Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
maandag 27 januari 2020 om 19:36
Lastig Vivi, die drang of onrust die je kunt hebben om je date iets te sturen. Wat ik deed is het telefoonnummer verwijderen. Dan krijg je weer rust doordat je toch niks kunt sturen. Maar rust krijg je vooral door heel goed te weten wat je zelf wil. Met deze date krijg je meer van hetzelfde, dat weet je al. Dat wil je niet. Herhaal tig keer dat je dit niet wil en verwijder zijn nr, en ben er klaar mee. Mocht hij iets sturen dat herhaal je ik wil dit niet tegen jezelf. En je laat het gaan.
maandag 27 januari 2020 om 20:58
Hoppaa! Dat klinkt weer goed zeg. Wat kan het toch makkelijk gaan als beide welwillend zijn hè.
Altijd goed om zoiets te lezen dan weet je weer dat als het allemaal moeite moet kosten, je beter meteen om kunt draaien.
Gefeliciteerd en hopelijk is de derde date weer minimaal net zo leuk!
maandag 27 januari 2020 om 20:59
Jullie hebben zeker gelijk! Het is inderdaad om de onrust van even kwijt te zijn, zo van ‘nou ik heb wat gestuurd, bal ligt bij hem’. Maar dan laat ik het weer van iemand afhangen, terwijl ik het juist uit mezelf moet halen. Het was een fijne avond en zal altijd een goeie klik met hem hebben, nu tijd om weer even uit de bubbel te komen en terug naar realiteit!
maandag 27 januari 2020 om 21:16
Niets is lastiger dan `nee´ zeggen tegen iets waar je emotioneel bij betrokken bent. Het is hetzelfde als van een verslaving afkomen, je moet vechten tegen veel chemicaliën in je hoofd. Je brein speelt constant spelletjes met je.Vivi3338 schreef: ↑27-01-2020 20:59Jullie hebben zeker gelijk! Het is inderdaad om de onrust van even kwijt te zijn, zo van ‘nou ik heb wat gestuurd, bal ligt bij hem’. Maar dan laat ik het weer van iemand afhangen, terwijl ik het juist uit mezelf moet halen. Het was een fijne avond en zal altijd een goeie klik met hem hebben, nu tijd om weer even uit de bubbel te komen en terug naar realiteit!
Uiteindelijk is het ruggengraat kweken en `nee` zeggen en daar bij blijven. Dat gaat mettertijd steeds makkelijker. Het is dat of jaren van je leven vergooien door limerence. Je zult de eerste niet zijn en het levert het zelden iets op.
maandag 27 januari 2020 om 21:37
Kijk, dat is de goede houding. Fijne vakantie en geniet ervan!Still-i-Rise schreef: ↑27-01-2020 19:35Ik ben dit "traject" niet zo gewend, maar het voelt inderdaad meer als een begin van iets moois. FWB kan je t allang niet meer noemen nee![]()
Ik ga genieten van mn vakantie en ik zie het allemaal wel weer als ik terugkom. Thanks!
dinsdag 28 januari 2020 om 05:57
Schattig, ik snap je wel. Jullie zijn volgens mij al hard op weg verliefd te worden/zijn. Nu lekker eerst genieten van tijd voor jezelf en de uitdaging ligt in "go with te flow" doe vooral wat goed voelt als je straks terug bent.Still-i-Rise schreef: ↑27-01-2020 19:31Waarschijnlijk wil ik hem zsm zien als ik terugkom jaIk ben van nature een persoon die zo min mogelijk het "risico" opzoekt, altijd voor de veilige weg kiest.. dus dat afbakenen komt denk ik daardoor, ik sluit voor mijn gevoel dan bepaalde risico's uit. En het geeft me een klein beetje het gevoel de controle ergens over te hebben.
dinsdag 28 januari 2020 om 06:06
Haha ja.. Voelt echt leuk allemaal.
Dank je wel Spell. En zo is het inderdaad. Had mijzelf deze keer (na een jaar date stop) ook voorgenomen. Bij moeilijk gedoe is het toedeloe.spell68 schreef: ↑27-01-2020 20:58Hoppaa! Dat klinkt weer goed zeg. Wat kan het toch makkelijk gaan als beide welwillend zijn hè.
Altijd goed om zoiets te lezen dan weet je weer dat als het allemaal moeite moet kosten, je beter meteen om kunt draaien.
Gefeliciteerd en hopelijk is de derde date weer minimaal net zo leuk!
En dat is echt iets wat ik iedereen hier op het hart wil drukken. Kijk naar Still en nu naar mij ook al is het pril.
Teveel onzekerheden, niet weten waar je aan toe bent, teveel moeten trekken. Allemaal tekenen dat je daar niet in hoeft te investeren. Ook al hoop je en denk je, misschien.... Nee!
Er loopt iemand rond waarbij het soepel gaat en dat is de persoon waar je investering heen mag gaan.
Van beide kanten dat YES gevoel.
En of het dan uiteindelijk die relatie wordt waar je op hoopt, weet je nooit, maar voor minder ga ik niet meer.
dinsdag 28 januari 2020 om 08:28
Het is wel apart soms dat er zoveel "keuze" lijkt te zijn uit partners met alle date apps etc. tegenwoordig, maar dat YES gevoel waarbij het vanuit beide kanten gewoon soepel gaat en goed voelt is toch zeldzaam.
In ieder geval goed om te lezen dat er ook veel positieve date verhalen zijn. Goed begin van het nieuwe jaar denk ik.
@Thlubbe: ik heb persoonlijk goede ervaringen met Tinder, Lexa en Bumble. Alleen is dat voor mij alweer een tijd geleden.
Voor vrouwen is Bumble vrij prettig heb ik begrepen omdat ze zelf het gesprek moeten beginnen binnen 24 uur na dat er een match is. Misschien helpt het dan dat ze nog een keer extra na kunnen denken over een match.
Ik spreek wel uit mijn ervaring als een man. Als je een beetje open en eerlijk bent dan zijn er veel leuke vrouwen die open staan voor iets serieus.
Dates met vreemden hangt af van je eigen instelling in de meeste gevallen. Mijn doel bij een eerste date met iemand waarmee je (nog) niets hebt is simpelweg gewoon een gezellige avond. Komt er meer uit is dat leuk en zo niet dan heb je in het ergste geval gewoon een gezellige avond gehad.
In ieder geval goed om te lezen dat er ook veel positieve date verhalen zijn. Goed begin van het nieuwe jaar denk ik.
@Thlubbe: ik heb persoonlijk goede ervaringen met Tinder, Lexa en Bumble. Alleen is dat voor mij alweer een tijd geleden.
Voor vrouwen is Bumble vrij prettig heb ik begrepen omdat ze zelf het gesprek moeten beginnen binnen 24 uur na dat er een match is. Misschien helpt het dan dat ze nog een keer extra na kunnen denken over een match.
Ik spreek wel uit mijn ervaring als een man. Als je een beetje open en eerlijk bent dan zijn er veel leuke vrouwen die open staan voor iets serieus.
Dates met vreemden hangt af van je eigen instelling in de meeste gevallen. Mijn doel bij een eerste date met iemand waarmee je (nog) niets hebt is simpelweg gewoon een gezellige avond. Komt er meer uit is dat leuk en zo niet dan heb je in het ergste geval gewoon een gezellige avond gehad.
dinsdag 28 januari 2020 om 21:31
Klopt inderdaad, ik zit er emotioneel teveel in en kom er lastig van af. Maar besef nu dat het idd niks gaat opleveren als het alleen maar spelletjes zijn.spell68 schreef: ↑27-01-2020 21:16Niets is lastiger dan `nee´ zeggen tegen iets waar je emotioneel bij betrokken bent. Het is hetzelfde als van een verslaving afkomen, je moet vechten tegen veel chemicaliën in je hoofd. Je brein speelt constant spelletjes met je.
Uiteindelijk is het ruggengraat kweken en `nee` zeggen en daar bij blijven. Dat gaat mettertijd steeds makkelijker. Het is dat of jaren van je leven vergooien door limerence. Je zult de eerste niet zijn en het levert het zelden iets op.
Met huidige date wat geappt en vraagt nu om zaterdagmiddag wat leuks te gaan doen. Zowaar van te voren gepland en een activiteit. Ik laat het op mij afkomen, maar voelt wel ineens heel dubbel allemaal. Moet mij niet van m’n stuk laten brengen nu na 1 weekend, vooral nu ex date hetzelfde gedrag weer vertoond als vroeger.
dinsdag 28 januari 2020 om 22:11
dinsdag 28 januari 2020 om 22:23
Dank je! Ik probeer het weekend met ex date achter mij te laten, geen contact zoeken en weer op de toekomst te focussen. Met m’n huidige date wellicht, time will tell!
Fijne vakantie inderdaad Still
woensdag 29 januari 2020 om 11:04
Aanstaande zaterdag heb ik ook een date gepland staan.
Ik had blijkbaar in de nacht van vorige week vrijdag op zaterdag een Tinder match, maar had daar nog geen bericht naar gestuurd.
Toen kreeg ik van haar op zondag een bericht toen ik net thuis was van een enorm druk weekend, waar ik eigenlijk gelijk gereageerd had en uitleg gegeven over mijn drukke weekend.
Sindsdien leuk contact en nu al 2x gebeld (bij andere dates nooit gebeld voor de eerste date eigenlijk) , wat ik wel echt leuk vind.
Gisteravond toen ze van haar werk onderweg naar huis was zei ze: ik dacht ik bel even is makkelijker dan appen, persoonlijker en wilde graag je stem horen. Dat vond ik leuk om te horen!
Ben benieuwd.
Voor alle anderen, ook alvast veel plezier komend weekend met jullie dates!
Ik had blijkbaar in de nacht van vorige week vrijdag op zaterdag een Tinder match, maar had daar nog geen bericht naar gestuurd.
Toen kreeg ik van haar op zondag een bericht toen ik net thuis was van een enorm druk weekend, waar ik eigenlijk gelijk gereageerd had en uitleg gegeven over mijn drukke weekend.
Sindsdien leuk contact en nu al 2x gebeld (bij andere dates nooit gebeld voor de eerste date eigenlijk) , wat ik wel echt leuk vind.
Gisteravond toen ze van haar werk onderweg naar huis was zei ze: ik dacht ik bel even is makkelijker dan appen, persoonlijker en wilde graag je stem horen. Dat vond ik leuk om te horen!
Ben benieuwd.
Voor alle anderen, ook alvast veel plezier komend weekend met jullie dates!