Stoom afblazen!

25-10-2018 13:54 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even stoom af blazen en ik vraag me af of ik dit nou allemaal had moeten laten gaan. Dat scheelt wel gezeik maar aan de andere kant is er over mijn grens gegaan en kon ik me niet inhouden.

De schoonzus van mijn partner eet nog vlees, nog vis en alles wat dierlijk is ook niet. Ze eet vegan.
Zelf eet ik geen vlees maar de rest nog wel gewoon. Ieder z'n meug toch?

Maar schoonzus is nogal dwingend. En overtuigend in haar geloof. En ze zal ongetwijfeld over veel dingen gelijk hebben en het leed is niet te overzien.
Maar een jehova's getuige is er niks bij!

Nu zijn we onlangs uit eten geweest met z'n allen, wilde ik een vis bestellen en kreeg de wind van voren, met daarna nog en half uur filmpjes over hoe vissen worden dood gemaakt.

Nadat ik herhaaldelijk aangaf dat ik daar niet van gediend ben, heb ik gekozen voor iets zonder vis. OM de avond niet te verpesten en met de gedachte dat ik erop zou terugkomen bij haar.

WE houden overigens zelfs bij ons thuis rekening met haar; als zij komt eten, maak ik altijd wat vegan en kot er geen kaas of vis aan te pas. Ook niet als er nog meer mensen zijn die dat eventueel wel zouden eten.

Nu heb ik dat dus gedaan; netjes en met de boodschap; laten we elkaars keuzes waarderen.
En nu is ze pissig; ben ik een egoist dat ik niets voor de dieren over heb en betrekt ze er iedereen bij 'want ik heb haar ZO' kwaad gemaakt.

Dit is toch te heftig? En nu ben ik dus ook kwaad maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil gewoon mijn eigen keuzes maken zonder veroordeeld te worden.

Zouden jullie voet bij stuk houden en de aanval inzetten ( want zo voel ik me nu wel) of is er nog en andere manier om hiermee om te gaan. En geloof me, de mail was netjes!
redbulletje schreef:
25-10-2018 15:40
Je bent juist een lafbek die over zich heen laat lopen, als je een opgewonden standje was had je voor haar neus spareribs gegeten en haar bij elke hap ingewreven hoe lekker t is!
Juist dit uit niks blijkt dat je een opgewonden standje bent...je geeft dat mens alle ruimte ook weer met die mail.....
oudebaas schreef:
26-10-2018 09:31
Champignons zijn ook fout. Schimmels staan biologisch gezien dicht bij dieren, beiden zijn uniconta. Planten staan er biologisch verder van af.
het is ook zielig voor de rijst
Het is altijd goed om na te denken over wat we eten en doen.
Ik ben persoonlijk ook niet tegen haar ideeën en ze weet er genoeg over, dat ik best geloof dat het pijnlijk kan zijn om te zien dat anderen dat dan gewoon eten.

Dit gaat over het feit dat je mensen niet mag dwingen om hetzelfde te denken als jij.
Dat werkt, bij mij in ieder geval averechts.

Ik heb een reactie ontvangen waarin een hoop; In jouw ogen, misschiens en mijn gebrek aan empathie werd benoemd.

Ik heb haar gebeld; gezegd dat ik nu een streep heb getrokken en dat zij die grens niet over gaat meer. Verder mag ze van mij vinden wat ze wil.
zij gaf aan geen respect te hebben voor me als ik vis eet, nou ja prima, ook dat mag ze.
Maar ze mag niet over mijn grens meer.

En dat is dat, ik ben klaar met de discussie.
Hoe we dit vorm gaan geven, dat weet ik niet want het is en blijft familie van man.
Maar daar ga ik me nu niet druk over maken. Dat moet zich maar uit zichzelf wijzen hoe dat verloopt.
Gewoon niet meer uitnodigen thuis en niet meer mee uit eten gaan. Wat je man er mee doet moet ie zelf weten: zijn familie zijn sores.
Ik denk dat de meeste mensen best rekening willen houden met een vegan in het gezelschap. Het gaat om de manier waarop ze je aanvliegt. Dan houdt de redelijkheid snel op.
Precies Rik, zo is het ook.
En nu ben ik gewoon blij dat ik een grens heb aangegeven.

We weten nu beiden hoe we erover denken.
RikM schreef:
26-10-2018 10:49
Ik denk dat de meeste mensen best rekening willen houden met een vegan in het gezelschap. Het gaat om de manier waarop ze je aanvliegt. Dan houdt de redelijkheid snel op.
Past de vegan zich ook aan dan ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven