Stel ik me aan?
maandag 17 januari 2022 om 01:35
Ik ben benieuwd naar jullie mening... Begin maart onderga ik een kleine ingreep waarbij ik onder narcose moet, en ik vind t allemaal best wel spannend. Nu mag je in elk geval 24 uur na de narcose niet autorijden en heb ik een vriendin gevraagd om me die dag te brengen en op te halen. Ik wilde heel graag dat ze erbij is, zij werkt in de gezondheidszorg, is meer bekend in de medische wereld en ik vind t gewoon fijn om haar erbij te hebben. Gister vertelt ze me tussen neus en lippen door dat ze die dag in Duitsland moet zijn voor een cursus... Ik moet zeggen dat ik best wel teleurgesteld ben; ik heb de operatie 3x verzet zodat zij er die dag bij kon zijn. Ik vroeg me af, vinden jullie dat ik me aanstel door hier verdrietig over te zijn?
maandag 17 januari 2022 om 02:19
maandag 17 januari 2022 om 05:34
maandag 17 januari 2022 om 06:19
maandag 17 januari 2022 om 06:25
Tja, lastig. Ik ben zelf absoluut niet het type om voor dergelijke dingen vrienden en vriendinnen te vragen, ik heb zelf in een vergelijkbare situatie een taxi genomen. Maar dat komt omdat ik dat fijner vind, dat is voor jou anders.
Op het gebied van cursussen wordt er momenteel ook een hoop verzet en verschoven, je hebt dat niet altijd in de hand. Maar misschien is dat niet aan de orde. Je zegt dat ze zelf in de medische wereld werkt, dus misschien realiseert ze zich niet hoe spannend je dit vindt?
Wat waren de redenen van de eerdere 3x dat je het voor haar hebt verzet dan? Dat was misschien al een voorbode dat ze het toch anders ziet dan jij?
Op het gebied van cursussen wordt er momenteel ook een hoop verzet en verschoven, je hebt dat niet altijd in de hand. Maar misschien is dat niet aan de orde. Je zegt dat ze zelf in de medische wereld werkt, dus misschien realiseert ze zich niet hoe spannend je dit vindt?
Wat waren de redenen van de eerdere 3x dat je het voor haar hebt verzet dan? Dat was misschien al een voorbode dat ze het toch anders ziet dan jij?
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 06:28
0.54% gewijzigd
maandag 17 januari 2022 om 06:26
Vind het een lastige. Weet ze hoe belangrijk jij het vind dat ze er bij is? Weet ze ook dat je wil dat ze er de hele dag bij is en niet alleen hoeft te halen en brengen? Had ze deze dag al vrij gevraagd voor haar werk?
Ik snap haar ook wel. Neem aan dat die cursus voor haar werk is? Dat is meestal ook niet iets wat je zomaar kan verzetten natuurlijk. En momenteel wordt er ook vanalles verschoven continu. En haar werkgever zal misschien geen rekening houden met een operatie van een vriendin. Ligt er ook wel aan of ze al vrij had gevraagd. Dan had ze dat gewoon aan kunnen geven.
Is er iemand anders die met je mee kan?
Ik snap haar ook wel. Neem aan dat die cursus voor haar werk is? Dat is meestal ook niet iets wat je zomaar kan verzetten natuurlijk. En momenteel wordt er ook vanalles verschoven continu. En haar werkgever zal misschien geen rekening houden met een operatie van een vriendin. Ligt er ook wel aan of ze al vrij had gevraagd. Dan had ze dat gewoon aan kunnen geven.
Is er iemand anders die met je mee kan?
maandag 17 januari 2022 om 06:53
Dat heb ik ook altijd. Maar idd, je stelt je niet aan. Ze had op z'n minst even kunnen meedelen dat het toch niet ging lukken. Alleen al vanwege de logistiek. Had je haar verteld hoe belangrijk haar afwezigheid voor je was? Zo ja, is het echt een naaistreek dat ze het niet met je heeft besproken.
maandag 17 januari 2022 om 07:10
Maar wat verwacht je dan juist van haar? Dat ze de hele tijd in het ziekenhuis blijft? Met voorbereiding, ingreep en ontwaakzaal samen ben je wel enkele uren weg dat zij daar op haar vrije dag in een ziekenhuis zit.
Of wil je dat ze je gewoon brengt en haalt? Dat zou ik niet 'erbij zijn' noemen. Dat kan iedereen, ook een taxi.
Zijn jullie echt vriendinnen of eerder kennissen maar wil je haar er per sé bij omdat ze in de zorg werkt? Alhoewel ze je in het ziekenhuis erg goed zullen begeleiden en alle nodige uitleg geven. Ze gaat niet echt een meerwaarde kunnen brengen. Ik denk dat je haar rol te groot maakt.
Ik begrijp als het de eerste keer is dat het allemaal een beetje beangstigend is. Het is een kleine ingreep dus het zal best meevallen, je gaat dat goed doen!
Of wil je dat ze je gewoon brengt en haalt? Dat zou ik niet 'erbij zijn' noemen. Dat kan iedereen, ook een taxi.
Zijn jullie echt vriendinnen of eerder kennissen maar wil je haar er per sé bij omdat ze in de zorg werkt? Alhoewel ze je in het ziekenhuis erg goed zullen begeleiden en alle nodige uitleg geven. Ze gaat niet echt een meerwaarde kunnen brengen. Ik denk dat je haar rol te groot maakt.
Ik begrijp als het de eerste keer is dat het allemaal een beetje beangstigend is. Het is een kleine ingreep dus het zal best meevallen, je gaat dat goed doen!
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 07:21
49.90% gewijzigd
maandag 17 januari 2022 om 07:14
Ik snap je teleurstelling, maar zij zal zelf ingepland worden en dan is het niet zo makkelijk om te weigeren.
Werk gaat voor prive denk ik dan.
Ik weet niet hoe het bij haar werk gaat, maar bij mijn werk is het zo dat als ik niet kan, ik die dag kan blokkeren, doe ik dat niet, dan kan ik ingepland worden. En dan kan ik niet meer zeggen dat ik niet kan. Behalve bij ziekte en dood enzo.
Soms zijn er cursussen die verplicht zijn en als ze moeten plannen als iedereen kan, wordt dat moeilijk.
Werk gaat voor prive denk ik dan.
Ik weet niet hoe het bij haar werk gaat, maar bij mijn werk is het zo dat als ik niet kan, ik die dag kan blokkeren, doe ik dat niet, dan kan ik ingepland worden. En dan kan ik niet meer zeggen dat ik niet kan. Behalve bij ziekte en dood enzo.
Soms zijn er cursussen die verplicht zijn en als ze moeten plannen als iedereen kan, wordt dat moeilijk.
maandag 17 januari 2022 om 07:22
maandag 17 januari 2022 om 07:25
maandag 17 januari 2022 om 07:26
Verdrietig vind ik persoonlijk een groot woord, maar begrijpelijk dat je hiervan baalt, ookal is de ingreep klein, zoiets is altijd spannend.
Je zegt dat vriendin dit tussen neus en lippen door zei. Is zij zich er dan wel van bewust dat die dag van de curus ook de dag is dat jij geopereerd wordt? Ik zou gezegd hebben: maar dan zou je met mij naar het ziekenhuis gaan.
Bel haar vandaag even en bespreek dit met haar. Mocht zij inderdaad naar de cursus gaan, om welke reden dan ook. Dan kan je beter je tijd en energie besteden om een alternatief te vinden die dag (qua rijden). Wellicht een taxi zoals hierboven iemand ook schreef in plaats van weet de afspraak te verzetten voor haar. Want jij bent gewoon geen prioriteit voor haar, als er al drie keer afgezegd is.
Je zegt dat vriendin dit tussen neus en lippen door zei. Is zij zich er dan wel van bewust dat die dag van de curus ook de dag is dat jij geopereerd wordt? Ik zou gezegd hebben: maar dan zou je met mij naar het ziekenhuis gaan.
Bel haar vandaag even en bespreek dit met haar. Mocht zij inderdaad naar de cursus gaan, om welke reden dan ook. Dan kan je beter je tijd en energie besteden om een alternatief te vinden die dag (qua rijden). Wellicht een taxi zoals hierboven iemand ook schreef in plaats van weet de afspraak te verzetten voor haar. Want jij bent gewoon geen prioriteit voor haar, als er al drie keer afgezegd is.
maandag 17 januari 2022 om 07:41
En mág er wel iemand bij zijn in deze Corona beperkingen ? Kennis kwam in het ziekenhuis te liggen (blinde darm) en vrouw mocht alleen even wat spullen komen brengen, en hem de dag er na weer op te halen. Hij werd toen door iemand van de afdeling in een rolstoel naar de uitgang gebracht.
Edit: ingreep is begin maart, misschien zijn de regels dan wel anders.
Edit: ingreep is begin maart, misschien zijn de regels dan wel anders.
himalaya wijzigde dit bericht op 17-01-2022 07:42
12.80% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 17 januari 2022 om 07:42
Ik zou die ingreep toch door laten gaan en later nog eens kijken wie er mee kan. Anders maar met de taxi.
Ik snap dat je teleurgesteld bent maar zou er verder geen groot drama van maken.
Ik heb nu nog geen eens een rooster voor werk van maart. Met een cursus heb je ook niet altijd voor het zeggen wanneer die is. Wie weet gaat die cursus niet eens door als je fysiek aanwezig moet zijn in een ander land.
Ik snap dat je teleurgesteld bent maar zou er verder geen groot drama van maken.
Ik heb nu nog geen eens een rooster voor werk van maart. Met een cursus heb je ook niet altijd voor het zeggen wanneer die is. Wie weet gaat die cursus niet eens door als je fysiek aanwezig moet zijn in een ander land.
maandag 17 januari 2022 om 07:45
Nu mag je in elk geval 24 uur na de narcose niet autorijden en heb ik een vriendin gevraagd om me die dag te brengen en op te halen.
Wéét ze wel dat jij verwacht ‘dat ze er de hele dag bij is’?
Want als zij denkt dat ze je alleen maar hoeft te brengen en halen, dan kan ik me voorstellen dat ze er vanuit gaat dat je daar ook wel iemand anders voor kunt regelen.m, zeker omdat het nog 1,5 maand verder is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 17 januari 2022 om 08:16
Mijn partner had laatst een behandeling in het ziekenhuis, mocht hierna ook 24 uur niet autorijden. Maar ik mocht niet mee, vanwege coronamaatregelen.
Wel mee naar de balie, maar verder niet.
Ik werd gebeld hoe laat ik hem weer op kon halen.
Tuurlijk is het voor jou fijn als een bekende je ophaalt, maar voor een vriendin is het toch vooral alleen taxi spelen en wachten.
En ook al mag ze wel mee, de behandelruimte mag ze sowieso niet in, en ook niet bij de uitslaapruimte. De contactmomenten zijn vrij beperkt.
Wel fijn was het korte nagesprekje, waar verteld werd hoe de behandeling was gegaan. Mijn partner heeft dat niet helemaal meegekregen doordat hij onder invloed van het slaapmiddel was, en ik wel.
Wel mee naar de balie, maar verder niet.
Ik werd gebeld hoe laat ik hem weer op kon halen.
Tuurlijk is het voor jou fijn als een bekende je ophaalt, maar voor een vriendin is het toch vooral alleen taxi spelen en wachten.
En ook al mag ze wel mee, de behandelruimte mag ze sowieso niet in, en ook niet bij de uitslaapruimte. De contactmomenten zijn vrij beperkt.
Wel fijn was het korte nagesprekje, waar verteld werd hoe de behandeling was gegaan. Mijn partner heeft dat niet helemaal meegekregen doordat hij onder invloed van het slaapmiddel was, en ik wel.
toulouse74 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 08:24
57.65% gewijzigd
maandag 17 januari 2022 om 08:21
Niet om vervelend te doen, maar ze mag je alleen brengen en halen en verder niets. Eigenlijk niet eens mee naar binnen. Dat zal voor maart vast ook nog gelden. Ik kom de afgelopen 2 jaar herhaaldelijk voor van alles ( incl ingrepen en operaties) bij verschillende ziekenhuis en ik moet altijd alleen naar binnen. Ook toen van de zomer zowat regelloos was.
Vrijdag moet ik geopereerd worden, mijn partner mag me afzetten en ophalen, meer niet.
Dus dat idee zou ik loslaten. Regel ander vervoer en leg deze verantwoording niet zo bij je vriendin.
Vrijdag moet ik geopereerd worden, mijn partner mag me afzetten en ophalen, meer niet.
Dus dat idee zou ik loslaten. Regel ander vervoer en leg deze verantwoording niet zo bij je vriendin.
anoniem_409576 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 08:23
15.37% gewijzigd
maandag 17 januari 2022 om 08:22
Als ze in de zorg werkt, weet zij ( in tegenstelling tot TO) dat dat toch niet mag. En gaat ze er terecht van uit dat om te taxieen is.himalaya schreef: ↑17-01-2022 07:45Wéét ze wel dat jij verwacht ‘dat ze er de hele dag bij is’?
Want als zij denkt dat ze je alleen maar hoeft te brengen en halen, dan kan ik me voorstellen dat ze er vanuit gaat dat je daar ook wel iemand anders voor kunt regelen.m, zeker omdat het nog 1,5 maand verder is.