Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Ik denk dat het wat verkeerd is opgepakt. Ik doelde op dat voorbeeld van Still, van haar vriendin.
Still-i-Rise schreef:
23-01-2020 15:44
Ja het woord "bitch" kwam door de titel van het boek; de ideale vrouw is een bitch.
Ik vind niet heel de dag beschikbaar zijn heel normaal, maar mijn date vertelde dus dat hij in zijn vorige relatie 24/7 beschikbaar "moest" zijn.
Dus dat ik soms een dag niet reageer is voor hem even een soort verademing.
Tja. Mijn date van laatst deed verbaasd op de app dat ik vroeg of ik bij het reserveren zijn eetwensen zou doorgeven. Vond -ie lief en moest-ie aan wennen. Ik vind het zelf eerder iets normaals. Ook een teken dat deze man niet helemaal 'vrij' was, denk ik.

Even een associatie. Al vind ik erin meegaan dat je 24/7 beschikbaar 'moet' zijn ook wel wat bijzonder, haha.
Julus schreef:
23-01-2020 20:23
Ik vind vrijheid zwaarder wegen dan het financiele aspect. Ik zou dan ook nooit gaan samenwonen omdat je dan minder lasten hebt. Je geeft nogal wat op mi. Enige juiste insteek zou moeten zijn dat je echt graag je leven samen wil delen. Met latten deel je ook een leven, alleen geen huishouden en aanverwanten.
Nu ik alleen woon mis ik soms wel het fijne "samen" gevoel. Dat je bijv in t weekend besluit samen op pad te gaan, ergens koffie te drinken ofzo. Dat kan ook allemaal als je lat, alleen moet je voor mijn gevoel dan meer plannen?

Over benauwd en bitcherig gesproken; mn date wilt dus heel graag nog afspreken voordat ik op vakantie ga en ik heb zoiets van; we zien elkaar daarna wel weer joh. Natuurlijk wil ik hem nog wel zien alleen ben ik redelijk stresserig voordat ik wegga en trek ik last-minute wijzigingen slecht :lol: Ik heb nu 1 avond voorgesteld en als ie dan niet kan dan houdt t voor mij op (zei de bitch in mij :whip: )
Julus schreef:
23-01-2020 20:57
Ik denk dat het wat verkeerd is opgepakt. Ik doelde op dat voorbeeld van Still, van haar vriendin.
Ja, ik ook. Iemand zei vervolgens: "haha, ze heeft wel ballen". Jij reageerde volgens mij (ook) daarop en ik vulde aan dat het in mijn ogen vaak wat tegenvalt met die ballen als puntje bij paaltje komt (mijn visueel ingestelde brein heeft het druk nu 😂).
Mijn LAT-ervaring is dat we vaak het weekend of een deel ervan samen waren bij een van de twee thuis en dan van daaruit dingen ondernamen als ergens wat drinken, naar een stad of evenement of zo. Maar ook lekker thuis op de bank, samen maar wel je eigen ding doen en dan weer samen een filmpje of wat informeren bezigheden, haha. Best geborgen en huiselijk vond ik dat. Werkt wel beter als de samen/apartbehoefte en de agenda's een beetje overeenkomen.

Ja, dat mis ik wel.
coolpack2 schreef:
23-01-2020 21:09
Mijn LAT-ervaring is dat we vaak het weekend of een deel ervan samen waren bij een van de twee thuis en dan van daaruit dingen ondernamen als ergens wat drinken, naar een stad of evenement of zo. Maar ook lekker thuis op de bank, samen maar wel je eigen ding doen en dan weer samen een filmpje of wat informeren bezigheden, haha. Best geborgen en huiselijk vond ik dat. Werkt wel beter als de samen/apartbehoefte en de agenda's een beetje overeenkomen.

Ja, dat mis ik wel.
Zo heb ik het samenwonen ook ervaren, en dat bedoelde ik ook met wat ik nu soms mis ja :)
Maar er is ook heel veel wat ik niet mis!! Hahaha!
Op het werk praat ik de hele dag door met klanten dus als ik nu thuis kom geniet ik van de stilte. Mijn ex had echt de behoefte om meteen van alles aan me te vragen enzo terwijl ik echt wel een half uur moest bijkomen van de werkdag.
Ook mijn ervaring. Wij spraken ieder weekend af. Ene keer bij mij en andere keer bij hem.

Maar dat geborgen of wij-gevoel hebben wij nu helemaal niet en dat is het andere uiterste. Dus daarom is mijn ideaal ook om iemand te hebben voor die weekenden. En dan doordeweeks bellen en appen. Die verbinding met iemand hebben. De avonden invullen zoals ik wil maar wel dat maatje op de achtergrond. Ik zit ergens tussen een fwb en lat-relatie geloof ik en dat maakt het lastig :-D
Still-i-Rise schreef:
23-01-2020 21:20
Zo heb ik het samenwonen ook ervaren, en dat bedoelde ik ook met wat ik nu soms mis ja :)
Maar er is ook heel veel wat ik niet mis!! Hahaha!
Op het werk praat ik de hele dag door met klanten dus als ik nu thuis kom geniet ik van de stilte. Mijn ex had echt de behoefte om meteen van alles aan me te vragen enzo terwijl ik echt wel een half uur moest bijkomen van de werkdag.
Zo herkenbaar! Niet direct van alles hoeven. Koken wanneer je wil( of helemaal niet). Een avond tv kijken of lezen of wat dan ook. En inderdaad tot rust komen. En ik trek een kloffie aan na werk, haar in een staart. Maak me niet druk over hoe ik eruit zie. Het is zo relaxt en zo enorm jezelf kunnen zijn. In een relatie pas je je ( onbewust ) toch aan.
Still dat is erg vleiend dat hij je nog wil zien maar waar ligt jouw behoefte? Zo te lezen zou je liever na je vakantie afspreken? Dan zou ik dat laten weten. Je wil geen relatie en het is nog alleen daten. Je bent vrij!
coolpack2 schreef:
23-01-2020 21:05
Ja, ik ook. Iemand zei vervolgens: "haha, ze heeft wel ballen". Jij reageerde volgens mij (ook) daarop en ik vulde aan dat het in mijn ogen vaak wat tegenvalt met die ballen als puntje bij paaltje komt (mijn visueel ingestelde brein heeft het druk nu 😂).
Dat was ik, niet teveel betekenis aan geven hoor, althans niet mijn bedoeling. Ik erger me vaak blauw aan hartstikke toffe zelfstandige vrouwen/ vriendinnen die zodra hun man opbelt spontaan in de houding springen en alles laten vallen. Ik snap dat niet zo, maar realiseer me heus dat zij al jaaaaaren een relatie vast weten te houden en dat dat mij niet meer lijkt te lukken... :-| wellicht door dat soort dingen dus
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer maar ff zo. Lieve reacties op mijn “ wanhoopstopic”. Doet mij goed. Viel mij iets beter. Dank jullie wel. Heb net vakantie zitten kijken en wat mailtjes de deur uitgegooid of er nog plek was ed. Dus dat was wel weer leuk. Ik ga morgen weer ff bijlezen in het topic, vind het echt fijn dit topic. Zoveel herkenbaarheid. Voor nu lekker slapen allemaal
Julus schreef:
23-01-2020 21:28
Still dat is erg vleiend dat hij je nog wil zien maar waar ligt jouw behoefte? Zo te lezen zou je liever na je vakantie afspreken? Dan zou ik dat laten weten. Je wil geen relatie en het is nog alleen daten. Je bent vrij!
Ik wil hem ook nog wel zien, maar wel op mijn voorwaarden. Dus niet last-minute omdat dat in zijn agenda past maar hoogstwaarschijnlijk kortsluiting in mijn hoofd geeft vanwege mijn eigen planning ;-)
En zekers te weten; ik ben vrij! Daarom til ik er ook niet te zwaar aan, ik weet dat ik na mijn trip gewoon weer tijd heb.
noumoe2019 schreef:
23-01-2020 21:46
Dat was ik, niet teveel betekenis aan geven hoor, althans niet mijn bedoeling. Ik erger me vaak blauw aan hartstikke toffe zelfstandige vrouwen/ vriendinnen die zodra hun man opbelt spontaan in de houding springen en alles laten vallen. Ik snap dat niet zo, maar realiseer me heus dat zij al jaaaaaren een relatie vast weten te houden en dat dat mij niet meer lijkt te lukken... :-| wellicht door dat soort dingen dus
Hahaha ja daar erger ik mij ook aan! Maar ook aan vrouwen die zich zo zelfstandig profileren maar waarvan ik weet dat hun man/vriend zich voor allessss moet verantwoorden.
Ik had vroeger buren waarvan de vrouw echt elk uur belde naar naar vriend. Zogenaamd met belangrijke dingetjes maar t was gewoon een controle. Arme ziel deed niets geks (zat bij ons op de bank bijv) maar als hij zn tel niet opnam..owweeeee
Dwarrel75 schreef:
23-01-2020 22:00
Ik reageer maar ff zo. Lieve reacties op mijn “ wanhoopstopic”. Doet mij goed. Viel mij iets beter. Dank jullie wel. Heb net vakantie zitten kijken en wat mailtjes de deur uitgegooid of er nog plek was ed. Dus dat was wel weer leuk. Ik ga morgen weer ff bijlezen in het topic, vind het echt fijn dit topic. Zoveel herkenbaarheid. Voor nu lekker slapen allemaal
:hug: Slaap lekker!
Still, ja het moet bij jou ook uitkomen. Benieuwd wat je gaat beslissen.

Claimen zal ik nooit doen maar dat komt ook doordat ik zelf niet geclaimd wil worden. En controleleren is al helemaal erg. Je bent samen omdat je dat allebei wil, niet vanuit dwang. Dit zou mijn relatie niet zijn zoals je hem beschreef.
Een man willen veranderen, ook al zoiets. Dan denk ik: als je dingen aan hem wil veranderen ben je niet bij de juiste man. Geldt ook voor mannen die vrouwen willen veranderen uiteraard. Zodra een man vindt dat er dingen anders aan mij moeten is het klaar. Gelukkig nooit meegemaakt. Wel pas je je aan mbt kleine dingetjes. Je wil de ander blij maken dus dat doe ik dan graag. Grote concessies doe ik niet, het past of niet.
Dwarrel75 schreef:
23-01-2020 22:00
Fijn! Heerlijk om een lekkere vakantie uit te zoeken. Dat maakt je gelijk stukken positiever he? Lichtpuntjes. En..je hebt alles al! Zoveel mooie dingen in je leven. Goed om dat te koesteren.
Noumoe ben je al wat bekomen?
Vooral opgelucht dat ik voor mijzelf de knoop heb doorgehakt en het achter me wil laten. Af en toe van die momentjes; de gedachte aan hoe leuk het was samen, hoe vanzelf het ging, hoe fijn ik mezelf kon zijn en m’n gang kon gaan. Dat had ik lang niet gevoeld, en ga ik zeker missen. Tegelijkertijd weet ik nu weer dat het kan, bestaat. Dus positief de toekomst tegemoet. Daarnaast kan ik ook heel goed op mezelf zijn, ook fijn te weten hoor.

En wat jij zegt over de behoefte je vrijheid te houden, je eigen plek. Dat is voor mij superbelangrijk, dat samenwonen geen noodzaak meer. Als ik toch zou willen, het zou passen in de relatie dan ook ok. Geen vastomlijnde plannen vooraf meer.

Dit thema doet me denken aan wat een collega laatst vertelde, zij woont samen met haar vrouw maar hebben allebei een eigen woonkamer (inc keukentje en slaapbank) in hun huis. En wanneer (een van) beiden behoefte heeft aan alleen-tijd kan dat. Ze spreken dan soms ook af dat ze sommige avonden alleen even bij elkaar “op bezoek” komen voor een kop koffie ofzo. Vond het eerst heel weird, maar toen ik er iets langer over nadacht een briljante vorm van een relatie en samenwonen eigenlijk. Zou het best zo willen ook.
Briljant inderdaad! Naar behoefte samenzijn.
Goed dat je je opgelucht voelt maar vooral weer beseft dat het nog bestaat. Het goed alleen kunnen zijn heeft als grote voordeel dat je je niet vastklampt aan de eerste de beste.
Er bestaan echt hele leuke mannen, dat heb ik ook ondervonden. In combi met het content zijn met je leven geeft dat vast veel vertrouwen.
Julus schreef:
23-01-2020 22:21
Still, ja het moet bij jou ook uitkomen. Benieuwd wat je gaat beslissen.
Ik heb een voorstel gedaan obv mijn planning, mocht hij dan niet kunnen dan zie ik hem over 2 weken wel.
Hij heeft nog niet gereageerd maar dat verwacht ik ook pas rond t middaguur. Ben zelf druk genoeg nu :HA:
noumoe2019 schreef:
24-01-2020 00:35
Vooral opgelucht dat ik voor mijzelf de knoop heb doorgehakt en het achter me wil laten. Af en toe van die momentjes; de gedachte aan hoe leuk het was samen, hoe vanzelf het ging, hoe fijn ik mezelf kon zijn en m’n gang kon gaan. Dat had ik lang niet gevoeld, en ga ik zeker missen. Tegelijkertijd weet ik nu weer dat het kan, bestaat. Dus positief de toekomst tegemoet. Daarnaast kan ik ook heel goed op mezelf zijn, ook fijn te weten hoor.

En wat jij zegt over de behoefte je vrijheid te houden, je eigen plek. Dat is voor mij superbelangrijk, dat samenwonen geen noodzaak meer. Als ik toch zou willen, het zou passen in de relatie dan ook ok. Geen vastomlijnde plannen vooraf meer.

Dit thema doet me denken aan wat een collega laatst vertelde, zij woont samen met haar vrouw maar hebben allebei een eigen woonkamer (inc keukentje en slaapbank) in hun huis. En wanneer (een van) beiden behoefte heeft aan alleen-tijd kan dat. Ze spreken dan soms ook af dat ze sommige avonden alleen even bij elkaar “op bezoek” komen voor een kop koffie ofzo. Vond het eerst heel weird, maar toen ik er iets langer over nadacht een briljante vorm van een relatie en samenwonen eigenlijk. Zou het best zo willen ook.
De gedachte dat je zelf die knoop hebt doorgehakt zal er waarschijnlijk voor zorgen dat je er over een week of 2 alweer heel anders op terugkijkt (minder weemoed).

Hoe jouw collega woont is echt briljant! Maar dan moet je maar net de mazzel ook hebben om een huis te hebben waarbij dit kan, lijkt mij wel ideaal!
noumoe2019 schreef:
23-01-2020 21:46
Ach, er zit nog een en ander tussen en dat weet jij ook wel 🙂 Maar om een houding van wat meer bij jezelf blijven nou meteen als bitchy aan te moeten merken (ik weet niet of dat boek dat suggereert, maar het trok mij volgens mij niet zo) lijkt me onnodig en zelfs onbedoeld wat seksistisch. Maar misschien zit ik wat te veel op dat laatste, hoor. Ik ben de laatste tijd bijvoorbeeld ook wat minder genegen om me voor een date in een jurkje te hijsen. Die kerels lopen er zelf vaak juist casual bij (wat ik ook leuk vind). Of ik moet zelf in een jurkjesbui zijn, maar anders volstaat een spijkerbroek met leuk vestje/jasje/shirtje ook prima, wat mij betreft. een van mijn voornemens toen ik 38 werd 😄
Voor wat het waard is; sommige mannen zien liever een dame in een spijkerbroek dan een jurk/rok. Wees vooral jezelf meid, dat maakt het jezelf veel makkelijker mocht het iets worden, want je hoeft niks meer te veranderen om 'jezelf te zijn'. :)
noumoe2019 schreef:
24-01-2020 00:35
Wat leuk dat je die verandering van mening doorgemaakt hebt 🙂 Ik ben eigenlijk altijd al meer van zo'n scenario geweest, fijn als mensen dat ook kunnen waarderen (of misschien zich dus realiseren dat het hen ook wel zou passen)
Thlubbe schreef:
24-01-2020 14:44
Voor wat het waard is; sommige mannen zien liever een dame in een spijkerbroek dan een jurk/rok. Wees vooral jezelf meid, dat maakt het jezelf veel makkelijker mocht het iets worden, want je hoeft niks meer te veranderen om 'jezelf te zijn'. :)
Precies! En dank je, haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven