist terughoudener zijn omdat ze geen golddiggers zoeken. De patsers zijn niet aantrekkelijk, niet voor mij.
zaterdag 16 mei 2020 om 18:25
Ik vind het idd ook niet aantrekkelijk om daar binnen een uur mee te pronken. Dus ik denk dat het een goede keuze was dit.
zaterdag 16 mei 2020 om 18:34
Fijn alle reacties weer! Voelt altijd prettig om even hier te bespreken, merk dat mijn vriendinnen die in relatie zitten al snel zeggen; ajoh, gewoon blijven afspreken en vonk komt nog.
Maar dat zijn vaak vriendinnen die nooit echt hebben gedate of lang duurde voordat ze verliefd werden op partner. Ik hecht toch best veel waarde aan een vonk, anders blijft het meer vriendschappelijk. En zo voelde het nu beetje, hij was aantrekkelijk en lief maar niet gevoel dat er ooit intimiteit zal komen. Misschien heel oppervlakkig..
En inderdaad Julus, alles lijkt dan te kloppen op papier en dan toch een gemis van iets. Gelukkig herkennen jullie het gevoel ook
Nog geen contact gehad nu, wacht het even af en wellicht 2e keer afspreken. Al wil ik ook niet dat het dan een soort test gaat worden voor mij. Andere kant weer genoeg raakvlakken en dachten over veel dingen hetzelfde. Zucht.. M’n gedachtes gaan alle kanten op haha
Maar dat zijn vaak vriendinnen die nooit echt hebben gedate of lang duurde voordat ze verliefd werden op partner. Ik hecht toch best veel waarde aan een vonk, anders blijft het meer vriendschappelijk. En zo voelde het nu beetje, hij was aantrekkelijk en lief maar niet gevoel dat er ooit intimiteit zal komen. Misschien heel oppervlakkig..
En inderdaad Julus, alles lijkt dan te kloppen op papier en dan toch een gemis van iets. Gelukkig herkennen jullie het gevoel ook
Nog geen contact gehad nu, wacht het even af en wellicht 2e keer afspreken. Al wil ik ook niet dat het dan een soort test gaat worden voor mij. Andere kant weer genoeg raakvlakken en dachten over veel dingen hetzelfde. Zucht.. M’n gedachtes gaan alle kanten op haha

zaterdag 16 mei 2020 om 19:09
Goede keuze, als iets niet goed voelt is het dat ook niet.
Mannen gaan echt niet vragen of je een specifiek diploma hebt, je hebt toch een opleiding gedaan? Meer dan wat heb je gestudeerd word mij normaal niet gevraagd hoor. Geen zorgen.
zaterdag 16 mei 2020 om 19:09
zaterdag 16 mei 2020 om 19:28

zaterdag 16 mei 2020 om 19:47
Nee op wandeldate was het niks. Maar ik laat mn profiel nog even actief. Ik zou daar puur iemand zoeken die een hond heeft, want verder super actieve dingen doen is niet echt mijn ding. Dus ik denk dat ik daar ook niet helemaal goed zit met wat ik zoek.
Op ematching nu 2 keer bekeken. Maar ik vind een profiel schrijven echt heel lastig. Is ook maar een paar zinnen en zo standaard. Ben nu gewoon gratis lid, eerst eens kijken of dit wat is. Wat ik wel jammer vind is dat bijna iedere man daar een kinderwens heeft.
Ben jij betalend lid bij ematching?
Op ematching nu 2 keer bekeken. Maar ik vind een profiel schrijven echt heel lastig. Is ook maar een paar zinnen en zo standaard. Ben nu gewoon gratis lid, eerst eens kijken of dit wat is. Wat ik wel jammer vind is dat bijna iedere man daar een kinderwens heeft.

zaterdag 16 mei 2020 om 19:50
Hi! Ongeveer een maand geleden heb ik het beëindigd met mijn date van 3 maanden en ik merk dat ik er nog steeds een beetje moeite mee heb. We hadden het leuk samen, maar op een gegeven moment heeft hij mij zodanig gekwetst dat het niet meer goed kon komen. Ik mis hem alleen nog steeds af en toe, want we hadden het ook heel leuk als we samen waren. Als we niet samen waren ontbrak het aan elke vorm van initiatief of genegenheid van zijn kant. op een gegeven moment ook duidelijk gemaakt dat het niet voor de langere termijn zou zijn en dat is op een gegeven moment dus geklapt. Ik weet dat het zo beter is, maar soms ben ik er nog verdrietig over.
Ik word dit jaar 30 en om me heen zie ik iedereen huisje-boompje-beestje doen. Vandaag nog twee mensen van de middelbare school voorbij zien komen op insta. De ene was haar bruidsjurk aan het uitzoeken en de andere heeft zijn vriendin ten huwelijk gevraagd. Ik gun ze dat natuurlijk van harte, maar wil het zelf ook. Vooral nu in Corona tijd voel ik me soms eenzaam en merk ik dat ik steeds minder zin heb om dingen te ondernemen. Ik ben ook een beetje date-moe om heel eerlijk te zijn. Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar met zo’n 8 mannen gedate. De helft daarvan was ook echt op zoek naar iets serieus, alleen niet met mij blijkbaar. Hoe kan het toch elke keer misgaan? Ik word er soms zo moedeloos van en ga dan denken dat ik niet goed genoeg ben voor een relatie.
Ik heb het boek liefdesbang vanmiddag besteld. Iemand hier dit boek gelezen en had je er iets aan? Ik denk soms dat ik too much ben voor iemand, omdat ik gewoon heel graag mijn liefde toon en dat eigenlijk ook wel terug verwacht en teleurgesteld raak als dat niet gebeurt. Hopelijk heb ik iets aan het boek.
Soms heb ik ook een beetje het idee dat de mannen die ik date op zoek zijn naar iemand om voor te zorgen, iemand die hen echt nodig heeft en die tegen ze opkijkt. Maar ik heb in die zin niemand nodig. Ik kan prima voor mezelf zorgen en ben dan ook op zoek naar een gelijkwaardige relatie. Is dit nog iets wat mensen misschien herkennen?
Ik word dit jaar 30 en om me heen zie ik iedereen huisje-boompje-beestje doen. Vandaag nog twee mensen van de middelbare school voorbij zien komen op insta. De ene was haar bruidsjurk aan het uitzoeken en de andere heeft zijn vriendin ten huwelijk gevraagd. Ik gun ze dat natuurlijk van harte, maar wil het zelf ook. Vooral nu in Corona tijd voel ik me soms eenzaam en merk ik dat ik steeds minder zin heb om dingen te ondernemen. Ik ben ook een beetje date-moe om heel eerlijk te zijn. Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar met zo’n 8 mannen gedate. De helft daarvan was ook echt op zoek naar iets serieus, alleen niet met mij blijkbaar. Hoe kan het toch elke keer misgaan? Ik word er soms zo moedeloos van en ga dan denken dat ik niet goed genoeg ben voor een relatie.

Ik heb het boek liefdesbang vanmiddag besteld. Iemand hier dit boek gelezen en had je er iets aan? Ik denk soms dat ik too much ben voor iemand, omdat ik gewoon heel graag mijn liefde toon en dat eigenlijk ook wel terug verwacht en teleurgesteld raak als dat niet gebeurt. Hopelijk heb ik iets aan het boek.
Soms heb ik ook een beetje het idee dat de mannen die ik date op zoek zijn naar iemand om voor te zorgen, iemand die hen echt nodig heeft en die tegen ze opkijkt. Maar ik heb in die zin niemand nodig. Ik kan prima voor mezelf zorgen en ben dan ook op zoek naar een gelijkwaardige relatie. Is dit nog iets wat mensen misschien herkennen?

zaterdag 16 mei 2020 om 20:19
Je zit er net op he. Er komen nieuwe profielen en wie weet gaat iemand jou iets sturen. Bovendien zijn er legio mensen die een wandeling door de stad leuk vinden en verder niet actief zijn. Daar is die site ook voor. Je leest dat in al die succesverhalen.Shiverrr schreef: ↑16-05-2020 19:47Nee op wandeldate was het niks. Maar ik laat mn profiel nog even actief. Ik zou daar puur iemand zoeken die een hond heeft, want verder super actieve dingen doen is niet echt mijn ding. Dus ik denk dat ik daar ook niet helemaal goed zit met wat ik zoek.
Ik ben betalend lid bij ematching. Ik ga niet voor 2 sites betalen. En neem daar een half jaar voor had ik bedacht. Er zal er net eentje zitten zonder kinderwens..probeer positief te blijven. Het is lastig maar het kost tijd. Veel tijd.
zaterdag 16 mei 2020 om 20:21
@Rozetulp: Ik snap wel dat je een beetje moedeloos raakt ervan om net niet de juiste match te vinden. En dat het niet leuk is om te zien dat iedereen wel het huisje, boompje, beestje vindt terwijl jij dat ook wil.
Misschien hoe Jules hier opperde om op een betaalde datingsite te kijken? Daar vond je meer serieuze mannen dan op tinder en happn.
Maar rot dat je je zo voelt
Misschien hoe Jules hier opperde om op een betaalde datingsite te kijken? Daar vond je meer serieuze mannen dan op tinder en happn.
Maar rot dat je je zo voelt

zaterdag 16 mei 2020 om 20:23
Oh ja er zullen vast wel mensen bij zitten die minder actief zijn. Maar degene die in mijn omgeving was, die was echt super actief en dat zocht hij ook in een partner. Vandaar dat ik het geen match vond.Julus schreef: ↑16-05-2020 20:19Je zit er net op he. Er komen nieuwe profielen en wie weet gaat iemand jou iets sturen. Bovendien zijn er legio mensen die een wandeling door de stad leuk vinden en verder niet actief zijn. Daar is die site ook voor. Je leest dat in al die succesverhalen.
Ik ben betalend lid bij ematching. Ik ga niet voor 2 sites betalen. En neem daar een half jaar voor had ik bedacht. Er zal er net eentje zitten zonder kinderwens..probeer positief te blijven. Het is lastig maar het kost tijd. Veel tijd.
Had jij nu al een date via ematching gehad? Wel slim om het een langere tijd te geven. Want volgens mij gaat het sowieso wel trager dan tinder of happn.
Er is trouwens nu actie dat je 3 dagen de tijd hebt om gratis 3 contacten te leggen.
zaterdag 16 mei 2020 om 21:09
Ja eens. Want het klinkt verder wel alsof het iets voor je is.
zaterdag 16 mei 2020 om 21:21
Ik heb voor 1 maand tinder gold om eens te proberen. Dan kan ik mezelf ook in een andere stad zetten. Dat is eigenlijk de voornaamste reden.
Maar je ziet dus door wie je geliked ben bij je top picks? Want daar staan 1253 likes, wat mij wel erg veel lijkt. Alleen als ik op like druk zijn we wel gelijk een match. Weet iemand dit?
Maar je ziet dus door wie je geliked ben bij je top picks? Want daar staan 1253 likes, wat mij wel erg veel lijkt. Alleen als ik op like druk zijn we wel gelijk een match. Weet iemand dit?
zaterdag 16 mei 2020 om 21:34
Probeer het inderdaad even los te laten! M’n gevoel blijft nog beetje hetzelfde, even afwachten hoe contact loopt en zou een 2e afspraakje nog wel willen aankijken. In ieder geval weer goeie ervaring
Nu ook bezig met huis kopen in stad (nu aan het huren), ook wel fijn om mij daar even op te focussen. Nu gezellig bij m’n ouders!
zaterdag 16 mei 2020 om 21:56
8 dates in 2,5 jaar is niet veel hoor als twintigerRoze-tulp schreef: ↑16-05-2020 19:50Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar met zo’n 8 mannen gedate. De helft daarvan was ook echt op zoek naar iets serieus, alleen niet met mij blijkbaar. Hoe kan het toch elke keer misgaan? Ik word er soms zo moedeloos van en ga dan denken dat ik niet goed genoeg ben voor een relatie.

Heb stuk van het boek gelezen, maar beetje afgehaakt toen het heel veel over ervaringen uit jeugd/opvoeding/ouders ging. Herken ik mij niet in, maar wel wat van de mannen die ik heb gedate. Heb gemerkt tijdens daten dat mannen juist wel kunnen waarderen wanneer iemand zelfstandig is. Je bent het echt waard en niet teveel nadenken wat andere willen!

zaterdag 16 mei 2020 om 22:17
Nou gefeliciteerd, want dat zijn dus wel 1253 likes. Maar dat is niet hetzelfde als je top picks. Dat laatste is nog weer een extra, vrij nieuwe, feature van tinder. Het moet zogenaamd voorstellen dat die profielen extra goed bij je zouden moeten passen (de criteria moet ik je schuldig blijven).Shiverrr schreef: ↑16-05-2020 21:21Ik heb voor 1 maand tinder gold om eens te proberen. Dan kan ik mezelf ook in een andere stad zetten. Dat is eigenlijk de voornaamste reden.
Ik vind top picks (ben dus ook een gold user, omdat ik dan af en toe mijn vindbaarheid kan uitzetten), een beetje schimmig. Bij mij zijn het altijd
de knapste van de knapste meiden, niveau model.
De mensen die jou een like hebben gegeven zie je onder een ander menu (links van top picks), als je drukt op dat getal zeg maar.

zaterdag 16 mei 2020 om 22:52
Thanks voor je reactie! Die 8 mannen betreft dus de wat serieuzere dates waarmee ik 2+ dates heb gehad. Daaromheen nog met eens zoveel mannen een eenmalige date gehad maar waarbij ik of de ander (of allebei) aangaf niet verder te willen daten. Prima. Wat bij mij een beetje steekt is dat de mannen waarmee ik een relatie wel zag zitten en die ook op zoek waren naar iets serieus opeens zeiden dat ze toch niet toe waren aan een relatie. Alsof ik dan hen alle vier heb doen beseffen. Dan ga ik het toch al snel bij mezelf zoeken.Vivi3338 schreef: ↑16-05-2020 21:568 dates in 2,5 jaar is niet veel hoor als twintigerHet is helaas een zoektocht, ik heb me ook weleens gefrustreerd gevoeld waarom mannen die ik leuk vond het niet voelde bij mij. Maar ook achter gekomen dat dit niet persoonlijk is, maar net waar iemand naar op zoek is. Waarschijnlijk heb je zelf ook wel eens iemand afgewezen en dat kan gebeuren natuurlijk. Niet teveel blijven hangen in waarom het steeds misgaat dus

Op dit moment wil ik even niet daten. Ik ben er gewoon een beetje moe en te verdrietig van. Maar tegelijkertijd begint voor mijn gevoel de tijd ook wel te dringen om aan kinderen te beginnen. Ik wil graag een groot gezin met drie kinderen. Soms als ik dat uitspreek zeggen mensen ook tegen me dat ik dan toch wel op moet gaan schieten nu ik de 30 nader.
Nu ik dit zo teruglees klinkt ik wel heel negatief, maar zo voel ik me op dit moment ook gewoon even. Mehhh
zondag 17 mei 2020 om 08:47
@roze-tulp: ik begrijp je gevoel en het is heel logisch dat je het nu even niet ziet zitten. Je hebt ook gewoon even tijd nodig om wat mindere ervaringen een plekje te geven. Als het goed is, komt over een poosje vanzelf weer de zin om te gaan daten. Ik zou ook op dat gevoel wachten zodat je een date ziet als een leuke besteding van je tijd, anders blijf je er verdrietig bij als er geen klik is. Het is gewoon lastig om beiden hetzelfde te voelen voor elkaar als je online ontmoet.
En dan wil ik wel een tegengeluid geven want die 3 kinderen lukken op basis van je leeftijd nog makkelijk als je in de aankomende jaren de man tegenkomt waar je een gezin mee wilt en hij met jou.
En dan wil ik wel een tegengeluid geven want die 3 kinderen lukken op basis van je leeftijd nog makkelijk als je in de aankomende jaren de man tegenkomt waar je een gezin mee wilt en hij met jou.
zondag 17 mei 2020 om 09:04
Oke dat had ik dus niet verwacht, bijzonder iig. Ze komen soms echt van ver.Karratha schreef: ↑16-05-2020 22:17Nou gefeliciteerd, want dat zijn dus wel 1253 likes. Maar dat is niet hetzelfde als je top picks. Dat laatste is nog weer een extra, vrij nieuwe, feature van tinder. Het moet zogenaamd voorstellen dat die profielen extra goed bij je zouden moeten passen (de criteria moet ik je schuldig blijven).
Ik vind top picks (ben dus ook een gold user, omdat ik dan af en toe mijn vindbaarheid kan uitzetten), een beetje schimmig. Bij mij zijn het altijd
de knapste van de knapste meiden, niveau model.
De mensen die jou een like hebben gegeven zie je onder een ander menu (links van top picks), als je drukt op dat getal zeg maar.
Maar idd de toppicks zijn altijd wel knappe mannen en dan ook nog het type wat ik wel leuk vind. Hoe ze dat weten, ik heb serieus geen idee. Ik vraag me ook af hoe ze iemand kiezen die ze als 'top pick' neerzetten.
zondag 17 mei 2020 om 09:05
Maar je mag je toch ook even verdrietig en teleurgesteld voelen? Dat is ook niet erg, want het is ook gewoon niet leuk. En je kan toch altijd paar weken/maanden pauze nemen en dan kijken of je weer wil gaan daten? Wie weet sta je er dan wat anders erin. Al zou ik er wel voor uit kijken dat je niet je 'eisen' laat varen omdat je kinderen wil hebben.Roze-tulp schreef: ↑16-05-2020 22:52Thanks voor je reactie! Die 8 mannen betreft dus de wat serieuzere dates waarmee ik 2+ dates heb gehad. Daaromheen nog met eens zoveel mannen een eenmalige date gehad maar waarbij ik of de ander (of allebei) aangaf niet verder te willen daten. Prima. Wat bij mij een beetje steekt is dat de mannen waarmee ik een relatie wel zag zitten en die ook op zoek waren naar iets serieus opeens zeiden dat ze toch niet toe waren aan een relatie. Alsof ik dan hen alle vier heb doen beseffen. Dan ga ik het toch al snel bij mezelf zoeken.![]()
Op dit moment wil ik even niet daten. Ik ben er gewoon een beetje moe en te verdrietig van. Maar tegelijkertijd begint voor mijn gevoel de tijd ook wel te dringen om aan kinderen te beginnen. Ik wil graag een groot gezin met drie kinderen. Soms als ik dat uitspreek zeggen mensen ook tegen me dat ik dan toch wel op moet gaan schieten nu ik de 30 nader.
Nu ik dit zo teruglees klinkt ik wel heel negatief, maar zo voel ik me op dit moment ook gewoon even. Mehhh
zondag 17 mei 2020 om 10:03
Geen gek gevoel inderdaad! Teleurstellingen en afwijzingen gaan je niet in de koude kleren zitten en moet verwekt worden. Dat merk ik ook bij mezelf, al probeer ik het niet persoonlijk meer te zien. Die mannen kunnen jou na 2/3 dates niet goed genoeg kennen om jou als persoon af te wijzen. Is vaak iets waar ze zelf naar op zoek zijn en dan net mist tussen jullie.Roze-tulp schreef: ↑16-05-2020 22:52Thanks voor je reactie! Die 8 mannen betreft dus de wat serieuzere dates waarmee ik 2+ dates heb gehad. Daaromheen nog met eens zoveel mannen een eenmalige date gehad maar waarbij ik of de ander (of allebei) aangaf niet verder te willen daten. Prima. Wat bij mij een beetje steekt is dat de mannen waarmee ik een relatie wel zag zitten en die ook op zoek waren naar iets serieus opeens zeiden dat ze toch niet toe waren aan een relatie. Alsof ik dan hen alle vier heb doen beseffen. Dan ga ik het toch al snel bij mezelf zoeken.![]()
Zou niet gaan daten met het idee dat anders de tijd tikt qua het krijgen van kinderen. Beter even een break nemen, anders gaat het frustrerend worden! De dates moeten nog wel leuk en ongedwongen blijven, niet of het gelijk de man van je kinderen gaat worden om maar zo te zeggen
zondag 17 mei 2020 om 10:10
Denk dat tinder heel goed is met algoritmes, ze weten wat voor types jij leuk vind aan de hand van de swipes etc. En ze zullen ook altijd wel leuke types die veel likes krijgen als top picks zetten denk ik om je nieuwsgierig te maken. Niet altijd even zuivere koek. Sommige profielen zie ik 5x voorbij komen en andere maar 1x. Alsof ze je bijna willen forceren.Shiverrr schreef: ↑17-05-2020 09:04Oke dat had ik dus niet verwacht, bijzonder iig. Ze komen soms echt van ver.
Maar idd de toppicks zijn altijd wel knappe mannen en dan ook nog het type wat ik wel leuk vind. Hoe ze dat weten, ik heb serieus geen idee. Ik vraag me ook af hoe ze iemand kiezen die ze als 'top pick' neerzetten.
Ik heb de app weer even verwijderd, even hoofd leegmaken en focussen op andere dingen. Heb mijn portie wel weer gehad haha
zondag 17 mei 2020 om 10:29
@Roze tulp: welkom! En hier ook een virtuele knuffel. Snap heel goed dat je je soms verdrietig voelt als je andere mensen tegenkomt die wel alles hebben wat jij ook zo graag wil..
Maar, denk idd dat je even je teleurstelling moet verwerken.. even me time. Kan snel gaan hoor tzt
Boek liefdesbang heb ik gelezen, fijn boek. Geeft wel inzichten in patronen vind ik.
@Vivi: niet teveel in je hoofd, maar gewoon nog keertje aanzien. Tip van Jules helpt daarbij denk ik. En anders, als het er niet is, is het er niet he..
Geeft ook niet
Hier gisteren toch weer appjes van m'n ex. Maar moet zeggen, niet helemaal vd kaart. Al vond ik het wel vervelend dat het van hoe is het daar naar de kinderen missen je. Dat is echt mijn zwakke plek. Gemeen eigenlijk he?
Denk dat ik maar ga zeggen dat ik de afstand fijn vind.. Maar poe, wel weer een stap verder weg van hem. Lastig...
Maar, denk idd dat je even je teleurstelling moet verwerken.. even me time. Kan snel gaan hoor tzt

Boek liefdesbang heb ik gelezen, fijn boek. Geeft wel inzichten in patronen vind ik.
@Vivi: niet teveel in je hoofd, maar gewoon nog keertje aanzien. Tip van Jules helpt daarbij denk ik. En anders, als het er niet is, is het er niet he..
Geeft ook niet

Hier gisteren toch weer appjes van m'n ex. Maar moet zeggen, niet helemaal vd kaart. Al vond ik het wel vervelend dat het van hoe is het daar naar de kinderen missen je. Dat is echt mijn zwakke plek. Gemeen eigenlijk he?
Denk dat ik maar ga zeggen dat ik de afstand fijn vind.. Maar poe, wel weer een stap verder weg van hem. Lastig...