Spijt, verdrietig

20-04-2019 14:59 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Heel erg bedankt voor jullie reacties, tips, steun en mede leven. Met mij gaat het ondanks alles wel redelijk nu.
Jullie zijn lieve mensen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2019 10:47
Reden: OP Verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.55% gewijzigd
Ja, ik vind het afschuwelijk voor je dat hij je JUIST nu niet op handen draagt, de mooiste van de wereld vindt, supertrots is op jou en je buik en gewoon alleen met jou en jullie kindje bezig is!

Sterkte TO, sommige mannen zijn echt om te :hamer:
Ik zou het niet accepteren, iemand die niet eerlijk kan zijn over contact wat hij heeft met iemand.
Is het een collega, kennis, ex, vriendin? Blijkbaar staan er wel dingen in die niet door de beugel kunnen want anders zou hij de gesprekken niet verwijderen.
paloma schreef:
20-04-2019 20:16
:worship:

Zij is zwanger.
Zij staat niet op de hypotheek, staat ze überhaupt wel ingeschreven op dat adres (?).
Zij heeft geen officiële relatie met hem, want geen samenlevingscontract (?).
Hij appt een andere vrouw,
Hij liegt daarover.
Hij wil er niet over praten.
Hij doet of er niet aan de hand is.
Hij doet alsof zij beren op de weg ziet.
Hij doet op geen enkele wijze moeite om haar ervan te overtuigen, dat er niets aan de hand is.
Hij heeft hun kind nog niet erkend.

Wat moet er precies in de therapie besproken worden?
Precies dit. Heel snel wegwezen. Dat kan nooit goed gaan in de toekomst.
Ik kan heel goed begrijpen dat nu je zwanger bent, je niet zo snel je partner wilt verlaten.

Maar oneerlijkheid in een relatie is een absolute no go! En zolang hij er niet eens over wilt praten, lijkt het mij dat hij dit ook niet wilt 'oplossen'.

Denk dat je jezelf de vraag moet stellen of je bij een man wilt en kunt blijven die niet te vertrouwen is.

Heel veel wijsheid en sterkte hoor, hoop dat je er uit komt.
-Sam- schreef:
23-04-2019 11:27
Ik kan heel goed begrijpen dat nu je zwanger bent, je niet zo snel je partner wilt verlaten.

Maar oneerlijkheid in een relatie is een absolute no go! En zolang hij er niet eens over wilt praten, lijkt het mij dat hij dit ook niet wilt 'oplossen'.

Denk dat je jezelf de vraag moet stellen of je bij een man wilt en kunt blijven die niet te vertrouwen is.

Heel veel wijsheid en sterkte hoor, hoop dat je er uit komt.
Dat wil ik absoluut niet bij iemand zijn die niet te vertrouwen is. Ik hoop ook nog steeds op een wonder maar weet ook dat dat niet realistisch is.
Aan de ene kant ben ik ook bang voor problemen mocht ik nu van hem af gaan. Ben bang dat hij moeilijk gaat doen ivm het kindje. Dat zal hem denk ik zwaar vallen omdat hij er wel veel zin in heeft als het kindje geboren is. En dan vind ik het ergens ook weer zielig voor hem dat hij zijn kindje niet elke dag kan zien en kan zien opgroeien zoals normale papa's die wel nog bij hun partner zijn.

Dubbel gevoel; boos en opgelucht dat hij niet vreemd is gegaan... blij dat ik nu nog wel bij hem ben maar ook verdrietig dat ik me continu druk maak over zijn eerlijkheid en de toekomst.
Tegen iedereen die roept tegen TO die moet. vechten voor haar relatie, laat hem dat aub doen.. Hij is vervelend bezig, TO kan hem oprecht gewoon niet vertrouwen. Laat hem eens zijn best doen?
nachtvlinder2 schreef:
23-04-2019 17:17
Tegen iedereen die roept tegen TO die moet vechten voor haar relatie, laat hem dat aub doen.. Hij is vervelend bezig, TO kan hem oprecht gewoon niet vertrouwen. Laat hem eens zijn best doen?
idktentop schreef:
23-04-2019 16:16
Dat wil ik absoluut niet bij iemand zijn die niet te vertrouwen is. Ik hoop ook nog steeds op een wonder maar weet ook dat dat niet realistisch is.
Aan de ene kant ben ik ook bang voor problemen mocht ik nu van hem af gaan. Ben bang dat hij moeilijk gaat doen ivm het kindje. Dat zal hem denk ik zwaar vallen omdat hij er wel veel zin in heeft als het kindje geboren is. En dan vind ik het ergens ook weer zielig voor hem dat hij zijn kindje niet elke dag kan zien en kan zien opgroeien zoals normale papa's die wel nog bij hun partner zijn.

Dubbel gevoel; boos en opgelucht dat hij niet vreemd is gegaan... blij dat ik nu nog wel bij hem ben maar ook verdrietig dat ik me continu druk maak over zijn eerlijkheid en de toekomst.

Eerlijk gezegd denk ik dat als zij het had gewild, je vriend allang vreemd was gegaan. Hij zoekt steeds contact met een ander terwijl hij een relatie met jou heeft, dat doen mannen alleen als ze iets willen.

Bovendien kan je vriend ook een goeie relatie met het kind onderhouden als jullie op een volwassen manier zouden besluiten uit elkaar te gaan. Omgangsregeling, etc... je hoeft echt niet in deze schijnconstructie te blijven zitten omdat je anders bang bent dat hij zijn kind niet elke dag gaat zien.
idktentop schreef:
23-04-2019 16:16

Je moet echt niet bij hem blijven omdat het anders zielig is voor hem dat hij zijn kind niet elke dag ziet. Dat is dan toch echt zijn eigen schuld.
idktentop schreef:
20-04-2019 16:58
Voor mij lijkt het een onschuldige conversatie. Ik vraag me ook elke keer af wat hij dan denkt en waarom hij dat dan doet.
En inderdaad, waarom nodigt hij haar niet een keer uit? Vraag jij het hem?
Ik kan echt geen gesprek met hem aangaan als het over haar gaat want dan wordt hij gelijk boos en ben ik degene die er weeeeeer over begint en het niet los kan laten.

Soms is een giga uitbarsting op z’n plaats en ramt de sabotage er voor eens en altijd uit.
Toch wel in gesprek met hem gaan en zeggen dat je echt enorm baalt dat hij stiekem doet over het kontakt.
Dan wordt hij boos en dan ga jij er nog luidruchtiger boven zitten dat je GVD het stiekeme gedoe helemaal zat bent!
Dat je wil dat je vriend eerlijk is, oprecht
Verbinder schreef:
24-04-2019 04:41
Soms is een giga uitbarsting op z’n plaats en ramt de sabotage er voor eens en altijd uit.
Toch wel in gesprek met hem gaan en zeggen dat je echt enorm baalt dat hij stiekem doet over het kontakt.
Dan wordt hij boos en dan ga jij er nog luidruchtiger boven zitten dat je GVD het stiekeme gedoe helemaal zat bent!
Dat je wil dat je vriend eerlijk is, oprecht
Ik durf dit niet zo goed meer. Mijn vriend legt de schuld dan bij mij neer alsof ik fout zit.
Hij zegt dan dat ik hem controleer en dat ik er weeeer over begin. Raakt dan geïrriteerd en zegt of niks meer of alleen kortaf ja's voordat ik uitgepraat ben. En ik ben dan niet krachtig genoeg in mijn woorden, ik sla dicht en weet niks pakkends meer te zeggen waardoor hij wel serieus gaat inzien dat dit een probleem voor mij is
idktentop schreef:
24-04-2019 13:24
Ik durf dit niet zo goed meer. Mijn vriend legt de schuld dan bij mij neer alsof ik fout zit.
Hij zegt dan dat ik hem controleer en dat ik er weeeer over begin. Raakt dan geïrriteerd en zegt of niks meer of alleen kortaf ja's voordat ik uitgepraat ben. En ik ben dan niet krachtig genoeg in mijn woorden, ik sla dicht en weet niks pakkends meer te zeggen waardoor hij wel serieus gaat inzien dat dit een probleem voor mij is
Maar lieverd, dit WIL JE TOCH NIET? Zulk manipulatief gedrag, het neerleggen als jouw probleem, zeuren, geirriteerd raken, is echt zo zo zo fout...
HET KLOPT NIET! Ik snap dat je het liever anders had gezien maar dit wordt niet beter... kies voor jezelf en je rust en dus ook voor rust voor je kindje, je hebt dat nodig hoor!
azrielle schreef:
24-04-2019 17:41
Maar lieverd, dit WIL JE TOCH NIET? Zulk manipulatief gedrag, het neerleggen als jouw probleem, zeuren, geirriteerd raken, is echt zo zo zo fout...
HET KLOPT NIET! Ik snap dat je het liever anders had gezien maar dit wordt niet beter... kies voor jezelf en je rust en dus ook voor rust voor je kindje, je hebt dat nodig hoor!
Precies, mijn man deed het net zo, liegen over van alles en nog wat, maar als ik hem daarmee confronteerde was ik de speurneus neuroot, de vervelende jaloerse vrouw. ik verpeste de sfeer zei hij vaak en ik maakte alles veel te groot.
Trap niet in dit manipulatie spel en jou de mond laten snoeren.
Blijf bij de feiten, en niet wat hij er van boetseert naar jou.

Sterkte
Dat heet "gaslighting". Google er maar eens op...
Koffiekopje2018 schreef:
24-04-2019 20:19
Precies, mijn man deed het net zo, liegen over van alles en nog wat, maar als ik hem daarmee confronteerde was ik de speurneus neuroot, de vervelende jaloerse vrouw. ik verpeste de sfeer zei hij vaak en ik maakte alles veel te groot.
Trap niet in dit manipulatie spel en jou de mond laten snoeren.
Blijf bij de feiten, en niet wat hij er van boetseert naar jou.

Sterkte
Hoe heb jij het toen aangepakt?
Omdat de knuppel in het hoenderhok gooien geen optie was, zelf een weg genomen door naar een life coach te gaan, en dat was heel verhelderend.
Ieder doet het op zijn manier en dat is goed.
Relatie van 29 jaar, kinderen, huis, dieren en verplichtingen. kinderen zijn ondertussen het huis uit.
Er was hier geen ruzie, maar heb hem zo vaak zien liegen, zien draaien, zien flirten en nog meer, op alles had ie altijd een gepast ontkennend antwoord, ik wist op het laatst niet meer wat waarheid was en wat ie loog.
Ik zag volgens hem altijd alles verkeerd, maakte alles te groot, ik was toch zijn lief, en over dingen praten deed ie niet, dan was ik irritant want ik zeurde dan te veel, ik kon volgens hem niets loslaten. nu weet ik wel beter.
Het koste mij veel, vooral mijn zelfvertrouwen.

Ben antwoorden gaan zoeken waarom dit alles gebeurde. en heb antwoorden gekregen.
Heb nu geleerd bij de feiten te blijven en niet wat hij er iedere keer weer van maakte.
Heb ook geleerd door het spel van manipulatie heen te prikken.
Ook ben ik mij los aan het maken van hem, slaap in mijn eigen kamer en heb de keuze gemaakt als ik weg kan , dat ik dan ga.

Wens jou veel wijsheid toe en blijf bij jezelf en wat je voelt.
Iedere situatie is anders, met wat ik zelf nu weet, wat ik mij allemaal heb laten gebeuren, had ik 22 jaar gelden die baby op de arm moeten nemen en weggaan, had mij vele jaren van twijfel en een B keuze gevoel bespaard.
Positieve is, voel mij nu heel goed, doe nu leuke dingen, mijn leven hangt niet meer van hem af, zorg veel beter voor mijzelf. en ik lach weer
Allereerst vind ik het vreselijk rot voor je, vooral nu je zwanger bent :hug:

Als je een man moet traceren, dan vind ik dat geen goed teken. Een relatie moet gaan om blindelings vertrouwen, vooral als het gaat om de vader van je kindje.
Ik zou bijna zeggen... wegwezen! Ga voor jezelf en je kindje zorgen.
Hij heeft het kindje nog niet erkend. Je kunt je kindje ook alleen grootbrengen.

Veel sterkte!
Koffiekopje2018 schreef:
25-04-2019 15:09
Omdat de knuppel in het hoenderhok gooien geen optie was, zelf een weg genomen door naar een life coach te gaan, en dat was heel verhelderend.
Ieder doet het op zijn manier en dat is goed.
Relatie van 29 jaar, kinderen, huis, dieren en verplichtingen. kinderen zijn ondertussen het huis uit.
Er was hier geen ruzie, maar heb hem zo vaak zien liegen, zien draaien, zien flirten en nog meer, op alles had ie altijd een gepast ontkennend antwoord, ik wist op het laatst niet meer wat waarheid was en wat ie loog.
Ik zag volgens hem altijd alles verkeerd, maakte alles te groot, ik was toch zijn lief, en over dingen praten deed ie niet, dan was ik irritant want ik zeurde dan te veel, ik kon volgens hem niets loslaten. nu weet ik wel beter.
Het koste mij veel, vooral mijn zelfvertrouwen.

Ben antwoorden gaan zoeken waarom dit alles gebeurde. en heb antwoorden gekregen.
Heb nu geleerd bij de feiten te blijven en niet wat hij er iedere keer weer van maakte.
Heb ook geleerd door het spel van manipulatie heen te prikken.
Ook ben ik mij los aan het maken van hem, slaap in mijn eigen kamer en heb de keuze gemaakt als ik weg kan , dat ik dan ga.

Wens jou veel wijsheid toe en blijf bij jezelf en wat je voelt.
Iedere situatie is anders, met wat ik zelf nu weet, wat ik mij allemaal heb laten gebeuren, had ik 22 jaar gelden die baby op de arm moeten nemen en weggaan, had mij vele jaren van twijfel en een B keuze gevoel bespaard.
Positieve is, voel mij nu heel goed, doe nu leuke dingen, mijn leven hangt niet meer van hem af, zorg veel beter voor mijzelf. en ik lach weer
Wat sterk van je. Het is niet niks na zo'n lange relatie met een manipulatief persoon.

TS, het is wellicht al genoemd maar heb je reeds een soa-test overwogen? Niet dat hij per definitie vreemdgaat, maar met jouw gezondheid en die van je kindje moet je geen risico's nemen.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 23-05-2019 23:32
Reden: privacy
98.76% gewijzigd
Stel dat ik inderdaad vertrek...

Ik zal een huurwoning moeten krijgen, dat ten eerste. Maar wat moet ik nog meer allemaal regelen om het zo goed mogelijk geregeld te hebben voor mezelf en voor het kindje?
idktentop schreef:
24-04-2019 13:24
Doet hij dit soort dingen vaker? Ontkennen dat jouw mening of gevoel ertoe doet? Ik vind dit best wel ernstig.

Heb je ouders of andere familieleden waar je tijdelijk bij kan verblijven? Dit klinkt namelijk echt niet oke!

Durf je bij hem te uiten dat je twijfelt aan de relatie? Of ben je dan bang dat hij je dan meteen de deur uitgooit?
idktentop schreef:
29-04-2019 16:10

Ik zal een huurwoning moeten krijgen, dat ten eerste. Maar wat moet ik nog meer allemaal regelen om het zo goed mogelijk geregeld te hebben voor mezelf en voor het kindje?
Heb je een goede band met je ouders? Ik heb ben een vergelijkbare situatie (wel zonder kind) gaan eten bij mijn vader en ik had nooit iets verteld van de problemen in mijn relatie, omdat ik me ervoor schaamde of zo. Maar toen ik aan hem alles vertelde waar ik mee zat, ging mijn pa me overal mee helpen. Ookal was ik al een volwassen vrouw van 27. Zoek hulp bij iemand. Dat is denk ik je eerste stap. Kan natuurlijk ook een goede vriend of vriendin zijn, of wie dan ook.
idktentop schreef:
29-04-2019 16:10

Niet stel maar vertrekken! Kies voor jezelf. Probeer voor nu tijdelijk onderdak te regelen en vanuit daar alles verder regelen. Heb je geen mogelijkheden bij familie / goede vrienden?
@winkje87 Ik heb wel ouders waar ik eventueel terecht kan maar voel me totaal niet begrepen. Mijn vader doet net alsof het aan mij ligt en mijn moeder weet niet wat ze met de situatie moet en zegt je moet het zelf weten, ik vind het moeilijk om te zeggen wat je het beste kunt doen.

Ik durf me niet echt te uitten bij hem. Gister heb ik geprobeerd om ergens over te praten waar ik best mee zit maar hij wuift het vervolgens weg en als het om hem zou gaan valt ie me meteen in de reden.

Enige positieve puntje nu is dat hij eerlijk heeft gezegd dat 'zij' vanochtend weer heeft geappt. Hij heeft zelfs een prinsscreen gestuurd. Het was niet echt normaal wat zij stuurde vond ik maar hij heeft het wel eerlijk laten zien. Zou dit nu schijn zijn of zou hij het toch gaan begrijpen?
Ik heb al eens eerder een topic aangemaakt over dat mijn vriend liegt dat hij met een meisje (onschuldig) appt en dus ook stiekem berichten verwijderd tussen hun twee.
Nu het volgende:

Ik had niet verwacht dat ik dit ooit ging zeggen of voelen maar begin langzaamaan spijt te krijgen dat ik zwanger ben van hem en heb er ook totaal geen zin meer in (op dit moment). Soms denk ik zelf als het hartje nu niet meer zou kloppen zou dat alleen maar een verlichting zijn en kon ik rustig vertrekken bij hem zonder daarna nog verplichtingen met elkaar te hebben. Natuurlijk wil ik dit niet echt diep van binnen, maar begin me zelf wel een beetje kwijt te raken.
Je hoort te genieten van een zwangerschap en dat lukt me nu niet echt. Ik ervaar alleen maar stress en heb de hele tijd de overweging in mijn hoofd wel of niet vertrekken. En wat als ik wel blijf en wat als ik weg ga? Als ik wel blijf hou ik de stress en onzekerheid en als ik weg ga moet ik alles opnieuw opbouwen en alles opnieuw kopen. (Hij heeft namelijk alles van zijn ouders gekregen.) En hoe moet ik het allemaal alleen gaan doen, de bevalling, opvoeding, alles maalt door mijn hoofd. En gaat hij dan niet moeilijk doen als ik er nu een punt achter zet en hoe zal hij in de toekomst zijn tegenover mij en het kindje? Krijg ik geen spijt als ik vertrek want ik hou nog zoveel van hem... maar kan die leugens niet meer aan. Ook kan ik met hem niet echt praten als me iets dwars zit, hij wuift het dan weg. Maar kom op ik hou van hem dus wat is daar zo erg aan, denk ik dan.

Dit alles maakt me zo verdrietig. Ik moest dit even kwijt sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven