Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat jammer Vivi. Vooral dat tegengestelde gedrag, dat kun je dan echt niet plaatsen. Neem je rust en geef het een plekje en het is ook gewoon rot.

Ik heb morgen een eerste date. Ben erg benieuwd. Hij woont erg dichtbij wat ik een groot pluspunt vind en we hebben best wel veel gemeen tot nu toe.
Fijne date toegewenst Flaffy!
Doe momenteel een soort van online-cursus.
Ik ben er tot dusver wel erg positief over.
Ben nooit echt goed geweest in omgang met vrouwen, op het vlak van intimiteit etc.
Heb eigenlijk nog nooit een serieuze relatie gehad, afgezien van een paar 'avontuurtjes'.
Soms denk ik weleens dat ik niet echt geschikt ben voor een relatie.
Wil me echter niet laten beheersen door dit soort negativiteit.
Oppervlakkige contacten (aangaan) vind ik nog niet eens het grootste probleem, maar ik mis echte diepgang/verdieping.
Daarin wil ik me toch verder ontplooien.
Want stilstand is en blijft toch achteruitgang.
Hoe is het gegaan Flaffy?
Ik ben al even aan het meelezen op dit topic; ik ben inmiddels drie jaar single en wil geen relatie. Ik vind het heerlijk om me geen zorgen te moeten maken over wat vriend van me vindt, dat hij wil gaan samenwonen (wat ik absoluut niet wil omdat ik goed op mijn plek zit hier met mijn kinderen). Maar goed, dan lees ik hier leuke verhalen over daten en prille liefdes en dan gaat het toch weer kriebelen.

Ik heb me gister ingeschreven op een datingsite en me direct weer uitgeschreven nadat ik zag dat mijn knappe (maar veel te jonge) buurman er ook op stond 🙈.

Dus voor vanmiddag een afspraak gemaakt bij de sportschool. Wellicht dat daar wat rondloopt. Ik heb echt ook geen zin meer in zo’n dating app. Al die berichtjes en dan vergeten met wie ik ook al weer aan het praten was😬.

Alhoewel, gister een gesprek gehad met m’n vriendin, en ze is zo verliefd op haar partner. Maar het is een lul en ze zou hem moeten dumpen. Dat is eerlijk gezegd ook waar ik bang voor ben. Dus misschien moet ik maar gewoon single blijven 🤔.
Hi allemaal, weer even een update van mij.. (moet even afschrijven)

Met ex date heeft het snel een plekje gekregen, zoals jullie al hadden aangegeven; het klopte ergens niet.

Plots werd ik benaderd door iemand die ik vaag ken via social media (nooit ontmoet) en vorige week nog gelijk gezien. Was echt heel leuk! Drankje werd etentje en daarna nog wezen bowlen zelfs met een vriend van hem erbij. Nieuwe afspraak was gelijk gemaakt en hele week elkaar appen dat we er zo naar uitkeken..

Gisteravond was hij bij mij en was gelijk weer leuk. Hij toonde veel affectie (respectvol) en veel gekletst en filmpje. Uiteindelijk ook seks gehad, voelde super! Tot vanochtend is hij gebleven en toen hij wegging voelde ik beetje afstand.. Na z’n vertrek voelde ik me een beetje dubbel, onzeker gevoel. Toch maar zelf wat gestuurd en berichtje gekregen dat hij mij een top vrouw vind maar het gevoel mist.. Dat hij het liever maar snel zegt.

Bam.. Dit is echt weer een klap. Bijna nog groter dan met ex date hiervoor. Het ging ook ineens snel uiteraard, maar wauw het was zo leuk. Weet even niet wat ik hier mee wil, afschrijven helpt. Ik ga nu officieel echt even stoppen met daten, het breekt me op..
Ach Vivi, hoe jammer nu.
Jullie hebben elkaar 2 keer gezien geloof ik? Het laatste telefoontje van je vorige date was net 7 dagen geleden, deze man kende je dus een kleine week, waarom komt het dan zo hard aan?
Misschien had je toch even rust moeten nemen en ben je daarom zo kwetsbaar?
Komt het ook harder aan omdat jullie seks hebben gehad?

Praat nu even voor mezelf, heb geen oordeel over seks voor de fun, heb er zelf ervaring mee. Maar nu heb ik geen zin in/behoefte aan occasionele seks maar aan iets serieus. Ik wil daarvoor ook absoluut niet gebruikt worden. Ben sinds mijn relatiebreuk nog niet verder geraakt met iemand dan een aantal dates wat op een hand te tellen is en zo snel kan ik niet weten dat er iets langdurig inzit, het is er dus nog niet van gekomen en daar ben ik erg blij mee.
Je leest hier erg vaak van mensen dat ze vlak na eerste seks hun date niet meer horen of zien. Dat zou me erg zwaar vallen nu. Vroeger, toen ik er een tijdje anders over dacht, niet.

Vivi neem eventjes pauze, dat hoeft niet heel lang te zijn, luister naar je gevoel. Sterkte!

Heel kleine update, ben de mailende man aan het daten, niets spannend te vertellen, zien elkaar straks weer. Hebben over heel veel dingen dezelfde mening, over normen en waarden, relaties, dezelfde interesses, voeding, vakantie, dieren, beide vroege vogels... raken daardoor niet uitgepraat maar wil ook zeggen dat we weinig nieuws te vertellen hebben. Aangezien alle horeca hier al voor minstens 3 weken gesloten is en alle evenementen afgelast moeten we wel een beetje creatief zijn. Hebben afgesproken voor een wandeling met de hond in een natuurgebied en ik ga als verrassing voor daarna een kleine picknick voorbereiden.
Klinkt op papier allemaal goed Attra, maar mis hier even of er ook daadwerkelijk chemie tussen jullie is? Leuk idee die picknick, geniet ervan!
Sabbieehhhh schreef:
15-03-2020 09:54
Klinkt op papier allemaal goed Attra, maar mis hier even of er ook daadwerkelijk chemie tussen jullie is? Leuk idee die picknick, geniet ervan!
Gelukkig niet meteen, ik was op slag verliefd op mijn ex en dat heeft me bijna 3 jaar ellende gekost. Enkel door stomme hormonen.
Voor nu hebben we leuk gezelschap aan elkaar, leren we elkaar beter kennen en als er dan van beide kanten gevoelens groeien zitten we goed! Zoniet dan is er niets verloren en hebben we een leuke tijd gehad.
Bespaar me instante chemie ....
In mijn langste en beste relatie ontstond er pas verliefdheid na een paar maand.
Attraverso schreef:
15-03-2020 10:39
Gelukkig niet meteen, ik was op slag verliefd op mijn ex en dat heeft me bijna 3 jaar ellende gekost. Enkel door stomme hormonen.
Voor nu hebben we leuk gezelschap aan elkaar, leren we elkaar beter kennen en als er dan van beide kanten gevoelens groeien zitten we goed! Zoniet dan is er niets verloren en hebben we een leuke tijd gehad.
Bespaar me instante chemie ....
In mijn langste en beste relatie ontstond er pas verliefdheid na een paar maand.
Zeer goed punt, hormonen kunnen het gezonde verstand zeer zeker nogal beinvloeden :-?

Geniet ervan, ben benieuwd hoe dit zich verder zal ontwikkelen :-)
Sabbieehhhh schreef:
15-03-2020 12:25
Zeer goed punt, hormonen kunnen het gezonde verstand zeer zeker nogal beinvloeden :-?

Geniet ervan, ben benieuwd hoe dit zich verder zal ontwikkelen :-)
Nou dan zal ik hier af en toe iets laten weten ;-)
Dank voor je uitgebreide reactie Attra 🌹

Het ging inderdaad ineens heel vlot en maar 2 afspraakjes. Nog geen uur nadat ex date had gebeld heeft hij mij benaderd. Ik zat er emotioneel weer te snel in terwijl ik nu besef dat het allemaal te snel of ‘too good to be true’ was. En kwetsbaar ja na de laatste ervaring(en).

Het was een intense week, voelde ineens van alles en hij ook leek het.. Heb geen spijt van de seks, dit was erg fijn en hij was heel netjes en lief. Maar het maakt de klap wel harder ja, je hebt toch wat gedeeld en hij is hele tijd in mijn huis (veilige omgeving) geweest. Blijkbaar was het voor hem toch alleen de aantrekking en is hij nu weer weggerend.. Het is een hele zure les voor mij helaas, het ‘je bent leuk, maar niet verliefd’ lijkt me te achtervolgen.

Jij heel veel plezier vandaag! Gelukkig sta je er nuchter in en leuk dat jullie zoveel interesses hebben. Ben ook benieuwd 🙂
Attraverso schreef:
15-03-2020 12:33
Nou dan zal ik hier af en toe iets laten weten ;-)
Klinkt goed, Attra, en ook wel herkenbaar qua geen instant chemie. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt!
Wat een herkening in jullie verhalen. Mijn (prille) relatie is op de knippen gelopen doordat ik met mezelf in de knoei zat door een burn-out. Ik ben (licht) autistisch. Heb hier veel verdrier van en spijt dat ik niet eerlijk aangeven heb dat ik me zo ellendig voelde. Toendertijd was de therapie/reintegratie nog niet opgestart. Ex gaf tdt aan te willen trouwen en met mij een gezin te willen. Nu hoor ik via via dat ex binnen 3 maanden een nieuwe date/bijna relatie heeft. Ik gun x het beste maar wat doet dit enorm veel zeer.
Mijn date was erg gezellig! De hele avond lekker gekletst, donderdag zien we elkaar weer. Helaas wel thuis afspreken ivm corona, maar we gaan spelletjes doen dus komt vast goed.

Hé Vivi wat rot zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat toch als een klap voelt zo ineens. Het zit je ook nog niet echt mee.
Leuk Flaffy!

Met spelletjes komen jullie de tijd ook wel door toch? Heeft ook wel weer een knus element ;-)
Flaffy schreef:
16-03-2020 20:51
Mijn date was erg gezellig! De hele avond lekker gekletst, donderdag zien we elkaar weer. Helaas wel thuis afspreken ivm corona, maar we gaan spelletjes doen dus komt vast goed.

Hé Vivi wat rot zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat toch als een klap voelt zo ineens. Het zit je ook nog niet echt mee.
Klinkt goed! Houden zo 🙂

Zit niet mee inderdaad! Hoop emoties de afgelopen dagen, maar alles begint nu beetje te landen. Sinds december ben ik altijd wel iemand bezig geweest, nu is ineens alles ‘weg’ en voelt leeg. Maar dat zit vooral in mezelf, moet het weer even leuk gaan hebben in m’n eentje en vermijd de datingapps nu etc. Moet er even niet aan denken nu!
Vivi3338 schreef:
15-03-2020 12:44
Dank voor je uitgebreide reactie Attra 🌹

Het ging inderdaad ineens heel vlot en maar 2 afspraakjes. Nog geen uur nadat ex date had gebeld heeft hij mij benaderd. Ik zat er emotioneel weer te snel in terwijl ik nu besef dat het allemaal te snel of ‘too good to be true’ was. En kwetsbaar ja na de laatste ervaring(en).

Het was een intense week, voelde ineens van alles en hij ook leek het.. Heb geen spijt van de seks, dit was erg fijn en hij was heel netjes en lief. Maar het maakt de klap wel harder ja, je hebt toch wat gedeeld en hij is hele tijd in mijn huis (veilige omgeving) geweest. Blijkbaar was het voor hem toch alleen de aantrekking en is hij nu weer weggerend.. Het is een hele zure les voor mij helaas, het ‘je bent leuk, maar niet verliefd’ lijkt me te achtervolgen.

Jij heel veel plezier vandaag! Gelukkig sta je er nuchter in en leuk dat jullie zoveel interesses hebben. Ben ook benieuwd 🙂
Als je hier vaker tegenaan loopt is het misschien een idee om iets langer te wachten met de sex. Tot de man in kwestie jou ook heel leuk vindt.

Mijn ervaring is dat de tijd van wachten niet heel veel uitmaakt als je elkaar echt leuk vindt. Dat kan na 2 of pas 10 dates zijn.
Hoe gaat het met iedereen hier gedurende deze vreemde tijden? Hopelijk alles ok en gezond 🌹

Hier lekker rustig, na mijn date ervaringen van de afgelopen maanden even alles aan het bezinken en wat interessante podcasts aan het luisteren. Geen rot of verdrietig gevoel meer gelukkig!
Hoi Vivi,
Goed om te lezen dat je je niet meer rot en/of verdrietig voelt.

Hier gaat alles goed, ik en kind zijn (vooralsnog) gezond. Het is wel even passen en meten om vanuit huis te werken en kind aan schoolwerk te zetten en te helpen.
Tussen mij en mijn date gaat alles nog steeds goed. Dit hele Corona gebeuren heeft bij ons beiden toch wel echt wat losgemaakt, of lig doen beseffen dat wij elkaar heel erg leuk vinden. Ik kijk uit naar het moment dat we weer ergens buiten de deur een hapje/drankje kunnen doen maar zo knus thuis zitten heeft ook wel iets.
Ik merk vooral dat ik mij als single nu nog minder onderdeel van de samenleving voel door het hele Corona gebeuren. Ik heb niemand behalve familie om op terug te vallen terwijl om mij heen mensen gaan samenwonen, trouwen, kinderen krijgen etc. Nog even doorbijten...
Vivi3338 schreef:
26-03-2020 23:58
Hoe gaat het met iedereen hier gedurende deze vreemde tijden? Hopelijk alles ok en gezond 🌹

Hier lekker rustig, na mijn date ervaringen van de afgelopen maanden even alles aan het bezinken en wat interessante podcasts aan het luisteren. Geen rot of verdrietig gevoel meer gelukkig!
Fijn dat het bij jou nu goed gaat.

Met mijn date is het niks geworden, van beide kanten was het het niet. Geen probleem. Wel tussen de dates in ook met iemand anders afgesproken, en daar nu net de 5e date mee gehad. We hebben het heel leuk samen, voelt echt goed van beide kanten. Daten beide ook niet met iemand anders. Door corona wel bijna alleen maar thuis af kunnen spreken, maar dat is nu even niet anders. Gaan alleen wel iets te snel misschien, dus daar moeten we wel goed opletten.
Goed om te horen dat het goed gaat met jullie! Het zijn wel gekke tijden natuurlijk, kijk af en toe wel eens op dating app maar eigenlijk even weinig behoefte aan nu. Sowieso afspreken is nu niet zo gezellig helaas, dan wordt het al snel thuis.

@Still, fijn dat tussen jou en date nog steeds goed loopt! Wordt het wellicht toch niet tijd om er ‘meer’ van te maken alsin relatie?

@Flaffy, dat gaat wel behoorlijk snel, maar als goed zit dan is het ook leuk natuurlijk. Wel jammer dat alleen thuis afspreken is nu in deze tijd, hopelijk blijft dit de goeie kant op gaan 🙂
Hi!

Ik wil hier ook mee gaan praten. Kort over mij : man, 30 jaar, vrijgezel sinds 2012 (!).

Ik vind de liefde/datingmarkt lastig. Ik stel hoge eisen aan mezelf en merk dat ik het daardoor lastig vind om mezelf open te stellen, omdat er altijd wel iets is aan mezelf waarvan ik denk : éérst dat op orde, en pas dan [...].

Inmiddels ben ik er ook wel achter dat dit een gebed is zonder end, en misschien ook wel een smoes om niet te hoeven daten en mijn veilige muurtje om mij heen af te breken. Andersom ben ik ook best huiverig om een vrouw te benaderen, want we zijn geen 20 meer, en ook bij hen merk ik (terecht overigens) toch best hoge eisen/verwachtingen, en dan denk ik : jeetje, kan ik daar wel aan voldoen?

Van mijn omgeving hoor ik vaak dat ze niet snappen dat ik vrijgezel ben. Sommigen beweren zelfs dat ik heel goed in de ''markt'' zou moeten liggen bij vrouwen. Dat merk ik zelf eerlijk gezegd niet zo erg, althans : af en toe is er wel eens een vrouw die mij openlijk en uitgesproken interessant vindt, maar die vind ik dan vaak weer niet interessant. Nu met corona is het sociale leven natuurlijk al helemaal een drama, maar ook zonder corona merk ik dat door settelende vrienden mijn aanwezigheid op festivals / in cafe's enzo aan het afnemen is... Heb toch wel een beetje het gevoel dat er steeds minder schepen voorbij varen en dat dit er in de toekomst steeds minder zullen worden.
Vivi3338 schreef:
30-03-2020 18:25
Goed om te horen dat het goed gaat met jullie! Het zijn wel gekke tijden natuurlijk, kijk af en toe wel eens op dating app maar eigenlijk even weinig behoefte aan nu. Sowieso afspreken is nu niet zo gezellig helaas, dan wordt het al snel thuis.

@Still, fijn dat tussen jou en date nog steeds goed loopt! Wordt het wellicht toch niet tijd om er ‘meer’ van te maken alsin relatie?

@Flaffy, dat gaat wel behoorlijk snel, maar als goed zit dan is het ook leuk natuurlijk. Wel jammer dat alleen thuis afspreken is nu in deze tijd, hopelijk blijft dit de goeie kant op gaan 🙂
Snap heel goed dat je er nu weinig behoefte aan hebt. Het is ook helemaal geen handige periode om nu te daten.

Ja het is ook zeker leuk en voelt gewoon heel goed. Maar blijft een gekke tijd om te daten. Onze vrienden ontmoeten kan nu bijv ook niet en het thuis zitten zijn we wel beu. (hij woont nog thuis, ik niet dus kunnen eigenlijk ook alleen bij mij zitten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven