Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Even iets anders: hoe kijken jullie aan tegen online daters die met hun ex of andere vrouwen op de foto staan? (Of dat ze worden doorgekrast.) Probeerde er laatst een te overtuigen dat het nogal onhandig is om je op die manier te profileren op een datingsite/app, maar diegene vond dat nogal een bekrompen visie.
wij slapen nooit.
Het zal nu wel heeel rustig zijn op de apps? Ik zie mezelf dit jaar niet meer daten, ook vanwege corona. Vanaf 2021 maar weer eens aankijken.
alongwiththesunshine schreef:
08-04-2020 13:00
Even iets anders: hoe kijken jullie aan tegen online daters die met hun ex of andere vrouwen op de foto staan? (Of dat ze worden doorgekrast.) Probeerde er laatst een te overtuigen dat het nogal onhandig is om je op die manier te profileren op een datingsite/app, maar diegene vond dat nogal een bekrompen visie.
Ik vind het ook niet handig en zal dan ook nooit zo iemand liken.
Ik vind het niet per sé rustiger op Tinder. Veel singles zijn denk ik toch ook op zoek naar contact.

Dit is misschien ook wel dé uitgelezen periode waarin mensen die een wat langere aanloop nodig hebben de mogelijkheden kunnen pakken. Ik ben zelf niet zo van afspreken met een vrouw binnen zeer korte tijd. Heb liever dat daar een paar lange whatsapp-sessies overheen gegaan zijn, misschien een keertje videobellen, etcetera.
Julus schreef:
08-04-2020 17:17
Het zal nu wel heeel rustig zijn op de apps? Ik zie mezelf dit jaar niet meer daten, ook vanwege corona. Vanaf 2021 maar weer eens aankijken.
Leuk om je weer even te zien hier Julus! Hopelijk gaat het goed met je 😊

Voor mij zijn zulke foto’s ook zeker een afknapper! Ook als de gezichten doorgekrast zijn..
Hee Vivi, gaat naar omstandigheden goed. Ik heb net te horen gekregen dat ik een vast contract krijg. Maar vind het best lastig om als single nu beperkte sociale contacten te hebben. Het zou nu inderdaad best leuk zijn om contact te hebben met iemand maar ik nergens actief. Hoe gaat het met jou?
Julus schreef:
08-04-2020 17:18
Ik vind het ook niet handig en zal dan ook nooit zo iemand liken.
Dat wordt ook nooit wat met jou. Jij ziet in ieder onbenullig detail een slecht voorteken of afknapper. Denk je nou echt dat iemand met zo'n foto per definitie ongeschikt als eventuele partner is?
Antoon69 schreef:
08-04-2020 21:45
Dat wordt ook nooit wat met jou. Jij ziet in ieder onbenullig detail een slecht voorteken of afknapper. Denk je nou echt dat iemand met zo'n foto per definitie ongeschikt als eventuele partner is?
Wat een onaardige reactie, er geven al meerdere dames aan dat ze dit als afknapper zien. Hoe moeilijk kan het zijn een andere foto te kiezen?
Antoon69 schreef:
08-04-2020 21:45
Wat ontzettend ongepast dat jij denkt te kunnen bepalen wat voor iemand wel of niet onbenullig is. #plankvoordekop
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de "het wordt ook nooit wat met jou". :bonk:
wij slapen nooit.
Oneens met Antoon.
Het is je eerste indruk en die kun je maar één keer doen. Waarom zou je je potentiële date willen laten nadenken of je daar met je ex, huidige vriendin of zo op de foto staat? Je geeft het idee onbetrouwbaar te zijn of niet over je ex heen te zijn. Het is bekend dat er legio Tinderaars zijn die gewoon een relatie hebben. En als je op een date al wordt afgeraden om direct over je exen te praten dan lijkt me een ex op je foto hebben dus ook onhandig. Ik kan niet zien of het een ex, zus, 'gewone vriendin' of partner is.
Binnen 1 min kun je een leuke foto van jezelf maken bij daglicht met je telefoon. Combineer met een leuke vakantiefoto, andere actieve foto of een foto waar een groot gedeelte van je figuur op staat en het halve werk is klaar. Twee leuke foto's heb je maar nodig. That's all, geen hogere wiskunde.
Welke reden zou je wel hebben om een foto met je ex te plaatsen? Omdat je geen andere foto's hebt? Dat is natuurlijk flauwekul.

Als het je zus of gewone vriendin of wat dan ook is dan moet je dit aangeven, maar dan nog is het niet handig. Wat blijft dan over? Geen goede redenen en voldoende slechte redenen.

Ik schrijf weer even mee na een tijd minder actief te zijn geweest. :-)

Ik heb gisteren maar weer eens een Tinder-profiel aangemaakt. Dacht dat er misschien wel andere singles ook een beetje geïsoleerd voelen met de huidige situatie en hoop op een leuke connectie en wat leuke gesprekken.

Ben ook bezig aan mijzelf te werken. Hardlopen 3x in de week, proberen op eten te letten en ik wil nog wat fitter worden en afvallen. Ook pianospelen als een leuke hobby opgepakt.

Direct in mijn profielen wel vernoemd dat ik niet naar traditionele relaties zoek (solo poly). Direct eerlijk en duidelijk zijn en ben benieuwd hoe dat gaat.

Paar matches en gesprekken al gehad, maar nog in een vroeg stadium. Ook nog aan het werk dus benieuwd of er meer activiteit is in het weekend.

(Sorry voor lang verhaal)
Meestal staat bij een foto van een koppel dat ze op zoek zijn naar een derde persoon. Ik ga er van uit dat dit steeds zo is en like een foto met een koppel erop nooit.
Vind het dom dat een single man die op zoek is naar een vrouw een foto met een vrouw op een dating app zet. Dan blijf ik liever alleen dan daar mijn tijd in te stoppen.

Dit gezegd zijnde :mrgreen: hier weinig te melden, werk vraagt veel energie en geniet van de lockdown tijdens mijn vrije tijd hoe raar dat ook mag klinken.
Morgen heb ik wel afgesproken met iemand die vlakbij woont, we ontmoeten elkaar tijdens een wandeling. We werken beide in de zorg en hebben al een tijdje veel aan appen en bellen met elkaar. Hij wil me per sé zien, ik zou het jammer vinden wanneer het niet klikt omdat het appen en bellen dan zou weg vallen, had het liever gehouden hoe het nu is want ik denk dat ik fysiek niet op hem ga vallen. Ik heb enkel op zijn bericht gereageerd omdat hij in de zorg werkt.
Dat is inderdaad het nadeel van elkaar gaan zien, dat er geen klik of chemie is en het contact daarna dan meestal stopt. Maar misschien klikt het dan goed genoeg voor vriendschap? Als je dat allebei ziet zitten. Mijn ervaring is dat het weinig voorkomt dat contact blijft omdat je toch meer zoekt.
Ik heb 1 zo'n contact nu 3 jaar omdat we het waardevol vinden. Een vriendschap wat nooit meer zal worden.
Julus schreef:
08-04-2020 21:19
Hee Vivi, gaat naar omstandigheden goed. Ik heb net te horen gekregen dat ik een vast contract krijg. Maar vind het best lastig om als single nu beperkte sociale contacten te hebben. Het zou nu inderdaad best leuk zijn om contact te hebben met iemand maar ik nergens actief. Hoe gaat het met jou?
Fijn om te horen dat het goed gaat en gefeliciteerd met je contract! Inderdaad herkenbaar dat het soms wat eenzaam voelt, vooral als ik berichten lees ‘hoe je quarantaine met partner kan overleven’. Dan denk ik nou.. Had ik maar iemand om het mee te ‘overleven’! Verder gaat het ook goed, wel met iemand aan het kletsen maar nog geen behoefte om snel af te spreken. Even rustig aan, misschien keertje video bellen 🙂

Ex date (wie ik toen in januari keertje had gezien) nog contact en weer gezien, maar merk dat het toch wat te diep zit voor gewoon vriendschappelijk. Verder denk ik dat hij meer uit is op scharrelen, maar heeft mij in verleden veel gekwetst. Altijd lastig als je nog gek op iemand bent, maar het gewoon niet werkt door bepaalde patronen..
Maar als je fysiek niet op hem valt kun je inderdaad zoals Julus aangeeft een mooie vriendschap er van maken :-)
Mits de heer in kwestie hier ook voor open staat natuurlijk.

