Stoom afblazen!

25-10-2018 13:54 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even stoom af blazen en ik vraag me af of ik dit nou allemaal had moeten laten gaan. Dat scheelt wel gezeik maar aan de andere kant is er over mijn grens gegaan en kon ik me niet inhouden.

De schoonzus van mijn partner eet nog vlees, nog vis en alles wat dierlijk is ook niet. Ze eet vegan.
Zelf eet ik geen vlees maar de rest nog wel gewoon. Ieder z'n meug toch?

Maar schoonzus is nogal dwingend. En overtuigend in haar geloof. En ze zal ongetwijfeld over veel dingen gelijk hebben en het leed is niet te overzien.
Maar een jehova's getuige is er niks bij!

Nu zijn we onlangs uit eten geweest met z'n allen, wilde ik een vis bestellen en kreeg de wind van voren, met daarna nog en half uur filmpjes over hoe vissen worden dood gemaakt.

Nadat ik herhaaldelijk aangaf dat ik daar niet van gediend ben, heb ik gekozen voor iets zonder vis. OM de avond niet te verpesten en met de gedachte dat ik erop zou terugkomen bij haar.

WE houden overigens zelfs bij ons thuis rekening met haar; als zij komt eten, maak ik altijd wat vegan en kot er geen kaas of vis aan te pas. Ook niet als er nog meer mensen zijn die dat eventueel wel zouden eten.

Nu heb ik dat dus gedaan; netjes en met de boodschap; laten we elkaars keuzes waarderen.
En nu is ze pissig; ben ik een egoist dat ik niets voor de dieren over heb en betrekt ze er iedereen bij 'want ik heb haar ZO' kwaad gemaakt.

Dit is toch te heftig? En nu ben ik dus ook kwaad maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil gewoon mijn eigen keuzes maken zonder veroordeeld te worden.

Zouden jullie voet bij stuk houden en de aanval inzetten ( want zo voel ik me nu wel) of is er nog en andere manier om hiermee om te gaan. En geloof me, de mail was netjes!
Je schrijft zelf, 'de keuze om het later tot een confrontatie te laten komen'

Dat geeft al aan dat iets anders verwachten dan dat het heibel zou opleveren niet realistisch was, en nu heb je heibel...

Je vraagt in je OP of er een andere manier is om ermee om te gaan en dat is; voorzichtig. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Lorem Ipsum
Rooosjee schreef:
25-10-2018 15:07
Nee, want ik kies er toch ook voor om niet te roken. Ik zou mijn gelijk pas willen halen als ik een ander wil overtuigen ook te stoppen omdat het slecht is
Het is geen discussie over roken.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 26-10-2018 10:39
29.32% gewijzigd
Klopt Turquasi, maar dit was dus mijn grens.
En geloof me; de mail was heel voorzichtig. Helemaal vanuit mezelf.

Denk dat ze boos is OMDAT ze een keer wordt tegengesproken. Want wat erin staat, is echt zo niet heftig.
Maar begrijp ik nou goed dat er verder niemand vlees of vis heeft besteld want jij was de enige die gezeik kreeg? M.a.w. de rest zit al onder de plak bij dat mens?
Er werd geen vlees besteld, is al uit coulance en omdat mensen het denk ik ook niet erg vinden om een keer geen vlees te kiezen.
Vis wel, maar het was het soort vis waar ik voor koos vooral
Nou, je hebt het wel getroffen, TO. Ik ben benieuwd: wat had die schoonzus eigenlijk besteld in dat restaurant?
Weet ik niet; iets met nacho salade zonder de gorgonzola
Rooosjee schreef:
25-10-2018 15:18
Vis wel, maar het was het soort vis waar ik voor koos vooral
Wat voor vis was dat?
En wat heb je zelf uiteindelijk gegeten?
Tonijn .... Tonijn is zielig.
Maar als je gaat lezen is elke manier van een vis doden, niet ok.
nogmaals, ze zal ongetwijfeld een punt hebben en heeft zich hier meer in verdiept dan ik. ER zullen ook heftige dingen gebeuren.

Maar ik heb internet; ik kan lezen en ik kan al deze info zelf opzoeken, mocht ik daar behoefte aan hebben.
Een gerecht met champignons geloof ik.....met rijst.... ook lekker hoor.
..
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 26-10-2018 10:38
99.05% gewijzigd
Rooosjee schreef:
25-10-2018 15:28
Een gerecht met champignons geloof ik.....met rijst.... ook lekker hoor.
Waarom dan geen ander seafood genomen als je je tonijn liet verbieden?
Rooosjee schreef:
25-10-2018 14:02
Lilalinda; weet ik veel wat ik wil horen, gewoon stoom afblazen;, een manier om hiermee om te gaan, iets!

Nee, weet ik ook Jillian maar omdat zij zo heftig is, kan het sneller escaleren. Via mail kon ik het gewoon aardig houden en kan zij er rustig over nadenken.
We zijn beiden nogal pittige types en ik laat me niet snel iets vertellen.

Als ik je zo lees, is het heel erg actie, reactie. Wat zij doet is uiteraard irritant, maar hij hóeft er niet op te reageren. Als je naar haar toe net zo heftig reageert als hier, dan geloof ik wel dat ze juist op jou heftig reageert. Je klinkt als een opgewonden standje.

Tel tot tien, haal rustig adem en bestel wat je zelf wilt bestellen. ;-)
Wat een zeikmens. Ik eet zelf amper dierlijke producten, maar ik had expres spare ribs besteld als iemand zo zat te zeiken.
Raar ook dat anderen geen vlees/vis eten als zij erbij is, dat gaat erg ver. Zoiets zou ik nooit van iemand vragen.

Ik zou haar negeren en het contact uit de weg gaan. Ze zuigt energie.

Het probleem is dat bijna alles wat je doet (of laat) slecht is voor mens en milieu. Zo is leer misschien dierenleed, maar vegan leer is van gemaakt van grondstoffen als plastic (en gaan niet zo lang mee als leer en zijn mileuvervuilender). Het is bijna onmogelijk.
Voor mij vrij simpel, niet meer met haar uit eten gaan en dr zeker niet thuis te eten uitnodigen. Wat een zeikmens bah
Ja Vixxen, en daar vind iedereen een weg in om ergens rekening mee te houden.

Ik ben een opgewonden standje ja, maar in dit geval heb ik het heel volwassen ingepakt in een bericht, niet impulsief en het nog na laten lezen door man om het niet te veroordelend te laten zijn....

Dus ik denk dat het opgewonden standje wel meevalt uiteindelijk.
probleem zit bij schoonzus, maar ook bij de mensen om haar heen.
Ik zou mijn schoonmoeder eens bellen (of man laten bellen, als jullie familieverhouding anders is)
en afspraken maken, wat we tolereren van schoonzus
Je bent juist een lafbek die over zich heen laat lopen, als je een opgewonden standje was had je voor haar neus spareribs gegeten en haar bij elke hap ingewreven hoe lekker t is!
Ik zou alleen nog melden dat het de laatste keer is geweest dat ik mijn bestelling voor haar heb aangepakt en dat, als er nog één keer zo'n rel op volgt, het de laatste keer was dat ik erbij was.

Natuurlijk hou je rekening met iemand die vegan eet: door een restaurant uit te zoeken waar voor een vegan voldoende keus is. Iemand die vegan is kan niet eisen dat de hele groep óók vegan eet, dat gaat echt heel veel te ver.

Als ze nog een keer zoiets uithaalt, zou ik inderdaad niet meer meegaan met die etentjes.

En dat je man dat jammer vindt... tja. Wat verwacht hij dan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja ja Redbulletje; dat was natuurlijk perfect geweest....
Ik doe een hoop ideeën op, mocht het tot een volgende x komen.
Ik was daar gewoon nog eens uit eten gegaan en haar een foto met bord van tonijn door gewhatsappt..
Ook naar de andere familieleden.
Verschrikkelijk , zulke types. Ik vind het eerlijk gezegd al idioot dat de hele familie rekening houdt met de wensen van madam.
Bah.... voedsel-Jehovas ...zulke mensen ontnemen me gelijk de eetlust...
Onze oudste dochter (net volwassen) is al tien jaar vega(n) (geen vlees, kaas, vis etc)
Maar de afspraak was: wij koken vega voor je, maar geen discussies aan tafel (of bij anderen): niet over wat we(ze) je voorzetten, niet over wat wij9anderen) eten

Dat zijn je schoonouders vergeten, TO
Ja, dat stukje zijn ze inderdaad vergeten te melden inderdaad.

Wat goed dat jullie daar ook zo goed over na hebben gedacht en hebben besproken zeg. Ik denk eerlijk gezegd dat je er niet zo bij stil staat hoe heftig iemand in zijn overtuiging kan worden.

Dit was namelijk niet zo toen ik haar leerde kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven