Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
30-04-2020 13:56
Het is hier druk!
Ben blijkbaar een heel stuk ouder dan jullie en ik kom ook heel rare dingen tegen met mannen hoor, heeft met leeftijd niets te maken.
Ligt dus gewoon aan de mannen (sorry inkoppertje ;) )
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor vaker van mannen dat ze amper aan matchen, laat staan dates raken. Heb eens ergens gelezen dat zo'n 20% van de mannen op Tinder met alle vrouwen gaan lopen.
Heb gisteren Tinder weer aangezwengeld, momenteel met 7 matchen aan de praat... Tijdrovend! Ik stop nu even met swipen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niks meer gehoord van wandelman Attra?

Ik voel me heel veel relaxter nu ik Tinder er weer af heb gegooid. Dus het komt wel ooit, dat daten en een man vinden.
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
30-04-2020 14:12
Heb je niks meer gehoord van wandelman Attra? .
Die heb ik dinsdag avond proberen bellen en toen hij niet opnam geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ei.
Alle reacties Link kopieren
Had er daarnet een die me uitnodigt voor een wijntje op zijn terras 40 km verder, nu moet je weten dat dit in België een verboden niet-essentiele verplaatsing is waar een boete van 250eur op staat.
Als een man per se onder deze omstandigheden wil daten zou je toch verwachten dat ze ten minste zelf de boete riskeren.
Kloefkapper.
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
30-04-2020 14:12
Ik voel me heel veel relaxter nu ik Tinder er weer af heb gegooid. Dus het komt wel ooit, dat daten en een man vinden.
Bij mij is dat gevoel gemiddeld na 3 dagen over :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
30-04-2020 15:17
Bij mij is dat gevoel gemiddeld na 3 dagen over :mrgreen:
ik moet ook eerlijk zeggen dat mensen me niet meer heel serieus nemen als ik roep dat ik "sowieso een paar maanden niet ga Tinderen" ;'D

Helpt ook niet mee dat deze periode niet heel ideaal is voor mij om te daten. De enige activiteit die handig is nu is wandelen of fietsen en voor fietsen moet iemand in de buurt wonen/ een fiets hebben en lopen gaat voor mij al moeilijk, laat staan een aantal kilometers wandelen :') (dat gaat meestal prima als ik iemand aan de arm kan pakken maar ja hè, dat is juist weer niet de bedoeling)
Alle reacties Link kopieren
RedRose ik vraag me ook af hoe dit zal lopen met tinderdaten hoor. Wandelman werkt hier vlakbij en kon daardoor een attest voor essentiële verplaatsing laten zien als hij deze richting uitkwam voor een wandeling. En hier mag je ook niet even op een bankje uitrusten.
Hopelijk is dat moeilijk wandelen voor jou van voorbijgaande aard.
Alle reacties Link kopieren
manisha-362 schreef:
29-04-2020 21:57
Ik verbaas me er zo over dat de mannen hier totaal geen matches krijgen op Tinder! Is het echt zo moeilijk voor de mannen om online contact op te doen dan? Ik wil bijna nieuwsgierig vragen of ik jullie foto's eens mag zien of het werkelijk zo vreselijk is of dat het inderdaad hopeloos is voor mannen online :D

Ik heb Tinder weer verwijderd. Ik was zo klaar met de onnozelaars daar. Deprimerend. Maar vind het soms ook wel eenzaam in deze tijd. Mis de intimiteit, een arm om je heen, het voeren van een gesprek...
Ik heb 0 matches. Heb allerlei foto's geprobeerd. Ik heb in de omschrijving een paar karaktereigenschappen en hobbies benoemd en aangegeven dat ik op zoek ben naar iets serieus. Maar mocht je het willen weten, hier een paar foto's.
https://drive.google.com/file/d/1y_k4dg ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1fs2o9V ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1L9ObZh ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hjOXdC ... sp=sharing
Mikiniki schreef:
29-04-2020 23:30
@binnusje: dan zou je profiel toch wel op orde moeten zijn. Misschien dan toch iets qua instellingen?

Haha en wat dat tinderen betreft.. idd dat mannen dat toch nog doen. Maar ja, ongetwijfeld dat er ook vrouwen zijn die dat juist weer leuk vinden.
Beetje IQ is voor mij iig wel belangrijk. Hoe meer spieren, hoe minder IQ lijkt het soms ;)
Nou kom ik wel graag in de sportschool, maar ik heb idee dat ik daardoor al gauw gestereotypeerd wordt en mensen een verkeerd beeld krijgen. Ik heb daarom ook geen badkamer selfies op Tinder gezet, maar wel een paar foto's van de sportschool. Ik heb 'gewoon' gestudeerd (WO), ben op zoek naar iets serieus, helemaal geen rokkenjager of vrouwenversierder. Ik begrijp het overigens wel een beetje, want er lopen nogal wat haantjes rond in de sportschool.

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ira87 schreef:
30-04-2020 15:43
Ik heb 0 matches. Heb allerlei foto's geprobeerd. Ik heb in de omschrijving een paar karaktereigenschappen en hobbies benoemd en aangegeven dat ik op zoek ben naar iets serieus. Maar mocht je het willen weten, hier een paar foto's.
https://drive.google.com/file/d/1y_k4dg ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1fs2o9V ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1L9ObZh ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hjOXdC ... sp=sharing


Nou kom ik wel graag in de sportschool, maar ik heb idee dat ik daardoor al gauw gestereotypeerd wordt en mensen een verkeerd beeld krijgen. Ik heb daarom ook geen badkamer selfies op Tinder gezet, maar wel een paar foto's van de sportschool. Ik heb 'gewoon' gestudeerd (WO), ben op zoek naar iets serieus, helemaal geen rokkenjager of vrouwenversierder. Ik begrijp het overigens wel een beetje, want er lopen nogal wat haantjes rond in de sportschool.
Hi Ira, ik mis toch een bepaalde spontaniteit in je foto's, misschien dat het daar in zit?
Alle reacties Link kopieren
Was ik 20 jaar jonger en NL dan swipete ik je rechts hoor :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
@Ira: Gedurfd dat je hier je foto's durft te plaatsen. Maar ik zou bijv. die 2 sportschool foto's niks vinden. Dat komt op mij toch wel een beetje patserig over. Daarnaast denk ik altijd dat de man sporten heel belangrijk vind en ik sport niet zoveel. Dus like ik eigenlijk al nooit. Maargoed dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de sportfotos net de mooiste en niet té. Zal er mee te maken hebben dat ik zelf ook aan fitness doe.
Alle reacties Link kopieren
En zo zien we maar weer, iedereen kijkt er anders naar en swiped iets anders naar rechts. Maar @Ira, ik kan me dan weer niet voorstellen dat jij van niemand een like zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ira, stoer dat je je foto's hier durft bloot te geven!
Ik vind je sportschoolfoto's ook juist de betere foto's. Bij het lezen van je berichten las ik veel onzekerheid, twijfel over sportschool/spierbundelfoto's, etc. Dus ik had me een hele andere voorstelling van je gemaakt. Ik vind je foto's leuk! Snap er ook niks van dat je totaal geen matches hebt.

Voor de mannen hier: hebben jullie al eens gewoon geprobeerd alle dames naar rechts te swipen om te zien of het een fout van Tinder is dat jullie geen matches hebben? Of zijn jullie zelf erg kieskeurig in wie je liket? :D

@Attra: wat een appelkoek zeg... Jullie leken het gewoon leuk te hebben, waarom dan zo ghosten? Onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
@Ira, niks mis met jou inderdaad! Al mis ik wellicht wel wat spontaniteit en ‘personality’ bij jouw foto’s, het lijkt iets te statig. Misschien dat je nog wat leuke vakantie foto’s hebt of bij een feestje? Dat kan ik vaak wel waarderen, dat je beetje kan zien hoe die persoon is.

@Attra, bijzonder dat hij ook gewoon je belletje niet opnam.. Vervelend hoe je je zo kan vergissen in iemand. Tinder is behoorlijk druk inderdaad! Weet niet of er gelijk iets interessants tussen zit, maar het kletsen vind ik ook altijd wel gezellig 🙂

@Redrose, heel herkenbaar.. Ik neem mezelf ook altijd voor om niet meer op datingapps te zitten na een teleurstelling maar na tijdje word ik toch weer nieuwsgierig haha.
Alle reacties Link kopieren
Vivi nu is het vooral voor het kletsen he. En afleiding, gaat goed nu maar ben er toch een paar dagen gefrustreerd over geweest.
Alle reacties Link kopieren
@Attra: volledig logisch dat je er gefrustreerd over was. Is ook gewoon super onbeschoft van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ira87 schreef:
30-04-2020 15:43
Ik heb 0 matches. Heb allerlei foto's geprobeerd. Ik heb in de omschrijving een paar karaktereigenschappen en hobbies benoemd en aangegeven dat ik op zoek ben naar iets serieus. Maar mocht je het willen weten, hier een paar foto's.
https://drive.google.com/file/d/1y_k4dg ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1fs2o9V ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1L9ObZh ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hjOXdC ... sp=sharing


Nou kom ik wel graag in de sportschool, maar ik heb idee dat ik daardoor al gauw gestereotypeerd wordt en mensen een verkeerd beeld krijgen. Ik heb daarom ook geen badkamer selfies op Tinder gezet, maar wel een paar foto's van de sportschool. Ik heb 'gewoon' gestudeerd (WO), ben op zoek naar iets serieus, helemaal geen rokkenjager of vrouwenversierder. Ik begrijp het overigens wel een beetje, want er lopen nogal wat haantjes rond in de sportschool.
Haantjes, dat is ook een goede omschrijving :). Ik bedoel de mannen die rondlopen met een steentje in hun schoen en doen of ze heel breed zijn. Als ik dan toch even mag: laatst leunde er zo'n haantje heel stoer tegen een fitnessapparaat, grote praat. Ik liep voorbij en zag dat, dus ik tegen dat apparaat aanduwen. Zegt hij: Huh! Wat doe jij nou?! Ik zei: Ohh ik dacht dat hij omviel en je hem tegenhield... ;)
Z'n vrienden hard lachen, hij vond het wat minder.

Als ik een opmerking mag maken? De 2 sportfoto's kunnen erin, maar heb je in je profiel ook gezet dat je aan fitness doet of meer als voor erbij? Als je er iets genuanceerd over in zet dat je graag actief sport dan komt dan al minder 'stoer' over, want het is inderdaad een beetje een stereotyperend ding wat veel dames dan hebben.
De foto in je huiskamer met het snoer over de grond is goed. Maar het snoer leidde me af, ik ging nadenken waar dat naar toe zou gaan want het apparaat aan dat snoer staat precies achter je. Als je de kamer iets opruimt en dan een foto maakt dan kom je er veel beter in naar voren. Desnoods de foto een beetje bijsnijden. Dit zeg ik van man tot man :)
Ben wel jaloers op je spierballen!

Edit: op Tinder wordt de foto al behoorlijk uitgesneden, maar hoe zou het er dan uitzien. Is er dan minder 'storing' op de achtergrond?
Alle reacties Link kopieren
manisha-362 schreef:
30-04-2020 16:08
Voor de mannen hier: hebben jullie al eens gewoon geprobeerd alle dames naar rechts te swipen om te zien of het een fout van Tinder is dat jullie geen matches hebben? Of zijn jullie zelf erg kieskeurig in wie je liket? :D
Wel overwogen, maar het schijnt dan iets met de ELO score te doen: https://www.gratisdatingtips.nl/tinder- ... elo-score/ (heel verhaal).
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, mannen hebben een aantal restricties die vrouwen volgens mij niet hebben... Beperkt aantal likes om uit te delen enzo. Zegt misschien ook wel al wat over het aanbod van m/v...
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
30-04-2020 16:28
Vivi nu is het vooral voor het kletsen he. En afleiding, gaat goed nu maar ben er toch een paar dagen gefrustreerd over geweest.
Nou dat kan ik me voorstellen. Wat een sukkel....

Ik snap dat altijd nooit he. Hoezo niet eventjes netjes 'afmelden'.
Je kunt toch gewoon een kort berichtje sturen, wel zo fatsoenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
30-04-2020 15:47
Hi Ira, ik mis toch een bepaalde spontaniteit in je foto's, misschien dat het daar in zit?
Ik ben het helemaal met je eens en ik was mij daar ook wel een beetje bewust van. Ik heb niet echt veel foto's. Op feestjes kom ik niet en de laatste paar jaar ben ik alleen op vakantie geweest. Ik ben te veel veranderd t.o.v. de leukere en spontane foto's die ik heb (toen had ik een krullenbos en was een stukje lichter). Ik probeerde dus zo a-fotogeniek als ik ben een paar selfies te maken, maar als ik daarop ga lachen ziet het er te geforceerd uit. Daarnaast heb ik gelezen dat uit onderzoek is gelezen dat bij mannen lachen op foto's op Tinder juist niet de meeste likes oplevert (net als rechtstreeks in de camera kijken).
Attraverso schreef:
30-04-2020 15:49
Was ik 20 jaar jonger en NL dan swipete ik je rechts hoor :mrgreen:
Haha, bedankt voor de opfleurende woorden. :)
Shiverrr schreef:
30-04-2020 15:50
@Ira: Gedurfd dat je hier je foto's durft te plaatsen. Maar ik zou bijv. die 2 sportschool foto's niks vinden. Dat komt op mij toch wel een beetje patserig over. Daarnaast denk ik altijd dat de man sporten heel belangrijk vind en ik sport niet zoveel. Dus like ik eigenlijk al nooit. Maargoed dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Bedankt voor je eerlijkheid. Ook echt niet iedereen hoeft me te lijken, maar 1 of 2 matches zou al heel wat zijn. :P
Attraverso schreef:
30-04-2020 15:53
Ik vind de sportfotos net de mooiste en niet té. Zal er mee te maken hebben dat ik zelf ook aan fitness doe.
Bedankt. Ik heb bewust ook geen sixpackfoto's of badkamerselfies geplaatst.
Sabbieehhhh schreef:
30-04-2020 15:56
En zo zien we maar weer, iedereen kijkt er anders naar en swiped iets anders naar rechts. Maar @Ira, ik kan me dan weer niet voorstellen dat jij van niemand een like zou krijgen.
0 matches, 4 likes. En ik kan natuurlijk niet zien wie mij geliked heeft, tenzij (en dat is natuurlijk het verdienmodel) ik een betaalde account neem.
manisha-362 schreef:
30-04-2020 16:08
Ira, stoer dat je je foto's hier durft bloot te geven!
Ik vind je sportschoolfoto's ook juist de betere foto's. Bij het lezen van je berichten las ik veel onzekerheid, twijfel over sportschool/spierbundelfoto's, etc. Dus ik had me een hele andere voorstelling van je gemaakt. Ik vind je foto's leuk! Snap er ook niks van dat je totaal geen matches hebt.

Voor de mannen hier: hebben jullie al eens gewoon geprobeerd alle dames naar rechts te swipen om te zien of het een fout van Tinder is dat jullie geen matches hebben? Of zijn jullie zelf erg kieskeurig in wie je liket? :D
Dat laatste zou ik niet aanraden, want er zit een algoritme achter waardoor je dan niet meer naar voren komt en naar de achtergrond verdwijnt. Ik weet niet precies hoe het algortime werkt, maar mannen die te veel de ene kant op swipen of te actief zijn, verdwijnen ook naar de achtergrond. Betaalde accounts zullen wel voorrang krijgen.
Binnusje schreef:
30-04-2020 19:21
Haantjes, dat is ook een goede omschrijving :). Ik bedoel de mannen die rondlopen met een steentje in hun schoen en doen of ze heel breed zijn. Als ik dan toch even mag: laatst leunde er zo'n haantje heel stoer tegen een fitnessapparaat, grote praat. Ik liep voorbij en zag dat, dus ik tegen dat apparaat aanduwen. Zegt hij: Huh! Wat doe jij nou?! Ik zei: Ohh ik dacht dat hij omviel en je hem tegenhield... ;)
Z'n vrienden hard lachen, hij vond het wat minder.

Als ik een opmerking mag maken? De 2 sportfoto's kunnen erin, maar heb je in je profiel ook gezet dat je aan fitness doet of meer als voor erbij? Als je er iets genuanceerd over in zet dat je graag actief sport dan komt dan al minder 'stoer' over, want het is inderdaad een beetje een stereotyperend ding wat veel dames dan hebben.
De foto in je huiskamer met het snoer over de grond is goed. Maar het snoer leidde me af, ik ging nadenken waar dat naar toe zou gaan want het apparaat aan dat snoer staat precies achter je. Als je de kamer iets opruimt en dan een foto maakt dan kom je er veel beter in naar voren. Desnoods de foto een beetje bijsnijden. Dit zeg ik van man tot man :)
Ben wel jaloers op je spierballen!

Edit: op Tinder wordt de foto al behoorlijk uitgesneden, maar hoe zou het er dan uitzien. Is er dan minder 'storing' op de achtergrond?
Haha, het ziet er inderdaad wat onopgeruimd uit, ondanks dat ik mijn huis erg schoongemaakt is. Dat snoer had ik getrokken wegens slechte wifi-ontvangst en aangezien ik nu via telestick thuis moeten werken wegens corona (mijn huiskamertafel is mijn werktafel geworden). Maar, zoals je al heb toegevoegd, heb ik op Tinder de foto gesneden zodat dit niet opvalt. Daar is dus aan gedacht. Die poster van The Beatles op de achtergrond kan neem ik aan geen kwaad. Ik heb volgens mij zoiets staan als sportief; fitness wel genoemd, maar fitness vind ik een vrij algemene term.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ira87 schreef:
30-04-2020 21:57
Ik ben het helemaal met je eens en ik was mij daar ook wel een beetje bewust van. Ik heb niet echt veel foto's. Op feestjes kom ik niet en de laatste paar jaar ben ik alleen op vakantie geweest. Ik ben te veel veranderd t.o.v. de leukere en spontane foto's die ik heb (toen had ik een krullenbos en was een stukje lichter). Ik probeerde dus zo a-fotogeniek als ik ben een paar selfies te maken, maar als ik daarop ga lachen ziet het er te geforceerd uit. Daarnaast heb ik gelezen dat uit onderzoek is gelezen dat bij mannen lachen op foto's op Tinder juist niet de meeste likes oplevert (net als rechtstreeks in de camera kijken).

Haha, bedankt voor de opfleurende woorden. :)

Bedankt voor je eerlijkheid. Ook echt niet iedereen hoeft me te lijken, maar 1 of 2 matches zou al heel wat zijn. :P

Bedankt. Ik heb bewust ook geen sixpackfoto's of badkamerselfies geplaatst.

0 matches, 4 likes. En ik kan natuurlijk niet zien wie mij geliked heeft, tenzij (en dat is natuurlijk het verdienmodel) ik een betaalde account neem.

Dat laatste zou ik niet aanraden, want er zit een algoritme achter waardoor je dan niet meer naar voren komt en naar de achtergrond verdwijnt. Ik weet niet precies hoe het algortime werkt, maar mannen die te veel de ene kant op swipen of te actief zijn, verdwijnen ook naar de achtergrond. Betaalde accounts zullen wel voorrang krijgen.


Haha, het ziet er inderdaad wat onopgeruimd uit, ondanks dat ik mijn huis erg schoongemaakt is. Dat snoer had ik getrokken wegens slechte wifi-ontvangst en aangezien ik nu via telestick thuis moeten werken wegens corona (mijn huiskamertafel is mijn werktafel geworden). Maar, zoals je al hebt toegevoegd, heb ik op Tinder de foto gesneden zodat dit niet opvalt. Daar is dus aan gedacht. Die poster van The Beatles op de achtergrond kan neem ik aan geen kwaad. Ik heb volgens mij zoiets staan als sportief; fitness wel genoemd, maar fitness vind ik een vrij algemene term.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven