stelling..

15-09-2010 13:39 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mis nooit iemand uit je verleden, er is altijd een reden waarom diegene je toekomst niet heeft gehaald...
als ik de stelling interpreteer als "leef niet in je verleden (met de mensen uit het verleden), maar in de toekomst", dan ben ik er mee eens.

Dat sluit echter niet uit dat mensen en gebeurtenissen uit het verleden meegenomen kunnen worden naar het heden en toekomst. Om de simpele reden dat ze dierbaar zijn en je hebben gevormd tot wie je bent.

Als ik hem interpreteer als "het heeft een reden dat mensen uit het verleden er niet meer zijn", dan schiet dat bij me in het verkeerde keelgat - zeker als het om overledenen gaat.
@sleepless..

Ja, heel letterlijk genomen heeft (bijna) alles inderdaad een reden..Had niet begrepen dat je er ook heel letterlijk vanuit ging..Dacht even aan een meer 'spirituele' inslag..maar dan is dat duidelijk..
quote:daredevil schreef op 15 september 2010 @ 14:28:

@sleepless..

Ja, heel letterlijk genomen heeft (bijna) alles inderdaad een reden..Had niet begrepen dat je er ook heel letterlijk vanuit ging..Dacht even aan een meer 'spirituele' inslag..maar dan is dat duidelijk..

Gelukkig, want ik wil natuurlijk niemand onnodig en onbedoeld kwetsen.

Als ik aan het overlijden van mijn ouders denk, dan overheerst met name bij mijn moeder verdriet vermengd met woede (zeker gezien het moment waarop ze stierf), daar is weinig spiritueels aan
quote:sleeplessdreamer schreef op 15 september 2010 @ 14:30:

[...]

Als ik aan het overlijden van mijn ouders denk, dan overheerst met name bij mijn moeder verdriet vermengd met woede (zeker gezien het moment waarop ze stierf), daar is weinig spiritueels aan

lijkt me vreselijk om je ouders te verliezen
anoniem_92636 wijzigde dit bericht op 15-09-2010 14:32
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
quote:sleeplessdreamer schreef op 15 september 2010 @ 14:19:

[...]

Het is zeker een hele interessante stelling.

Mensen hebben heel gauw de neiging om te roepen dat het onzin is, maar als je in discussie gaat kom je er achter dat het wel vaak zo is.Dit was jouw reactie op de stelling 'alles gebeurt met een reden'. Ik vraag me af hoe je dan verklaart wat de reden is dat kinderen mishandeld worden, wat de reden is dat mensen een kind verliezen, wat de reden is dat iemand vermoord wordt, wat de reden is dat sommige mensen een afschuwelijke ziekte krijgen en anderen niet, wat de reden is dat de een het wel overleeft en de ander niet.
quote:noodles schreef op 15 september 2010 @ 14:32:

[...]

lijkt me vreselijk om je ouders te verliezenIs het ook, dank je wel voor je
quote:diplala schreef op 15 september 2010 @ 14:33:

[...]

Dit was jouw reactie op de stelling 'alles gebeurt met een reden'. Ik vraag me af hoe je dan verklaart wat de reden is dat kinderen mishandeld worden, wat de reden is dat mensen een kind verliezen, wat de reden is dat iemand vermoord wordt, wat de reden is dat sommige mensen een afschuwelijke ziekte krijgen en anderen niet, wat de reden is dat de een het wel overleeft en de ander niet.Diplala, lees even alles terug en dan begrijp je denk ik beter wat ik bedoel.
Ik heb alles gelezen. Oorzaak en gevolg enzo. Maar dan nog klopt de stelling niet, mijns inziens. Vandaar dat ik om uitleg vraag.
quote:xzonnetjex schreef op 15 september 2010 @ 14:19:

[...]

Dat is inderdaad net zoiets... Triest verhaal ja Deze familie was naar Zuid-Afrika gevlucht! (wegens frauduleuze praktijken van vader). Jongen kwam er pas jaaaaaaaaaaaaaaren later achter.
Deze stelling zie ik meer voor wat betreft een vriendschap...

Een vriendschap verbreek je niet zomaar of verwatert niet zomaar toch?

Ik had een vriend die ik elke dag sprak, waren heel close met elkaar maar door veel onnodige ruzies heb ik gezegd dat het niet meer hoefde, twijfelde al een paar weken over hm en ondanks dat ie me gewoon kan smsen en ik hem, doe ik dat dus niet en hij ook niet.
Hier ben ik het mee eens. Maar soms kan het best prettig zijn om terug te verlangen naar iets wat geweest is. Als je terug zou gaan zou je waarschijnlijk teleurgesteld zijn; daarom moet je ook nooit teruggaan, dan bescherm je je dierbare illusies.

Mensen hebben nu eenmaal wat melancholie nodig. Zolang je in een hoekje van je geest weet dat het niet écht is, kan het geen kwaad.
quote:justbeingmar schreef op 15 september 2010 @ 13:39:

Mis nooit iemand uit je verleden, er is altijd een reden waarom diegene je toekomst niet heeft gehaald...

Absoluut niet mee eens. Het kan ook door jezelf komen dat diegene je toekomst niet heeft gehaald. Dan lijkt het me juist alle reden om diegene wél te missen.

Als je het over ex-en hebt, dan nog mag je die missen maar daar schiet je geen meter mee op, terwijl je in andere gevallen in ieder geval nog stappen vooruit kunt komen door de herinneringen en leerpunten die je hebt gehad met of door diegene.
quote:diplala schreef op 15 september 2010 @ 14:57:

Ik heb alles gelezen. Oorzaak en gevolg enzo. Maar dan nog klopt de stelling niet, mijns inziens. Vandaar dat ik om uitleg vraag.De stelling van de TO klopt ook niet.
Iemand missen is niet erg en helemaal niet ongezond.

Als je gaat hangen aan gemis (lees: de hele dag janken en nergens meer van genieten, omdat je iemand mist) wordt het tijd voor actie. En - wie weet - kan zo'n oneliner als in deze OP iemand dan nog helpen.
Only dead fish go with the flow
quote:sleeplessdreamer schreef op 15 september 2010 @ 15:52:

[...]

De stelling van de TO klopt ook niet.Dát ben ik met je eens. Schreef ik eerder ook al.
Grut ik mis soms zo maar en dat vind ik prettig. Het missen brengt mij bij mijn gevoel van verdriet . Dan snik ik even goed , snuit mijn neus en ga verder.

Nooit is overigens in mijn ogen een overrated en makkelijk gekozen term. Nooit bestaat in mijn ogen niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven