Slapste excuses van dates

15-04-2020 10:52 127 berichten
Hi dames,

Er zijn vast een hoop vrijgezellen onder ons die daten en ook worden afgewezen door dates. Ik heb de indruk dat niet iedereen altijd even eerlijk is over het niet verder willen daten. Wat is het slapste excuus dat jullie ooit hebben gehoord?

Ik trap af: een date wilde niet meer verder daten omdat ik panterprint schoenen met een gestreept jurkje had gecombineerd.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
15-04-2020 12:56
Hahah leuk topic! Niet zo zeer echt een reden gehad maar twee die ik vrij gek vond:

- Na 1 leuke date gevraagd naar een vervolg, kreeg wel soort enthousiaste reactie maar vervolgens werd ik twee keer om 03.00 's nachts gebeld en was hij verbaasd dat ik niet op nam. Voelde als een bootycall en daar was hij ook wel op uit denk ik. Maar laten lopen, kreeg ik bijna een jaar!! een appje ''Sorry dat is een beetje raar gelopen de vorige keer, herkansing?''. Dacht hoe denk je ineens aan mij in godsnaam, heb je gezocht in je whatsapp naar alle tinderdates en nog even de profielfoto's bekeken oid.

- Hij woonde wat verder weg en ik was net gestopt met iemand daten en deed het rustig aan. Twijfelde zelf een beetje aan of ik weer zin had om te daten, uiteindelijk na aantal weken dacht ik we doen het gewoon en ik was een weekend bij mijn ouders en in de buurt. Week van te voren afgesproken voor het weekend daarop, vrijdagmiddag geappt: 'Zal ik eind van de middag je kant op komen en ergens in het centrum een biertje doen?'. Nou noooit meer reactie gehad, vervolgens een halfjaar later een heel verhaal over sorry voor het ghosten, ik was druk met mijn reis plannen naar Colombia (die was pas drie maanden na die date geloof ik) en nog met een terugkoppeling op dingen die ik hem ooit had verteld en hij was benieuwd hoe mijn zomer was verlopen. Hij zou me toch heel graag willen zien. Dit leek echt prototype lieve brave jongen maar vreemd was het wel.

Ik dacht beide keren, wat is er mis met mensen..
Been there done that, inderdaad. In dit genre: na drie maanden ineens appen met "Ik was vergeten dat ik naast mijn werktelefoon ook nog een privételefoon had, dit weekend afspreken?" Ehhh nee.

Ook leuk: scharrels van soms meer dan een jaar geleden die zich vervelen door corona en ineens weer appen.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Trouwens ook nog gehad, maar dat was geen date, dat was mijn vriendje toentertijd...die maakte het uit want hij had bindingsangst en het werd te serieus. Waren toen allebei iets van 21,22, studententijd ook nog.

Met een week had ie een andere vriendin, die was met een half jaar per ongeluk zwanger maar nu nog steeds bij elkaar, getrouwd en inmiddels drie kinderen samen.

Hij wilde zich prima binden. Alleen niet aan mij.
stellar schreef:
15-04-2020 13:31
:woa:
Wtf? Hoe reageer je op zoiets dan?
(Ik zou het zelfs snappen als je zo iemand een enorme dreun verkoopt)
Ik liep gewoon weg als jongens/mannen dat soort uitspraken deden. Heb zelfs eens iemand horen zeggen "Ik wist niet dat negers ook mooi konden zijn". Maar goed, toen stond ik op een boerenfeest in the middle of nowhere. Vechten tegen de bierkaai joh, dat soort mensen opvoeden.
Kokoro schreef:
15-04-2020 13:23
Grappig, ik hoorde die andersom in mijn studententijd. "Zo'n exootje als jij zou ik wel eens willen proberen, maar ik kan niet verliefd op je worden hoor! Ik vind je mooi zoals ik een landschap mooi vind.".
Omg, voelde je je niet gefetishized?
Kokoro schreef:
15-04-2020 13:23
Grappig, ik hoorde die andersom in mijn studententijd. "Zo'n exootje als jij zou ik wel eens willen proberen, maar ik kan niet verliefd op je worden hoor! Ik vind je mooi zoals ik een landschap mooi vind.".
“Zou ik wel eens willen proberen” Hoe dan. Alsof je een nieuwe smaak koffie bent!
Wat een lul. Met je landschap.
“Ik vind je leuk, maar moet ook aan mezelf denken”

Ga dan niet daten :facepalm:
noa schreef:
15-04-2020 13:20
Jezus, wat een kul na zoveel jaar.
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt (was niet de reden dat het over was).
In mijn geval werd het jammer gevonden dat ik niet langer was. Ik ben 1.68, vrij gemiddeld lijkt me.
Volgens mij zelfs de gemiddelde lengte voor een vrouw in Nederland en anders 2-3 cm langer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kokoro schreef:
15-04-2020 13:40
Ik liep gewoon weg als jongens/mannen dat soort uitspraken deden. Heb zelfs eens iemand horen zeggen "Ik wist niet dat negers ook mooi konden zijn". Maar goed, toen stond ik op een boerenfeest in the middle of nowhere. Vechten tegen de bierkaai joh, dat soort mensen opvoeden.
Pff eikels, knap dat je gewoon wegliep
Ik vind aziatische mensen niet zo mooi op de tweede date. Hij had me toen ondertussen al 4 maanden "normaal" gezien op werk en kwam zelf met dateverzoek. Heel bijzonder. Liever kwijt dan rijk
"Ik verdien jou niet, je bent te leuk voor mij"
ViveMarie schreef:
15-04-2020 14:16
Ik vind aziatische mensen niet zo mooi op de tweede date. Hij had me toen ondertussen al 4 maanden "normaal" gezien op werk en kwam zelf met dateverzoek. Heel bijzonder. Liever kwijt dan rijk
Hahaha, ja valt ook niet meteen op he.
Cum non tum age

Jaaa!
Tranen in mijn ogen van het lachen.
Henk-en-Roelie schreef:
15-04-2020 13:41
Omg, voelde je je niet gefetishized?

Soortgelijke situaties gebeurden dus vaker, maar die ene specifieke keer dat ik vervolgens ook nog werd vergeleken met een landschap? Toen voelde ik me vooral aan de kant gezet als mens. Alsof hij mij geen vrouw van vlees en bloed vond. De volle uitleg was namelijk dat hij door zijn Zuid-Afrikaanse achtergrond vrouwen zoals ik niet geschikt kón vinden als relatie materiaal. Zo was hij niet geprogrammeerd door zijn ouders en cultuur.

Naatje2000 schreef:
15-04-2020 13:42
“Zou ik wel eens willen proberen” Hoe dan. Alsof je een nieuwe smaak koffie bent!
Wat een lul. Met je landschap.

Echt he, tyft op met je koffie :proud: . Slappe thee kunnen ze krijgen!
Kokoro schreef:
15-04-2020 15:06
Soortgelijke situaties gebeurden dus vaker, maar die ene specifieke keer dat ik vervolgens ook nog werd vergeleken met een landschap? Toen voelde ik me vooral aan de kant gezet als mens. Alsof hij mij geen vrouw van vlees en bloed vond. De volle uitleg was namelijk dat hij door zijn Zuid-Afrikaanse achtergrond vrouwen zoals ik niet geschikt kón vinden als relatie materiaal. Zo was hij niet geprogrammeerd door zijn ouders en cultuur.
Ho, wacht effe??? Hij moet wel heel diep in z'n eigen aars hebben zitten graaien om zo'n opmerking uit z'n reet te trekken. Mooi dat ie het ook nog ff uitlegt :lol: Hij moet zichzelf erg belangrijk hebben gevonden
Hoewel mijn kaak naar beneden valt bij een aantal opmerkingen. Heb ik er zelf een van zeer ruim 30 jaar geleden.
Op mijn 16e een afspraakje en kreeg te horen dat als ik niet direct aan de pil ging hij het niet zag zitten, condoom vond hij niets (tweede keer dat ik hem zag). Nou dan niet...... vervolgens belde hij heel veel naar me (en dus mijn moeder, nog voor de mobiel, mijn moeder werd er gek van) en heb ik nog een stapeltje brieven van hem.
Grappig topic :-D Ik heb niet echt soortgelijke ervaringen (maar ik heb wel met lullige excuses mannen gedumpt, “ik vind je niet leuk” krijg ik er maar moeilijk uit) Wel heb ik een paar dates gehad met een man, ik twijfelde continu of hij nou leuk was of niet. En toen kwam ik hem tegen met een andere vrouw. Op zich oké want we waren niet exclusief. Ik zag hem ook zoenen met haar. Pas op het eind zag hij dat ik er ook was. De volgende dag kreeg ik een berichtje dat zij zijn zus was en dat ik hopelijk niet iets anders ervan had gemaakt. :facepalm:
Suusje666 schreef:
15-04-2020 15:22
Ho, wacht effe??? Hij moet wel heel diep in z'n eigen aars hebben zitten graaien om zo'n opmerking uit z'n reet te trekken. Mooi dat ie het ook nog ff uitlegt :lol: Hij moet zichzelf erg belangrijk hebben gevonden
Haha ja het zat errrruuuug diep allemaal geloof ik :rofl: .
Niet de reden van het uitmaken, al was het voor mij wel een druppel in de emmer met redenen.

Hij vond mij niet vrouwelijk genoeg. Ik wide namelijk niet als een gehoorzaam huisvrouwtje elk weekend op hem zitten wachten, mijn hele weekend voor hem vrijmaken en alles doen wat hij wilde. Daarnaast deed ik nog andere dingen die hij te mannelijk vond.
lise1985 schreef:
15-04-2020 15:36
Niet de reden van het uitmaken, al was het voor mij wel een druppel in de emmer met redenen.

Hij vond mij niet vrouwelijk genoeg. Ik wide namelijk niet als een gehoorzaam huisvrouwtje elk weekend op hem zitten wachten, mijn hele weekend voor hem vrijmaken en alles doen wat hij wilde. Daarnaast deed ik nog andere dingen die hij te mannelijk vond.
Stemmen, zeker?
Kokoro schreef:
15-04-2020 15:06

Echt he, tyft op met je koffie :proud: . Slappe thee kunnen ze krijgen!
Net uit de waterkoker en het zakje mogen ze zelf verzorgen. Echt.
lise1985 schreef:
15-04-2020 15:36

Ik heb er ook kort zo eentje gehad. Als ik niet glimlachte en leuk reageerde op zijn geleuter dat hij een 'verzorgende' vrouw zo fantastisch vond, was ik een feminist. En hij HAATTE feministen.
Toen ik krap 16 was, een jongeman (een paar jaar ouder dan ik) die mij fantastisch vond, omdat ik een "net meisje" was en de eerste die de goedkeuring van zijn moeder kreeg. Maar ja, ik was natuurlijk vrij jong nog, dus had hij bedacht dat hij nog een paar jaar ging hoeren en sloeren en als ik dan braaf op hem wachtte kon ik op mijn 20e mooi in een witte jurk als maagd het huwelijk in.
Ik was dan wel een naïeve doos toen, maar ik moest er echt heel hard om lachen.
Kokoro schreef:
15-04-2020 13:40
Oh hou op schei uit, die categorie heb ik nog niet eens gehad.
Niet eens de moeite waard om te onthouden.
Inderdaad dat gewauwel dat ze het weleens willen uitproberen, alsof het een groot cadeau is. Ze verwachten echt dat je al in je handen klappend juichend in de lucht springt.
Eentje zei dat hij niet met me naar bed durfde omdat hij bang was dat ik alleen maar enorme piemels kende van mijn eigen 'soortgenoten'.
En nog beledigd zijn dat er daarna niks meer inzat, meneer had zich wel kwetsbaar opgesteld ja!

Hij ging maar niet weg en had een hele analyse. Ik was bang voor zijn kwetsbaarheid en had geen goed zelfbeeld. Anders zou ik wel voor hem kiezen, niet dat hij een relatie wilde maar hij had wel respect voor me en dat was ik helemaal niet gewend natuurlijk. Dus zo kon ik aan mijn eigenwaarde werken en eens af van al die nare getinte mannen die ik volgens hem als sexpartner had maar die mij alleen maar gebruikten.
Want hij wist heus wel hoe het werkte bij 'ons'.
Ik heb niks gezegd, ik wist niet eens waar te beginnen, hem gewoon gevraagd te gaan heel vaak.
Het-groepje schreef:
15-04-2020 16:48
Niet eens de moeite waard om te onthouden.
Inderdaad dat gewauwel dat ze het weleens willen uitproberen, alsof het een groot cadeau is. Ze verwachten echt dat je al in je handen klappend juichend in de lucht springt.
Eentje zei dat hij niet met me naar bed durfde omdat hij bang was dat ik alleen maar enorme piemels kende van mijn eigen 'soortgenoten'.
En nog beledigd zijn dat er daarna niks meer inzat, meneer had zich wel kwetsbaar opgesteld ja!

Hij ging maar niet weg en had een hele analyse. Ik was bang voor zijn kwetsbaarheid en had geen goed zelfbeeld. Anders zou ik wel voor hem kiezen, niet dat hij een relatie wilde maar hij had wel respect voor me en dat was ik helemaal niet gewend natuurlijk. Dus zo kon ik aan mijn eigenwaarde werken en eens af van al die nare getinte mannen die ik volgens hem als sexpartner had maar die mij alleen maar gebruikten.
Want hij wist heus wel hoe het werkte bij 'ons'.
Ik heb niks gezegd, ik wist niet eens waar te beginnen, hem gewoon gevraagd te gaan heel vaak.
:woa:

Moet jij niet verhuizen? Ik weet niet waar je woont maar van wat ik van jou lees gun ik jou hele andere mensen.
Het-groepje schreef:
15-04-2020 16:48
-
Oh bah, dat soort figuren. Niet aan te ontsnappen inderdaad. En maar door wauwelen. Nouja, gelukkig weten we beter. Maar het is wel diep triest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven