Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
donderdag 23 januari 2020 om 08:31
Valt meestal ook nogal tegen met die ballen als je door dat bitcherige schilletje heenprikt.Julus schreef: ↑22-01-2020 22:23Ja, en ik geloof direct dat dat aantrekkelijker is dan altijd beschikbaar zijn. Maar een middenweg zoals Still doet lijkt mij beter. Gewoon je ding doen en een beetje mysterieus blijven werkt vast het beste. Ga maar na: mannen die niet alles weggeven ( waar nog eea te raden valt) vinden wij ook aantrekkelijker. Maar onpeilbaar is juist weer niet goed. Diepe zucht.
donderdag 23 januari 2020 om 14:07
Het is m.i. meestal een copingmechanisme vanuit juist onzekerheid of kwetsbaarheid.
donderdag 23 januari 2020 om 14:51
Hmmm. Om dit soort dingen raak ik geïrriteerd. Eerst zouden jullie het wel zien gedurende tijd dat hij weg is, toen gooide ie de deur dicht en nu weer twijfels. Twijfels ed horen erbij, maar zoek het eerst even zelf uit voordat je het bij de ander neer legt. Ik vind het ook typisch dat het klink alsof het op zijn 'voorwaarden' moet? Of lees ik dat niet goed?noumoe2019 schreef: ↑22-01-2020 20:09Een reactie op jullie vraag. Eergisteren nog gebeld door hem, hij twijfelde toch weer en stelde voor dat we na de reis weer in contact kunnen komen, maar tot die tijd volledige radiostilte houden. Iets in mij heeft begrip voor zijn situatie, maar tegelijk ben ik hier en weet ik niet of ik zin heb in wachten, de lijn openhouden en straks de draad zomaar weer op te pakken.
We hebben nu afgesproken dat we het contact, “ons” verbreken en elkaar gaan ontmoeten voor koffie als hij terug is, als we daar allebei, om wat voor reden dan ook, nog behoefte aan hebben.
Ik heb zelf gisteren besloten om het af te sluiten. Weer gewoon single te zijn. Ik verdraag het niet om on hold te worden gezet, in mijn wereld is het altijd nog graag (alles) of helemaal niet(s)...
Een vriendin doet een cursus fotografie en heeft aangeboden een tinder-profiel-fotosessie te doen![]()
En wat je ook kiest, het gaat erom dat jij er goed bij voelt. Als je wil wachten, prima. Als je verder gaat met je leven als single, vooral doen. Zolang het maar een keuze is die jij maakt.
donderdag 23 januari 2020 om 14:57
donderdag 23 januari 2020 om 15:24
Ik merk al dat jullie een hele andere kijk hebben op wat "bitcherig" gedrag is.
De voorbeelden die ik hier zie lijken mij simpelweg prioriteiten stellen (tijd voor jezelf) bijvoorbeeld of grenzen aangeven (nu even geen tijd/zin in). Niet heel de dag beschikbaar zijn via app of zoiets is toch ook gewoon normaal?
De voorbeelden die ik hier zie lijken mij simpelweg prioriteiten stellen (tijd voor jezelf) bijvoorbeeld of grenzen aangeven (nu even geen tijd/zin in). Niet heel de dag beschikbaar zijn via app of zoiets is toch ook gewoon normaal?
donderdag 23 januari 2020 om 15:40
Bleh voel mij gewoon echt kut! Zit ff flink met mijzelf in de knoop. Waarom? Geen idee. Ik heb best een leuk leven. Rust in de financiële shit. Lieve kinderen waar het goed mee gaat. Leuk huis, lieve vriendinnen, werk. Contact met af en toe een man. De ene dag vind ik dit heel leuk en als hij dan de volgende dag appt dan heb ik zoiets van” bleh nu ff niet!!.” Die rottige rugzak uit mijn vorige relaties zit mij toch heel erg in de weg. Merk dat ik aan de ene kant de aandacht wel leuk vind maar aan de andere kant dat het mij benauwd. Ik vind het prima alleen, heb echt twee kut huwelijken achter de rug. Dus die rust is goed nu. Maar soms voelt dat ook niet zo. Gevoelens vliegen mij op en af. Heb gewoon een rotdag. Word plat geappt en heb er geen zin in nu! Net gebeld door mijn ex en die heeft mij ff verrot gescholden om iets onbenulligs. Dacht dat ik mij daar ondertussen prima tegen kon wapenen maar vandaag dus ff niet. Janken geblazen!! Mannen, snap er niks van. Maar van mijzelf nog minder. Is dit herkenbaar voor anderen?
Sorry moest ff van mij afschrijven, misschien helemaal niet gepast in dit topic.
Sorry moest ff van mij afschrijven, misschien helemaal niet gepast in dit topic.
dwarrel75 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 15:58
5.10% gewijzigd
donderdag 23 januari 2020 om 15:44
Ja het woord "bitch" kwam door de titel van het boek; de ideale vrouw is een bitch.Rolami schreef: ↑23-01-2020 15:24Ik merk al dat jullie een hele andere kijk hebben op wat "bitcherig" gedrag is.
Ik vind niet heel de dag beschikbaar zijn heel normaal, maar mijn date vertelde dus dat hij in zijn vorige relatie 24/7 beschikbaar "moest" zijn.
Dus dat ik soms een dag niet reageer is voor hem even een soort verademing.
donderdag 23 januari 2020 om 15:44
Ja het woord "bitch" kwam door de titel van het boek; de ideale vrouw is een bitch.Rolami schreef: ↑23-01-2020 15:24Ik merk al dat jullie een hele andere kijk hebben op wat "bitcherig" gedrag is.
Ik vind niet heel de dag beschikbaar zijn heel normaal, maar mijn date vertelde dus dat hij in zijn vorige relatie 24/7 beschikbaar "moest" zijn.
donderdag 23 januari 2020 om 16:37
Wat hier iemand aanhaalde van een man die een vrouw belde en de vrouw die iets antwoordde in de trant van 'heb nu even geen zin in een gesprek met jou ' en de connectie verbrak is toch nogal bitcherig. En die man loopt daar meestal kwispelend als een schoot hondje achter. Want ze willen jagen achter de hard to get exemplaren. Maar dat is ene bepaald type vrouw en een bepaald type man waar ik niet zo veel mee heb. Ben er niet jaloers op. Maar ik ken ze. Gelukkig zijn die ook niet hoor.Rolami schreef: ↑23-01-2020 15:24Ik merk al dat jullie een hele andere kijk hebben op wat "bitcherig" gedrag is.
donderdag 23 januari 2020 om 16:55
Dwarrel, je zegt het zelf al. Je rugzak zit je in de weg. Als het mij even teveel wordt omdat ik niet lekker in mijn vel zit, ga ik geen nieuwe contacten aan. Dat heeft voor beiden geen meerwaarde dan. Natuurlijk is aandacht fijn, maar je merkt al dat je hoofd er nu niet naar staat. Ik zou in dit geval dat eerlijk aangeven. Dat je even stilte inlast om te focussen op jezelf en dat je weer contact opneemt. Open en eerlijk zijn is het fijnst toch?
De aandacht werkt nu averechts. Je moet eerst eea verwerken en op een rij zetten, je hoofd leegmaken waardoor er wel ruimte komt om ergens blij van te worden.
De aandacht werkt nu averechts. Je moet eerst eea verwerken en op een rij zetten, je hoofd leegmaken waardoor er wel ruimte komt om ergens blij van te worden.
donderdag 23 januari 2020 om 16:58
Zo zou ik ook niet willen zijn. Maar pleasen is het andere uiterste. Gewoon op een vriendelijke manier je grenzen aangeven lijkt me normaal.Attraverso schreef: ↑23-01-2020 16:37Wat hier iemand aanhaalde van een man die een vrouw belde en de vrouw die iets antwoordde in de trant van 'heb nu even geen zin in een gesprek met jou ' en de connectie verbrak is toch nogal bitcherig. En die man loopt daar meestal kwispelend als een schoot hondje achter. Want ze willen jagen achter de hard to get exemplaren. Maar dat is ene bepaald type vrouw en een bepaald type man waar ik niet zo veel mee heb. Ben er niet jaloers op. Maar ik ken ze. Gelukkig zijn die ook niet hoor.
Overigens begrijp ik ook niks van mannen die zich zo laten behandelen. En vooral niet dat ze blijven terugkomen. Volgens mij heb je dan een issue, als je dat accepteert van wie dan ook. Dus nee, niet jaloers op zulke vrouwen maar zeker niet op de mannen. Ik val op een ander type.
donderdag 23 januari 2020 om 17:01
Zij claimde dus enorm. En dat is ook weer een uiterste. Maar hij bleef wel in die relatie? Gaf geen grens aan? Of is het door hem uitgemaakt om die reden? Ik vind het niet aantrekkelijk als mannen bepaald gedrag accepteren bij vrouwen. En daar knap ik dan dus ook op af, omdat het iets zegt over iemand. Is dit herkenbaar?Still-i-Rise schreef: ↑23-01-2020 15:44Ja het woord "bitch" kwam door de titel van het boek; de ideale vrouw is een bitch.
donderdag 23 januari 2020 om 17:14
Herkenbaar Dwarrel! Vooral dat je t de ene dag heel leuk vindt en de volgende dag helemaal niet. Ik kan soms mezelf ook niet verklaren tijdens deze buien, meestal geef ik mijzelf de schuld van alle negatieve dingen die er dan spelen. Dat is natuurlijk helemaal niet zo, maar z werkt mijn hoofd.Dwarrel75 schreef: ↑23-01-2020 15:40Bleh voel mij gewoon echt kut! Zit ff flink met mijzelf in de knoop. Waarom? Geen idee. Ik heb best een leuk leven. Rust in de financiële shit. Lieve kinderen waar het goed mee gaat. Leuk huis, lieve vriendinnen, werk. Contact met af en toe een man. De ene dag vind ik dit heel leuk en als hij dan de volgende dag appt dan heb ik zoiets van” bleh nu ff niet!!.” Die rottige rugzak uit mijn vorige relaties zit mij toch heel erg in de weg. Merk dat ik aan de ene kant de aandacht wel leuk vind maar aan de andere kant dat het mij benauwd. Ik vind het prima alleen, heb echt twee kut huwelijken achter de rug. Dus die rust is goed nu. Maar soms voelt dat ook niet zo. Gevoelens vliegen mij op en af. Heb gewoon een rotdag. Word plat geappt en heb er geen zin in nu! Net gebeld door mijn ex en die heeft mij ff verrot gescholden om iets onbenulligs. Dacht dat ik mij daar ondertussen prima tegen kon wapenen maar vandaag dus ff niet. Janken geblazen!! Mannen, snap er niks van. Maar van mijzelf nog minder. Is dit herkenbaar voor anderen?
Ik zoek dan meestal afleiding in een film/boek.
Hopelijk voel je je snel weer ok
donderdag 23 januari 2020 om 17:18
Ik weet niet of ze hem echt claimde of dat hij dat gewoon zo voelde. Hij heeft de relatie verbroken omdat hij inzag dat hij haar niet kon/wilde geven wat zij graag wilde. Zelf ben ik erg laid-back geworden in al mijn contacten, dus ook met potentiële lovers. Dat is voor hem nu een groot contrast met hoe hij zich jaren voelde. Ik heb wel vaker gehoord van mannen dat ik mij niet zo opstel als "de meeste vrouwen", whatever dat ook mag betekenen.Julus schreef: ↑23-01-2020 17:01Zij claimde dus enorm. En dat is ook weer een uiterste. Maar hij bleef wel in die relatie? Gaf geen grens aan? Of is het door hem uitgemaakt om die reden? Ik vind het niet aantrekkelijk als mannen bepaald gedrag accepteren bij vrouwen. En daar knap ik dan dus ook op af, omdat het iets zegt over iemand. Is dit herkenbaar?
Ik vind het ook niet aantrekkelijk als mannen bepaald gedrag accepteren (zoals het bitch voorbeeld) maar dat vind ik net zo onaantrekkelijk bij vrouwen trouwens.
donderdag 23 januari 2020 om 19:39
Ik reageerde ook op de reactie op je vriendin (vrouw met ballen of iets in die trant) en op wat Julus daarover schreef.Still-i-Rise schreef: ↑23-01-2020 14:13Ja dan hebben we het over "echte" bitches, zoals die vriendin van mij.
Haar houding komt inderdaad voort uit onzekerheid.
Maar af en toe jezelf niet zo beschikbaar/afhankelijk opstellen en lekker je eigen ding doen is een ander soort bitcherigheid imo.
donderdag 23 januari 2020 om 20:04
Begrijpelijk hoor Dwarrel dat op momenten de ballast te veel is. Fijn te lezen dat Noumoe er lekker nuchter in staat. Was ook al benieuwd naar hoe het ging.
Verder herkenbaar te lezen dat een lat-relatie de voorkeur heeft. Voor mij hoeft samenwonen ook niet meer. Mis dan toch de tijd en ruimte helemaal voor mezelf. Heb het eerder ook echt als een sleur ervaren.
Verder herkenbaar te lezen dat een lat-relatie de voorkeur heeft. Voor mij hoeft samenwonen ook niet meer. Mis dan toch de tijd en ruimte helemaal voor mezelf. Heb het eerder ook echt als een sleur ervaren.
donderdag 23 januari 2020 om 20:23
Ik vind vrijheid zwaarder wegen dan het financiele aspect. Ik zou dan ook nooit gaan samenwonen omdat je dan minder lasten hebt. Je geeft nogal wat op mi. Enige juiste insteek zou moeten zijn dat je echt graag je leven samen wil delen. Met latten deel je ook een leven, alleen geen huishouden en aanverwanten.
donderdag 23 januari 2020 om 20:54
Ik zou dat ook niet bitcherig willen noemen. Ik vind het ook wat vreemd. Moet dat als vrouw meteen bitcherig heten als je niet met alle winden meewaait? Je eigen ding doen en vriendelijk grenzen stellen lijkt me prima zat en inderdaad normaal.Rolami schreef: ↑23-01-2020 15:24Ik merk al dat jullie een hele andere kijk hebben op wat "bitcherig" gedrag is.