Ik zie morgen eindelijk mijn date weer na 6 weken pauze dankzij alles wat er speelde met Corona. Zijn ondertussen beiden in quarantaine geweest wegens klachten dus lijkt me veilig :cheer:
@Rolami, goed dat je zo met jezelf bezig bent! Lekker hardlopen en hobby’s maken mij ook altijd blij. En kan inderdaad geen kwaad om op tinder wat contact te zoeken, volgens mij zitten er best veel singles in hetzelfde schuitje. Kan wel mooi moment zijn om contact rustig op te bouwen.

@Attra, zeker herkenbaar wat je meemaakt. Heb ook ooit 2/3 maanden lang met iemand gekletst, was altijd super leuk en beetje aan gehecht. Toen we eindelijk gingen afspreken was er niet echt een klik, ineens snel uitgepraat.. Heel gek, misschien toch een beeld wat je erbij hebt. Maar wellicht word je wel positief verrast, in ieder geval raakvlakken. En respect voor je werk in de zorg!
Ja dat dacht ik ook Vivi. Normaal was ik altijd wel van niet te lang wachten met afspreken.

Vooral om precies de reden wat andere hier aangeven. Beetje appen en dan klikt het geweldig totdat je in het echt ontmoet en het is het gewoon niet. Je kiest ook niet of je jezelf aangetrokken voelt tot iemand. Dat gebeurt of niet en dat is allebei prima.

Wel jammer dat ontmoeten er wat minder in zit want het is perfect weer voor Lentekriebels. Alleen wel belangrijk om gewoon verantwoordelijk te zijn en dan maar online iemand beter leren kennen voor nu. 🙂
Goed dat er nog mensen zijn die deze situatie naar positief draaien en gebruik maken van de extra me-time. Leren piano spelen klinkt super!

De wandel date was erg aangenaam maar zoals ik al dacht geen fysieke klik. Een eerste indruk zegt me wel dat hij een leuke, goede man is. Liefst zou ik gewoon contact blijven houden, elkaar af en toe zien en kijken of dit ergens naartoe kan gaan want uit ervaring weet ik dat ik iemand zo leuk kan gaan vinden dat het fysieke geen belemmering meer vormt.
Maar jammer genoeg lijkt hij wel die klik te voelen en stuurt me sinds de wandeling berichtjes vol lof, kussen, hartjes... waardoor ik druk voel en ga tegenduwen. En zo is er altijd wat...
Rolami schreef:
10-04-2020 20:29
Ja dat dacht ik ook Vivi. Normaal was ik altijd wel van niet te lang wachten met afspreken.

Vooral om precies de reden wat andere hier aangeven. Beetje appen en dan klikt het geweldig totdat je in het echt ontmoet en het is het gewoon niet. Je kiest ook niet of je jezelf aangetrokken voelt tot iemand. Dat gebeurt of niet en dat is allebei prima.

Wel jammer dat ontmoeten er wat minder in zit want het is perfect weer voor Lentekriebels. Alleen wel belangrijk om gewoon verantwoordelijk te zijn en dan maar online iemand beter leren kennen voor nu. 🙂
Yeah aan boord druk bezig geweest met digitaal en bellend iemand leren kennen. Nu geen ontmoeting door Corona, denk zo tegen de tijd dat het wel weer kan, Corona voorbij ik weer aan boord, gaan we gewoon door met digitaal leren kennen. Vervelend maar ja, zo is het nou eenmaal. Verantwoordelijkheid is leuk maar soms, aargggh zal ik maar zeggen.
fietsen varen vrouwelijk doen
alongwiththesunshine schreef:
08-04-2020 13:00
Als iemand op een foto doorgekrast is swipe ik meteen naar links. Een foto met een vrouw waarvan het niet overduidelijk een en ex zou zijn vind ik geen ramp, daar zou ik iemand niet meteen voor naar links swipen, want het kan ook een gewone vriendin zijn.
Attraverso schreef:
13-04-2020 08:03
Goed dat er nog mensen zijn die deze situatie naar positief draaien en gebruik maken van de extra me-time. Leren piano spelen klinkt super!

De wandel date was erg aangenaam maar zoals ik al dacht geen fysieke klik. Een eerste indruk zegt me wel dat hij een leuke, goede man is. Liefst zou ik gewoon contact blijven houden, elkaar af en toe zien en kijken of dit ergens naartoe kan gaan want uit ervaring weet ik dat ik iemand zo leuk kan gaan vinden dat het fysieke geen belemmering meer vormt.
Maar jammer genoeg lijkt hij wel die klik te voelen en stuurt me sinds de wandeling berichtjes vol lof, kussen, hartjes... waardoor ik druk voel en ga tegenduwen. En zo is er altijd wat...
Goed om te horen dat het alsnog wel leuk was, al kan ik mij voorstellen dat het laatste wel een afknapper is ja.. Zou ik ook hebben! Vooral na eerste afspraakje, enthousiasme is leuk maar hartjes wel erg overdreven.. Ga je het hem laten weten dat het voor jou meer vriendschappelijk is?
Attraverso schreef:
13-04-2020 08:03

Wat fijn dat het alsnog leuk was. Dat is ook lastig he, zo duwt hij je eigenlijk alleen maar verder weg helaas. Misschien een idee om te vragen hoe hij erin staat?

Hier gaat het nog steeds goed. Kennen elkaar nu pas een maand maar voelt al veel langer, hebben elkaar ook best veel gezien. Merk dat ik hem ook wel steeds leuker begin te vinden. Hij gaf alleen aan wel pas na een halfjaar verliefd te worden, dat vind ik wel een dingetje. Ik ben ook nog niet verliefd, maar een halfjaar op deze manier door blijven daten lijkt me ook wel lastig.
Hi Ladies,

@attra, snap dat dat wel een afknapper is. Zonde na een gezellige dag. Ga je nu voor het vriendschappelijke of toch verder onderzoeken?

@flaffy, dat vind ik ook wel een beetje een vreemde uitspraak van hem, alsof er een tijdslijn staat voor het ontwikkelen van gevoelens. Wat is jouw reactie hierop geweest? En hoe zou jij het verloop graag zien?

Mijn oude/nieuwe vlam voelt zich hier geloof ik al helemaal thuis. Voelt allemaal erg makkelijk en vertrouwd. Kunnen ook gerust een hele avond playstationen en daarmee de grootste lol hebben. Wel is hij veel nuchterder en soms wat lomper dan ik gewend ben, moet ik een beetje aan wennen ;-)
@Sabbieehhhh
Ja, inderdaad. Ik denk dat hij gewoon bedoelde dat hij niet snel verliefd wordt en dat kan, maar vond het wel vreemd omdat daar een tijd aan te geven. Ik weet niet echt meer wat ik erop zei, niet veel geloof ik. Hoe ik het zelf zou zien weet ik niet zo goed, maar ik zie het niet voor me om een halfjaar te daten zonder gevoelens. Niet dat ik meteen verliefd wordt, maar toch.

Wat leuk! Zijn jullie echt aan het daten of is het meer scharrelen?
@Flaffy: Dat klinkt inderdaad logisch, maar zou fijn zijn als ze dat dan gewoon zouden zeggen ;-)
Snap ik wel, zou ook niet een half jaar zonder gevoelens kunnen daten met dan het risico dat hij pas na een half jaar komt met de mededeling dat hij misschien niet verliefd gaat worden.

Oei goede vraag, maar gezien hij hier ook slaapt zonder dat er bepaalde dingen gebeuren en we beiden wel uitgesproken hebben wel echt te willen kijken wat dit kan worden gezien ons verleden denk ik dat het wel daten genoemd mag worden ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven