Stoom afblazen!
donderdag 25 oktober 2018 om 13:54
Ik moet echt even stoom af blazen en ik vraag me af of ik dit nou allemaal had moeten laten gaan. Dat scheelt wel gezeik maar aan de andere kant is er over mijn grens gegaan en kon ik me niet inhouden.
De schoonzus van mijn partner eet nog vlees, nog vis en alles wat dierlijk is ook niet. Ze eet vegan.
Zelf eet ik geen vlees maar de rest nog wel gewoon. Ieder z'n meug toch?
Maar schoonzus is nogal dwingend. En overtuigend in haar geloof. En ze zal ongetwijfeld over veel dingen gelijk hebben en het leed is niet te overzien.
Maar een jehova's getuige is er niks bij!
Nu zijn we onlangs uit eten geweest met z'n allen, wilde ik een vis bestellen en kreeg de wind van voren, met daarna nog en half uur filmpjes over hoe vissen worden dood gemaakt.
Nadat ik herhaaldelijk aangaf dat ik daar niet van gediend ben, heb ik gekozen voor iets zonder vis. OM de avond niet te verpesten en met de gedachte dat ik erop zou terugkomen bij haar.
WE houden overigens zelfs bij ons thuis rekening met haar; als zij komt eten, maak ik altijd wat vegan en kot er geen kaas of vis aan te pas. Ook niet als er nog meer mensen zijn die dat eventueel wel zouden eten.
Nu heb ik dat dus gedaan; netjes en met de boodschap; laten we elkaars keuzes waarderen.
En nu is ze pissig; ben ik een egoist dat ik niets voor de dieren over heb en betrekt ze er iedereen bij 'want ik heb haar ZO' kwaad gemaakt.
Dit is toch te heftig? En nu ben ik dus ook kwaad maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil gewoon mijn eigen keuzes maken zonder veroordeeld te worden.
Zouden jullie voet bij stuk houden en de aanval inzetten ( want zo voel ik me nu wel) of is er nog en andere manier om hiermee om te gaan. En geloof me, de mail was netjes!
De schoonzus van mijn partner eet nog vlees, nog vis en alles wat dierlijk is ook niet. Ze eet vegan.
Zelf eet ik geen vlees maar de rest nog wel gewoon. Ieder z'n meug toch?
Maar schoonzus is nogal dwingend. En overtuigend in haar geloof. En ze zal ongetwijfeld over veel dingen gelijk hebben en het leed is niet te overzien.
Maar een jehova's getuige is er niks bij!
Nu zijn we onlangs uit eten geweest met z'n allen, wilde ik een vis bestellen en kreeg de wind van voren, met daarna nog en half uur filmpjes over hoe vissen worden dood gemaakt.
Nadat ik herhaaldelijk aangaf dat ik daar niet van gediend ben, heb ik gekozen voor iets zonder vis. OM de avond niet te verpesten en met de gedachte dat ik erop zou terugkomen bij haar.
WE houden overigens zelfs bij ons thuis rekening met haar; als zij komt eten, maak ik altijd wat vegan en kot er geen kaas of vis aan te pas. Ook niet als er nog meer mensen zijn die dat eventueel wel zouden eten.
Nu heb ik dat dus gedaan; netjes en met de boodschap; laten we elkaars keuzes waarderen.
En nu is ze pissig; ben ik een egoist dat ik niets voor de dieren over heb en betrekt ze er iedereen bij 'want ik heb haar ZO' kwaad gemaakt.
Dit is toch te heftig? En nu ben ik dus ook kwaad maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil gewoon mijn eigen keuzes maken zonder veroordeeld te worden.
Zouden jullie voet bij stuk houden en de aanval inzetten ( want zo voel ik me nu wel) of is er nog en andere manier om hiermee om te gaan. En geloof me, de mail was netjes!
donderdag 25 oktober 2018 om 14:19
Turquasi; ja, iedereen houdt er rekening mee.
OMdat het ook niet erg is om een keer geen vlees of vis te eten......maar als het afgedwongen wordt, dan wordt het een heel ander spel.
Ik had me hier toch niet de komende jaren nog aan kunnen ergeren, zonder er iets van te zeggen?
Ik deel haar zienswijze niet; nou, dat wordt nog wat :S
OMdat het ook niet erg is om een keer geen vlees of vis te eten......maar als het afgedwongen wordt, dan wordt het een heel ander spel.
Ik had me hier toch niet de komende jaren nog aan kunnen ergeren, zonder er iets van te zeggen?
donderdag 25 oktober 2018 om 14:19
Dump dat mens en faciliteer die veganhype niet langer. Ik zou er niet van gediend zijn als ik bij iemand ga eten en er zou niets fatsoenlijks op tafel komen omdat er 1 zo'n irritante dwingeland in t gezelschap is. Ik zou het gewoon gezellig houden en dus die vrouw niet meer uitnodigen en nooit meer samen met haar uit eten gaan. En al helemaal niet jouw menu keuze van haar af laten hangen!
donderdag 25 oktober 2018 om 14:20
Rooosjee schreef: ↑25-10-2018 14:15Ja, Jollyrider; het gaat ook om hoe. Als jij een conversatie met mij aan gaat; vertel ik je waarom ik geen vlees eet. Wat jij daarmee doet, ligt toch volledig bij jou?
Maar ik doe het alleen als iemand het vraagt
Dit liep de spuigaten uit en ik kon me niet meer inhouden.
Geen idee hoe dit verder gaat lopen.
Mijn streep in het zand-moment kwam toen mijn tante voor een feest de nogal prijzige catering aanprees bij de gasten, en geschift vegan-nichtje luidkeels reageerde met "ha fijn, allemaal dieren-lijkjes gaan eten!". Ik zag haar moeder in elkaar krimpen, en daar kon ik niet zo mee lachen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 25 oktober 2018 om 14:22
Ja, maar dat wordt een moeilijk verhaal; haar niet meer uitnodigen.
En er is genoeg lekkers in het Vegan gebeuren en ik vind het ook oprecht leuk om het uit te proberen als ze komen eten . Dat is voor mij geen moeite en ik sta er open voor
Maar dit gaat gewoon een stap te ver.
Tja, negeren kan nu niet meer .....en ik heb de boel even open gegooid.
Ik hoorde net dat ze zelfs aan het janken was omdat ze het zo zielig vind dat mensen zo weiniig rekening houden met dieren. Zucht, wat moet je daar nou mee
En nogmaals : IK heb nog geen reacite van haar
En er is genoeg lekkers in het Vegan gebeuren en ik vind het ook oprecht leuk om het uit te proberen als ze komen eten . Dat is voor mij geen moeite en ik sta er open voor
Maar dit gaat gewoon een stap te ver.
Tja, negeren kan nu niet meer .....en ik heb de boel even open gegooid.
Ik hoorde net dat ze zelfs aan het janken was omdat ze het zo zielig vind dat mensen zo weiniig rekening houden met dieren. Zucht, wat moet je daar nou mee
En nogmaals : IK heb nog geen reacite van haar
donderdag 25 oktober 2018 om 14:24
donderdag 25 oktober 2018 om 14:24
Ritueel een zwarte kat slachten en offeren en haar uitnodigen voor het ritueel. Zal helpen.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 25 oktober 2018 om 14:27
Maar de rest van haar familie heeft dan ook geen ruggegraat of bestellen die gewoon wel biefstuk?
Wat doet jouw man? Ik zou mn man een schop onder zn hol geven als hij ipv een biefstuk een of ander vegaprutje gaat eten in het bijzijn van die hysterica. Zou niet meer meegaan naar dat slappe zooitje en haar zeker niet meer te eten uitnodigen.
Wat doet jouw man? Ik zou mn man een schop onder zn hol geven als hij ipv een biefstuk een of ander vegaprutje gaat eten in het bijzijn van die hysterica. Zou niet meer meegaan naar dat slappe zooitje en haar zeker niet meer te eten uitnodigen.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:30
hoevaak ga je nou uit etenRooosjee schreef: ↑25-10-2018 14:19Turquasi; ja, iedereen houdt er rekening mee.
betaal jij zelf de rekening
gaat het nou over het eten of is er iets anders gaande
donderdag 25 oktober 2018 om 14:30
Redbulletje; wij eten beiden geen vlees, wel vis.
Hij neemt ook gewoon vis in haar bij zijn..... daar zegt ze dan niks van maar hij wordt wel gespamd daarna met filmpjes over de soort vis die hij at.
Hij vind het minder erg, omdat hij zich iets meer in haar denkwijze kan vinden
Maar laat mij daarbij gewoon in mijn waarde. Zoals ik hem ook.
Hij neemt ook gewoon vis in haar bij zijn..... daar zegt ze dan niks van maar hij wordt wel gespamd daarna met filmpjes over de soort vis die hij at.
Hij vind het minder erg, omdat hij zich iets meer in haar denkwijze kan vinden
Maar laat mij daarbij gewoon in mijn waarde. Zoals ik hem ook.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:31
Gezien schoonzus nog steeds dit soort gedrag kan vertonen binnen de familie zal de rest zich wel naar hysterica schikken. Dat mens had al veel eerder op haar plaats gezet moeten worden.redbulletje schreef: ↑25-10-2018 14:27Maar de rest van haar familie heeft dan ook geen ruggegraat of bestellen die gewoon wel biefstuk?
donderdag 25 oktober 2018 om 14:32
Nee, ze is het inderdaad niet verplicht en daarbij, ik heb mijn deel gewoon aangegeven en hoe ik erin sta. Dus daar is ze inderdaad vrij in om te reageren of niet te reageren.
Chrys; het gaat dus niet om het eten; want ik eet regelmatig ook vegan maar ALS ik dan vis wil eten, hoeft niemand mij te vertellen dat dat niet mag.
DAAR gaat het om. Daar wil ik een stokje voor steken.
Maar goed, door dit open te gooien, zal eten vanaf nu altijd akward blijven ben ik bang.
Chrys; het gaat dus niet om het eten; want ik eet regelmatig ook vegan maar ALS ik dan vis wil eten, hoeft niemand mij te vertellen dat dat niet mag.
Maar goed, door dit open te gooien, zal eten vanaf nu altijd akward blijven ben ik bang.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:34
donderdag 25 oktober 2018 om 14:35
donderdag 25 oktober 2018 om 14:36
Groenten zijn veganshit?redbulletje schreef: ↑25-10-2018 14:31Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zou afmelden als ik zou weten dat er alleen veganshit te eten is.
Nou je kan mij ook best wakker maken voor avocado nigiri ofzo hoor.
Wat een gekke schoonzus, TO. Ik zou het ook negeren. Hoe oud is ze trouwens? Ze klinkt 15.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:36
donderdag 25 oktober 2018 om 14:37
Dat jij niet van vega of vegan eten houdt weten we nu wel. Je moet in al die topics altijd even heel hard schoppen tegen de mensen die op die manier eten. Maakt je niet veel sympathieker dan de schoonzus van TOredbulletje schreef: ↑25-10-2018 14:31Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zou afmelden als ik zou weten dat er alleen veganshit te eten is.
TO, ik zou haar lekker laten. Ik ben zelf dan wel praktisch vegan, maar ga mijn visie niet anderen opdringen en erger me ook altijd aan mensen die dat doen. Vind dat ze al mag bedanken voor het feit dat jullie helemaal vegan eten als zij komt. Ik kook voornamelijk vegan, maar voor mijn oom bak ik altijd vlees omdat hij dat graag wil. Het is geven en nemen.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:38
Jij laat je blijkbaar wel vertellen wat je wel/niet mag als jij afziet van het eten van vis in haar bijzijn terwijl jouw man dat wel doet. Heb gewoon schijt aan haar! Bestel volgende keer een kreeft die je zelf uit het aquarium mag uit zoeken en maak een filmpje als ze hem er uit halen en laat dat aan hysterica zien met de mededeling lekker vers!!Rooosjee schreef: ↑25-10-2018 14:32Nee, ze is het inderdaad niet verplicht en daarbij, ik heb mijn deel gewoon aangegeven en hoe ik erin sta. Dus daar is ze inderdaad vrij in om te reageren of niet te reageren.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:38
donderdag 25 oktober 2018 om 14:41
ik lees jouw toontjeRooosjee schreef: ↑25-10-2018 14:36Lees even wat voorgaande reacties van mij Chrys; ik hou al rekening met haar.
Zelfs in mijn eigen huis en op mijn eigen verjaardag.
Tot hoever hou je rekening zonder je eigen grenzen over te gaan?
Ik hoop niet dat jij je altijd schikt naar ieders levenswijze......het zijn er namelijk best veel.
nee ik schik niet , ik hou rekening met
en of het een ruzie waard is
succes misschien ook naar jezelf kijken
donderdag 25 oktober 2018 om 14:41