Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Murrmurr schreef:
14-03-2020 14:58

Plus ik geloof niet zo in vrije wil en agency en al die neoliberale crap, je moet jonge meisjes laten zien dat er mogelijkheden zijn en positieve voorbeelden geven, anders staan ze tot in het einde der tijden in de keuken verpieteren gewoon omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat er nog meer te halen valt en dan zeggen ze allemaal dat het hun vrije keus is en dat ze niets liever willen.
Schending van artikel 1 Gw is een acceptabel middel om jonge meisjes voorbeelden te geven?

De hele psychologische kant van het probleem is interessant en belangrijk, maar vraagt om een psychologische aanpak. Als vrouwen zichzelf in de keuken zien of zelf niet om een hoog salaris durven vragen, is dat GEEN discriminatie. Het is aan de ouders om hun dochters zelfvertrouwen en een moderne levenshouding mee te geven.
Hebben we het nu over werkloosheid onder mannen of over mannen die hogerop willen komen en nu moeten competen met vrouwen?
blijfgewoonbianca schreef:
14-03-2020 15:04
tror du en norsk leprechaun? ville det egentlig?
hmm, kanskje en fornærmelse mot trollene
Murrmurr schreef:
14-03-2020 14:55
Ik ben geen voorstander van de demonisering van de "witte man", dat vind ik de waan van de dag en erg kwalijk want je benadeelt iemand op grond van sexe en etniciteit om precies dat te bestrijden/recht te zetten. Maar zeggen dat veel vrouwen hun hele carriere aan hun kut te danken hebben is echt nasty en ressentiment ten top. Waarom zo hard?
Toch heeft de Technische Universiteit Eindhoven openlijk mannen geweerd van ALLE academische posities. Er werden dus mensen geweerd op basis van hun geslacht en alleen vrouwen werden toegelaten. Dan heb je je carrière wel echt te danken aan het feit dat je vrouw bent. Al zal ik het die vrouwen individueel niet kwalijk nemen wanneer ze hun kansen pakken trouwens.

Op alle TU's worden al jaren vrouwen aangenomen puur en alleen omdat er meer vrouwen nodig zijn. Wanneer vrouwen doorkrijgen dat studenten en het overige personeel wel doorheeft dat ze zijn aangenomen op basis van hun geslacht vertrekken ze ook weer gauw. Het gonsde van dergelijke verhalen.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 14:57
Jij denkt dat de Universiteit Eindhoven aan mij dacht, toen ze besloten om geen enkele man meer aan te nemen?

Ongelofelijk dat mensen dit soort Middeleeuwse praktijken goedpraten. Je kan het mensen niet langer kwalijk nemen als mensen het rechterlijke gezag niet meer accepteren, als dit soort discriminatie gewoon wordt gedoogd.
Wederom: je reinste kletspraat.

Je merkt ook dat je de vrouwen hier in het topic alleen maar verder van jou en je standpunten afduwt. Wat jij wil is je mannelijke blanke hachje redden. Het is overduidelijk dat discriminatie als maatschappelijk probleem jou louter en alleen boeit wanneer jij er zelf nadeel van ondervindt. Dat maakt je ongeloofwaardig. Je bereikt daarom ook helemaal niets met jouw reacties hier zoals je ziet.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 15:08
Schending van artikel 1 Gw is een acceptabel middel om jonge meisjes voorbeelden te geven?

De hele psychologische kant van het probleem is interessant en belangrijk, maar vraagt om een psychologische aanpak. Als vrouwen zichzelf in de keuken zien of zelf niet om een hoog salaris durven vragen, is dat GEEN discriminatie. Het is aan de ouders om hun dochters zelfvertrouwen en een moderne levenshouding mee te geven.
nee niet alleen de ouders, ook professionele instellingen, de overheid, de media (!), en vooral het onderwijs. Niet van dat individualistische/ieder bepaalt voor zich, er ontbreekt hier nog collectieve energie. En dat mis is ook in die discussie 'witte mannen zijn evil' / 'alles ligt aan de vrouwen'. We moeten het samen doen.
Murrmurr schreef:
14-03-2020 15:07
Dat wil niet zeggen dat ik het principe niet goed vind want we moeten ergens beginnen met het rechttrekken. Maar daarvoor moet nog veel meer gebeurden, vanaf veel jongere leeftijd.
Er hoeft dus niets rechtgetrokken te worden. We moeten gewoon ophouden met discrimineren (beide kanten op). Dat is alles.

Er hoeven geen statistieken te worden bijgehouden, er hoeft geen diversiteitsbeleid te worden gevoerd. Er is geen probleem. Vrouwen zullen in een rechtvaardige samenleving gewoon nooit 50% van de topfuncties bezetten, that's all. Totaal niet erg.
Bombus-Sylvarum schreef:
14-03-2020 15:10
Toch heeft de Technische Universiteit Eindhoven openlijk mannen geweerd van ALLE academische posities. Er werden dus mensen geweerd op basis van hun geslacht en alleen vrouwen werden toegelaten. Dan heb je je carrière wel echt te danken aan het feit dat je vrouw bent. Al zal ik het die vrouwen individueel niet kwalijk nemen wanneer ze hun kansen pakken trouwens.

Op alle TU's worden al jaren vrouwen aangenomen puur en alleen omdat er meer vrouwen nodig zijn. Wanneer vrouwen doorkrijgen dat studenten en het overige personeel wel doorheeft dat ze zijn aangenomen op basis van hun geslacht vertrekken ze ook weer gauw. Het gonsde van dergelijke verhalen.
Dan is dat dus een slechte aanpak.
Murrmurr schreef:
14-03-2020 15:08
Hebben we het nu over werkloosheid onder mannen of over mannen die hogerop willen komen en nu moeten competen met vrouwen?
Allebei?
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 15:11
Er hoeft dus niets rechtgetrokken te worden. We moeten gewoon ophouden met discrimineren (beide kanten op). Dat is alles.

Er hoeven geen statistieken te worden bijgehouden, er hoeft geen diversiteitsbeleid te worden gevoerd. Er is geen probleem. Vrouwen zullen in een rechtvaardige samenleving gewoon nooit 50% van de topfuncties bezetten, that's all. Totaal niet erg.
Ongelijkheid in salaris is een vorm van discriminatie. En jij bepaalt niet wat erg is, we mogen streven naar meer gelijkheid.
Murrmurr schreef:
nee niet alleen de ouders, ook professionele instellingen, de overheid, de media (!), en vooral het onderwijs. Niet van dat individualistische/ieder bepaalt voor zich, er ontbreekt hier nog collectieve energie. En dat mis is ook in die discussie 'witte mannen zijn evil' / 'alles ligt aan de vrouwen'. We moeten het samen doen.
Waarom zouden de media zich moeten inspannen? Voor welk probleem? Er is geen probleem. Vrouwen zijn gemiddeld gewoon wat anders, de media en de ouders hebben dat altijd aangevoeld. Iedereen weet donders goed dat vrouwen gemiddeld wat andere types zijn dan mannen, maar dat is tegenwoordig een soort taboe ofzo.
Het is ook helemaal niet zo objectief vast te leggen wie 'beter' is in een bepaalde baan. Misschien is er wel een verschuiving in wat voor kwaliteiten we waarderen omdat men in bepaalde velden ook wel merkt dat het een goede uitwerking op de werksfeer en cultuur heeft als er verschillende soorten mensen werken.
inkijk74 schreef:
14-03-2020 14:45
Er zijn genoeg vrouwen met een achterstand.

Maar vooral onder jonge mannen is er een achterstand op vrouwen. En die mannen kunnen nog eens extra geraakt worden als hun leeftijdgenotes positief gediscrimineerd worden.

Discriminatie van mannen is een hellend vlak. Het is in strijd met artikel 1 van de Grondwet.

Ook al noem je iets positieve discriminatie en is altijd een groep die het voelt. En waarom moeten jongere mannen bloeden omdat de oudere mannen privileges hadden/hebben en nog steeds op hun posities zitten.
Precies. In mijn vakgebied zijn het mannen van 60+ die wel even de meisjes/prinsesjes gaan redden door hen voordeeltjes te geven op basis van hun geslacht. We hebben op de universiteit een zeer pittige discussie gehad waarom die oude mannen van 60+ dan niet zelf opstappen, maar dat onderwerp wordt vakkundig genegeerd.

Mannen van 50+ of 60+ die een mooie positie hebben en vervolgens zeggen dat vrouwen moeten worden bevoordeeld geven nooit hun eigen positie aan een vrouw. Lekker lullen wanneer het je zelf niet raakt, maar als iemand je erop aanspreekt gauw de discussie sluiten.
Murrmurr schreef:
14-03-2020 15:13
Ongelijkheid in salaris is een vorm van discriminatie. En jij bepaalt niet wat erg is, we mogen streven naar meer gelijkheid.
Er is geen enkele organisatie in Nederland die een verschillende loontabel hanteert voor mannen dan voor vrouwen.

De loonkloof wordt al een heel stuk kleiner als je econometrisch controleert voor objectieve factoren als parttime werken, de sector, etc. Daarnaast verdienen de jongste cohorten vrouwen zelfs iets meer.

En er is literatuur over dat vrouwen minder assertief onderhandelen over hun salaris. Opnieuw: dat is GEEN discriminatie.
Jij hebt toch een probleem? Met feminazi's die je baan afpakken? Hoe weet je dat je anders die kansen wel gekregen had?
Lachattenoir schreef:
Wederom: je reinste kletspraat.

Je merkt ook dat je de vrouwen hier in het topic alleen maar verder van jou en je standpunten afduwt. Wat jij wil is je mannelijke blanke hachje redden. Het is overduidelijk dat discriminatie als maatschappelijk probleem jou louter en alleen boeit wanneer jij er zelf nadeel van ondervindt. Dat maakt je ongeloofwaardig. Je bereikt daarom ook helemaal niets met jouw reacties hier zoals je ziet.
Ik hoop dat mijn dochters hun positie straks niet danken aan het feit dat ze vrouw zijn. Dat wordt er in mijn familie en schoonfamilie generaties lang hard ingestampt.
Murrmurr schreef:
14-03-2020 15:12
Dan is dat dus een slechte aanpak.
Hmm.. maar dan zijn we het gewoon eens. :hyper:
Murrmurr schreef:
14-03-2020 15:14
Het is ook helemaal niet zo objectief vast te leggen wie 'beter' is in een bepaalde baan. Misschien is er wel een verschuiving in wat voor kwaliteiten we waarderen omdat men in bepaalde velden ook wel merkt dat het een goede uitwerking op de werksfeer en cultuur heeft als er verschillende soorten mensen werken.
Dit is zooooo'n hypocriet gelegenheidsargument. De 'maatschappij' wil gewoon 50% vrouwen aan de top, no matter what. Dat hele verhaal van beter draaiende organisaties (op basis van dat ene boterzachte artikel) is gewoon een doorzichtig gelegenheidsargument.

Qua etnische diversiteit al helemaal: er is toch niemand die ECHT gelooft dat organisaties beter gaan draaien als er ook een Somalier of een Colombiaan op de afdeling werkt?
Murrmurr schreef:
14-03-2020 15:16
Jij hebt toch een probleem? Met feminazi's die je baan afpakken? Hoe weet je dat je anders die kansen wel gekregen had?
Ja, schending van artikel 1 Gw is WEL een probleem inderdaad. Lijkt me nogal evident.
Orpheus13 schreef:
Waarom zouden de media zich moeten inspannen? Voor welk probleem?

Er is geen probleem. Vrouwen zijn gemiddeld gewoon wat anders, de media en de ouders hebben dat altijd aangevoeld. Iedereen weet donders goed dat vrouwen gemiddeld wat andere types zijn dan mannen, maar dat is tegenwoordig een soort taboe ofzo.

Je bent blijven hangen in 2013 ( en toen liep je al achter )

https://joop.bnnvara.nl/kijk-nou/bart-s ... patie-heen

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lachattenoir schreef:
Het is overduidelijk dat discriminatie als maatschappelijk probleem jou louter en alleen boeit wanneer jij er zelf nadeel van ondervindt.
Waarom denk je dat? Hoe kom je hierbij?
Orpheus13 schreef:
Waarom zouden de media zich moeten inspannen? Voor welk probleem? Er is geen probleem. Vrouwen zijn gemiddeld gewoon wat anders, de media en de ouders hebben dat altijd aangevoeld. Iedereen weet donders goed dat vrouwen gemiddeld wat andere types zijn dan mannen, maar dat is tegenwoordig een soort taboe ofzo.
Damn ik hoop dat jij nooit een dochter krijgt. Ik snap serieus niet dat mensen de moeite nemen om dit gesprek nog met je te voeren.

Mijn pa heeft twee zoons en een dochter. Zijn dochter is de enige die net als hem handig is in elektrotechniek maar die mocht bij hem op de zaak de administratie komen doen als puber terwijl broer mee kabels ging trekken etc. Had ie beter om kunnen draaien en thank god ziet ie dat in nu we ouder zijn.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 15:18
Qua etnische diversiteit al helemaal: er is toch niemand die ECHT gelooft dat organisaties beter gaan draaien als er ook een Somalier of een Colombiaan op de afdeling werkt?
Waarom alles zo scherp stellen? Nee niet 1 Somalier, maar gewoon verschillende soorten mensen. Ik vind gezelschappen met alleen vrouwen ook te kut. Gooi er een paar mannen bij en je krijgt een andere sfeer. Ik werk met mensen uit allerlei landen, wel vooral Europees en ik merk dat er betere ideeen ontstaan als niet iedereen dezelfde achtergrond heeft. En daarbij wil ik mensen die toch al in NL wonen en blijven wonen de kans geven om zich leuk te ontplooien en opwaarts te mobiliseren en zo. Want ik gun een ander wat.
Murrmurr schreef:
Ik snap trouwens het probleem niet zo goed.

Vrouwen tussen de 30 en 40 zijn vaker hoogopgeleid dan mannen. En die vrouwen staan echt wel assertiever in het leven dan hun moeders en behoeven echt geen aanmoediging meer.
Vrouwen tussen de 30 en 40 jaar hebben vaker een hbo- of universitaire opleiding afgerond dan mannen in deze leeftijd. De afgelopen tien jaar is het aandeel hoogopgeleiden onder jonge vrouwen bovendien sterker gestegen dan onder mannen, waardoor het aandeel vrouwelijke hoogopgeleide dertigers steeds verder uitloopt. Ondanks dat het aantal uren dat jonge hoogopgeleide vrouwen per week werken de afgelopen jaren is gegroeid, werken jonge mannen nog altijd vaker voltijd dan jonge vrouwen. Dit meldt CBS. bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/10 ... nge-mannen
Het verschil was in 2016 6,5%-punt en die trend heeft zich wel doorgezet. Het systeem van nu is niet per se nadelig voor mannen, maar vrouwen excelleren gewoon.

De gemiddelde werkvloer met WO-personeel zit barstens vol vrouwen. Ik merk zelfs dat vrouwen vinden dat er te weinig mannen zijn en klagen over de praatcultuur die er ontstaat. Ik snap TO wel: vrouwen hebben geen hulp meer nodig. Ze hebben de werkvloer op hoger niveau allang overgenomen.

Is dat erg? Als hoogopgeleide man hoor je mij niet klagen. Als ik wil kan ik kiezen :-) !
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 15:21
Waarom denk je dat? Hoe kom je hierbij?
Misschien ben je het zelf vergeten, maar je hebt op dit forum zo’n 900 keer iets gepost, waarvan zeker de helft met de strekking dat jij arme witte hoogopgeleide man het zo moeilijk hebt en dat de vrouwtjes jou maar niet zien staan. Misschien dat ze dat daarom denkt? :lightbulb:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven