Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Alle reacties Link kopieren
@binnusje: dan zou je profiel toch wel op orde moeten zijn. Misschien dan toch iets qua instellingen?

Haha en wat dat tinderen betreft.. idd dat mannen dat toch nog doen. Maar ja, ongetwijfeld dat er ook vrouwen zijn die dat juist weer leuk vinden.
Beetje IQ is voor mij iig wel belangrijk. Hoe meer spieren, hoe minder IQ lijkt het soms ;)
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
29-04-2020 23:23
Hahah nou, ben alweer 3,5 jaar vrijgezel dus ja er is wel wat getinderd hier en daar ;-)
En nee voor die types ren ik ook hard weg hoor :-)
Voor tips ben je altijd welkom.

Kan ik me voorstellen maar meteen helemaal geen contact meer is ook zo rigoreus. :hug:
Ja dat snap ik dan ook wel weer.
Al is spontaan ontmoeten lijkt me toch nog steeds fijner, of ben ik nu te ouderwets? :P
Dan kun je rustig ff checken, keertje praten, grapje maken... nog een keertje checken.
Beetje flirten en dan afspreken.
Dat is digitaal toch wel een hele klus (en kwestie van volhouden/veel werk).. Al heb ik ook best wat mensen in mijn omgeving met succesverhalen.
Maar ik vind bv humor wel heel belangrijk, dat is lastig te zien vanaf een foto 😅
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
29-04-2020 16:58
Ohhhh ik heb ook weer wat idioots..
Had tinder weer geinstalleerd, leuke match, 2 uren gebeld op 1 avond. Vraagt me de volgende dag meteen om bij hem film te kijken. Is tegen mijn principes en iets met corona dus nee. Krijg ik vandaag de opmerking dat ie maar zn buurmeisje heeft uitgenodigd die avond en verder gegaan is.
Soms vraag ik me toch echt af of er ook nog mannen met fatsoen zijn. Heeft uiteraard meteen een ok doei ontvangen en zn nummer is verwijderd, maar ben oprecht even verbaasd...
Pff wat een verhaal joh! Eerst nog 2 uur leuk doen, maar vervolgens gaat het dan toch om 1 ding.. En als hij z’n zin niet krijgt, dan gelijk ‘verder is gegaan’. Heel stom gedrag!

Had keer een tweede date met iemand, hij woonde niet heel dichtbij en kwam naar mijn stad. De klik en aantrekking was er behoorlijk, had ingestemd dat hij bij mij mocht slapen (trein gemist) maar wel netjes wilde houden. Is prima gegaan, volgende dag is hij weggegaan en echt dezelfde dag nog zag ik dat hij z’n hele tinder profiel had aangepast met nieuwe foto’s etc.. (ik ging alleen even een bericht checken). Was echt boos, gewoon dezelfde dag pff. Uiteindelijk kwam hij met het verhaal ‘dat we niet dezelfde verwachtingen hadden’. Terwijl hij degene was die mij de hele nacht wilde knuffelen..
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
29-04-2020 23:33
Ja dat snap ik dan ook wel weer.
Al is spontaan ontmoeten lijkt me toch nog steeds fijner, of ben ik nu te ouderwets? :P
Dan kun je rustig ff checken, keertje praten, grapje maken... nog een keertje checken.
Beetje flirten en dan afspreken.
Dat is digitaal toch wel een hele klus (en kwestie van volhouden/veel werk).. Al heb ik ook best wat mensen in mijn omgeving met succesverhalen.
Maar ik vind bv humor wel heel belangrijk, dat is lastig te zien vanaf een foto 😅
Ja ik ontmoet ze ook liever spontaan maar helaas is dat toch echt heel erg lastig tegenwoordig.
Humor kun je ook weer terug zien in het soort foto's of in de omschrijving :-)
Alle reacties Link kopieren
Vivi3338 schreef:
29-04-2020 23:33
Pff wat een verhaal joh! Eerst nog 2 uur leuk doen, maar vervolgens gaat het dan toch om 1 ding.. En als hij z’n zin niet krijgt, dan gelijk ‘verder is gegaan’. Heel stom gedrag!

Had keer een tweede date met iemand, hij woonde niet heel dichtbij en kwam naar mijn stad. De klik en aantrekking was er behoorlijk, had ingestemd dat hij bij mij mocht slapen (trein gemist) maar wel netjes wilde houden. Is prima gegaan, volgende dag is hij weggegaan en echt dezelfde dag nog zag ik dat hij z’n hele tinder profiel had aangepast met nieuwe foto’s etc.. (ik ging alleen even een bericht checken). Was echt boos, gewoon dezelfde dag pff. Uiteindelijk kwam hij met het verhaal ‘dat we niet dezelfde verwachtingen hadden’. Terwijl hij degene was die mij de hele nacht wilde knuffelen..
Ook al zo een hork Vivi!
Af en toe valt je mond toch gewoon open van zoveel onbeschoftheid?
Alle reacties Link kopieren
Verder is het ook wel behoorlijk lastig om te filteren via dating apps hoor! Elke keer neem ik mezelf weer voor na een slechte ervaring om beter op te letten.. Maar toch zijn er dan weer rode vlaggen die ik negeer omdat ik gevoelens krijg. Afijn, aldoende leert men! Op gegeven moment krijg je snel dingen door en merk ik dat ik ook makkelijker m’n grenzen kan aangeven (niet snel thuis afspreken etc) waar ik vroeger dan sneller in mee ging. Denk dat grenzen houden het belangrijkste is!
Alle reacties Link kopieren
Vivi3338 schreef:
29-04-2020 23:46
Verder is het ook wel behoorlijk lastig om te filteren via dating apps hoor! Elke keer neem ik mezelf weer voor na een slechte ervaring om beter op te letten.. Maar toch zijn er dan weer rode vlaggen die ik negeer omdat ik gevoelens krijg. Afijn, aldoende leert men! Op gegeven moment krijg je snel dingen door en merk ik dat ik ook makkelijker m’n grenzen kan aangeven (niet snel thuis afspreken etc) waar ik vroeger dan sneller in mee ging. Denk dat grenzen houden het belangrijkste is!
Nou, ik ben ondertussen een gecertificeerde catfish hunter, haal bij elke match de foto's door de zoekmachine :idee:

Maar het is lastig om alle rode vlaggen online te herkennen. Ik laat me dan ook niet meer mee slepen door gevoel tot na een aantal ontmoetingen en weiger de 1e maand thuis af te spreken ( al moet ik even zien hoe ik dat tijdens corona op los).
Inderdaad goed je grenzen bewaken, en volgens mij word jij daar al telkens beter in :-)
Alle reacties Link kopieren
Heel goed ja! Wel beetje jammer dat we het zo moeten leren haha.

Jaaa als ik een voornaam en beroep/woonplaats iets heb dan ga ik gelijk helemaal los en alles opzoeken. Echt heel erg 😂 En dan de frustratie als ik niks kan vinden..
Alle reacties Link kopieren
Vivi3338 schreef:
29-04-2020 23:52
Heel goed ja! Wel beetje jammer dat we het zo moeten leren haha.

Jaaa als ik een voornaam en beroep/woonplaats iets heb dan ga ik gelijk helemaal los en alles opzoeken. Echt heel erg 😂 En dan de frustratie als ik niks kan vinden..
Hahahah dit is zo ontzettend herkenbaar! Nog even en de tinder vrouwen kunnen een privé detective bureau opstarten :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Vivi3338 schreef:
29-04-2020 23:33
Pff wat een verhaal joh! Eerst nog 2 uur leuk doen, maar vervolgens gaat het dan toch om 1 ding.. En als hij z’n zin niet krijgt, dan gelijk ‘verder is gegaan’. Heel stom gedrag!

Had keer een tweede date met iemand, hij woonde niet heel dichtbij en kwam naar mijn stad. De klik en aantrekking was er behoorlijk, had ingestemd dat hij bij mij mocht slapen (trein gemist) maar wel netjes wilde houden. Is prima gegaan, volgende dag is hij weggegaan en echt dezelfde dag nog zag ik dat hij z’n hele tinder profiel had aangepast met nieuwe foto’s etc.. (ik ging alleen even een bericht checken). Was echt boos, gewoon dezelfde dag pff. Uiteindelijk kwam hij met het verhaal ‘dat we niet dezelfde verwachtingen hadden’. Terwijl hij degene was die mij de hele nacht wilde knuffelen..
Echt he... men. En hoe oud was deze meneer in kwestie?
Was er duidelijk ook maar voor 1 ding....
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
29-04-2020 23:56
Hahahah dit is zo ontzettend herkenbaar! Nog even en de tinder vrouwen kunnen een privé detective bureau opstarten :rofl:
Haha was vroeger ook al zo bij mij en mijn vriendinnen.
Even googlen 😆
Alle reacties Link kopieren
En dus nu maar wandeldates. Ook maar prima, kun je als het niks is, hem na een uurtje zo weer dumpen😂
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
29-04-2020 23:56
Echt he... men. En hoe oud was deze meneer in kwestie?
Was er duidelijk ook maar voor 1 ding....
Begin 30! Ben zelf 26 en de afgelopen tijd met midden/eind dertigers gedate met het idee dat ze alles wat meer op een rijtje hebben en serieuzer zijn. Daar ben ik wel van teruggekomen, lijkt alsof ze verwachtingen allemaal maar hoger zijn en verwacht dat ze snel verliefd moeten worden. Daar is het iig elke keer op stuk gelopen, dat ze het ‘gevoel’ miste.. Terwijl we dan een hartstikke leuke klik en tijd hadden. Maar inmiddels geleerd om het niet persoonlijk om te vatten, net ongeluk gehad dat het achter elkaar is gebeurd.

En leuk dat je hier nu ook bent Mikiniki 😊
Alle reacties Link kopieren
Och Viv, helaas zegt leeftijd daar helemaal niets over...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier leuke dingen en herkenbare dingen. Met name humor en dat kunnen zien. Goed punt. Om mij heen hoor ik dat ik goede humor heb. Vaak zo ineens in een gesprek als het spontaan is. In een. Profieltekst is dat lastiger te zetten omdat je daar min of meer dan iets 'gedwongen' met humor in moet zetten. Toch maar mijn profieltekst eens herzien.

Haha dus iedereen gaat door Google. Ooit eens gedate met een politieagente die dat nou juist niet deed :)

@Vivi3338, ook dit hoor ik meer. Mijn laatste scharrel is ook 26 en ik 35. Ik kwam haar spontaan tegen op het werk (collega). We hadden al een paar dagen contact voor we elkaars leeftijden wisten. Maar eigenlijk nooit over gediscussieerd. Haar ouders zouden het opmerkelijk vinden. Maar zelf wilde ze een ouder iemand in de reden wat jij noemt: stabiel, de boel voor elkaar, eigen plekje, goede baan etc.
Dat vond ze aantrekkelijk in plaats van haar ex die net zo oud is al haar en dit niet had. Ze is zelf minder stabiel en zicht iemand die dat wel was. Ook omdat ze nog wilde ontdekken wat ze nog wilde doen in haar leven en als je dan in elk geval een dak boven je hoofd hebt en de rekeningen betaald zijn dan is daar voor haar ruimte voor. Ze dacht daar soms heel praktisch over. Hele mooie tijd gehad. Maar op het moment dat ik verder wilde (na een maand of 7) stortte ze geestelijk best in (ook ivm Corona op ons werk, ouderenzorg). Ze zou aan zichzelf werken maar kan niet alleen zijn en zoekt dan de aandacht op Tinder op en wordt dan weer gekwetst. Maar goed het is haar leven en we hebben geen contact meer.
Ze vond het ook interessant dat ik 2 banen heb en precies het gat tussen beide soorten werk opvul: ICT beheerder en verpleegkundige. Zo spreek ik beide talen. Daar konden we echt en de eindeloos over praten. Ik merkte aan haar gewoon niet dat ze 9 jaar jonger was. Ze zei wel eens over het leeftijdsverschil: ah daar voel je niks van :-D.
Aan de andere kant denken sommigen juist dat je dan toch beide heel anders in het leven staat en je elkaar dan niet kunt aanvullen (niet invullen!)
Sorry, heel verhaal geworden...
Alle reacties Link kopieren
@Binnusje; Ik vind het leeftijdsverschil ook niet zo storend, als je maar in dezelfde fase zit. Voor mij is de reden wel iets anders dan jouw ex scharrel, ik heb namelijk juist wel m’n eigen plek, goeie baan en stabiel en wil dat iemand dat ook is zodat het gelijkgestemd is. Niet als opvulling voor iets wat ik niet heb, zoals het beetje klinkt als bij jouw ex scharrel. Iemand die bijv nog in studentenwoning zit en nog baan moet zoeken zou dan wat minder passen haha.

Ik vind het zeker aantrekkelijk als een man z’n zaakjes op orde heeft en mij intellectueel uitdaagt. Waar je beetje ‘tegen op’ kan kijken en mij inspireert. Maar dit liep wel eens scheef, zagen mij dan meer als mooi jong ‘meisje’ voor aan de arm en dachten dat ze boven me stonden. Nu wel gemerkt dat gelijkheid wel het belangrijkste is en respect uiteraard 🙂
Alle reacties Link kopieren
@Binnusje: Jammer dat zij niet hetzelfde dacht over een relatie als jij. Of nja op hetzelfde punt "verder" wilde gaan met een relatie. Het klinkt wel alsof ze goed bij je paste. Maar 9 jaar leeftijdsverschil hoeft op deze leeftijd natuurlijk ook niet zo'n probleem meer te zijn. Als het nu 18 en 27 is, dan is het nog wat anders.

Ik snap wel waarom zij een stabiel iemand wilde als zij zelf niet zo heel stabiel is. Dit herken ik ook wel bij mezelf. Want ik ben er van overtuigd dat 2 mensen met psychische problemen geen goede combinatie is. Ik heb ook iemand nodig die stabiel is en waar ik op kan vertrouwen.

@Vivi: Ja gelijkwaardigheid lijkt mij ook wel erg belangrijk. Alleen niet alle mannen die ouder zijn die zijn zo. Ik denk ook wel dat je dan net de verkeerde hebt getroffen.
Alle reacties Link kopieren
@Mikiniki: Welkom! Wat lijt me dat lastig zeg, een relatie verbreken om verschil in toekomstbeeld. Dan moet je verstand het echt overnemen van je gevoel. Lijkt me zo pijnlijk als je verder wel een fijne relatie had...

Ik ben nu 1 jaar single.

@Binnusje: Je mag me zeker een prive bericht sturen hoor! Ik zal mijn eerlijke feedback geven! En ik ben natuurlijk gewoon nieuwsgierig :)

@Vivi3338: Wat een kneus... Krijg je toch weer een soort deksel op je neus he.

Wat jullie schrijven over gelijkwaardigheid heb ik ook. Heb het (al zeg ik het zelf) goed voor elkaar materialistisch. Eigen woning, vaste baan met goed salaris, dikke spaarrekening, auto voor de deur, etc. Dus een man zal wat dat betreft niet voor me moeten zorgen. Lijkt me aantrekkelijk, maar ik heb er geen extra succes mee :D Maar ik wil in ieder geval een man die ook net zo ver is wat dat betreft als ik, en niet wil meeliften op mijn 'succes'. Zo eentje heb ik wel eens gedate om het een kans te geven, maar wat een sukkel was dat zeg.
Leeftijd maakt mij overigens niet uit. Heb een ex die jonger was, maar ook een die 15 jaar ouder was. Hadden daar nooit problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om de gelijkgestemdheid hier te lezen!
Misschien kom ik jullie wel tegen op Tinder! Jullie mij niet denk ik :)

Wat Vivi3338 zegt, het is ook maar net in welke fase van je leven je zit. Zij wilde echt hogerop en weg bij haar ouders (waar ze noodgedwongen weer moest wonen). De rest was wel in orde maar ze zocht een stabiele factor zoals mij. Maar toch ineens dat ze geestelijk ineens een klap kreeg (meerdere diagnoses) en daarbij een paar weken na mij ineens een Tinderdate wat blijkt dat hij uit mijn vriendenkring komt (geografisch wonen we 70+ km bij elkaar vandaan dus) hoe dat zo heeft kunnen lopen?) Bij haar en hem werkt Tinder dus wel.

@manisha-362, ik zal je een bericht sturen. Haha ergens ook wel weer heel gek. Elkaars profiel delen op een forum :) Kunnen we niet beter hier een smoelenboek beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Binnusje schreef:
30-04-2020 10:10
@manisha-362, ik zal je een bericht sturen. Haha ergens ook wel weer heel gek. Elkaars profiel delen op een forum :) Kunnen we niet beter hier een smoelenboek beginnen?
Haha goed idee. Misschien komen we onverhoopt dan toch de liefde van ons leven tegen!

En ja, ik vind het maar gek dat jullie niet zichtbaar zouden zijn op Tinder. Ik, als vrouw, krijg toch erg veel mannen te zien... Die zullen toch niet allemaal moeten betalen/resetten/andere dingen uithalen om gezien te worden...?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik snap er ook niks van. Heb een ticket ingeschoten bij Tinder. Zelfs met Gold zie je geen matches. Weer geld door het putje gegooid.
Ik zal je een PM sturen.

Haha ja, dat zou toch een mooie zijn voor op een verjaardag. Waar kennen jullie elkaar van? Oh uhh van het Viva forum 8-)
Alle reacties Link kopieren
@Manisha: Volgens mij bedoelen ze niet dat ze niemand te zien krijgen, maar dat ze geen match krijgen met iemand.
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
30-04-2020 00:16
Och Viv, helaas zegt leeftijd daar helemaal niets over...
Nou dat denk ik ook niet hoor.. Soms is het ook net de fase waar in je zit.. Of net de klik niet.
Al heb ik nu wel, nu ik de 30 gepasseerd ben, dat ik eerder weet wat ik zoek/nodig ben.
En als het gevoel er niet is, komt dat meestal ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier druk!
Ben blijkbaar een heel stuk ouder dan jullie en ik kom ook heel rare dingen tegen met mannen hoor, heeft met leeftijd niets te maken.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad wat een gelijkgestemdheid hier!
Zo simpel is het dan blijkbaar toch. Zelf stabiel en wat te bieden, maar dat dan wel liever van allebei ;)

Anders krijg je idd al gauw een beetje een zieligheidsfactor..
Terwijl ik ook wel iets nodig heb om tegenop te kijken en idd intellectueel uitgedaagd te worden. Leeftijd zegt overigens niks wat mij betreft. Zelfde fase wel erg belangrijk.

@manisha: is idd behoorlijk pittig. Maar ik hou mezelf maar steeds voor dat ik het in de toekomst nóg beter heb... Maar is zeker lastig een fijne relatie achter te laten voor het onbekende.. De tijd zal het leren, maar ik denk wel dat ik hier voor mezelf goed aan doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven