Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Lastig Vivi, die drang of onrust die je kunt hebben om je date iets te sturen. Wat ik deed is het telefoonnummer verwijderen. Dan krijg je weer rust doordat je toch niks kunt sturen. Maar rust krijg je vooral door heel goed te weten wat je zelf wil. Met deze date krijg je meer van hetzelfde, dat weet je al. Dat wil je niet. Herhaal tig keer dat je dit niet wil en verwijder zijn nr, en ben er klaar mee. Mocht hij iets sturen dat herhaal je ik wil dit niet tegen jezelf. En je laat het gaan.
Qiyara, date nr 3 lekker snel gepland? Oh dit gaat voorspoedig :)
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
26-01-2020 19:53
Update dus, het was super!!! Gewandeld, in de zon op een picknick kleed gezeten in de hei. Middenin de winter! Hapjes en drankjes. Veel gezoend en nog even naar zijn huis, knuffelen en gekletst. Ik ben een blij ei.
Hoppaa! Dat klinkt weer goed zeg. Wat kan het toch makkelijk gaan als beide welwillend zijn hè.

Altijd goed om zoiets te lezen dan weet je weer dat als het allemaal moeite moet kosten, je beter meteen om kunt draaien.

Gefeliciteerd en hopelijk is de derde date weer minimaal net zo leuk!
Jullie hebben zeker gelijk! Het is inderdaad om de onrust van even kwijt te zijn, zo van ‘nou ik heb wat gestuurd, bal ligt bij hem’. Maar dan laat ik het weer van iemand afhangen, terwijl ik het juist uit mezelf moet halen. Het was een fijne avond en zal altijd een goeie klik met hem hebben, nu tijd om weer even uit de bubbel te komen en terug naar realiteit!
^ Het klinkt eigenlijk alsof hij jou niet verdiend Vivi. Hoe moeilijk ook, niets sturen. Hij nam weer contact op, dus dan mag hij het ook weer doorzetten als hij er graag iets mee wil.
Vivi3338 schreef:
27-01-2020 20:59
Jullie hebben zeker gelijk! Het is inderdaad om de onrust van even kwijt te zijn, zo van ‘nou ik heb wat gestuurd, bal ligt bij hem’. Maar dan laat ik het weer van iemand afhangen, terwijl ik het juist uit mezelf moet halen. Het was een fijne avond en zal altijd een goeie klik met hem hebben, nu tijd om weer even uit de bubbel te komen en terug naar realiteit!
Niets is lastiger dan `nee´ zeggen tegen iets waar je emotioneel bij betrokken bent. Het is hetzelfde als van een verslaving afkomen, je moet vechten tegen veel chemicaliën in je hoofd. Je brein speelt constant spelletjes met je.

Uiteindelijk is het ruggengraat kweken en `nee` zeggen en daar bij blijven. Dat gaat mettertijd steeds makkelijker. Het is dat of jaren van je leven vergooien door limerence. Je zult de eerste niet zijn en het levert het zelden iets op.
Still-i-Rise schreef:
27-01-2020 19:35
Ik ben dit "traject" niet zo gewend, maar het voelt inderdaad meer als een begin van iets moois. FWB kan je t allang niet meer noemen nee :D
Ik ga genieten van mn vakantie en ik zie het allemaal wel weer als ik terugkom. Thanks!
Kijk, dat is de goede houding. Fijne vakantie en geniet ervan!
Wauw wat een dates zeg, veel plezier gewenst allemaal!

Via welke weg zoeken jullie je dates eigenlijk? Ik heb er totaal geen gevoel voor of inzicht op. Ik heb namelijk nog nooit één date gehad met iemand waarmee ik niks had. :lol:
Still-i-Rise schreef:
27-01-2020 19:31
Waarschijnlijk wil ik hem zsm zien als ik terugkom ja :biggrin: Ik ben van nature een persoon die zo min mogelijk het "risico" opzoekt, altijd voor de veilige weg kiest.. dus dat afbakenen komt denk ik daardoor, ik sluit voor mijn gevoel dan bepaalde risico's uit. En het geeft me een klein beetje het gevoel de controle ergens over te hebben.
Schattig, ik snap je wel. Jullie zijn volgens mij al hard op weg verliefd te worden/zijn. Nu lekker eerst genieten van tijd voor jezelf en de uitdaging ligt in "go with te flow" doe vooral wat goed voelt als je straks terug bent.
Julus schreef:
27-01-2020 19:36
Qiyara, date nr 3 lekker snel gepland? Oh dit gaat voorspoedig :)
Haha ja.. Voelt echt leuk allemaal.
spell68 schreef:
27-01-2020 20:58
Hoppaa! Dat klinkt weer goed zeg. Wat kan het toch makkelijk gaan als beide welwillend zijn hè.

Altijd goed om zoiets te lezen dan weet je weer dat als het allemaal moeite moet kosten, je beter meteen om kunt draaien.

Gefeliciteerd en hopelijk is de derde date weer minimaal net zo leuk!
Dank je wel Spell. En zo is het inderdaad. Had mijzelf deze keer (na een jaar date stop) ook voorgenomen. Bij moeilijk gedoe is het toedeloe.

En dat is echt iets wat ik iedereen hier op het hart wil drukken. Kijk naar Still en nu naar mij ook al is het pril.

Teveel onzekerheden, niet weten waar je aan toe bent, teveel moeten trekken. Allemaal tekenen dat je daar niet in hoeft te investeren. Ook al hoop je en denk je, misschien.... Nee!
Er loopt iemand rond waarbij het soepel gaat en dat is de persoon waar je investering heen mag gaan.
Van beide kanten dat YES gevoel.
En of het dan uiteindelijk die relatie wordt waar je op hoopt, weet je nooit, maar voor minder ga ik niet meer.
Thlubbe, mijn date is via Tinder.
Het is wel apart soms dat er zoveel "keuze" lijkt te zijn uit partners met alle date apps etc. tegenwoordig, maar dat YES gevoel waarbij het vanuit beide kanten gewoon soepel gaat en goed voelt is toch zeldzaam.

In ieder geval goed om te lezen dat er ook veel positieve date verhalen zijn. Goed begin van het nieuwe jaar denk ik.

@Thlubbe: ik heb persoonlijk goede ervaringen met Tinder, Lexa en Bumble. Alleen is dat voor mij alweer een tijd geleden.

Voor vrouwen is Bumble vrij prettig heb ik begrepen omdat ze zelf het gesprek moeten beginnen binnen 24 uur na dat er een match is. Misschien helpt het dan dat ze nog een keer extra na kunnen denken over een match.

Ik spreek wel uit mijn ervaring als een man. Als je een beetje open en eerlijk bent dan zijn er veel leuke vrouwen die open staan voor iets serieus.

Dates met vreemden hangt af van je eigen instelling in de meeste gevallen. Mijn doel bij een eerste date met iemand waarmee je (nog) niets hebt is simpelweg gewoon een gezellige avond. Komt er meer uit is dat leuk en zo niet dan heb je in het ergste geval gewoon een gezellige avond gehad.
Rolami sowieso via internet is dat yes gevoel lastig. Zoeken naar een speld in de hooiberg en heel veel geluk hebben.

Ben ook al vijf jaar single en dit is de eerste keer weer in 5 jaar dat het wederzijds yes is. Meestal maar van 1kant..pff.
spell68 schreef:
27-01-2020 21:16
Niets is lastiger dan `nee´ zeggen tegen iets waar je emotioneel bij betrokken bent. Het is hetzelfde als van een verslaving afkomen, je moet vechten tegen veel chemicaliën in je hoofd. Je brein speelt constant spelletjes met je.

Uiteindelijk is het ruggengraat kweken en `nee` zeggen en daar bij blijven. Dat gaat mettertijd steeds makkelijker. Het is dat of jaren van je leven vergooien door limerence. Je zult de eerste niet zijn en het levert het zelden iets op.
Klopt inderdaad, ik zit er emotioneel teveel in en kom er lastig van af. Maar besef nu dat het idd niks gaat opleveren als het alleen maar spelletjes zijn.

Met huidige date wat geappt en vraagt nu om zaterdagmiddag wat leuks te gaan doen. Zowaar van te voren gepland en een activiteit. Ik laat het op mij afkomen, maar voelt wel ineens heel dubbel allemaal. Moet mij niet van m’n stuk laten brengen nu na 1 weekend, vooral nu ex date hetzelfde gedrag weer vertoond als vroeger.
Lekker doen Vivi. Het is overdag dus hij wil je iig beter leren kennen door een activiteit te doen.
Ik ben wat minder actief hier, vanwege focus op andere belangrijke dingen. Ook niet bezig met mannen.
Julus schreef:
28-01-2020 21:49
Ik ben wat minder actief hier, vanwege focus op andere belangrijke dingen. Ook niet bezig met mannen.
Snap ik helemaal, even richten op andere dingen en hopelijk ook een beetje rust in je hoofd verder.

Ik waardeer je adviezen in ieder geval 😊
Tnx! Hoop dat je wederom een leuke date zult hebben. En verder..go with the flow.

Atrra, tweede date gepland?

En Still, fijne vakantie!
Julus schreef:
28-01-2020 22:15
Tnx! Hoop dat je wederom een leuke date zult hebben. En verder..go with the flow.

En Still, fijne vakantie!
Dank je! Ik probeer het weekend met ex date achter mij te laten, geen contact zoeken en weer op de toekomst te focussen. Met m’n huidige date wellicht, time will tell!

Fijne vakantie inderdaad Still 😁
Julus schreef:
28-01-2020 22:15

Ja, voor zaterdag. Een paar drukke weken wat werk betreft dus heb ik in de week geen tijd nu, wonen ook niet bij elkaar in de buurt. Er gaan een paar appjes over en weer overdag. Gewoon, relaxed.
Benieuwd Vivi!
Helemaal goed dus
Julus schreef:
28-01-2020 21:49
Heb je goed Julus!
Vivi jij hebt zaterdag dus ook een date net als Attraverso?
Leuk! Ben benieuwd!
Aanstaande zaterdag heb ik ook een date gepland staan.
Ik had blijkbaar in de nacht van vorige week vrijdag op zaterdag een Tinder match, maar had daar nog geen bericht naar gestuurd.
Toen kreeg ik van haar op zondag een bericht toen ik net thuis was van een enorm druk weekend, waar ik eigenlijk gelijk gereageerd had en uitleg gegeven over mijn drukke weekend.
Sindsdien leuk contact en nu al 2x gebeld (bij andere dates nooit gebeld voor de eerste date eigenlijk) , wat ik wel echt leuk vind.
Gisteravond toen ze van haar werk onderweg naar huis was zei ze: ik dacht ik bel even is makkelijker dan appen, persoonlijker en wilde graag je stem horen. Dat vond ik leuk om te horen! :-)

Ben benieuwd.
Voor alle anderen, ook alvast veel plezier komend weekend met jullie dates!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven