Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
vrijdag 10 januari 2020 om 18:51
Nou ja, tweede indruk toch? Of ben ik nu cynisch
vrijdag 10 januari 2020 om 21:18
Veel plezier voor alle mensen op date dit weekend!
Toevallig heel spontaan vandaag mijn eigen date gezien, nav dat ik de bal bij hem had gelegd belde hij me en hebben we een face 2 face gesprek gehad over "ons".
Beiden willen het contact niet verbreken, maar zijn er ook over eens dat we op dit moment geen relatie willen en/of kunnen bieden.
We willen dat wel een kans geven maar dan op een moment dat we er beide echt klaar voor zijn, ons idee is dat we over een paar maanden bij elkaar checken hoe we er op dat moment in staan.
Dat we diepere gevoelens voor elkaar hebben is helder, de timing is gewoon kut.
Morgen zie ik hem weer. Maar heb voor mezelf al wel besloten hierna het contact even op een lager pitje te zetten (sowieso al het fysieke contact vermijden).
Mocht dit allemaal op niets uitdraaien dan is het ook goed, nu kan ik er nog zonder "kleerscheuren" uitstappen.
Toevallig heel spontaan vandaag mijn eigen date gezien, nav dat ik de bal bij hem had gelegd belde hij me en hebben we een face 2 face gesprek gehad over "ons".
Beiden willen het contact niet verbreken, maar zijn er ook over eens dat we op dit moment geen relatie willen en/of kunnen bieden.
We willen dat wel een kans geven maar dan op een moment dat we er beide echt klaar voor zijn, ons idee is dat we over een paar maanden bij elkaar checken hoe we er op dat moment in staan.
Dat we diepere gevoelens voor elkaar hebben is helder, de timing is gewoon kut.
Morgen zie ik hem weer. Maar heb voor mezelf al wel besloten hierna het contact even op een lager pitje te zetten (sowieso al het fysieke contact vermijden).
Mocht dit allemaal op niets uitdraaien dan is het ook goed, nu kan ik er nog zonder "kleerscheuren" uitstappen.
vrijdag 10 januari 2020 om 21:37
Wil zeker niet beweren dat ik het opgegeven zou hebben.
Eigenlijk heb ik een soort van (quasi) onverschilligheid over me gekregen.
Lijk het allemaal wel best te vinden.
Wat ik in mijn vorige post ook al schreef; er is al bijna 20 jaar niets meer gebeurd op dit vlak.
Heb gelukkig hierin weinig last meer van eenzaamheid, frustratie, wanhoop oid.
Toch vind ik het soms nog best wel jammer en vraag me soms zelfs af hoe het zo ver heeft kunnen komen (in al die jaren).
Het is toch ergens wel raar dat ik zo lang verstoken ben op liefdesgebeid.
Niet dat ik anderen, mezelf of externe factoren hiervan de schuld wil geven.
Het is nou éénmaal zoals het is.
Ergens is het wellicht wat slap om me er bij neer te leggen.
Toch heb ik het gevoel dat er weinig invloed op uit te oefenen valt.
Hiermee bedoel ik vooral ook dat je dergelijke situaties niet kunt forceren oid.
Wat ik in mijn vorige post ook al schreef; er is al bijna 20 jaar niets meer gebeurd op dit vlak.
Toch vind ik het soms nog best wel jammer en vraag me soms zelfs af hoe het zo ver heeft kunnen komen (in al die jaren).
Hiermee bedoel ik vooral ook dat je dergelijke situaties niet kunt forceren oid.
vrijdag 10 januari 2020 om 21:41
Ben je in die tijd ook niemand tegengekomen waarvan je dacht nou daar wil ik moeite in steken?Spike76 schreef: ↑10-01-2020 21:37Wil zeker niet beweren dat ik het opgegeven zou hebben.
Ik gun iedereen een maatje, iemand om de leuke en minder leuke dingen in het leven mee te delen dus ik hoop ook voor jou dat er toch iets moois op je pad verschijnt
vrijdag 10 januari 2020 om 21:42
Veel plezier voor de mensen die vandaag of van het weekend een date hebben!
@Still I Rise: Ik denk dat je er idd wel goed aan doet om het contact op een laag pitje te zetten en na een aantal maanden te kijken hoe jullie erin staan. Vooral omdat er wel gevoelens bij beide spelen. Dan kan je beter wachten tot er een betere tijd voor komt dan nu iets beginnen waarbij je bijna al weet dat het fout gaat lopen.
@Spike: En een datingsapp/site is ook niet iets voor je om te proberen?
Ik hoop zelf dat ik mezelf weer gauw wat beter ga voelen zodat ik weer kan daten. Alhoewel ik vrijwel nooit date of ik zeg mijn date af (als ik er al 1 heb). Ik zie er dan zo tegen op om te gaan of ik bedenk allemaal redenen waarom ik die jongen niet leuk vindt. Dan vind ik opeens alles irritant. Is dit voor mensen herkenbaar?
@Still I Rise: Ik denk dat je er idd wel goed aan doet om het contact op een laag pitje te zetten en na een aantal maanden te kijken hoe jullie erin staan. Vooral omdat er wel gevoelens bij beide spelen. Dan kan je beter wachten tot er een betere tijd voor komt dan nu iets beginnen waarbij je bijna al weet dat het fout gaat lopen.
Ik hoop zelf dat ik mezelf weer gauw wat beter ga voelen zodat ik weer kan daten. Alhoewel ik vrijwel nooit date of ik zeg mijn date af (als ik er al 1 heb). Ik zie er dan zo tegen op om te gaan of ik bedenk allemaal redenen waarom ik die jongen niet leuk vindt. Dan vind ik opeens alles irritant. Is dit voor mensen herkenbaar?
vrijdag 10 januari 2020 om 21:57
Kom weleens leuke types tegen.Still-i-Rise schreef: ↑10-01-2020 21:41Ben je in die tijd ook niemand tegengekomen waarvan je dacht nou daar wil ik moeite in steken?
Ik gun iedereen een maatje, iemand om de leuke en minder leuke dingen in het leven mee te delen dus ik hoop ook voor jou dat er toch iets moois op je pad verschijnt![]()
Maar dit loopt vaak op niets uit; deze contacten blijven vaak wat oppervlakkig en vluchtig.
Voor ca 5 jaar terug had ik nog wel wat leuke vriendschappen met vrouwen, maar deze liepen helaas uiteindelijk wat spaak.
De laatste jaren zijn tamelijk saai geweest.
Maar goed; kan er niet rouwig om blijven.
vrijdag 10 januari 2020 om 21:59
Thanks! Dat is ook mijn gevoel; liever kijken hoe t loopt als onze koppies er ook ruimte voor hebben dan het nu gezellig voortzetten wetende dat we elkaar straks pijn gaan doen.Shiverrr schreef: ↑10-01-2020 21:42Veel plezier voor de mensen die vandaag of van het weekend een date hebben!
Jouw gevoel herken ik zeer zeker, heb zelf ook wel eens een date afgezegd omdat ik er echt geen zin in had (werd me niet in dank afgenomen
Je moet pas beginnen met daten als je er ook echt zin in hebt en er klaar voor bent! Mochten er dingen zijn waar je nog mee zit dan kan je die het beste eerst verwerken is mijn advies.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:01
Als je terugkijkt, kan je dan ook zien waarom het oppervlakkig en/of vluchtig bleef?Spike76 schreef: ↑10-01-2020 21:57Kom weleens leuke types tegen.
Maar dit loopt vaak op niets uit; deze contacten blijven vaak wat oppervlakkig en vluchtig.
Voor ca 5 jaar terug had ik nog wel wat leuke vriendschappen met vrouwen, maar deze liepen helaas uiteindelijk wat spaak.
De laatste jaren zijn tamelijk saai geweest.
Maar goed; kan er niet rouwig om blijven.
Ik zou er ook niet rouwig om blijven maar waak er voor dat je je niet afsluit voor wellicht wel de ware die toch ineens voor je neus staat!
vrijdag 10 januari 2020 om 22:02
In het verleden dikwijls geprobeerd; Tinder, Happn, maar ook Paiq (best grappig).
Uitiendelijk viel het qua resultaat toch wel behoorlijk tegen.
Vond het vooral opvallend wanneer je eindelijk eens een match had, dat diegenen vervolgens toch weer niet reageerden (via de chat)
.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:04
Wellicht heeft ook ook aan mezelf gelegen en dat ik zelf me niet open durfde te stellen en dat contacten daarom zo oppervlakkig en vluchtig bleven.Still-i-Rise schreef: ↑10-01-2020 22:01Als je terugkijkt, kan je dan ook zien waarom het oppervlakkig en/of vluchtig bleef?
Ik zou er ook niet rouwig om blijven maar waak er voor dat je je niet afsluit voor wellicht wel de ware die toch ineens voor je neus staat!
Ben sowieso best wel een einzelganger en behoorlijk op mezelf.
En je hebt volkomen gelijk dat ik me niet moet afsluiten ervoor.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:17
Ik voelde mij na de date vooral heel leeg, beetje verdrietig zelfs. Gewoon het idee daarbij dat ik 20 jaar heb weggegooit aan twee foute huwelijken....beide mannen met losse handjes. Met de eerste voelde ik mij wel vertrouwd, had ik het idee dat we een band hadden. Niet dus, hij bedonderde mij continu. Met mijn tweede man heb ik achteraf gezien altijd al op mijn tenen moeten lopen. Eigelijk weet ik helemaal niet hoe het “ hoort” zeg maar in een normale relatie. Als er nu een man aardig doet dan denk ik gelijk “ zal wel wat achter zitten dat je zo vriendelijk doet”, ik vertrouw mannen niet. Ik had na die date een heel leeg gevoel, zo van dit is het ook niet. Maar ja wat dan wel?
vrijdag 10 januari 2020 om 22:42
Ik ben weer thuis. Het was best gezellig maar ik merkte nu dat ik al vrij snel naar huis wilde. Voor mij te saai, en er is geen aantrekkingskracht. Ook mbt andere dingen zijn we geen match. Hij zou een leuke vriend kunnen zijn om af en toe iets mee te doen, maar meer zit er niet in helaas. Er was gewoon weer nul romantiek en de gesprekken over koetjes en kalfjes.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:44
Lijkt me heel erg lastig mbt daten. Als je geen goed referentiekader hebt. Je kunt wel goed letten op evt alarmbellen en de graadmeter moet zijn dat je je op je gemak voelt. En dat het soepel moet gaan. Dat lege gevoel na een date ken ik ook. Je hoopt dat het eens echt matcht, en vanzelf gaat.Dwarrel75 schreef: ↑10-01-2020 22:17Ik voelde mij na de date vooral heel leeg, beetje verdrietig zelfs. Gewoon het idee daarbij dat ik 20 jaar heb weggegooit aan twee foute huwelijken....beide mannen met losse handjes. Met de eerste voelde ik mij wel vertrouwd, had ik het idee dat we een band hadden. Niet dus, hij bedonderde mij continu. Met mijn tweede man heb ik achteraf gezien altijd al op mijn tenen moeten lopen. Eigelijk weet ik helemaal niet hoe het “ hoort” zeg maar in een normale relatie. Als er nu een man aardig doet dan denk ik gelijk “ zal wel wat achter zitten dat je zo vriendelijk doet”, ik vertrouw mannen niet. Ik had na die date een heel leeg gevoel, zo van dit is het ook niet. Maar ja wat dan wel?
vrijdag 10 januari 2020 om 22:46
Dat heb ik ook heel vaak en ben een vrouw. Het is de grootste ergernis want waarom dan wel liken?Spike76 schreef: ↑10-01-2020 22:02In het verleden dikwijls geprobeerd; Tinder, Happn, maar ook Paiq (best grappig).
Vond het vooral opvallend wanneer je eindelijk eens een match had, dat diegenen vervolgens toch weer niet reageerden (via de chat)
.
Ik hoop dat je niet opgeeft, want wie weet is het ineens toch raak.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:47
Ja dat is ook wel echt geluk hebben eigenlijk. Maar soms tref je wel een leuke match waarbij een gesprek of eventueel een date uit voorkomt. Paiq vond ik wel tegenvallen. De gesprekken waren vaak wel beter, maar ik vond de mannen daar niet zo heel leuk eigenlijk.Spike76 schreef: ↑10-01-2020 22:02In het verleden dikwijls geprobeerd; Tinder, Happn, maar ook Paiq (best grappig).
.
@Dwarrel: Is het dan niet goed om eens met iemand daarover te praten? Om alles goed te verwerken? Want het is natuurlijk niet niks 2 huwelijken met foute mannen.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:49
Ik begon mn laatste poging tot een date toen ik stabiel was. Maar een paar weken later kreeg ik een terugval in mijn depressie. Dus was een nieuw iemand leren kennen gewoon te veel. Leuk lopen doen terwijl je je super rot voelt werkt gewoon niet. Gelukkig had hij er begrip voor en mag ik altijd opnieuw contact opnemen. Ik moet gewoon weer wachten totdat het beter gaat en het dan weer oppakken. Want aan de ene kant zou ik een relatie best fijn vinden. Al ben ik zo onzeker over mezelf dat ik het ook weer heel eng vind.Still-i-Rise schreef: ↑10-01-2020 21:59Thanks! Dat is ook mijn gevoel; liever kijken hoe t loopt als onze koppies er ook ruimte voor hebben dan het nu gezellig voortzetten wetende dat we elkaar straks pijn gaan doen.
Jouw gevoel herken ik zeer zeker, heb zelf ook wel eens een date afgezegd omdat ik er echt geen zin in had (werd me niet in dank afgenomen). Ik was toen totaaaaaal niet klaar voor iets nieuws, laat staan een date. Maar ik voelde me een beetje gepusht door de mensen om mij heen die vonden dat ik te lang single was.
Je moet pas beginnen met daten als je er ook echt zin in hebt en er klaar voor bent! Mochten er dingen zijn waar je nog mee zit dan kan je die het beste eerst verwerken is mijn advies.![]()
vrijdag 10 januari 2020 om 22:50
Jammer dat het geen goede match was. Dacht hij er hetzelfde over als jij?Julus schreef: ↑10-01-2020 22:42Ik ben weer thuis. Het was best gezellig maar ik merkte nu dat ik al vrij snel naar huis wilde. Voor mij te saai, en er is geen aantrekkingskracht. Ook mbt andere dingen zijn we geen match. Hij zou een leuke vriend kunnen zijn om af en toe iets mee te doen, maar meer zit er niet in helaas. Er was gewoon weer nul romantiek en de gesprekken over koetjes en kalfjes.