Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
24-05-2020 22:06
Echt, waarom heb ik op tinder eigenlijk altijd de leukste gesprekken met vrouwen van een jaar of ca. 40 en ouder? Ik ben zelf 30 (man), en ik weet dus niet waar het nou aan ligt, maar met vrouwen van ca. 25-35 heb ik zelden leuke gesprekken. Maar met vrouwen van ouder dan 35, tot soms wel 55 aan toe heb ik echt de leukste tinder gesprekken. Maar tegelijkertijd weet ik nooit zo goed wat ik er mee aanmoet. Ik heb wel een kinderwens, en vrouwen in die categorie vaak niet meer, dus ik weet niet in hoeverre ik het eigenlijk als realistische opties zie.

Geen idee ook of het zeg maar aan mij ligt of aan het toeval of toch echt aan de leefitjd van de desbetreffende vrouwen (of dat die misschien iets anders zoeken dan een vrouw van zeg maar 30).
Tja ik denk dat het niet zozeer de leeftijd is, maar vooral of het gewoon klikt met iemand. Ben zelf 26 en ene keer heb ik leuke gesprek via app en ander keer loopt het voor geen meter. Heeft niks met mijn leeftijd te maken denk ik, maar meer of de manier van praten klikt en interesses. Kan een twintiger/dertiger/veertiger zijn. Overigens, als je gesprekken hebt met vrouwen van 55 dan is dat omdat je bewust de leeftijdgrens zo hoog zet. Dus als je nog een kinderwens hebt, waarom zoek je dat contact dan?

Zou het dus niet zo generaliseren, gewoon aanvoelen wat bij je past. Als dat iemand is die iets ouder is, dan spreek je gewoon keer af. Een klik via app zegt overigens niet heel veel over hoe het in het echt zal gaan.. Daar hebben we allemaal wel ervaring mee hier 😬
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me gewoon even :-)
Sinds vandaag lid van het Viva forum. Kreeg dit als tip van een vriendin.
Onlangs weer een relatie beëindigd, ik niet maar zij, en lezen en schrijven met gelijkgestemden is altijd fijn!
Ik zal morgen mijn profiel een beetje invullen.
Ben een man van 50 jaar trouwens.
Iedereen alvast welterusten straks.
Alle reacties Link kopieren
@Karratha: Ik sluit me bij Vivi aan. Denk ook dat leeftijd weinig uitmaakt. En als je kinderen wil zou ik idd de leeftijdsgrens naar beneden zetten. Dan heb je wss wel meer kans om iemand te vinden die wel kinderen wil. Je moet het denk ik ook net treffen met iemand.
Alle reacties Link kopieren
@Z-werver, welkom! Voel je vrij om hier je verhaal te delen 🙂

@Shiverr, die van was in ieder geval wel erg enthousiast whaha. Had je nog aangegeven dat je het benauwend vond? Hopelijk pakte hij het goed op, anders maar laten doodbloeden..
Alle reacties Link kopieren
@Z-wever: Welkom, schrijf gezellig mee!

@Vivi: Ja ik heb het gewoon netjes aangegeven en het was niet zo bedoeld. Hij zou wat rustiger aan gaan doen en bood zijn excuses aan. De rest van de dag is hij ook gewoon rustig geweest. Ook wat meer interesse richting mij ipv heel veel van zijn eigen verhalen vertellen. Al snap ik niet hoe hij me zo snel leuk kan vinden. Dat voelt wel beetje "apart/onprettig".
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor het welkom!
Ik ben een beetje verbaasd over het gehalte jonge mensen op dit forum.
Ik herinner me Viva als een blad voor (huis)vrouwen van middelbare leeftijd die hun kleding bij C&A kopen.
Er is misschien wel iets veranderd in die 30 of 40 jaar :-D
En dit topic lijkt vooral over dating te gaan? En niet zozeer single zijn?
Niet alle vrouwen kopen hun kleding bij C&A. En hier zitten allerlei leeftijdscategorieen. De meeste singles daten, dus vandaar dat het veel over daten gaat.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-05-2020 08:44
Niet alle vrouwen kopen hun kleding bij C&A. En hier zitten allerlei leeftijdscategorieen. De meeste singles daten, dus vandaar dat het veel over daten gaat.
Oké, dank je wel :-)
Nee, niet alle vrouwen kopen hun kleding bij C&A maar ooit, ver voor de internettijd, was er wel een bepaald beeld dat je had bij het blad Viva.
Ik zal de vorige 25 pagina's eens lezen.
Ben zelf niet van het daten. Ik ben in 2012 gescheiden en had nu sinds 2018 een vrouw leren kennen waarmee ik 2 hele fijne jaren heb gehad maar die nu toch te kennen heeft gegeven dat ik het net niet helemaal ben. Ik vind het super moeilijk en verdrietig en het snelle daten wat ik soms om me heen zie, waar mensen op selecteren, wat ze zeggen dat ze zoeken en waar ze op afwijzen, past niet bij mij maar ik vind het wel vermakelijk (en soms ook treurig) om over te lezen.
Dat is rot zeg. Dat had ze niet eerder kunnen bedenken? Ik vind dat altijd zo vreemd als iemand na jaren relatie ineens vindt dat de ander het net niet is. En internetdaten is best wel onnatuurlijk, vind ik ook. Maar wat als je niemand zomaar tegenkomt? Itt vroeger overkomt mij dit al jaren niet meer. Nu date ik minimaal, maar zie mezelf ook niet voor altijd single blijven.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-05-2020 09:03
Dat is rot zeg. Dat had ze niet eerder kunnen bedenken? Ik vind dat altijd zo vreemd als iemand na jaren relatie ineens vindt dat de ander het net niet is. En internetdaten is best wel onnatuurlijk, vind ik ook. Maar wat als je niemand zomaar tegenkomt? Itt vroeger overkomt mij dit al jaren niet meer. Nu date ik minimaal, maar zie mezelf ook niet voor altijd single blijven.
Ik ben daar ook debet aan. Ze had al eerder aangegeven dat ik het net niet was maar we hadden het heel leuk samen en er groeide toch wel iets. En naarmate de tijd verstreek, kreeg ik de indruk dat we gewoon door zouden gaan tot aan de dood zeg maar. Maar ze bleef dat gevoel houden dat er iets mist. En omdat ze wel van me houdt en we het echt leuk hebben, was het voor haar ook heel moeilijk om die knoop door te hakken. Ze wil onze vriendschap niet kwijt maar ik kan geen gewone vriendschap met haar hebben. Dan ga ik nooit door met mijn leven en ga ook stuk zodra ze dan een vriend krijgt die het wel helemaal is.

Ja, dat dilemma, wel of niet daten, herken ik echt wel van net na de scheiding. Heb het heus wel geprobeerd hoor. Sterker nog, zo heb ik mijn ex-vrouw leren kennen. Maar zij was de enige waar ik op had gereageerd en dat eindigde dus in een huwelijk maar de manier waarop, heeft me direct aan het twijfelen gebracht over het concept "dating".
Het blijkt dat je niet altijd in 1 of 2 of 3 dates kunt weten of je een match bent. Dat leek bij ons ook niet zo te zijn. Maar we bleven eigenlijk contact houden en af en toe wat afspreken en 7 maanden later kregen we verkering. Dat hadden we destijds nooit kunnen denken. Dan zou ik dus de moeder van mijn kinderen zijn misgelopen. Dus waar moet je op selecteren? Waar wijs je op af? En hoe weet je of je niet de verkeerde wegstuurt en ook of je dan niet met de verkeerde in zee gaat?

Maar wat je zegt klopt. Ik ben 50 en echt stappen doe ik niet meer. Ben vaak verhuisd en heb geen druk sociaal leven. Ik ga juist graag alleen op pad. Waarschijnlijk blijf ik ook tot de dood alleen als ik niet actief mee ga doen op de datingmarkt..
Of dat erg is, alleen blijven, daar ga ik de komende tijd over nadenken :-)
Dan heb je echt mazzel gehad: 1x daten en daaruit voortvloeiend een huwelijk. Het kan, zo zie je maar. In jullie geval hebben jullie het echt een kans gegeven en met resultaat. Dat snelle afwijzen gebeurt heel vaak helaas. Deze manier van daten past niet bij mij, aangezien ik tijd nodig heb om iemand te leren kennen en me steeds beter open kan stellen naarmate het vertrouwder wordt. Zo ver komt het al nooit als iemand na 1 date afhaakt.
Het is lastig te bepalen of iets potentie heeft maar mi moet de graadmeter gevoel zijn. Hoe voel je je bij degene, ben je op je gemak etc? Gevoel moet groeien maar in beginsel moet er wel iets zijn wat je nieuwsgierig maakt naar meer.

Voor mij geldt dat ik op een punt ben dat ik het best goed heb in mijn eentje en het voor nu prima vind. Maar het lijkt me niet fijn om zo oud te worden. Ik wil nog een keer liefde ervaren. Gelukkig kan het leven je verrassen dus wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Ik was braaf afstand aan het houden en wordt vanochtend gewoon gedumpt per whatsapp.

Wauw. Wtf is wrong with people.

😪
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-05-2020 18:05
Wauw. Ik was braaf afstand aan het houden en wordt vanochtend gewoon gedumpt per whatsapp.

Wauw. Wtf is wrong with people.

😪
Je kan meer vertellen als je wil...
Alle reacties Link kopieren
Z-werver schreef:
25-05-2020 08:42
Dank jullie wel voor het welkom!
Ik ben een beetje verbaasd over het gehalte jonge mensen op dit forum.
Ik herinner me Viva als een blad voor (huis)vrouwen van middelbare leeftijd die hun kleding bij C&A kopen.
Er is misschien wel iets veranderd in die 30 of 40 jaar :-D
En dit topic lijkt vooral over dating te gaan? En niet zozeer single zijn?
Hier bijna 50, geen huisvrouw en wat ik draag verkopen ze niet bij c&a... wat niet wil zeggen dat ik iets vind van mensen die wel kleding van daar dragen.
Welkom!
Ik lees dat vaker, en ik vind dat echt heel naar en onvolwassen. Hoe lang waren jullie samen?
Alle reacties Link kopieren
@Juut: Hadden jullie al lang iets met elkaar of? Wat is er dan gebeurd? Maar wel rot dat hij het zo onverwachts doet en per app.

Ik ben het enthousiasme wat ik in begin had over die jongen kwijt. Gewoon doordat hij te graag wil en doet alsof hij me te leuk vindt. En hij heeft zijn gedrag in principe wel aangepast, al antwoord hij nog steeds na 1 seconde ELKE keer, dus ook als ik 1 uur wacht met antwoorden. Ik wil ook weer niet gelijk een beslissing nemen, want ik zal het echt moeten zeggen dat ik wil stoppen. Maar ik heb ook totaal geen zin in daten en appen met hem op het moment. Ik geef het nog paar dagen denk ik en beslis dan of is dat heel oneerlijk ten opzichte van hem?
shiverrr wijzigde dit bericht op 25-05-2020 21:38
37.16% gewijzigd
is er toevallig iemand hier die tinder gebruikt? Ook last van storing op het moment? M'n hele app werkt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
@Karratha: Mijn tinder doet het gewoon, net even gekeken voor je.

Nou, ik kan niet mn woonplaats veranderen, daar geeft hij wel foutmelding.
Alle reacties Link kopieren
@80Juut, hè vervelend zeg! En zo onbeschoft ook, laten we maar zeggen dat het ‘goed’ is dat je deze kant nu ziet ipv jaren later.

@Shiver, het is je goed recht om het gewoon te stoppen hoor. Altijd naar je onderbuikgevoel luisteren, je bent hem nog niks verplicht! En als het al zo begint, laat staan als hij je ziet en echt verliefd gaat worden.

Zit nu verder alleen nog op Bumble, heb je net wat meer info over de persoon en leukere dates gehad dan via tinder. Nu ook wel weer voorzichtig met iemand contact, zit nog geen druk achter. Lekker zelf aan het genieten van de zon!

@Attra, jij al wat nieuws gepland met de knappe leuke man? 🙂
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
25-05-2020 18:10
Je kan meer vertellen als je wil...
Ik was ruim 2 maanden aan het daten, ging superleuk. Hij was helemaal gek op me, intiem geweest (wat voor mij een lastig iets is), superlief en attent. Ouders, vrienden, ontmoet (op zijn initiatief). Toen kreeg hij vorige week ineens een "dip", dat had hij elke maand wel zei hij. had allemaal niks met mij te maken maar hoorde steeds minder en minder. Paar x gevraagd hoe het ging nog, toen 2 dagen stil gebleven en vanochtend een app dat ie niet verliefd op me is en dat ie er klaar mee is. Staat echt haaks op al zn gedrag van voor afgelopen week dus toch een donderslag. Nog gevraagd of er een ander is ofzo maar daar werd ie pissig om dus dat zal het geval wel zijn.

Hij komt morgenavond zn spullen halen, weet nog niet echt wat het met me gaat doen. Het waren 'maar' 2 maanden maar wel intens en blijkbaar heeft ie me toch in het ootje genomen. Ik denk dat het vooral heel veel oude wonden opentrekt, mn laatste relatie was 10 jaar en hij bleek al jaren een affaire te hebben. Het doet me eigenlijk te veel wat er nu gebeurt dus er moet meer achter zitten. Moet maar weer eens goed met mezelf aan de slag. Vind het ook gewoon heel moeilijk om alleen te zijn merk ik. Onzeker, eenzaam, externe validatie nodig. Mn eigenwaarde is niet best op het moment. Beter even langere tijd alleen blijven denk ik, dit doet me allemaal te veel.

Poeh dat lucht toch even op.
Alle reacties Link kopieren
Ach Juut hoe vervelend... maar had je dat al niet ergens anders geschreven? Herinner me iets over daten met een man met maandelijkse dip, was jij dat?
Begrijp helemaal dat het zuur is na 2 maand en het gevoel hebben dat je goed op weg bent. Wat een teleurstelling. Maar als die andere post van jou was had ik er toch al mijn bedenkingen bij, klonk als een labiele man en dat moet je niet willen. Wel jammer dat je daar pas na 2 maand achter gekomen bent. Sterkte.

Shiverrr uiteraard is dat niet oneerlijk, heel normaal om een beetje te twijfelen en dan pas de knoop door te hakken als het echt overwegend ja of nee is. Een paar dagen moet zeker kunnen.

Geen idee hoe Tinder momenteel functioneert want die app heb ik al een tijdje niet geopend wegens aan het daten :-D Een paar dates achter de rug, een paar gepland, aan het genieten en we zien wel. Gaat allemaal heel relaxed en vanzelf maar ervaring heeft me geleerd dat dit heel snel kan veranderen, ik blijf dus gewoon met beide voeten op de grond en geniet.
Alle reacties Link kopieren
@Juut: Volgens mij heb ik je verhaal idd al eerder ergens gelezen? Maar hij is wel eerlijk geweest waarom hij het wil beëindigen. Het blijft super rot natuurlijk, vooral als je het niet ziet aankomen en dat hij dubbele signalen heeft afgegeven.

Maar probeer je niet afhankelijk te maken van een man. Zonder man kan het leven ook gewoon leuk zijn. En alleen zijn heeft ook weer voordelen. Het is misschien wel even wennen als je uit een relatie van 10 jaar komt. Maar eerst alles een plekje is ook goed en dan pas gaan daten. Want 2 maanden met elkaar daten is natuurlijk nog niet super lang. Al waren jullie wel snel met vrienden etc ontmoeten. Dus dan kan ik wel begrijpen dat je denkt dat het goed zit.

Sterkte :hug:

@Attra: Wat leuk dat je al meerdere dates hebt gehad met hem en dat er nog gepland staan! Goed dat je gewoon heel nuchter er onder blijft en wel ziet hoe het gaat lopen. Ik denk dat dat wel een goede insteek is.

Oke, fijn dat jullie het niet oneerlijk vinden. Dan wacht ik gewoon nog even met beslissen en kijk het wel aan hoe het loopt. En als ik het wil afbreken, kan ik het beter voor de date doen dan erna. Dus ik hoop dat hij het nog niet gaat voorstellen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Shiverr je hebt daar een punt wat juut betreft. Vrienden kan je toevallig onderweg tegen komen maar binnen 2 maand bewust vrienden en familie ontmoeten zou ik niet doen omdat dit het prille daten nogal beladen maakt en verwachtingen schept. Dan heb je de indruk dat iets 'serieus' is terwijl het in feite toch maar een prille date is waarin je elkaar nog maar pas aan het besnuffelen bent.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Doet me goed. Ik had een paar dagen terug hier ook al mn hart gelucht toen hij in de dip schoot. Het is ook eigenlijk geen man voor mij, blijkt wel. Ik word te snel verliefd en dan zie ik dingen niet meer heldern

Ga dat boek van Jan Geurts nog maar eens lezen....
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-05-2020 23:06
Dank jullie wel! Doet me goed. Ik had een paar dagen terug hier ook al mn hart gelucht toen hij in de dip schoot. Het is ook eigenlijk geen man voor mij, blijkt wel. Ik word te snel verliefd en dan zie ik dingen niet meer heldern

Ga dat boek van Jan Geurts nog maar eens lezen....
Herkenbaar hoor! Allereerst sterkte :hug:

Heb dit ook wel eens meegemaakt na een date periode, dat de andere persoon ineens niet verliefd is en alles wordt afgebroken. En dat doet zeer! Het is lastig om het niet gelijk persoonlijk aan te trekken, ik ben dan iemand die gelijk alles gaat analyseren en afvragen wat ik anders had kunnen doen. Maar zo werkt het niet.. Nu ook geleerd dat je verliefdheid echt niet kan sturen, al had hij wel kunnen wachten met ontmoeten van vrienden en ouders als hij twijfels had.

Het is geen stabiele man volgens mij, belangrijk om even plekje te geven. Ik kan ook wel eens snel verliefd worden en emotioneel investeren, maar het is een leerweg. En aan andere kant, jouw gevoelens waren in ieder geval oprecht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven