Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
10-01-2020 22:42
Ik ben weer thuis. Het was best gezellig maar ik merkte nu dat ik al vrij snel naar huis wilde. Voor mij te saai, en er is geen aantrekkingskracht. Ook mbt andere dingen zijn we geen match. Hij zou een leuke vriend kunnen zijn om af en toe iets mee te doen, maar meer zit er niet in helaas. Er was gewoon weer nul romantiek en de gesprekken over koetjes en kalfjes.
Aah das jammer maar als er geen aantrekkingskracht is dan houd het op.
Yup. Ik heb het een kans gegeven en hij is een goeierd. Jammer.
Shiverrr schreef:
10-01-2020 22:47
Ja dat is ook wel echt geluk hebben eigenlijk. Maar soms tref je wel een leuke match waarbij een gesprek of eventueel een date uit voorkomt. Paiq vond ik wel tegenvallen. De gesprekken waren vaak wel beter, maar ik vond de mannen daar niet zo heel leuk eigenlijk.

@Dwarrel: Is het dan niet goed om eens met iemand daarover te praten? Om alles goed te verwerken? Want het is natuurlijk niet niks 2 huwelijken met foute mannen.
Ik heb al veel gesprekken gehad met een psycholoog, heb denk ik het meeste nu aardig een plekje kunnen geven van wat er gebeurt is. Maar het vertrouwen...dat blijft gewoon een dingetje. Ik zie om mij heen wel goede relaties hoor. Mensen die respect voor elkaar hebben ed. Maar volgens mij is dat de speld in de hooiberg. Ik val echt op bad boys maar weet dat ze niet goed voor mij zijn. Dus dan liever alleen.
Dwarrel75 schreef:
10-01-2020 23:06
.............. Ik val echt op bad boys maar weet dat ze niet goed voor mij zijn. Dus dan liever alleen.

Je bent 45 en je ebt dat nog steeds? foei
Maar je kunt toch eens proberen om te daten met een ander type? Als je weet dat ze niet goed voor je zijn?
Jammer, Julus!
Julus schreef:
Ik ben weer thuis. Het was best gezellig maar ik merkte nu dat ik al vrij snel naar huis wilde. Voor mij te saai, en er is geen aantrekkingskracht. Ook mbt andere dingen zijn we geen match. Hij zou een leuke vriend kunnen zijn om af en toe iets mee te doen, maar meer zit er niet in helaas. Er was gewoon weer nul romantiek en de gesprekken over koetjes en kalfjes.
Jammer! Daarom ook waarschijnlijk dat het app contact zo weinig was.
Zou kunnen maar denk eerder dat hij niet zo'n type is voor veel appen. Dat bleef ook erg oppervlakkig. Er is nul spanning, dat is dus geen basis.
Julus schreef:
10-01-2020 23:02
Yup. Ik heb het een kans gegeven en hij is een goeierd. Jammer.
Even gauw voor het slapen: ontzettend jammer. :hug: voor jou. Dan toch maar al die Happ’n-leukerds iets beter bekijken!
Voor nu even een tvp. Ik heb jullie weer gevonden :)
Jongens, even een tip van mij:

Bel van te voren! Videochat van te voren! Geeft een mooie eerste indruk.
wij slapen nooit.
Julus schreef:
10-01-2020 22:46
Dat heb ik ook heel vaak en ben een vrouw. Het is de grootste ergernis want waarom dan wel liken?
Ik hoop dat je niet opgeeft, want wie weet is het ineens toch raak.
Ik wil het zeker niet gaan opgeven.
Dat is ook niet nodig.
Wel heb ik het allemaal momenteel wat op een laag pitje staan.
Shiverrr schreef:
10-01-2020 22:49
Ik begon mn laatste poging tot een date toen ik stabiel was. Maar een paar weken later kreeg ik een terugval in mijn depressie. Dus was een nieuw iemand leren kennen gewoon te veel. Leuk lopen doen terwijl je je super rot voelt werkt gewoon niet. Gelukkig had hij er begrip voor en mag ik altijd opnieuw contact opnemen. Ik moet gewoon weer wachten totdat het beter gaat en het dan weer oppakken. Want aan de ene kant zou ik een relatie best fijn vinden. Al ben ik zo onzeker over mezelf dat ik het ook weer heel eng vind.
Voor mij is dit zo herkenbaar!! Ik had/heb er ook geen energie voor en moet gewoon eerst zelf dingen verwerken. Maar toch heb je af en toe behoefte aan gezelschap, een schouder of gewoon iemand die je even uit je bubbel haalt door een kopje koffie buiten de deur te drinken.
Het is voor jou erg fijn dat je altijd opnieuw contact op mag nemen. Wellicht geeft dat rust en kan je werken aan je herstel zonder onrustige gevoelens mbt daten
Julus schreef:
Jammer Julus! Maar gelukkig was het wel gezellig, wie weet hou je er een vriendschap aan over.
Jammer maar fijn dat het vanuit jezelf zo duidelijk is Julus.
Voorlopig ga ik niet actief op zoek maar blijf ik wel meelezen. Ik ervaar veel herkenning in dit topic, erg fijn!
De tip van alongwiththesunshine neem ik mee voor als ik me later mogelijk toch op datingapps/sites waag.
Wat jammer Julus! Hoe voel je je nu?
ik ben alweer zeven jaar vrijgezel en alhoewel ik een leuk leven heb vraag ik me wel eens af of ik er alles uit haal wat er in zit. Denk het niet maar ik leef prettig en comfortabel dus ik ben best gelukkig. Heb in die zeven jaar drie mannen kort gedate maar had al snel in de gaten dat ik het wel spannend vond maar de personen in kwestie niet leuk genoeg. De eerste was alleen met zichzelf bezig, met de tweede was er geen aantrekkingskracht en de derde was een afknapper omdat hij de hele dag wilde appen en niet begreep dat ik daar niet altijd tijd voor heb. Te wanhopig zo leek het. Alles via tinder dus heb geen goesting dat weer aan te zetten. De eerste dat zei dat hijg eten zon makkelijke en meest efficiënte manier om vrouwen te ontmoeten, dat heb ik onthouden. Dat het maar makkelijk moet zijn, zou zelf iemand willen zien die wat meer moeite zou doen.De date verhalen van een ander vind ik wel erg leuk om te lezen. Dat het voor mij niet zo vanzelf gaat is dat ik niet meer zo makkelijk verliefd word en ik met mijn dochtertje leef en het dan lastig vind om vanuit die hoek vragen te krijgen, wat ga je doen, met wie, terwijl ik zelf nog niet weet of het wat is.
Er is iemand wel op het werk waarvan ik denk dat die met een schuin oog naar me zit te kijken maar ik ben er nog niet over uit of ik hem zelf wel leuk vind of alleen de aandacht. Wil niet eens met een collega uit, is dan wel van een andere afdeling maar toch.ik vind het niet zo erg om vrijgezel te zijn, ik ben miss wel alleen maar ik zit niet met de verkeerde. Hopelijk gebeurt het gewoon eens vanzelf.
Welkom Tututut. Alleen zijn is niks mis mee vind ik. Als ik vriendinnen om mij heen zie met relatie, dan bekruipt me echt het gevoel: pffff, ik hoop niet dat dat mijn voorbode is.

Wat een gedoe. Zeker die begin periode. Om eerlijk te zijn, ik heb daar geen zin in! Mijn leven nu is echt leuk. Relaxed, fijn, genoeg gezelligheid, ik vermaak me. Denk ook dat als ik het teveel gedoe vind, wanneer ik iemand leuk ga vinden, ik het vanzelf afkap.

Een vriendin van mij heeft pas drie maanden en dat is werkelijk de grootste rollercoaster aan emoties die ik ooit van dichtbij heb mee gemaakt.
Ik moet er om lachen, vanaf een afstand denk ik echt: Waarom??? Waarom blijven jullie bij elkaar.
Ik word al doodmoe van dat aantrek en afstoot gedoe, laat staan als je er middenin zit.

Maar goed, als je er middenin zit is dat natuurlijk anders.
En zoals dit is natuurlijk ook niet de norm. Maar dat maakt wel dat ik nog meer geniet van mijn vrijheid, rust, stabiele en fijne leven in m'n uppie.
De relatie die ik krijg mag een aanvulling zijn op alles wat ik heb en niet teveel drama.

Met andere woorden, ik herken het, vind het zelf ook helemaal niet erg om vrijgezel te zijn. En geniet er volop van tot die leukerd komt, die m'n leven nog net wat leuker maakt ipv andersom :)
Mooi geschreven Qiyara! Dezelfde levenshouding hier. Als ik om mij heen de relaties/ huwelijken van anderen zie gniffel ik stiekem dat dat mij, thank the lord :worship:, bespaard blijft als single. Wat een liefdeloze bedoening vaak. Helemaal erg zijn die stellen die in gezelschap niets doen dan elkaar afzeiken, pijnlijk. Of van vriendinnen weet ik dat er gewoon helemaal niet meer gesekst of zelfs gezoend wordt, en we zijn nog maar halverwege de dertig.

Zelf 10 jaar zo’n gezapige relatie gehad, lekker kabbelend, geen gedoe. Maar ook zeker geen passie oid, wij boeiden elkaar gewoon niet. Toen ik 4 jaar geleden wegging begreep niemand mij. Ik had tenslotte “alles” in hun ogen. Mooi huis, knappe sociale rijke vent, zelf leuke parttime baan met genoeg tijd/ geld over om leuke dingen te doen en te kopen. Dat is helaas nu geen optie meer, maar voel me 100x gelukkiger. Nu omring ik mij met mensen die mij echt goed kennen en we elkaar aanmoedigen vooral met je hart te denken, minder waarde te hechten aan bezittingen etc, ontzettend bevrijdend.

En tja, dan is er wel de consequentie dat je mogelijk single blijft, want de lat voor een levenspartner ligt bij mij waarschijnlijk erg hoog. Prima. Ik ben gestopt met mezelf verdedigen hierover.
Still-i-Rise schreef:
11-01-2020 07:56
Jammer Julus! Maar gelukkig was het wel gezellig, wie weet hou je er een vriendschap aan over.
Ik had hem nog bedankt voor de gezelligheid maar geen reactie gekregen. Ik denk dat het hier eindigt.
Qiyara schreef:
11-01-2020 08:57
Wat jammer Julus! Hoe voel je je nu?
Ik voel me wel goed. Heb jij al zin in vanavond?
ViveMarie schreef:
05-01-2020 17:01
Hey! Lees en schrijf mee.

Ik heb de komende week een aantal dates staan. Let you guys know.

Meeste succes op happn momenteel alle andere apps verwijderd.
Op Tinder ben ik normale mannen, maar voornamelijk gekkies tegen gekomen. Die je als achtbaan zien waar ze kunnen instappen en uitstappen. Dat zeggen ze je dan ook zo letterlijk, daar was ik op gegeven moment echt klaar mee. Overigens kon ik de eerlijkheid wel waarderen, voorkomt tijdverspilling voor beiden.

Wellicht een leuk artikel uit Volkskrant over app daten: https://www.volkskrant.nl/cs-b595c7e1

X

2 dates van de 3 gehad. Beiden best leuk op hun eigen manier.
De ene woont ver, maar super lief en heel rustig. De ander is en flierefluiter en echt een levensgenieter. Allebei knap genoeg om een beschuitje mee te eten:) Dat vind ik ook wat hebben. Ik vind het lastig om een beslissing te nemen. Maar zie het ook niet zitten om door te daten met verschillende heren..

En een aantal hebben gelijk, internet daten maakt het moeilijker. Heb veel leuke gesprekken en die vragen om op date te gaan. Ergens ben ik dan nieuwsgierig, maar het maakt het alleen maar chaotischer.

Morgen date nr 3 :)

Hoe maken jullie de keuzes wat betreft de dates als je verschillende hebt?
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 11-01-2020 10:56
2.89% gewijzigd
Ook weer herkenbaarheid mbt blij zijn dat ik niet in een relatie zit die niet echt voldoet. Dan zit er iemand naast je op de bank die je liever wegkijkt..de horror. Meest ideale is voor mij om iemand te hebben met wie je dingen kunt delen, maar daarnaast wel je eigen ruimte en tijd blijven behouden. Relatie op afroep zeg maar :-D
Was het in een vriendschap wel een aanvulling geweest Julus?
ViveMarie schreef:
11-01-2020 10:55
2 dates van de 3 gehad. Beiden best leuk op hun eigen manier.
De ene woont ver, maar super lief en heel rustig. De ander is en flierefluiter en echt een levensgenieter. Allebei knap genoeg om een beschuitje mee te eten:) Dat vind ik ook wat hebben. Ik vind het lastig om een beslissing te nemen. Maar zie het ook niet zitten om door te daten met verschillende heren..

En een aantal hebben gelijk, internet daten maakt het moeilijker. Heb veel leuke gesprekken en die vragen om op date te gaan. Ergens ben ik dan nieuwsgierig, maar het maakt het alleen maar chaotischer.

Morgen date nr 3 :)

Hoe maken jullie de keuzes wat betreft de dates als je verschillende hebt?
Lastig..wel heel positief dat ze allebei iets hebben. Geen slechte score! Ik zou de date van morgen afwachten en dan de balans opmaken, waarbij je echt op je gevoel zou moeten afgaan.
Maar wat jij ervaart is inherent aan het daten met meer daten, dan focus je dus niet echt op eentje en raakt je blik vertroebeld. In antwoord op jouw vraag: ik date met 1 iemand en als dat niks wordt kijk ik verder. Je geeft het mi anders geen eerlijke kans.
Ik hoop dat nr 3 je inzicht geeft in wat je wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven