Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
En dank jullie wel 🌹 De komende 7 dagen zal hij nog in het ziekenhuis liggen, dat gaat zeker even voor!

Het blijft nog wel spannend allemaal, soms komt mijn onzekerheid naar boven door vorige vervelende ervaringen en een angst van; ‘gaat dit ook weer mis lopen?’. Heb helaas vaak gehad dat ze uiteindelijk niet verliefd op mij worden en het wordt afgebroken.. Daarom wil ik het onderwerp exclusiviteit (ja, daar is ie weer ;-)) toch maar snel aankaarten, wordt beetje gek van mezelf af en toe!
Julus schreef:
08-02-2020 13:58
In de zin van amper gedate en al snel een leuke relatie en nu mogelijk weer. Die tig gruweldates zijn jou bespaard gebleven :)
Ook heel fijn dat je date openstaat voor je kind met het oog op een evt toekomst. Zoiets kun je maar beter snel weten.
Ahh zo! Ja ik heb inderdaad niet echt gekke/rare dates gehad, vorig jaar wel een soort ONS via Tinder en dat was echt totaaaaaal niets voor mij haha! Maarja daar kom je maar op 1 manier achter ;-)
Ik moet zeggen dat ik soms via apps wel veel contact had maar dan ging ik toch niet op date met zo'n persoon. Misschien heb ik daardoor mn prins wel gemist maarja het zij zo.

Mijn date is iets jonger dan ik, wellicht dat hij zijn beeld nog bijschaaft naarmate hij ouder wordt. Ik heb zelf geen tikkende klok (meer) maar ik sluit niet uit dat die wens voor een 2e ooit komt. Ik ben tevreden met wat ik heb nu :)
Vivi3338 schreef:
08-02-2020 14:06
Heerlijke positieve verhalen allemaal weer! Toch erg fijn om zo het weekend in te gaan. Het is jullie zeker gegund, Qiyara en Still! (@Still, hoe lang zijn jullie ook alweer aan het daten?).

Hier ook alles stabiel met mijn date, loopt nog goed na 7 dates en elke dag leuk contact. ‘Still going strong’, om maar zo te zeggen haha. Wellicht zien we elkaar morgen, maar mijn zieke opa is net geopereerd dus dat gaat even voor.

Attra en Flaffy, heeeel veel plezier vandaag! Gelukkig nog geen storm 😅

Redrose, jij nog iets gehoord van hem nadat hij had afgezegd?
We daten vanaf begin dec.
Heel veel sterkte mbt jouw opa, hopelijk gaat het herstel voorspoedig :hug:
Sterkte vivi met je opa.
En wbt je date, zeker over beginnen. Het geeft veel rust als je eenmaal weet waar je aan toe bent.
Sterkte met je opa Vivi, zijn altijd spannende dingen die dan voor gaan.

Wel nog contact vanuit hem, hij heeft ook wel een aantal keer zijn excuses aangeboden (ik had lullig kunnen doen,hem weg kunnen jagen, toch maar niet gedaan, net als iemand hiervoor al zei, dat is vaak mijn uitweg als het lijkt of iemand niet geïnteresseerd is of me wegduwt). Ik denk dat ik volgende keer dat ik hem zie ook ga aankaarten dat ik het gevoel heb dat hij minder enthousiast is. Als dat er ooit van komt :'D
Qiyara schreef:
08-02-2020 12:24
Julus ik voel me stukken zekerder. Deze date was er echt verbinding. We voelen ons zoooo echt helemaal onszelf bij elkaar. Echt dezelfde denkwijze etc. Mooi! Nu rustig laten ontwikkelen :)

Still, zou kunnen. Misschien hebben hun niet door dat een subtiele wijziging in contact door ons echt wel keihard wordt opgemerkt :mrgreen:
Dan moet je dus ineens kwetsbaar zijn als je dames als ons tegenover je hebt die dat dan gelijk open gooien :lol:
Zorgt wel voor de verbinding die nodig is he, fijn hoor!
Sow, dat gaat aardig de goeie kant op hè. Leuk voor je hoor! Krijgen "wij"van het Viva forum binnenkort een uitnodiging voor het vieren van de relationship warming party???

Ik kijk nu ook lang leve de liefde, maar het valt me echt op hoe slecht mannen lichaamstaal kunnen lezen. Wij zijn in zijn algemeenheid ook veel meer doelgedreven en vrouwen meer relatiegedreven. Dat komt daar ook in terug. Daar gaat het ook meestal fout in lange relaties.
Als man ga je gewoon minder je best doen en wij hebben geen flauw idee dat bij de vrouw dan de liefde beetje bij beetje minder wordt tot blijkt dat ze ander heeft of er ineens een punt achter zet.

En het is niet dat vrouwen het niet aangeven, maar meestal wordt dat als "zeuren en zaniken" getypeerd door mannen. Ze snappen totaal de boodschap niet.
Julus schreef:
08-02-2020 12:55
Ik denk dat mannen in het algemeen wat minder bezig zijn met hun dates tussen afspraken door. Ze analyseren minder en leven in het moment. En gaan door met wat ze deden. Pas als ze ergens last van krijgen zullen ze eens nadenken. Ben benieuwd of er mannen zijn die zich hierin herkennen?
Ik ken er tegenwoordig genoeg die juist dat typisch vrouwelijke gedrag vertonen. Nou is dat niet zo erg, maar vaak hebben ze ook nog een fragiel ego en dat kan leiden tot een giftige cocktail.

Ik verdenk die kerel van gisteren met het gestylde haar in lang leven de liefde daar ook van. Eng gedrag, ik houd daar niet van. Ik had vorige week ook een akkefietje met een kerel die zich volledig loopt op te fokken en dan bij mij verhaal komt halen over iets wat ik over hem gezegd zou hebben. Ik kan me nooit verdedigen, want in zijn hoofd is het al waar. Dus die draait half door. Ik kan daar echt niets mee, dus die is exit.
Ik ben ook weer even terug van niet weggeweest haha, maar heb wel steeds meegelezen met dit topic.
Ik bleef contact houden met die ene jongen die al heel snel ik hou van je zei. Ja ik weet het, ik had het moeten afkappen, maar vond de gesprekken wel leuk tussen ons. Hebben elkaar 2 weekenden erna nog gezien en vond het gezellig. Ik bleef wel tegen hem zeggen dat we nog steeds dates waren van elkaar, terwijl hij het over een relatie had lulde ik eromheen met een omweg. Stond mezelf weer in de maling te nemen, want begin best wel gevoel voor hem te krijgen.
Nu gebeurde er weer iets raars. Afgelopen zondag deed hij ineens een beetje afstandelijk en zei dat het niet aan mij lag maar aan zichzelf. De dagen die erop volgde appten we wat heen en weer, maar merkte ineens toch een bepaalde afstand van hem. Kan onzekerheid zijn, of toch weer een onderbuikgevoel wat klopt.
Denk dat me gevoel toch klopte. Ondanks dat.hij ook uit zichzelf appte kon ik niet echt de vinger erop leggen. Was al 2x gebeurd dat als hij zegt van : ik bel je,dat hij dat niet doet. Ik heb toen gister aangegeven dat ik dat niet fijn vond. Toen zei hij: ik bel je wel even na werk. Heeft hij ook niet gedaan en niks meer gehoord. En terwijl ik dit typ stuurt hij of hij me kan bellen. Alsof de duivel ermee speelt. Maar ook net doen alsof er niks gebeurd is.
Ligt het aan mij, maar ik merk toch echt terughoudendheid van zijn kant. Kan natuurlijk zijn omdat ik gevoel begin te ontwikkelen dat het onzekerheid word. Maar nornaal zagen we elkaar t weekend, en daar is nu niks over besproken.
Weet nu even niet wat ik moet doen. Beste is gewoon laten gaan. Vooral omdat ik iets aangeef wat ik niet fijn vind, en het dan gewoon nog een keer doen. Maar het kan ook zijn dat hij weer contact met zijn ex heeft, aangezien hij nog niet 100% over haar heen is.. pff
Moet het gewoon laten gaan en niet meer op zijn appjes nu ingaan.
En vooral nu ook appen alsof er niks gebeurd is.
En het eigenlijk ook respectloos is als ik iets niet leuk vind en toch blijven doen. Nee, oprotten met hem.
Haha spell jullie zijn van harte uitgenodigd!
En wat je zegt klopt wel, mijn relatie van 8 jaar ging uit nadat ik minstens 3 jaar lang heb geprobeerd dingen aan te kaarten. Geen verbetering. Toen ik de relatie verbrak kwam het voor hem als donderslag bij heldere hemel. Hoe dan?! :bonk:

Denk dat wij vrouwen ook moeten leren te communiceren met minder woorden. Helder en duidelijk ofzo. Heb een boek: "houd me vast" van dr. Sue Johnson die daar heel erg over gaat.
Zit me nu te bedenken dat ik een leukerd aan de haak heb geslagen die ook van dat soort boeken houdt. Goed boek voor communicatie in een relatie.
Snow ik merk dat ik het lastig vind me te verplaatsen in jouw situatie. Je negeert je eigen alarmbellen en denkt nu ook gevoelens te krijgen.
Wat maakt dat je zo aan jezelf voorbij wilt gaan voor de liefde?

Dat is geen enkele man of liefde waard. Jij bent het waard dat je jezelf leert serieus te nemen.
Je hebt helemaal gelijk Qiyara. Maar vaak wil ik het nog een kans geven, omdat ik ook erg onzeker ben, en vaak bepaald gedrag daarvan komt. Had wel zoiets van: gebeurt er weer wat geks, dan houd het op. Nu is dus zo'n moment. Het houd voor mij nu op. Vind het wel jammer, want hij triggert mij zo enorm. Andere mannen die ik heb gedate doen dat gewoon niet bij mij pfff.
Maar straks zit ik er weer middenin en dat wil ik niet. En ook weer een man met issues die mij triggeren. Ik heb wel van mijn vorige relatie geleerd, dus daarom kap ik het nu ook af voor mezelf
Redrosethorn, vind jouw date ook niet enthousiast klinken. Ik zou even gas terug nemen inderdaad. Contact en een date voorstel vanuit hem laten komen.
Als het echt goed zit merk je dat wek, tenminste dat is nu weer mijn ervaring. En ook met mijn vorige relaties. Geen moeilijk gedoe.
Snow goed zo! En misschien eerst werken aan je onzekerheid?
Dan trek je daarna ook andere mannen aan wellicht.
Spell, net even 'lang leve de liefde' terug gekeken. Inderdaad een gladjakker die met de gladde haren, brr.
Snow, is dat die man die jou dronken appte, een tijd geleden? Ik sluit me aan bij Qiyara..klinkt niet goed.
Mooi dat je voor jezelf nu de knoop hebt doorgehakt. Beter nu op tijd stoppen inderdaad, voordat je er middenin zit.

Ik heb me toch maar aangemeld op Happn..eens kijken wat dat brengt. Heb nu 1 lijntje lopen op Innercircle, maar dat lijkt ook niet echt ergens toe te leiden.
...
Snow2018,
Klinkt alsof je die man beter kwijt dan rijk moet zijn. Je doet er goed aan om het contact af te breken en voor jezelf te zorgen.
Ik herken het onzekere stukje, maar toen was ik een stuk jonger ( begin 20)

Anarion,
InnerCircle vond ik een beetje magertjes..ook veel expats viel mij op. Happn is toch wanneer je elkaar in het echt hebt gezien? Dat je denkt, oei wie was die leuke jongen/man?
Still-i-Rise schreef:
08-02-2020 20:41
Snow2018,
Klinkt alsof je die man beter kwijt dan rijk moet zijn. Je doet er goed aan om het contact af te breken en voor jezelf te zorgen.
Ik herken het onzekere stukje, maar toen was ik een stuk jonger ( begin 20)

Anarion,
InnerCircle vond ik een beetje magertjes..ook veel expats viel mij op. Happn is toch wanneer je elkaar in het echt hebt gezien? Dat je denkt, oei wie was die leuke jongen/man?
Volgens mij werkt het wel zo. Ik zit nu wel gewoon de hele avond thuis, dus er komt vrij weinig voorbij haha
...
Anárion schreef:
08-02-2020 20:57
Volgens mij werkt het wel zo. Ik zit nu wel gewoon de hele avond thuis, dus er komt vrij weinig voorbij haha
Hahaha, wie weet verschijnt er ineens een knappe buurman!
Persoonlijk blijf ik liever anoniem zeg maar.. niet dat mensen mij zien en dan via de app kunnen vinden. Dan zou ik zelf bij iedere voorbijganger denken omg zou deze ook op die app zitten?
Ik zit voor het eerst sinds lange tijd zonder dates in het vooruitzicht. Merk de laatste tijd dat ik er af en toe een beetje moedeloos van begin te raken en me af begin te vragen waar ik in godsnaam die leuke man ga ontmoeten, die moeite wil doen iemand te leren kennen. Ik heb het echt prima naar m'n zin als single, maar op deze manier gaat er echt voorlopig niets gebeuren.
Klopt.. Dat was idd die jongen die dronken appte.. volgens mij gaf hij ook even een silent treatment door mij niet te contacten omdat ik fout zat. Wat ik dus niet vind, want als je een paar keer zegt dat je gaat bellen en het niet doet, mag ik daar gerust wat van zeggen. maargoed zulke mensen zitten nooit fout. Idd.. oprotten met hem. Hij zit nu weer te slijmen, maar trap er niet meer in..daaag
Mag ik vragen hoe oud jij ongeveer bent Snow?
Attra update! Heb zo'n vermoeden dat het erg gezellig was, anders hadden we vast al iets gehoord?
Still-i-Rise schreef:
08-02-2020 21:00
Hahaha, wie weet verschijnt er ineens een knappe buurman!
Persoonlijk blijf ik liever anoniem zeg maar.. niet dat mensen mij zien en dan via de app kunnen vinden. Dan zou ik zelf bij iedere voorbijganger denken omg zou deze ook op die app zitten?
Daar was ik ook bang voor hoor maar zo gaat het niet. Je locatie wordt verre van precies weergegeven en de afstand klopt ook niet. Soms stond er dat we elkaar in mijn straat hadden gekruist en toen ik dat checkte was die man er telkens nooit in de buurt geweest.
Bloesem8 schreef:
08-02-2020 21:50
Ik zit voor het eerst sinds lange tijd zonder dates in het vooruitzicht. Merk de laatste tijd dat ik er af en toe een beetje moedeloos van begin te raken en me af begin te vragen waar ik in godsnaam die leuke man ga ontmoeten, die moeite wil doen iemand te leren kennen. Ik heb het echt prima naar m'n zin als single, maar op deze manier gaat er echt voorlopig niets gebeuren.
Maar je bent wel actief? Dan kan dat heel snel keren hoor. Kop op!
Qiyara schreef:
09-02-2020 06:36
Attra update! Heb zo'n vermoeden dat het erg gezellig was, anders hadden we vast al iets gehoord?
Oh, dat is lief!
Ja het was best gezellig. Hij was wel heel anders dan op de app, wat door de taalbarrière komt. Zijn geschreven NL is niet zo goed als gesproken.
Hij is dus veel vlotter, leuker en spraakzamer dan ik had verwacht.
En heel charmant. Misschien wel té. Weet niet of hij relatie materiaal is maar daar kom ik gaandeweg misschien wel achter. Hij was onderweg naar huis meteen al aan het appen en deze morgen al terug. Wil vandaag of morgen al weer afspreken maar denk dat ik met de storm na het werk gewoon (alleen!) thuis blijf. We zien een van de komende dagen wel. Handig als je amper op 20 min rijden woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven