Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Vivi waarom zeg je niet gewoon waar het op staat zonder het te zwaar te maken?
Ik zou reageren met: 'op date meenemen' is niet een paar uur bij mij thuis op de bank komen hangen, of is dat het enige wat jij leuk vindt? ;-)

Maar zijn intenties zijn denk ik wel duidelijk en heb het gevoel dat je er ook geen zin meer in hebt. Wat helemaal te begrijpen is. Gewoon afkappen?
Julus schreef:
01-03-2020 11:01
Ik zie Attra nog maar weinig? Heb jij ook een pauze?
Omdat ik niet veel te melden heb ;-)
Er is iemand waarmee ik eerder 'mail' dan app. Hebben veel dezelfde interesses wat volgens hem nogal uitzonderlijk is. Dat maakt dat hij veel te vertellen heeft en veel vragen stelt waardoor er dagelijks een of twee heel lange berichten over en weer gaan.
Maar hij heeft het totaal niet over daten. Heeft er ook geen ervaring mee, nooit online gedate dus misschien denkt hij dat het zo hoort, om eerst een paar weken te mailen, ik weet het niet.
Hij woont niet zo ver dus denk dat ik het vandaag of morgen zelf eens voorstel.
Het is veel rustiger geworden op de dating app. Soms word ik aangeschreven door mensen die me niet interesseren.
Maar ik heb al snel dat ik, als ik met iemand leuk app, nog weinig interesse heb in andere contacten.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de adviezen weer! Dat waardeer ik 🙂

Het is denk ik soms een stukje angst Qiyara, dat ik niet altijd durf te uiten wat ik voel. Wellicht om iets kwijt te raken en hou ik teveel vast aan de leuke afspraakjes die we hadden. Terwijl ik merk aan mezelf dat ik mij hier nu niet goed bij voel, in het verleden vaker meegemaakt dat ‘dates’ mij uiteindelijk alleen voor de seks wilde. Dit voelde ik ergens, maar ging er dan toch mee door.

Heb gezegd wat Attra zei; ‘dat is niet meenemen op date hè’ en dat mijn voorkeur uitgaat naar wat leuks plannen. Had nog directer gekund, maar voelt al als een stapje in de goede richting voor mij haha. Zit er nu ook niet op te wachten om hem thuis te ontvangen eigenlijk..

En Julus, groot gelijk om even een break te nemen en klinkt wel heerlijk eigenlijk! Geen gedoe of verwachtingen.
Goed bezig vivi! Deze kleine stapjes zijn de stapjes in de juiste richting.
Ben benieuwd hoe het verder gaat tussen jullie, maar in elk geval mag je blij zijn met jezelf vandaag in dat je jezelf en je gevoel hierin serieus neemt.
Qiyara schreef:
01-03-2020 14:33
Goed bezig vivi! Deze kleine stapjes zijn de stapjes in de juiste richting.
Ben benieuwd hoe het verder gaat tussen jullie, maar in elk geval mag je blij zijn met jezelf vandaag in dat je jezelf en je gevoel hierin serieus neemt.
Lief!

Hij heeft gereageerd en niet helemaal wat ik had verwacht 😅 ‘Dat ik helemaal niet weet wat hij allemaal van plan was vandaag’ met knipoog en ‘andere keer is helemaal goed, doen we dat! Morgenavond?’

Bijzonder weer.. Ook een bewustwording voor mij dat het dus helemaal niet erg is om gewoon wat aan te geven. Morgenavond ga ik wel toezeggen, ook om wat dieper op zaken in te kunnen gaan. To be continued!
En morgenavond gaan jullie wel wat doen? Uit eten ofzo?
Vivi3338 schreef:
01-03-2020 15:02
Lief!

Hij heeft gereageerd en niet helemaal wat ik had verwacht 😅 ‘Dat ik helemaal niet weet wat hij allemaal van plan was vandaag’ met knipoog en ‘andere keer is helemaal goed, doen we dat! Morgenavond?’

Bijzonder weer.. Ook een bewustwording voor mij dat het dus helemaal niet erg is om gewoon wat aan te geven. Morgenavond ga ik wel toezeggen, ook om wat dieper op zaken in te kunnen gaan. To be continued!
Vind dat alsnog een vaag antwoord waarmee hij ook kan proberen zich eruit te praten. Zou dan nu wel duidelijkheid vragen wat hij morgenavond wil gaan doen.
Beetje eigenaardig dat de afspraak niet doorgaat als hij niet naar jou toe kan komen. Of misschien heeft hij later vanavond andere plannen.
Benieuwd wat hij voor morgen in petto heeft.
Pas goed op jezelf.
Had zelf aangegeven vandaag ook niet te kunnen (etentje met zus straks). Heb verder nog niet gereageerd, ga het op me af laten komen maar ben zeker voorzichtig! Daarnaast is mijn enthousiasme ook getemperd, dus sta er gelukkig ook wat meer helder in nu. We gaan zien hoe het loopt 🙂
Goede instelling Vivi
Ik ben weer in de lucht, moet even wat terug lezen!
Heb m'n date wel gesproken, nog niet gezien.Was een beetje miscommunicatie maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb mijn tijd besteed om lekker met m'n kind te knuffelen want die heb ik gemist! De rest is bijzaak ;-)
Flaffy schreef:
27-02-2020 22:50
Ik vind dit wel heel erg leuk om te lezen dat hij en je kind blijkbaar zo leuk samen zijn. Hoe reageerde hij op je grapje over de date samen?
Hij zei iets in de trant van " kom maar op!". In ieder geval een positief antwoord waar ik in mijzelf om moest gniffelen.
Attraverso schreef:
01-03-2020 13:27
Omdat ik niet veel te melden heb ;-)
Er is iemand waarmee ik eerder 'mail' dan app. Hebben veel dezelfde interesses wat volgens hem nogal uitzonderlijk is. Dat maakt dat hij veel te vertellen heeft en veel vragen stelt waardoor er dagelijks een of twee heel lange berichten over en weer gaan.
Maar hij heeft het totaal niet over daten. Heeft er ook geen ervaring mee, nooit online gedate dus misschien denkt hij dat het zo hoort, om eerst een paar weken te mailen, ik weet het niet.
Hij woont niet zo ver dus denk dat ik het vandaag of morgen zelf eens voorstel.
Het is veel rustiger geworden op de dating app. Soms word ik aangeschreven door mensen die me niet interesseren.
Maar ik heb al snel dat ik, als ik met iemand leuk app, nog weinig interesse heb in andere contacten.
Ik denk dat de serieuze mannen er meer tijd voor nemen om te kijken of het wel echt klikt, voordat ze afsprekem. Maar wekenlang mailen is ook weer niet handig. Ben benieuwd!
Qiyara schreef:
29-02-2020 19:44
Pascha hier een mede verdrietige single! Heb vanavond ook een verdrietig gevoel en het verlangen naar een man die blijft.

Vanmiddag op date geweest, heb na 45min aangeven geen klik te voelen. Daarna hebben we nog een uur over daten gepraat. Had voornamelijk hij erg veel behoefte aan. Heeft me wat leeggezogen en moedeloos gemaakt.

Ik snap je gevoel! Het mag er zijn en elke single heeft daar in meer of mindere mate een keer last van.
In een relatie zijn het weer andere dingen waar je tegenaan loopt. Dus beide kanten op, het is nooit alleen maar leuk en dat hoeft ook niet.
Heel goed dat je gelijk weer in "het zadel" bent gaan zitten, helaas dat deze date meer energie kostte dan dat het gaf :(
Maar zo kom je denk ik ook snel van het nare gevoel van je vorige date af?
Vivi3338 schreef:
01-03-2020 15:02
Lief!

In de avond.
Hm. Wel goed aangepakt!
Leuk Still. Dat gaat gewoon goed zo te lezen.
Vivi3338 schreef:
01-03-2020 16:39
Had zelf aangegeven vandaag ook niet te kunnen (etentje met zus straks). Heb verder nog niet gereageerd, ga het op me af laten komen maar ben zeker voorzichtig! Daarnaast is mijn enthousiasme ook getemperd, dus sta er gelukkig ook wat meer helder in nu. We gaan zien hoe het loopt 🙂
Ik zou ook wat terughoudender reageren.. zijn antwoord kwam op mij een beetje seksueel over.. zo van, je weet niet wat ik van plan was...
Ligt misschien aan mij hoor, maar als ik zo een appje zou ontvangen dan zou ik niet direct denken dat hij ergens een activiteit/etentje heeft gepland.
Ik hoop dat ik er naast zit! Zou leuk zijn als hij je morgen ergens mee verrast :-)
Still-i-Rise schreef:
01-03-2020 19:48
Heel goed dat je gelijk weer in "het zadel" bent gaan zitten, helaas dat deze date meer energie kostte dan dat het gaf :(
Maar zo kom je denk ik ook snel van het nare gevoel van je vorige date af?
Oh dat gevoel was allang over. Anders ga ik niet weer daten, vind het zelf niet fijn als ik nog met wat voor gevoel dan ook bij een ander zit.
Wil de volle aandacht voor iemand kunnen hebben.

Verder klinkt het goed Still!
Qiyara schreef:
01-03-2020 19:55
Oh dat gevoel was allang over. Anders ga ik niet weer daten, vind het zelf niet fijn als ik nog met wat voor gevoel dan ook bij een ander zit.
Wil de volle aandacht voor iemand kunnen hebben.

Verder klinkt het goed Still!
Snap ik, ik zou er zelf wel langer over doen voor ik weer "klaar" ben om te daten. Vandaar dat jouw actie in mijn ogen gewoon heel vooruitstrevend is :)

Op het moment hebben we even een akkefietje via de app, dus zo goed voelt t niet.
Moet echt mn best doen om niet vanuit emotie te reageren.
Still-i-Rise schreef:
01-03-2020 20:14
Snap ik, ik zou er zelf wel langer over doen voor ik weer "klaar" ben om te daten. Vandaar dat jouw actie in mijn ogen gewoon heel vooruitstrevend is :)

Op het moment hebben we even een akkefietje via de app, dus zo goed voelt t niet.
Moet echt mn best doen om niet vanuit emotie te reageren.
Na 5 jaar daten ben ik niet zo gauw meer onder de indruk van een afwijzing. Je leert er mee omgaan ofzo.

Balen een akkefietje, zelf zou ik even bellen. WhatsApp is funest voor dingen met emoties. Verkeerde interpretaties etc etc.. Hopelijk is het gauw weer ok!
Qiyara schreef:
01-03-2020 20:16
Na 5 jaar daten ben ik niet zo gauw meer onder de indruk van een afwijzing. Je leert er mee omgaan ofzo.

Balen een akkefietje, zelf zou ik even bellen. WhatsApp is funest voor dingen met emoties. Verkeerde interpretaties etc etc.. Hopelijk is het gauw weer ok!
Je krijgt een groter incasseringsvermogen ofzo. Ik zou echt in zak en as zitten.
Wel als het nu misloopt met mn huidige date, dan kruip ik echt weer in mn grot.

Ja, ik wil dus niet bellen...voel teveel emotie nu en ik heb nogal een temperament dus dan gooi ik er zo dingen uit die het helemaal erg maken.
Ik heb het idee dat we beide een andere verwachting hebben, en hoewel we tot nu toe (bijna) altijd hetzelfde dachten op triviale zaken lijken we nu echt niet op 1 lijn te zitten. Maar ik wil dat liever onder t genot van een bakkie thee bespreken :koffie:
Jij bent met jouw date al stukken verder, dat is heel anders. Ik was nog aan het aftasten en nog niet verliefd.

Ah de verschillen komen naar voren nu, hoort er ook bij. Alleen jammer dat het zoveel emotie oproept. Even laten rusten misschien.
Still, zoals Qiyara zegt een nachtje over slapen en echt niet via app discussiëren hoor. Dat loopt zelden goed af.
Ik ben afgelopen weekend met vrienden een weekendje in een hotel geweest, en ben daar een leuke man tegengekomen. Qua uiterlijk niet meteen mijn type, maar voelde me meteen erg op mijn gemak bij hem, en vond het erg fijn. Vind dit idd veel fijner dan zo'n vleeskeuring op de app.
Aankomend weekend staat bij mij al helemaal vol, maar er zijn al plannen om het weekend erna elkaar te zien. Dus ben benieuwd.
Leuk Snow! Lijkt er op dat er toch nog best wat mensen iemamd irl ontmoeten.
Qiyara en Attraverso,
De lucht is alweer (redelijk) geklaard. Die emoties komen ook door weinig slaap de afgelopen dagen, dus een nachtje goede rust is sowieso geen slecht idee.
Gelukkig hebben we er al een grapje over kunnen maken.
Morgen zie ik wel weer hoe of wat.

Snow2018,
Dat klinkt goed! Grappig dat je ook op zulke plekken gewoon leuke mensen tegen het lijf kan lopen :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven