Spullen weggeven

14-05-2019 21:52 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal lees ik graag mee in topics in plaats van actief te reageren/posten maar ik ben toch wel benieuwd of iemand dit herkent of wellicht een tip heeft om hiermee om te gaan.

Ik ben een thuiswonende student en probeer financieel zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. Ik werk naast mijn studie en probeer hier zo goed en kwaad als het wil, studiematerialen en overige spullen mee te financieren. Nu is het zo dat spullen van mij zonder goedkeuring worden weggegeven aan mijn jongere broers door mijn ouders. Dit gaat niet om 'uitlenen' voor een periode, ze geven het daadwerkelijk weg zonder dit te overleggen. Broers maken er maar wat graag gebruik van. Meerdere dingen zijn ineens verdwenen en blijken dan van eigenaar te zijn gewisseld. Het gaat hier dan om laptops, opladers voor de telefoon of dingen als een chromecast. Deze zijn zelf gefinancieerd. Ben zelf erg voorzichtig met mijn spullen en ben na eerdere ervaringen met dingen die kapot gemaakt werden (muis door scherm van uitgeleende laptop, kwijtgeraakte opladers etc) wat terughoudend in het zomaar uitlenen van spullen. In goed overleg zou dit nog wel mogelijk zijn, maar ik merk dat ik er wat tegen heb dat er zonder te overleggen dingen worden gepakt.... en met het gemak waarop dan wordt gezegd dat zij het nu in gebruik hebben en 'dat ik het toch niet zoveel gebruikte'.