Singles Unite : deel 5!!! 😄

21-11-2020 11:01 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
En doorrrrrr met deel 5 ....

De dagelijkse beslommeringen van ons singles.
iceteapeach schreef:
15-12-2020 08:31
Ik las op nu.nl dat de examenleerlingen wel naar school mogen: https://www.nu.nl/coronavirus/6096670/n ... gelen.html. Maar kennelijk toch niet?
Ik heb net school gebeld. Normaal krijg ik drie mail per dag en nu niks. Ze zijn nu aan het vergaderen en inderdaad de eindexamen klassen mogen wss gewoon naar school! Wat een opluchting.
tomcat schreef:
15-12-2020 10:16
Wel fijn, de school heeft het kerstfeest voor de kinderen naar voren gehaald zodat ze dat vandaag nog meepikken voor de scholen sluiten.

Het is voor die kinderen ook een jaar hoor..jeetje..alsof scheidende ouders en verhuizen naar 2 nieuwe huizen waar je heen en weer pendelt niet erg genoeg is..ook nog nieuwe scholen waarvan 1 die naar de middelbare school voor het eerst en alleen de halve stad door..allemaal scholen die ik zelf nog nooit van binnen heb kunnen zien..ook nog al die coronatoestand en geen vakanties, sober sinterklaas en kerst....pff.

En toch hebben we het nog steeds gezelig als ze er zijn..we gaan allemaal voor elkaar kadootjes kopen voor onder de boom en de afhaal of bezorging is gewoon open gelukkig.
Jeetje ja dat is wel een hele hoop om te verstouwen voor de kids. Blijf er maar goed boven op zitten, want vaak komt de stress pas later. Gelukkig kun je de sfeer er goed in houden dat is heel belangrijk nu.
tomcat schreef:
15-12-2020 10:16
Wel fijn, de school heeft het kerstfeest voor de kinderen naar voren gehaald zodat ze dat vandaag nog meepikken voor de scholen sluiten.

Het is voor die kinderen ook een jaar hoor..jeetje..alsof scheidende ouders en verhuizen naar 2 nieuwe huizen waar je heen en weer pendelt niet erg genoeg is..ook nog nieuwe scholen waarvan 1 die naar de middelbare school voor het eerst en alleen de halve stad door..allemaal scholen die ik zelf nog nooit van binnen heb kunnen zien..ook nog al die coronatoestand en geen vakanties, sober sinterklaas en kerst....pff.

En toch hebben we het nog steeds gezelig als ze er zijn..we gaan allemaal voor elkaar kadootjes kopen voor onder de boom en de afhaal of bezorging is gewoon open gelukkig.
Bijna hetzelfde verhaal hier
Alleen was 2019 een nog erger jaar. We keken zo uit naar 2020 😢
Datertje schreef:
15-12-2020 10:58
Ik heb net school gebeld. Normaal krijg ik drie mail per dag en nu niks. Ze zijn nu aan het vergaderen en inderdaad de eindexamen klassen mogen wss gewoon naar school! Wat een opluchting.
Fijn datertje!
@flaffy gefeliciteerd! 🚗
Flaffy gefeliciteerd!

Tom en fladder dat klinkt heftig ivm de kinderen! Was al moeilijk en nu dit er nog bij.
Laat ons hopen dat na vaccinatie alles weer beter wordt. Zoals vroeger zal het nooit meer worden vrees ik maar toch wel leefbaarder dan nu.
Qiyara schreef:
15-12-2020 07:45
Julus nu zit ik wel in een nieuw jasje.
Steampunk :heart:
Steampunk is ook een van mijn favoriete styles. Draag je get ook dagelijks in het echt of alleen zo op je avatar hier?
Nog werkelijk nooit van Steampunk gehoord
Pompoenschip schreef:
15-12-2020 12:49
Steampunk is ook een van mijn favoriete styles. Draag je get ook dagelijks in het echt of alleen zo op je avatar hier?
Nee, in het echt heb ik meer jaren 20/60 stijl met een stoerder randje.
Maar heb wel Steampunk kleding. M'n korset heb ik net nieuw dus heb zoveel zin in een dress up😁
Had dat met m'n ex willen doen, helemaal in stijl. Maar niet meer van gekomen helaas.

Draag jij het?

Wat leuk de Steampunk fans hier!
Hoihoi!

Hier een man, single, begin van komend voorjaar word ik alweer 32.

Ik merk wel dat de stress-momentjes toenemen. Iedere vriendengroep lijkt zo'n persoon te hebben die de eeuwige single blijft en een beetje de boot mist. Soms ben ik bang dat ik die persoon word.

Wil niet te lang in negativiteit blijven hangen, maar momenteel door die lockdown wordt mijn leven ook wel heel erg uitgekleed. Ik ben zo'n single die dus al vanaf maart thuis werkt en een vrij beperkt sociaal leven heeft. En dan heb ik helaas ook een baan met veel gezeur en ''getouwtrek''. Dus wel elke dag gezeur aan m'n hoofd. Daar krijg ik eind van de maand dan wel een leuk bedrag voor, waar ik nu zo'n 1200 van probeer te sparen.

maargoed, dan denk ik ook : in een jaar tijd, spaar je dan twaalfduizend euro. De huizenprijzen stijgen in diezelfde tijd net zo hard. Waar gaat mijn leven eigenlijk heen :D

Sorry voor mijn ietwat (tikkeltje maar hoor) pessimistische post. Maar soms denk ik echt : waarvoor doe ik het eigenlijk allemaal nog... Vooral omdat het op liefdesgebied ook totaal stil ligt momenteel.
daanbanaaan schreef:
15-12-2020 13:05
Hoihoi!

Ik merk wel dat de stress-momentjes toenemen. Iedere vriendengroep lijkt zo'n persoon te hebben die de eeuwige single blijft en een beetje de boot mist. Soms ben ik bang dat ik die persoon word.

Wil niet te lang in negativiteit blijven hangen, maar momenteel door die lockdown wordt mijn leven ook wel heel erg uitgekleed. Ik ben zo'n single die dus al vanaf maart thuis werkt en een vrij beperkt sociaal leven heeft. En dan heb ik helaas ook een baan met veel gezeur en ''getouwtrek''. Dus wel elke dag gezeur aan m'n hoofd. Daar krijg ik eind van de maand dan wel een leuk bedrag voor, waar ik nu zo'n 1200 van probeer te sparen.

maargoed, dan denk ik ook : in een jaar tijd, spaar je dan twaalfduizend euro. De huizenprijzen stijgen in diezelfde tijd net zo hard. Waar gaat mijn leven eigenlijk heen :D

Sorry voor mijn ietwat (tikkeltje maar hoor) pessimistische post. Maar soms denk ik echt : waarvoor doe ik het eigenlijk allemaal nog... Vooral omdat het op liefdesgebied ook totaal stil ligt momenteel.
Je doet het voor levenservaring en stabiliteit. Laat je niet gek maken. Vroeger hebben mensen wel eens een aantal jaar in isolatie gezeten en daarna hun leven weer opgepakt. Keep your mind clear en er komen echt betere tijden, maar zorg wel voor dat je van de kleine dingen kan blijven genieten (relatie of niet).
Qiyara - nee ik draag het ook niet in het echt, maar ik deed vroeg wel mee met die style, zoals op cons als elfia etc. Maar ik heb het merendeel van de outfits verkocht, heb alleen wat kleine, meer casual dingen gehouden.
fladder schreef:
15-12-2020 12:19
Dikke knuffel..we komen er wel!
daanbanaaan schreef:
15-12-2020 13:05
Hoihoi!

Welkom Daan!!

Tja..wat kan ik zeggen, ik heb zelf ook 0 sociaal leven sinds mijn scheiding en zit ook al sinds maart verplicht in thuiswerken, alles dicht dus ook geen kroegen of feestjes..en nu in de winter en met alles dicht is daten ook beperkt. Het is gewoon een deprimerende tijd van het jaar..normaal al maar nu helemaal. Kop op, paar maanden doorbijten en dan is het weer lente en is alles weer veel vrolijker
Draag je steampunk dan op feestjes? of thuis? zijn er ook steampunk Larpers?

Ik houd van de stijl van die periode en dat sci-fi laagje maakt het alleen maar mooier
zeefietser1 schreef:
15-12-2020 08:52
Zeker jammer dat velen daarvan niet zijn door gegaan. Elfia, Fantasy Fair ed. En toen ze er wel waren, nou ja hele zomer op zee dus voor mij dit jaar niks mee gemaakt. Daarom raakt mij persoonlijk de huidige lock down ook niet. Of tenminste ergens in friesland zijn ze een bed aan het maken voor mijn nieuwe huis. Hoop dat die klaar is als ik thuis kom, anders wel een huis maar geen bed.
Ik moet zeggen dat ik verbaasd was dat Elfia doorging in April. Een vriendin en ik zouden gaan naar hebben toch geannuleerd vanwege zoveel mensen samen en afstand houden met rolstoel meestal niet werkt.

We hadden nog een plan voor een duo kostuum in Steam punk stijl maar het is er nog niet van gekomen om daaraan te werken. Gelukkig hebben we nog even
Wat fijn Flaffy van je theorie! Die heb je nog lekker effe in de pocket
tomcat schreef:
15-12-2020 13:40
Welkom Daan!!

Tja..wat kan ik zeggen, ik heb zelf ook 0 sociaal leven sinds mijn scheiding en zit ook al sinds maart verplicht in thuiswerken, alles dicht dus ook geen kroegen of feestjes..en nu in de winter en met alles dicht is daten ook beperkt. Het is gewoon een deprimerende tijd van het jaar..normaal al maar nu helemaal. Kop op, paar maanden doorbijten en dan is het weer lente en is alles weer veel vrolijker
Dankjewel!

Daar gaan we maar voor :) In de lente komen ook die liefdesvibes weer een beetje los. Op tinder merk ik nu dat het écht trekken aan een dood paard is. Zelfs een match van vier jaar ouder met twee kinderen uit een eerder huwelijk reageert niet meer. Terwijl dat soort matches voorheen juist enthousiast het gesprek begonnen (ik heb nogal een hoge betrouwbaarheidsfactor heb ik me laten vertellen). Heb het idee dat de meesten ook een beetje murw geslagen zijn door de lockdown, corona. Ik ook wel, je maakt zo weinig mee dus waar ga je op een date over zitten zwammen :D
LaCasa schreef:
15-12-2020 13:23
Je doet het voor levenservaring en stabiliteit. Laat je niet gek maken. Vroeger hebben mensen wel eens een aantal jaar in isolatie gezeten en daarna hun leven weer opgepakt. Keep your mind clear en er komen echt betere tijden, maar zorg wel voor dat je van de kleine dingen kan blijven genieten (relatie of niet).
Helemaal gelijk! Het komt goed! Alleen ik had nu even zo'n moment van : jeetje. Ik woon in een appartementengebouw waar voorheen een zwembad in was gevestigd. Dat hebben ze dus omgebouwd naar appartementen. Het centrum van waar ik woon is wel leuk, maar dit is een beetje aan de buitenrand, zoals gebruikelijk voor een zwembadlocatie. Dus een beetje omgeven door loodsen, een filiaal van de gamma en andere ''ongezellige'' gebouwen. Terwijl ik zelf uit een heerlijk dorp kom met veel natuur. Maar daar stijgen de huizenprijzen echt enorm, is amper aanbod. Een paar vrienden van me hebben geluk gehad qua timing, en die wonen daar nu in een heerlijk huis met hun vriendin en kindjes. Vooral als ik dan bij hen ben geweest op zaterdagavond, dan baal ik wel eens van mijn eigen leven als ik weer thuis kom. Dat grauwe uitzicht, de stampende bovenburen, het gebrek aan perspectief momenteel.... Maar daar moet ik niet in blijven hangen. Er zijn veel ergere problemen.
Gefeli Flaffy! Volgens mij kan een rijexamen gewoon doorgaan.

Een vriend vertelde dat hij onlangs een date had en ze zien elkaar dagelijks. Dus het kan nog wel! Maar dan zullen ze bij 1 vd 2 thuis afspreken. Je kunt je prima vermaken in bed natuurlijk :-D
Toch bijzonder om nu vlak voor einde jaar nog iemand te treffen. De kerstmis magie noem ik het maar.

En die lockdown, tja. Het is 5 weken en in NL zit je niet opgesloten. Je kunt gewoon de deur uit. Je zou in Spanje of Frankrijk wonen waar je 24/7 verplicht binnen moet zitten... we zijn best verwend vind ik.

Des te meer waardeer je het als tzt alles weer gewoon kan. Dubbel genieten!
Datertje schreef:
15-12-2020 10:58
Yessss top!
fladder schreef:
15-12-2020 12:19
Wat naar. Je hoopt dan zo dat het volgende jaar iets beter wordt. Ik heb gedurende een periode van 10 jaar hele erge rot dingen meegemaakt. Klap na klap kreeg ik. Dat is nu over. Gek genoeg was 2020 juist een positief jaar voor mij, en dat komt omdat ik een decennium lang veel ellende had. Niks is blijvend en veel gaat in cycli. De zeven magere en vette jaren. Het kan niet anders of het wordt voor jou ook weer beter!
Daan, bedenk wat je wel allemaal hebt. Een fijn huis, een mooie en goedbetaalde baan en vrienden. Er zijn er genoeg die daarvoor tekenen.
Als je focust op wat je niet hebt, wordt het alleen maar groter en zwaarder.
Die wijsheid heb ik van mijn moeder en die helpt mij er altijd bovenop.
Mindset kan heel veel doen voor de geest.

Nu mis je een geliefde. Dat is realiteit. Maar ook dit blijft vast niet zo. Ondertussen moet je koesteren wat je allemaal voor elkaar hebt gebokst. We krijgen allemaal onze kaarten en de vraag is: hoe ga je ze spelen? Iedereen trekt weleens een foute kaart. De keer erna ben jij de winnaar.
Die vriend van mij heeft zware jaren achter zijn kiezen en zat diep. En ineens is daar een leuke date, onverwacht. Zo gaat het vaak. En hoe het ook loopt, di5 heeft hij mooi in the pocket. Terwijl hij zo diep zat hadden anderen nieuwe liefdes. Nu is hij aan de beurt en zijn die anderen misschien weer single.
Niemand krijgt altijd alles wat hij wil op het moment dat je het wil.
tomcat schreef:
15-12-2020 13:42
Draag je steampunk dan op feestjes? of thuis? zijn er ook steampunk Larpers?

Ik houd van de stijl van die periode en dat sci-fi laagje maakt het alleen maar mooier
Voor mij is het een nieuwe ontdekking dat ik verkleden echt geweldig leuk vind. Zeker in bepaalde stijlen.
Ging wel eens in korset naar dress code festivals.
Steampunk ken ik via m'n ex en dat vind ik echt de kers op de taart van verkleden zeg. Met ex heb ik een paar keer in andere stijlen gewoon thuis uitgepakt. En laatst met vriendinnen in m'n steampunk look ook thuis natuurlijk. Was geweldig 😁 Geeft gewoon meteen wat meer sfeer.

Corona laat mij in elk geval heel veel uitproberen en ik probeer sjeu te geven aan het leven binnen de mogelijkheden die er nu zijn.

Heb nu al bordspelletjes ontdekt, gamen, verkleden, tekenen en doe een online cursus, heb vrijwilligerswerk voor een paar uurtjes per week buiten de deur gezocht zodat ik niet continu in m'n eigen huis zit te verpieteren, etc.

Denken in mogelijkheden is dan ook m'n tip voor mensen die het even moeilijk hebben met corona.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 15-12-2020 14:42
0.57% gewijzigd
Inspiratie opgedaan: ik overweeg om een bokszak op te hangen. Lekker al die energie er uit rammen! Ik heb een schuur die vrij leeg is. Moet lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven