Taakverdeling gezin

07-02-2020 20:48 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag aan de dames hier vragen wie er het meest in het huishouden doet en wie er ook het meest organiseert rond de kinderen. Ik merk dat mijn man gewoon uit zichzelf aan niet veel denk. Hij doet boodschappen maar ik moet wel een lijstje maken .... Uit zichzelf zal hij ook niet denken om bv een afspraak te maken omdat onze zoon bv naar de tandarts moet op controle. Hij zal ook niet kijken in de agenda of er huiswerk gemaakt moet worden. Ik vind dit allemaal mentaal zeer vermoeiend omdat ik dan aan alles moet denken. Hij vind het vanzelfsprekend dat ik dit allemaal voor mijn rekening neem. Uiteraard heb ik dit al veeeeel keren besproken met hem, helaas zonder veel resultaat. Het is alsof hij mijn derde kind is en ik heel tijd instructies moet geven. Na bijna 10 jaar samen merk ik dat dit mij de laatste tijd meer en meer stoort. Ik ben ook recent bevallen van ons tweede kindje. Daar helpt hij wel veel mee: in bad steken, flesje geven, pamper verversen doet hij allemaal uit zichzelf. Zijn gewoon de andere dingen qua organisatie die hij niet doet. Waarschijnlijk is dit voor veel dames herkenbaar...
DS1971 schreef:
08-02-2020 19:02
Je kan toch in de ochtend die huishoudelijke taken doen? Mik een was erin om 7.30u, dan kan die om 10.30u in de droger en de tweede was start je als je vertrekt. In de rest van de tijd kun je prima het huis poetsen. Kinderen laat je gewoon ‘meehelpen’.

En dan na de lunch ga je. 12.30u daar. Tot 15.30u. Terug de tweede was ophangen. Daarna koken.

Onvergelijkbaar met het runnen van een bedrijf hoor.
Wat een droomkinderen heb je. Hoeft er geen van die droomkinderen nog te slapen in de middag? En dat de ander uit verveling gaat rekken ofzo?

Ik weet het niet hoor, ik heb geen dagje thuis met kind en run ook geen bedrijf, dus ik zou niet kunnen vergelijken.
DS1971 schreef:
08-02-2020 19:54
Hier niet. Zijn gewoon fit in de middag. Middagdutjes waren er al snel uit bij de jongste. De oudste moet naar school nu, maar dat verlaagt volgens mij juist de ‘druk’.

Wat overigens mijn beeld wellicht kleurt is dat ik sinds de scheiding ze nog maar 60% van de tijd heb, dus dan kijk je er wellicht wat anders tegenaan.
Ja, dat scheelt, dan heb je 40% vrije tijd.
DS1971 schreef:
08-02-2020 19:51
Dat kan.

Ik heb er echter altijd van genoten. Ook vandaag, terwijl de oudste de hele dag strontvervelend was.

Wat ik er maar mee wil zeggen is dat het ook kan ervaren worden als een leuk dagje.
Ik ervaar mijn werk ook als leuke dagjes, vooral de kampen, supertof gewoon, leukste wat er is, maar toch ben ik altijd migrainewaardig moe, kapot, af na zo’n week. Leuk en vermoeiend sluiten elkaar niet uit, wil ik maar zeggen.
Goh ik doe hier meer in huis omdat hij maar weinig thuis is.
Maar in vakantietijden dat hij thuis is en ik werk doet hij alles.

Hij kookt over het algemeen, doet vaak de boodschappen, doet vaak de was opvouwen( om het dan niet weg te leggen in de kast ik bedoel: whyyyyy?!) Dat is het wel. Grote dingen in de tuin of klusjes om het huis doet hij meestal. Hij ruimt altijd zijn zooi op en is daar net zo autistisch in als dat ik ben. Meer dan genoeg eigenlijk.
Mevrouw75 schreef:
09-02-2020 08:25
Wat een droomkinderen heb je. Hoeft er geen van die droomkinderen nog te slapen in de middag? En dat de ander uit verveling gaat rekken ofzo?

Ik weet het niet hoor, ik heb geen dagje thuis met kind en run ook geen bedrijf, dus ik zou niet kunnen vergelijken.
Natuurlijk hebben ze geprobeerd om onzin uit te halen terwijl ze moesten slapen. Maar daar heb ik ze kort in gehouden.

Ze zijn sowieso opgevoed met duidelijke regels. Niet teveel, maar de regels die er zijn worden strikt gehandhaafd. Dat kost inzet, maar levert ook erg veel op.

De jongste is vrij makkelijk trouwens. De oudste bepaald niet. Superlief meisje, maar ze heeft gewoon wat beperkingen waardoor ze niet makkelijk is.
Mevrouw75 schreef:
09-02-2020 08:27
Ja, dat scheelt, dan heb je 40% vrije tijd.
En die 60% sta ik er 100% alleen voor. Ik weet niet of gescheiden zijn nou gemakkelijker is. Ik vond het makkelijker toen we nog getrouwd waren.
DS1971 schreef:
09-02-2020 09:16
En die 60% sta ik er 100% alleen voor. Ik weet niet of gescheiden zijn nou gemakkelijker is. Ik vond het makkelijker toen we nog getrouwd waren.
Wat ik zo lees staat de to er ook alleen voor.

Ik heb de eerste jaren zo ongeveer alles alleen gedaan en ik merkte daarin dus weinig verschil of man er wel of niet was. Het is nu wel op orde hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven