Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
05-01-2020 16:42
Nou, eigenlijk is dat niet eens zo heel spannend haha. Het valt me gewoon op dat de meeste mannen niet dezelfde normen en waarden hebben. Geen monogamie, geen wederzijds respect, grote mond, het haantje uithangen.. dat soort dingen knap ik ontzettend op af en dat is precies wat ik níet in een man zoek. Helaas trek ik de bad boys aan en heb ik veel geprobeerd om dat te veranderen, maar het lukt niet. Daarnaast wilt het ook oog ook wat. Liefst een man met donkerbruin/zwart haar en geen tenger postuur. Ik let vaak op kleine dingen (echt een muggenzifter, haha). Ik maak het mezelf ook moeilijk, maar het valt me toch echt vies tegen met wat ik op apps tegenkom.
Dat klinkt toch echt als normale eisen haha. Dat is voor mij zo normaal dat ik dat niet als eis zie maar vanzelfsprekend.

En die kleine dingen, kun je je daar niet overheen zetten? Dat maakt het internet daten ook zo lastig. Als ik mijn ex op Tinder had gezien waren we waarschijnlijk geen match geweest, terwijl we in het echt meteen elkaar leuk vonden. Omdat hij ook een van die kleine dingen had waar ik in eerste instantie op zou afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk soms ook weleens dat het niet de bedoeling is dat ik een relatie zou hebben. Of dat ik op de een of andere manier niet echt aantrekkelijk ben. Ik vind daten erg ingewikkeld. Vroeger wel gedaan, hoor maar ik was/ben altijd erg gespannen en in die tijd dat ik bijv. via datingsites actief was deed ik dat omdat ik dacht dat het zo hoorde als je in het echte leven niemand tegenkwam. Ik vind de non verbale communicatie vaak erg ingewikkeld en vraag me vaak af wat ik wel of niet moet zeggen. Ook of ik er wel goed genoeg uitzie. Ooit eens vergeten bijv. mijn benen te scheren waardoor de donkere haren er nog op zaten. Toen klopte mijn plaatje niet en dat verpeste het behoorlijk. Oplossing laseren maar ja dat is voor benen best duur en afhankelijk van hoeveel behandelingen je nodig zou hebben. Dus veel met randzaken bezig...
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
05-01-2020 16:40
Dank je. Ik heb nog nooit gedate, omdat ik zo'n twijfelkont ben. Zie gauw beren op de weg. Stel dat ik het niet leuk vind, hoe kom ik er dan weer vanaf? Mijn ervaring met die kalverliefdes is toen ik het uitmaakte, ze daarna een tijd nare opmerkingen gingen maken. Als ik van die dateprogramma's op TV zie, daar zou ik mezelf ongemakkelijk bij voelen. Een paar uur zo tegenover elkaar zitten praten. Ik ga liever ergens heen, iets bekijken en dan tussendoor kletsen.
Hoe je ervan af komt? Eerlijk zeggen dat je het niet ziet zitten en verdergaan. Zo gaat het bij mij vaak (ik heb best wat dates gehad) Nare opmerkingen hoor ik (en bij single vriendinnen) ook niet vaak. Geef het een kans! Het kan ook echt heel leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
05-01-2020 16:42
Nou, eigenlijk is dat niet eens zo heel spannend haha. Het valt me gewoon op dat de meeste mannen niet dezelfde normen en waarden hebben. Geen monogamie, geen wederzijds respect, grote mond, het haantje uithangen.. dat soort dingen knap ik ontzettend op af en dat is precies wat ik níet in een man zoek.
Dat vind ik ook grote afknappers.
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
05-01-2020 16:46
Dat klinkt toch echt als normale eisen haha. Dat is voor mij zo normaal dat ik dat niet als eis zie maar vanzelfsprekend.

En die kleine dingen, kun je je daar niet overheen zetten? Dat maakt het internet daten ook zo lastig. Als ik mijn ex op Tinder had gezien waren we waarschijnlijk geen match geweest, terwijl we in het echt meteen elkaar leuk vonden. Omdat hij ook een van die kleine dingen had waar ik in eerste instantie op zou afknappen.
Het is inderdaad lastig. Ik probeer het vaak door de vingers te zien maar ik krijg met internet daten te vaak en teveel de kans om in te zoomen op foto’s :-D Als ik dat dan een keer niet doe irriteer ik me aan de manier van schrijven of woordkeuze etc. Ik wil er makkelijker in worden want ik weet dat het eigenlijk super oppervlakkig is, maar iets in mij zegt dat ook Pietje bijv. het niet gaat worden. Man man man, letterlijk.. wat is daten toch moeilijk!
hoe THE FUCK krijg ik een vriendin. wtf waarom is het zo moeilijk om een vriendin te krijgen.

Heb een sterk lichaam met spieren, bijna geen standaarden, gedraag me sociaal en nogsteeds krijg ik alleen afwijzingen. wtf, ik denk echt dat mijn lengte het verpest.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
05-01-2020 16:49
Het is inderdaad lastig. Ik probeer het vaak door de vingers te zien maar ik krijg met internet daten te vaak en teveel de kans om in te zoomen op foto’s :-D Als ik dat dan een keer niet doe irriteer ik me aan de manier van schrijven of woordkeuze etc. Ik wil er makkelijker in worden want ik weet dat het eigenlijk super oppervlakkig is, maar iets in mij zegt dat ook Pietje bijv. het niet gaat worden. Man man man, letterlijk.. wat is daten toch moeilijk!
Oh hahaha alsof ik mezelf hoor praten, zo herkenbaar.

Het is bij mij ook niet zo dat ik niet genoeg aandacht krijg maar de mannen die mij leuk vinden , die vind ik gewoon niet leuk. Terwijl ik net zoals jij een normaal eisenlijstje heb, alleen voel me gewoon nooit snel aangetrokken tot iemand.

En heb nu wel weer tinder maar ik vind het zo lastig dat swipen want ik zie dus bijna niks leuks op tinder :roll: maar dat is natuurlijk alleen een foto, iemand kan gewoon niet zo fotogeniek zijn maar in het echt een super leuk persoon zijn met een leuke uitstraling!
Tinder is een beetje oppervlakkig en de gesprekken vallen ook in veel gevallen vrij snel stil.... hebben jullie dit ook?
Ik vind het zo lastig om het gesprek op gang te houden via die app.
Terwijl ik vroeger echt wel dates gehad heb via tinder en dan had ik ook echt een gezellige avond.
.
Hey! Lees en schrijf mee.

Ik heb de komende week een aantal dates staan. Let you guys know.

Meeste succes op happn momenteel alle andere apps verwijderd.
Op Tinder ben ik normale mannen, maar voornamelijk gekkies tegen gekomen. Die je als achtbaan zien waar ze kunnen instappen en uitstappen. Dat zeggen ze je dan ook zo letterlijk, daar was ik op gegeven moment echt klaar mee. Overigens kon ik de eerlijkheid wel waarderen, voorkomt tijdverspilling voor beiden.

Wellicht een leuk artikel uit Volkskrant over app daten: https://www.volkskrant.nl/cs-b595c7e1

X
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 05-01-2020 18:07
38.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
05-01-2020 16:58
Oh hahaha alsof ik mezelf hoor praten, zo herkenbaar.

Het is bij mij ook niet zo dat ik niet genoeg aandacht krijg maar de mannen die mij leuk vinden , die vind ik gewoon niet leuk. Terwijl ik net zoals jij een normaal eisenlijstje heb, alleen voel me gewoon nooit snel aangetrokken tot iemand.

En heb nu wel weer tinder maar ik vind het zo lastig dat swipen want ik zie dus bijna niks leuks op tinder :roll: maar dat is natuurlijk alleen een foto, iemand kan gewoon niet zo fotogeniek zijn maar in het echt een super leuk persoon zijn met een leuke uitstraling!
Tinder is een beetje oppervlakkig en de gesprekken vallen ook in veel gevallen vrij snel stil.... hebben jullie dit ook?
Ik vind het zo lastig om het gesprek op gang te houden via die app.
Terwijl ik vroeger echt wel dates gehad heb via tinder en dan had ik ook echt een gezellige avond.
Exact! Ik voel mij ook niet snel aangetrokken tot mannen. Dan moet je wel iets héél bijzonders uitstralen. Dat geluk heb ik niet, helaas.

De gesprekken zijn inderdaad knap lastig om op gang te houden. “Hoi, alles goed?” “Ja hoor, met jou ook?” “Ook goed! Heb je een leuke dag gehad?” Enz. Enz. Heel vervelend. Ik doe vaak wel mijn best om het gesprek gaande te houden, maar als de gesprekspartner dan reageert met “haha” “oke” “ja” “nee”.. daar kan ik voor de rest ook niet veel mee. Heb werkelijk maar 2 keer gehad dat mannen op Tinder het gesprek goed op gang wisten te houden. Dat vind ik leuk, ben toen ook op date geweest. Helaas was het zo’n dominante eikel die met duistere zaakjes bezig was, maar praten kon ‘ie wel.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
05-01-2020 16:52
hoe THE FUCK krijg ik een vriendin. wtf waarom is het zo moeilijk om een vriendin te krijgen.

Heb een sterk lichaam met spieren, bijna geen standaarden, gedraag me sociaal en nogsteeds krijg ik alleen afwijzingen. wtf, ik denk echt dat mijn lengte het verpest.
Ben je dan klein of juist lang?
Ik ben klein en denk ook dat mijn lengte het verpest. Omdat ik daar al heel mijn leven regelmatig aan herinnerd word door mensen.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
05-01-2020 17:05
Ben je dan klein of juist lang?
Ik ben klein en denk ook dat mijn lengte het verpest. Omdat ik daar al heel mijn leven regelmatig aan herinnerd word door mensen.
Maar wat is klein? Ik ben ook 1,60 dus ook klein.
Ben wel een vrouw..
.
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
05-01-2020 17:10
Maar wat is klein? Ik ben ook 1,60 dus ook klein.
Ben wel een vrouw..
Ik ben 1.51m. Ook een vrouw. Een kop kleiner dan het Nederlandse gemiddelde. Het zit in mijn Aziatische afkomst, ben geadopteerd. Mijn bio-moeder was nog kleiner dan ik, dus het zal in de genen zitten. Maar trots ben ik er niet op.
hondenmens schreef:
05-01-2020 16:40
Dank je. Ik heb nog nooit gedate, omdat ik zo'n twijfelkont ben. Zie gauw beren op de weg. Stel dat ik het niet leuk vind, hoe kom ik er dan weer vanaf? Mijn ervaring met die kalverliefdes is toen ik het uitmaakte, ze daarna een tijd nare opmerkingen gingen maken. Als ik van die dateprogramma's op TV zie, daar zou ik mezelf ongemakkelijk bij voelen. Een paar uur zo tegenover elkaar zitten praten. Ik ga liever ergens heen, iets bekijken en dan tussendoor kletsen.
Dat is toch meer dan prima om ergens heen te gaan, of een wandeling te maken. En als je het niet leuk vind dan meld je dat netjes, desnoods achteraf op de whatsapp. Na 1 date mag dat gewoon hoor.
En nare opmerkingen zeggen wat over de ander, niks over jou.
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
05-01-2020 16:58
Oh hahaha alsof ik mezelf hoor praten, zo herkenbaar.

Het is bij mij ook niet zo dat ik niet genoeg aandacht krijg maar de mannen die mij leuk vinden , die vind ik gewoon niet leuk. Terwijl ik net zoals jij een normaal eisenlijstje heb, alleen voel me gewoon nooit snel aangetrokken tot iemand.

En heb nu wel weer tinder maar ik vind het zo lastig dat swipen want ik zie dus bijna niks leuks op tinder :roll: maar dat is natuurlijk alleen een foto, iemand kan gewoon niet zo fotogeniek zijn maar in het echt een super leuk persoon zijn met een leuke uitstraling!
Tinder is een beetje oppervlakkig en de gesprekken vallen ook in veel gevallen vrij snel stil.... hebben jullie dit ook?
Ik vind het zo lastig om het gesprek op gang te houden via die app.
Terwijl ik vroeger echt wel dates gehad heb via tinder en dan had ik ook echt een gezellige avond.
Haha inderdaad, of het moet te vaak van één kant komen of is het een avondje leuk en dan hoor je de volgende dag niks meer. Misschien alleen nog met gifjes(een verhaal vertellen in gifjes ofzo) gaan werken zie je net iets meer uitstraling enzo.
Het gaat mij even te snel om op iedereen te reageren, allemaal welkom in elk geval!

Daarnaast lees ik hier dat sommige denken dat door uiterlijkheden het daten niet voor hen is weggelegd. Vind dat wel heel rot om te lezen. Te lang, te klein, niet aantrekkelijk..
Het enige wat je jezelf kan geven is dat je jezelf aantrekkelijk gaat vinden, leuk genoeg etc. Dat is waar het om gaat, als jij zelf tevreden bent met wie je bent, dan zijn anderen dat ook.
isa__88 schreef:
05-01-2020 16:58
Oh hahaha alsof ik mezelf hoor praten, zo herkenbaar.

Het is bij mij ook niet zo dat ik niet genoeg aandacht krijg maar de mannen die mij leuk vinden , die vind ik gewoon niet leuk. Terwijl ik net zoals jij een normaal eisenlijstje heb, alleen voel me gewoon nooit snel aangetrokken tot iemand.

En heb nu wel weer tinder maar ik vind het zo lastig dat swipen want ik zie dus bijna niks leuks op tinder :roll: maar dat is natuurlijk alleen een foto, iemand kan gewoon niet zo fotogeniek zijn maar in het echt een super leuk persoon zijn met een leuke uitstraling!
Tinder is een beetje oppervlakkig en de gesprekken vallen ook in veel gevallen vrij snel stil.... hebben jullie dit ook?
Ik vind het zo lastig om het gesprek op gang te houden via die app.
Terwijl ik vroeger echt wel dates gehad heb via tinder en dan had ik ook echt een gezellige avond.
De mannen waarbij het dood valt zijn gewoon niet jouw mannen, waarom dat gesprek op gang houden? Ik ga echt niet meer trekken aan een dood paard. Heb op Happn hele lappen tekst met een man, dat vind ik tof. Dan krijg ik zin in een date.

Ik ga echt geen moeite meer doen voor mannen die maar een paar zinnen kunnen appen en waarbij ik het gevoel krijg te moeten trekken. Soms krijg je dan het advies: Ga er toch voor, in het echt kan het heel anders zijn.

Maar nee, ik ga daar niet meer voor. Als je er voor kiest om te internet daten, dan kies je ook voor investeren op papier. En zo niet, dan jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
05-01-2020 17:21
Als je er voor kiest om te internet daten, dan kies je ook voor investeren op papier. En zo niet, dan jammer dan.
Dat is mooi gezegd :)
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
05-01-2020 17:14
Ik ben 1.51m. Ook een vrouw. Een kop kleiner dan het Nederlandse gemiddelde. Het zit in mijn Aziatische afkomst, ben geadopteerd. Mijn bio-moeder was nog kleiner dan ik, dus het zal in de genen zitten. Maar trots ben ik er niet op.
Genoeg mannen vinden kleinere vrouwen wel schattig hoor ;-) en je kan altijd leuke hakken dragen.
Ik krijg juist heel vaak te horen van mannen dat ze het juist leuk vinden dat ik redelijk klein ben... voelen ze zich waarschijnlijk mannelijker of zo ... :-D don’t know
.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
05-01-2020 17:21
De mannen waarbij het dood valt zijn gewoon niet jouw mannen, waarom dat gesprek op gang houden? Ik ga echt niet meer trekken aan een dood paard. Heb op Happn hele lappen tekst met een man, dat vind ik tof. Dan krijg ik zin in een date.

Ik ga echt geen moeite meer doen voor mannen die maar een paar zinnen kunnen appen en waarbij ik het gevoel krijg te moeten trekken. Soms krijg je dan het advies: Ga er toch voor, in het echt kan het heel anders zijn.

Maar nee, ik ga daar niet meer voor. Als je er voor kiest om te internet daten, dan kies je ook voor investeren op papier. En zo niet, dan jammer dan.
Ja dat is ook weer waar!
Als het gesprek al zo moeilijk op gang komt via een app dan is het waarschijnlijk gewoon niets..
.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
05-01-2020 17:17
Daarnaast lees ik hier dat sommige denken dat door uiterlijkheden het daten niet voor hen is weggelegd. Vind dat wel heel rot om te lezen. Te lang, te klein, niet aantrekkelijk..
Het enige wat je jezelf kan geven is dat je jezelf aantrekkelijk gaat vinden, leuk genoeg etc. Dat is waar het om gaat, als jij zelf tevreden bent met wie je bent, dan zijn anderen dat ook.

Ik zie dat toch anders. Niet alleen bij mezelf trouwens. Maar als je vroeger gepest bent (ik ook) om je uiterlijk, karakter of wat dan ook, dan is dat in mijn ogen toch een teken dat anderen je niet oké vinden.
hondenmens schreef:
05-01-2020 17:05
Ben je dan klein of juist lang?
Ik ben klein en denk ook dat mijn lengte het verpest. Omdat ik daar al heel mijn leven regelmatig aan herinnerd word door mensen.
Kort, 175cm, blijkbaar te kort om ooit een vriendin te krijgen. Feels bad man.
syntax18 schreef:
05-01-2020 17:40
Kort, 175cm, blijkbaar te kort om ooit een vriendin te krijgen. Feels bad man.
Is niet super lang voor een man maar vind dat geen gekke lengte hoor. Ken genoeg mannen die kleiner zijn.
Snow2018 schreef:
05-01-2020 17:44
Is niet super lang voor een man maar vind dat geen gekke lengte hoor. Ken genoeg mannen die kleiner zijn.
Ja maar hebben ze ook een vriendin?

Als het niet mijn lengte is heb ik echt geen idee waarom ik alleen afwijzingen krijg. Knappen vrouwen af op bruine ogen? Bruin haar? Ik kan echt niets bedenken, alleen mijn lengte kan een reden zijn.
anoniem_386559 wijzigde dit bericht op 05-01-2020 17:47
16.11% gewijzigd
isa__88 schreef:
05-01-2020 15:53
Schrijf hier ook wel even gezellig mee, las al wel mee in het andere topic.

Ben nu ook weer even single en heb tinder weer gedownload.. ben nu 30 en ik ben het single zijn aan de kant wel zat en aan de andere kant vind ik het ook wel weer lekker. Maar word ouder :roll: wil ook wel weer een fijne relatie, gezinnetje ooit, dus dacht ik ga het weer proberen.
De mannen die ik in real life tegenkom of mij leuk vinden en mij mee uitvragen, die vind ik gewoon niet leuk! :-?

Volgens mij ben ik ook wel wat kieskeuriger geworden, ben niet zo snel onder de indruk van iemand.
Herkennen jullie dat?
Hey Isa,

Same here. Wellicht veeleisend, ben ik misschien ook wel (vind ik overgens niet), maar je mag toch een beetje kritisch zijn.
Het gaat uiteindelijk wel om je levensparter..(al snap ik wel dat dat niet het perspectief is waarmee je een date bekijkt).

Laatst had een hele leuke vent op date en hij vond mij helemaal leuk. Heeft die uitgesproken. Ik heb twee dates met hem gehad, heel hoffelijk, voldeed aan mij gehele checklist, knap alles wat ik maar wilde. MAAR ik voelde het niet en werd heel ongemakkelijk van hem. Ik snap niet wat me bezielde, nog steeds niet eigenlijk.

Onderaan de streep geloof ik dat het allemaal goed komt met ons.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
05-01-2020 17:40
Kort, 175cm, blijkbaar te kort om ooit een vriendin te krijgen. Feels bad man.
Ik vind dat niet heel kort voor een man. Ken 2 mannen van 1.65 m die al jaren gelukkig getrouwd zijn. Maar denk dat de grootste factor voor het vinden van een relatie geluk hebben is. Mijn oom van 2.07 m heeft ook nooit een lange relatie gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven