stelling..
woensdag 15 september 2010 om 13:41
Tsja als ik iemand zou missen dan zoek ik hem/haar vanzelf wel weer een keer op. Als de tijd daar rijp voor is.
Dus als dat niet gebeurd zal daar vast een reden voor zijn en mis ik die persoon ook niet.
Correctie: er zijn natuurlijk wel een paar mensen die ik wel mis, maar die er niet meer zijn.......dat is dus ook een goede reden.
Ik mis mijn vader nog steeds, terwijl hij al bijna 30 jaar dood is.
Dus als dat niet gebeurd zal daar vast een reden voor zijn en mis ik die persoon ook niet.
Correctie: er zijn natuurlijk wel een paar mensen die ik wel mis, maar die er niet meer zijn.......dat is dus ook een goede reden.
Ik mis mijn vader nog steeds, terwijl hij al bijna 30 jaar dood is.
woensdag 15 september 2010 om 13:44
woensdag 15 september 2010 om 13:46
woensdag 15 september 2010 om 13:47
woensdag 15 september 2010 om 13:50
Ik ben het absoluut niet eens met de stelling. Ten eerste vanwege de dode mensen zoals hier boven al gezegd wordt. Ten tweede vind ik het feit dat iemand de toekomst niet met jou heeft gehaald geen reden om iemand niet te missen. Je hebt namelijk wel een verleden samen gehad, waar vast ook mooie momenten in zaten, anders had je geen verleden samen. Voor dat soort momenten kun je die persoon missen. Ja, ik vind dus wel degelijk dat je iemand uit je verleden kan missen, al zijn het maar stukjes..
woensdag 15 september 2010 om 13:50
quote:justbeingmar schreef op 15 september 2010 @ 13:46:
Wel bijzonder aangezien je het op diverse manieren kunt interpreteren..
Ik denk niet dat het opgaat voor mensen die overleden zijn.. alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat deze om een bepaalde reden uit je leven zijn weggenomen.. Klinkt alleen zo cru, want missen doe je zeer zeker..Als je vindt dat dat om een bepaalde reden is, dan klopt de stelling niet meer als je zegt dat je die wel kan missen.
Wel bijzonder aangezien je het op diverse manieren kunt interpreteren..
Ik denk niet dat het opgaat voor mensen die overleden zijn.. alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat deze om een bepaalde reden uit je leven zijn weggenomen.. Klinkt alleen zo cru, want missen doe je zeer zeker..Als je vindt dat dat om een bepaalde reden is, dan klopt de stelling niet meer als je zegt dat je die wel kan missen.
woensdag 15 september 2010 om 13:51
Justbeingmar, je hebt deze stelling vast met een bepaalde reden hier neergezet?
Ik denk dat je zelfs mensen kunt missen die je zelf om een bepaalde reden niet meer in je leven kunt of wilt hebben. Ik bedoel door een eigen bewuste keuze.
Je kunt immers ook iemand missen wiens aanwezigheid eigenlijk helemaal niet goed voor je is geweest.
Ik denk dat je zelfs mensen kunt missen die je zelf om een bepaalde reden niet meer in je leven kunt of wilt hebben. Ik bedoel door een eigen bewuste keuze.
Je kunt immers ook iemand missen wiens aanwezigheid eigenlijk helemaal niet goed voor je is geweest.
quote:xzonnetjex schreef op 15 september 2010 @ 13:47:
Ik mis een oud klasgenoot weleens waar ik toen altijd mee flirtte (en andersom ook). hij was ineens weg. Nooit begrepen waarom hij ineens van school was. Als er een reden is, weet ik die niet. Dus ik mis iemand zonder een goede reden...Ken ik een prachtig verhaal over. Jongen smoorverliefd, na maanden ein-de-lijk zoenen op schoolfeest en op maandag meisje met noorderzon vertrokken.
Ik mis een oud klasgenoot weleens waar ik toen altijd mee flirtte (en andersom ook). hij was ineens weg. Nooit begrepen waarom hij ineens van school was. Als er een reden is, weet ik die niet. Dus ik mis iemand zonder een goede reden...Ken ik een prachtig verhaal over. Jongen smoorverliefd, na maanden ein-de-lijk zoenen op schoolfeest en op maandag meisje met noorderzon vertrokken.
woensdag 15 september 2010 om 13:54
quote:fleurtje schreef op 15 september 2010 @ 13:52:
[...]
Wat is dan de reden dat iemand kanker krijgt? Bad karma? Niet goed geleefd?
Voor je je aangevallen voelt, ook mijn beide ouders zijn overleden aan deze vreselijke ziekte.
En ja, ik denk dat alles een reden heeft. Redenen zijn niet altijd het gevolg van (persoonlijke) schuld of uit te leggen als een strafmaatregel.
Het is een stelling, alles heeft een reden. Niets gebeurt zomaar.
[...]
Wat is dan de reden dat iemand kanker krijgt? Bad karma? Niet goed geleefd?
Voor je je aangevallen voelt, ook mijn beide ouders zijn overleden aan deze vreselijke ziekte.
En ja, ik denk dat alles een reden heeft. Redenen zijn niet altijd het gevolg van (persoonlijke) schuld of uit te leggen als een strafmaatregel.
Het is een stelling, alles heeft een reden. Niets gebeurt zomaar.
woensdag 15 september 2010 om 13:55
quote:eleonora schreef op 15 september 2010 @ 13:46:
Ben het er niet mee eens, met de stelling.
Niet helemaal in ieder geval.
En missen mag altijd, dat vind ik ook. Ook als er een reden is waarom je iemand niet meer ziet.Geheel mee eens. Ik heb geen contact meer met mijn moeder en oma, met reden, maar God het doet wel pijn en missen zeker.
Ben het er niet mee eens, met de stelling.
Niet helemaal in ieder geval.
En missen mag altijd, dat vind ik ook. Ook als er een reden is waarom je iemand niet meer ziet.Geheel mee eens. Ik heb geen contact meer met mijn moeder en oma, met reden, maar God het doet wel pijn en missen zeker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.