Stomme schoonouders.
woensdag 27 mei 2020 om 21:02
Vroeger kon je je schoonouders gewoon stom vinden, schreef iemand in het andere schoonouders-topic van vanavond.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
woensdag 27 mei 2020 om 21:44
Betty_Slocombe schreef: ↑27-05-2020 21:37Maar wat voor gedoe is er dan met de badkamer? Mag ze er niet in?
Oh jawel hoor, maar als ze door de week blijft slapen en man en ik moet morgen werken, dan spreek ik graag even af wie hoe laat de badkamer gebruikt. Ik wil niet te laat op mijn werk komen. Bij eigen gezinsleden lopen we in en uit zo het uitkomt. Bij zo'n meisje niet. Dat wil ze niet afspreken want ze ziet wel hoe het loopt. Tja, dan kan ze dus niet op doordeweekse dagen blijven slapen, want zo doen wij dat met vijf man en één badkamer.
woensdag 27 mei 2020 om 21:45
Maar volgens haar logica zou jou zoon dus bij haar thuis dan ook allerlei aanpassingen mogen eisen 'want zo is hij dat gewend'.Andersom schreef: ↑27-05-2020 21:27Vaste plek is gewoon zo gegroeid, heb haar nooit van een plek gestuurd maar wel haar plek aangeduid. Met gasten wisselt het wel eens, alleen zit ik zelf graag zo dat ik makkelijk naar de keuken kan.
Het gaat overigens niet alleen over dit, maar ook over blijven slapen en gebruik van de badkamer etc.
Well behaved women rarely make history.
woensdag 27 mei 2020 om 21:46
Het is heel logisch dat je met meer mensen en één "vreemde" afspraken wilt maken. Ze is dus óf onuitstaanbaar en niet in staat tot rekening houden met anderen óf ze is jullie directe vorm van communicatie niet gewend.Andersom schreef: ↑27-05-2020 21:44Oh jawel hoor, maar als ze door de week blijft slapen en man en ik moet morgen werken, dan spreek ik graag even af wie hoe laat de badkamer gebruikt. Ik wil niet te laat op mijn werk komen. Bij eigen gezinsleden lopen we in en uit zo het uitkomt. Bij zo'n meisje niet. Dat wil ze niet afspreken want ze ziet wel hoe het loopt. Tja, dan kan ze dus niet op doordeweekse dagen blijven slapen, want zo doen wij dat met vijf man en één badkamer.
woensdag 27 mei 2020 om 21:47
Wat een interessante toestand. Meent ze echt iets te kunnen melden over een gezin waar ze te gast is? Dapper.
Ik was piepjong toen ik bij man kwam, dus de eerste jaren logeerden we het ene weekend bij hem en het andere weekend bij mij. Maar commentaar op elkaars ouders hebben we nooit gegeven. Ookal zijn die gezinnen totaal verschillend. Ik vind sommige dingen van zijn ouders stom (vooral toen ik 17 was) en hij sommige van mijn ouders ook (vooral toen hij 20 was) maar die hielden we voor ons. Zelfs naar elkaar waren we daar beleefd over. Kom nou. Je gaat dat gesprek gewoon niet aan op die manier.
Rare troela
Ik was piepjong toen ik bij man kwam, dus de eerste jaren logeerden we het ene weekend bij hem en het andere weekend bij mij. Maar commentaar op elkaars ouders hebben we nooit gegeven. Ookal zijn die gezinnen totaal verschillend. Ik vind sommige dingen van zijn ouders stom (vooral toen ik 17 was) en hij sommige van mijn ouders ook (vooral toen hij 20 was) maar die hielden we voor ons. Zelfs naar elkaar waren we daar beleefd over. Kom nou. Je gaat dat gesprek gewoon niet aan op die manier.
Rare troela
woensdag 27 mei 2020 om 21:47
Ellerlilalinne schreef: ↑27-05-2020 21:43? Op wat voor manier zegt ze het/vraagt ze het?
Maakt geen hol uit.
Misschien kan ze niet tegen andere gewoonten/verandering (autisme)? Moet ze een wees daten
Als ze dat na 6 maanden ter spraken brengt vind ik dat niet heel raar. Waarom wil je er niet in mee gaan, is het principieel dat je dat niet wilt? Kom op, zeg.....get real.
Ze blijft toch niet zomaar nu liever thuis? Je ziet je zoon nu ook minder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 27 mei 2020 om 21:48
Jij zou jezelf laten chanteren door zo’n figuur? De andere kinderen instructies geven zodat madame het niet langer beneden haar waardigheid acht om jouw huis met een bezoekje te vereren?Ellerlilalinne schreef: ↑27-05-2020 21:43TO je moet toch wat duidelijker zijn denk ik. Is dit het hele verhaal? Op wat voor manier zegt ze het/vraagt ze het? Kan je nog meer voorbeelden geven?
Misschien kan ze niet tegen andere gewoonten/verandering (autisme)? Als ze dat na 6 maanden ter spraken brengt vind ik dat niet heel raar. Waarom wil je er niet in mee gaan, is het principieel dat je dat niet wilt?
Ze blijft toch niet zomaar nu liever thuis? Je ziet je zoon nu ook minder.
woensdag 27 mei 2020 om 21:49
Ik ben trouwens zelf ook de schoondochter from hell geweest. Ik bleef af en toe bij een vriendje slapen en zijn ouders liepen altijd naakt door het huis, dat waren ze zo gewend. En ik heb gevraagd of ze een badjas wilden aantrekken. Nee dus. En ik had geen zin om bij het ontbijt naar de bungelende kiwi's van zijn vader aan te kijken als die over tafel reikte naar de sinaasappelsap, dus ik wilde daar niet meer blijven slapen.
Wat eten we vanavond?
Tijden veranderen.Th∅rdis schreef: ↑27-05-2020 21:47Wat een interessante toestand. Meent ze echt iets te kunnen melden over een gezin waar ze te gast is? Dapper.
Rare troela
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
woensdag 27 mei 2020 om 21:51
Wat onbeschoft. Zelfs al zou je thuis gewend bent dat er iemand achter je reet de boel wel opruimt, bij je schoonouders neem je toch tenminste de moeite om een beetje geciviliseerd voor de dag te komen...blijfgewoonbianca schreef: ↑27-05-2020 21:41Mijn eerste “ schoondochter “ gebruikte ongevraagd mijn spullen. En pleurde haar handdoek na gebruik op de grond ( wasmand stond naast slaapkamerdeur : drie keer gevraagd of ze die aub wilde gebruiken ) . Was denk ik haar antwoord op mijn vraag of ze geen natte handdoeken op bed wilde laten liggen.
En nu inhoudelijk?
K79 schreef: ↑27-05-2020 21:43Ben benieuwd hoe zo'n gesprek dan gegaan heeft..
Wat betreft vaste plekken dat zou mij nou helemaal niets interesseren. Ik ruil nog wel van plek in bed en op de bank hebben we ook geen vaste plek. En dan komt er een huppelkutje die vindt dat jullie allemaal een vaste plek moeten. En dan ?
Ik ben benieuwd of het niet een generatie-ding is met betrekking tot de communicatie. Ik kan me voorstellen dat bepaalde ingeslopen patronen moeilijk anders te zien zijn ik zou eerder benieuwd zijn waarom zij het anders wil zien. Is het dat ze er maar van uit gaat dat het kan omdat ze het bij haar thuis ook gewend is. En wat is dan de reden dat het bij jullie anders is?
Omdat het zo is?
K79 schreef: ↑27-05-2020 21:43Ben benieuwd hoe zo'n gesprek dan gegaan heeft..
Wat betreft vaste plekken dat zou mij nou helemaal niets interesseren. Ik ruil nog wel van plek in bed en op de bank hebben we ook geen vaste plek.
Ik ben benieuwd of het niet een generatie-ding is met betrekking tot de communicatie. Ik kan me voorstellen dat bepaalde ingeslopen patronen moeilijk anders te zien zijn ik zou eerder benieuwd zijn waarom zij het anders wil zien. Is het dat ze er maar van uit gaat dat het kan omdat ze het bij haar thuis ook gewend is. En wat is dan de reden dat het bij jullie anders is?
Omdat het zo is?
Als het alleen om de plekken was gegaan, had ik nog wel water bij de wijn kunnen doen. Het ging me voornamelijk om de manier waarop het lijstje werd afgewerkt.
Vaste plekken is gewoon zo gegroeid toen hier kinderen geboren werden. Dochter eet graag met een klein bestek, dus dat leg ik altijd op haar plek neer. Ik zit graag zo dat ik makkelijk naar de keuken kan, ik heb immers gekookt en als er nog iets mist pak ik dat. Het is niet dat het nooit mag veranderen maar niet op deze manier.
woensdag 27 mei 2020 om 21:52
Mwah. Ik vind het wel onbeleefd van de schoondochter in kwestie hoor. Dertig jaar geleden maar nu ook.
woensdag 27 mei 2020 om 21:53
Precies, leek mij ook.
Is niks raars aan hoor. Wij hebben ook vaste plekken. Daar heb ik met alle verschillende verkeringen die over de vloer zijn geweest nooit problemen mee gehad.Andersom schreef: ↑27-05-2020 21:51Als het alleen om de plekken was gegaan, had ik nog wel water bij de wijn kunnen doen. Het ging me voornamelijk om de manier waarop het lijstje werd afgewerkt.
Vaste plekken is gewoon zo gegroeid toen hier kinderen geboren werden. Dochter eet graag met een klein bestek, dus dat leg ik altijd op haar plek neer. Ik zit graag zo dat ik makkelijk naar de keuken kan, ik heb immers gekookt en als er nog iets mist pak ik dat. Het is niet dat het nooit mag veranderen maar niet op deze manier.
Ze zou overigens best mogen blijven slapen.
Maar dan heeft ze zich dus 's ochtends maar te schikken naar de badkameruren die nog vrij zijn.
En wacht ze desnoods maar een half uur of langer haar beurt af terwijl degenen die vantevoren hebben gezegd wanneer ze de badkamer nodig hebben omdat ze de deur uitmoeten om x uur hem eerst gebruiken.
Maar dan heeft ze zich dus 's ochtends maar te schikken naar de badkameruren die nog vrij zijn.
En wacht ze desnoods maar een half uur of langer haar beurt af terwijl degenen die vantevoren hebben gezegd wanneer ze de badkamer nodig hebben omdat ze de deur uitmoeten om x uur hem eerst gebruiken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben