Tegen beter weten in .......

12-11-2011 07:58 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben een vrouw en inmiddels de 50 gepasseerd. Klinkt oud maar zo voel ik me niet hoor. Getrouwd geweest en naa een aantal jaren geen relatie te hebben gehad, heb ik me begin van het jaar weer op een datingsite ingeschreven. Ik kreeg al vrij snel een korte relatie. Dit werkte niet echt.

Kort daarna leerde ik een aardige man kennen. Niet direct mijn type maar ik voelde me toch tot hem aangetrokken. Ik was ook niet zijn type hahah maar het gevoel was wederzijds. Om een lang verhaal kort te maken. We kennen elkaar nu 7 maanden.

Hij was gescheiden maar zat nog in de afwikkeling hiervan. Dat betekende dat ex nog aantal dagen per week in de woning bivakkeerde. Vond dat een rare situatie maar kon er wel mee leven. Na 3 maanden was het allemaal geregeld en was ze verhuisd en kon ik meer met hem afspreken.

Hoewel ... hij heeft het altijd erg druk met zijn baan, sport, huis, hond en kind. Met mij wilde hij nooit afspraken maken omdat zijn leven al zo geregeld werd op zijn werk. Zijn agenda werd de hele dag volgepland. Ik wist van tevoren dus niet wanneer ik hem weer zou zien. Hij wilde het liefst op de dag zelf laten weten of we elkaar zouden zien. Niet handig natuurlijk want ik heb ook mijn agenda.

Deze onzekerheid was niet prettig voor mij maar daarover praten was heel moeilijk. Sowieso praten over zulke dingen daar werd hij kriegelig van. Gevolg was dat ik me ging aanpassen aan hem. Het initiatief voor contact kwam ook 9 van de 10 keer van mij uit. Dit voelde voor mij natuurlijk niet goed. Maar ik wilde er niet elke keer over hebben als we elkaar zagen.

Omdat dit toch een onbevredigende situatie was hadden we afgesproken om elkaar even niet te zien en geen contact te hebben. Hij ging met zijn zoon op vakantie en ik alleen. Dat was een tijdsbestek van 2 weken. Daarna zouden we verder kijken. Hij ging als eerste op vakantie en melde me via sms dat hij was aangekomen en mailde/smste elke dag wel een keer. Toen ging ik op vakantie en ook toen ging het smsverkeer door. Hij kwam me halen van het vliegveld en we gingen eigenlijk gewoon weer verder waar we waren gebleven zonder hierover te praten. Niet lang daarna verviel hij weer in zijn "oude" patroon door o.a. geen tijd voor me vrij kunnen (willen?) te maken.

We besloten samen om te stoppen maar kreeg dezelfde dag al een sms dat hij het niet kon bevatten, De dagen daarop belde en mailde hij omdat hij zich zorgen over mij maakte. Ik reageerde niet. Toen kreeg ik een laatste mail dat hij me niet meer zou contacten omdat hij geen stalker wilde zijn. Toen reageerde ik wel en hebben we weer afgesproken. Weer besloten om door te gaan met de afspraak dat we het anders gingen doen maar hebben niet echt concrete afspraken gemaakt, stom.

Dat ging dus maar 2 weken goed en toen was voor mij de maat vol. Ik had aangegeven dat we nu maar echt moesten stoppen ook omdat we allebei diep in ons hart voelden dat we niet de juiste partner voor elkaar waren. Dit spraken we pas uit nadat we hadden besloten om te stoppen. We hadden een afscheid gepland en dit was heel mooi.

De dagen daarna waren erg zwaar, viel 3 kg af in 2 dagen en was er echt ziek van. Wilde hem nog een keer spreken omdat er toch nog dingen waren die niet duidelijk zijn. Je raadt het al, toen we elkaar zagen, gingen we weer voor de bijl maar nu met de afspraak dat we elkaar in ieder geval elk weekend zouden zien. We gingen dus vooruit Dat ging nu 3 weken goed en het voelde ook goed.

Nu ben ik gisterenavond (vrijdag) via MSN zo verschrikkelijk boos op hem geworden omdat hij aangaf dat hij vandaag (zaterdag) naar een verjaardag gaat van een familielid. Zijn ex is daar ook. Hij was dit vergeten en dus ook vergeten om dat aan mij door te geven. Ben niet boos omdat hij daar naar toegaat maar omdat we dan dit weekend elkaar niet zullen zien. Ook omdat ik moet werken. Ik had me er ook al op verheugd. Als hij mij echt zou willen zien, zou hij zeggen dat hij even een uurtje gaat. Maar dat zegt hij niet, alleen dat het ingewikkeld is. Zijn ex woont nl in het noorden en zal dus ook bij hem thuis zijn. Misschien ben ik naief maar ik weet dat er niets meer speelt tussen hen. Ik vroeg hem toen wat nu belangrijker was, die verjaardag of ik.

Toen bleef hij stil. Ik vroeg waarom hij niets zei. Ik weet niet wat ik moet zeggen zei hij toen. Ik moet er even over nadenken. Toen werd ik zo boos en zei dat hij dat maar moest doen en heb mijn laptop dichtgeklapt. Even daarna kreeg ik een mail met dat ik dit niet verdien. Dat hij mij niet kan geven wat mij blij maakt. dat hij voelt dat hij geen tijd voor mij vrijmaakt omdat zijn zaken hem te veel in beslag nemen en dat hij bang is dat onze relatie niet lang stand zal houden en hij daardoor waarschijnlijk de relatie aan het afbreken is ipv opbouwen. Hij vindt het beter, zeker op termijn, dat wij onze eigen weg gaan. En dat ik een man verdien die mij vereert, verrast, aan het lachen maakt, arm om me heen slaat, liefheeft en koestert, mij aanvult en blij maakt.

Wat doet dit pijn. Misschien is dit een onsamenhangend verhaal.

Waarschijnlijk kom ik over als iemand die blind is, dom is en ga zo maar door.

Dat is niet zo, want, tuurlijk heb ik het allemaal gevoeld. Maar de momenten dat wij samen waren heb ik genoten, kon ik me ontspannen en zorgde hij goed voor me. Hij kookte lekker, heeft me veel geleerd, hielp me met het regelen van zaken, fijne seks en omgekeerd nam hij ook dingen van mij over.

Tegen beter weten ging ik met hem door omdat ik dacht dat hij meer tijd nodig had. Stom natuurlijk, ik had het kunnen weten.

Heb nog niet gereageerd op zijn mail, weet niet wat ik hiermee aan moet. Weet wel dat ik hem nu echt zal moeten vergeten, vrienden blijven kan ik niet, daarvoor hou ik teveel van hem.

Nu liggen er nog spullen van mij bij hem. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Zou graag reacties willen ontvangen hoe hiermee om te gaan.
Dank Lavan en Johand, voor jullie bemoedigende woorden, het sterkt me, maar neemt niet weg dat het heel erg pijn doet.

Morgen weer werken, zie er tegen op. Doen alsof er niets aan de hand is terwijl ik elk moment in huilen kan uitbarsten. Vrijdagmiddag was er nog niets aan de hand en nu is het definitief afgelopen. Kan het nauwelijks bevatten. Het spookt continue door mijn hoofd, heb ook slecht geslapen. Ik weet, het hoort er allemaal bij, maar wat is dit k..

Heb nu ook zijn Facebookaccount geblokkeerd zodat ik niet meer op de hoogte ben van wat hij plaatst en omgekeerd. Op de datingsite waar wij elkaar hebben ontmoet, heb ik mijn account gisteren verwijderd. Ik zag dat hij online was geweest op de site. Kan zijn om te kijken of ik ook online ben geweest of om zelf weer verder te kijken. Zou dat knap lullig vinden omdat hij zelf heeft aangegeven nog niet klaar te zijn voor een nieuwe relatie. Maar ja, ga me daar niet meer druk over maken maar vind het tegenover een nieuwe partner niet eerlijk. Ga me zelf binnenkort wel op een andere site inschrijven en heb me voorgenomen om het rustig aan te doen. Hebben jullie nog leuke tips voor mij?
Mijn tip @ Klaproosje

Lekker even die datingsites laten voor wat ze zijn en het verbreken van de relatie laten bezinken.

Hoe kun en wil je zo snel weer gaan daten na het verbreken van een relatie?
quote:Kier_V schreef op 13 november 2011 @ 12:29:

Mijn tip @ Klaproosje

Lekker even die datingsites laten voor wat ze zijn en het verbreken van de relatie laten bezinken.

Hoe kun en wil je zo snel weer gaan daten na het verbreken van een relatie?

Helemaal mee eens. Laat die sites voor wat ze zijn. Als het zo moet zijn kom je wel iemand tegen.

Je hebt een leven met werk, kinderen en kleinkinderen. Moet daar persé een partner bij die je op een site moet zoeken?

Geniet van alles wat je hebt. Koester je kinderen en kleinkinderen.
quote:Danayla schreef op 13 november 2011 @ 06:04:

Klaproosje,

Ik ben in de 40 en heb me zo ook eens een jaar aan het lijntje laten houden, nog niet zo heel lang terug. Hij wilde mij, maar ook al zijn andere bezigheden. Dat kwam uit op een avondje/ nachtje/ ochtendje in de 14 dagen dat ik hem zag. 1 Keer weekendje weg geweest samen.

Tja, hij had het ook druk! Maar er waren meer dan genoeg activiteiten ( tijdrovende hobby's) die hij wat had kunnen minderen. Als hij mij echt belangrijk had gevonden, dan had hij dat ook wel gedaan. Toch wist hij me lang te overtuigen dat hij me niet kwijt wilde....

Tot ik me realiseerde dat ik idd alleen maar kruimels van zijn tijd kreeg. Nooit zette hij iets van zijn hobby's opzij voor mij. Nee, ik werd in vrije momentjes gepropt. Dat voelt niet fijn, en ik heb er ook een punt achter gezet.

Het HAD mooi kunnen wezen, maar daar moeten beiden aan willen werken...

Ik snap de man.

Je hebt je hobby's, werken, huis, vriendennetwerk, familie... en dan wil een nieuwe "partner" zomaar out of the blue, dat je de helft op gaat geven voor hem of haar, terwijl je jaren zonder diegene hebt gedaan, en hem ( of haar) nog helemaal niet goed kent.

De behoefte aan elkaar moet groeien. Je bent geen 18 meer. Op jongere leeftijd gaan die dingen anders.
Jullie hebben gelijk. Moet het laten bezinken. Lijkt beetje paniekreactie. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Thnx.
@ Zammm

Maar als je geen tijd voor elkaar kunt maken, hoe ga je die ander dan beter leren kennen? Ik zou ook niet direct al mijn hobbies opgeven en dat heb ik ook niet gedaan, en toch konden mijn man en ik vanaf week 1 elkaar minimaal 2 a 3 x per week zien.

En wij zijn allebei ook jaren single geweest.

Als iemand echt maar 1x in de 14 gdagen tijd vrij kan maken om een potentiele partner te onmtmoeten, dan heeft die persoon helemaal geen ruimte voor een relatie in zijn leven. Net als TO zou ik daar ook voor passen. Als ik maar 1 uurtje per 14 dagen kan genieten van mijn relatie, ben ik liever single.

@ Klaproosje,

Relatie verbreken is altijd pijnlijk, ookal weet je dat het beter is. Ik zou mezelf nu niet direct weer op het daten storten, maar gewoon even rust nemen. Grote kans dat anders de volgende jouw reboundman wordt, die je alleen gaat daten omdat het goed voor jou ego is en je er dan na 6 maanden achterkomt dat dit m ook niet is.
quote:klaproosje1 schreef op 12 november 2011 @ 07:58:

En dat ik een man verdien die mij vereert, verrast, aan het lachen maakt, arm om me heen slaat, liefheeft en koestert, mij aanvult en blij maakt.

En zo is het! Sterkte
Hoiklaproosje

onlangs heb ik een soortgeljke ervaring gehad...pijnlik. Ben ook 50plus...zin om te mailen?
@Meesje50, wat heeft je leeftijd er mee te maken?

@ Return of kreng, dat klopt wel, maar dat moet je ook niet mijlen van elkaar verwijderd wonen, toch? Dat maakt het namelijk nog ingewikkelder. Drie keer per week 200 km rijden naast werk en hobby's is ook niet te doen. Tegenwoordig leert iedereen elkaar maar via internet kennen, en dan is het ineens doodnormaal dat je kilometers van elkaar af woont. Vroeger hoefde je naar je lover maar 2 straten te fietsen.
@zammm mmmm k had zelf niet verwacht dat dit me zou overkomen....leeftijd heeft er in zoverre mee te maken dat ik van mezelf had verwacht meer onderscheidingsvermogen te hebben...werd na 10 jaar ontzettend!!! verliefd op iemand...ingewikkelde situatie, maar goed, is foutgelopen...
Als ik klaproosje1 zou zijn, zou ik denk ik ook eerst tot rust komen. Ik denk ook dat als je ouder wordt, je wellicht verstandelijker met dingen zou kunnen omgaan. Maar als je echt verliefd ben, gaat dat misschien niet meer op.

Met internet daten moet je denk inderdaad oppassen dat de afstand niet te groot is. Ik heb zelf het idee dat je het best iemand vanuit de (ruime) omgeving kan nemen. Zelf geloof ik toch meer in het tegen het "lijf" lopen, ben druk aan het kijken.

Het probleem is denk ik ook, dat je op latere leeftijd (dat is al vanaf 25 denk ik) als je zelf een bestaan heb opgebouwd of uit een relatie kom, je ben wie je ben. Je doet ook wat je doet.

Als je dan iemand tegen kom, dan moet je inderdaad tijd voor elkaar vrij kunnen en willen maken. Als dat niet kan, dan kan je wel een relatie met iemand beginnen, maar dan moet je beiden duidelijk zijn tov elkaar. Dan schep je ook geen valse verwachtingen.
Hobbies opgeven had ook echt niet gehoeven voor mij, hoor. Hij HAD wel makkelijk wat kunnen minderen, beetje meer tijd voor ' ons' vrijmaken. Als je iets op wilt bouwen, moet er toch ook wat tijd voor zijn? Ik heb 1 keer heel voorzichtig geopperd of hij niet wat concessies kon doen mbt zijn hobbies. Daar heeft hij niets mee gedaan. Verder ook niet meer over gepraat. Dat hij er niets mee deed, zei mij genoeg..
Dank voor jullie reacties. Vind ik erg fijn.

Zit nu eigenlijk nog met 2 dilemma's.

De eerste is dat ik de behoefte voel om contact op te nemen met de vrouw met wie hij iets had voordat hij mij leerde kennen. Ik weet haar naam en kan haar via MSN benaderen. Dat heb ik al gezien. Aan de ene kant denk ik, laat toch, maar aan de andere kant wil ik graag weten hoe het bij haar is gelopen. Misschien dat dat kan helpen bij het verwerkingsproces.

het tweede dilemma is dat ik hem wil laten weten dat ik heb gezien dat hij afgelopen maand, toen wij nog niet uit elkaar waren, op de datingsite, waar wij elkaar hebben gevonden, online is geweest.

Jullie denken dan natuurlijk, hoe weet je dat want dan was jij daar blijkbaar ook. Dat klopt, ik kreeg een interesseberichtje. Omdat ik niet zichtbaar was, dacht ik, ben ik dat gaan checken. En kon het niet laten om naar zijn profiel te gaan. En daar zag ik dat dus. Wij waren allebei betalend lid, maar toen we elkaar hadden ontmoet, was de eindtermijn bijna verlopen en hebben we uiteraard niet verlengd en het account op non-actief gezet.

Nu heb ik afgelopen zaterdag, de dag dat ik mijn spullen bij hem heb opgehaald en definitief afscheid heb genomen, mijn account op die site opgeheven en zag ik dat hij diezelfde dag ook online was geweest. Terwijl hij me bij het afscheid huilend vertelde dat het niet aan zijn gevoelens voor mij ligt maar dat hij meer tijd nodig heeft. En dat hij denkt dat hij nog niet aan een nieuwe relatie toe is. Nu vraag ik je, zijn we 7 maanden bij elkaar geweest, is nog niet aan nieuwe relatie toe, en zit dezelfde dag alweer op de datingsite.

Voel nu dat ik hem wil laten weten dat ik dit weet en dat ik dit niet eerlijk vind tegenover een eventuele nieuwe partner. Aan de andere kant denk ik laat toch, maar het laat me niet los. Hoe kom ik hier van af? Toch maar laten weten? Dit is zo lastig!

Meesje50, ja wil met je mailen. Wil je me laten weten hoe we adressen gaan uitwisselen?
Danayla,

hobbies/sport opgeven hoeft voor mij ook niet, maar om wat meer tijd voor elkaar vrij te maken ligt het m.i. voor de hand om te kijken hoe je een en ander kunt regelen.

Vriend speelt graag tennis en doet dat op iets hoger niveau dan gemiddeld. maandag en woensdag zijn vaste tennisdagen. dan speelt hij nog competities, afgelopen zomer 2 tegelijk, dat betekende dat hij en vrijdag en zaterdag ook speelde en tussendoor nog toernooien. Dat was dan een hele week of 2 weken. Zo ook afgelopen weken. Dat kon hij altijd prima plannen maar de tijd met mij was wat lastiger in te plannen. Sowieso plannen dat vond hij altijd vervelend. Hij was meer van het spontane.

Als ik daar eens iets over zei, reageerde hij met: "moet ik dan stoppen met tennissen"? Dan waren we al weer vlug uitgepraat want daar was natuurlijk geen sprake van. En ik wilde dat hij uit zichzelf opperde dat hij wat minder zou mee gaan doen aan tournooien en competities, ook omdat hij last heeft van een schouderblessure. Dat is dus niet gebeurd.

Als ik dit teruglees en terugdenk vind ik mezelf echt dom dat ik me dit heb laten gebeuren. Nu ik erover denk, dit is me ook al een keer eerder gebeurd. Ongeveer 10 jaar geleden met een collega. Dat heeft toen 1 jaar geduurd. Toen ik met hem wilde stoppen omdat ik meer wilde, beloofde hij gouden bergen, Dat hij voor me zou gaan bladibla. Echt 4 uur lang met elkaar gesproken toen. Daarna niets meer van hem gehoord. Soortgelijk geval lijkt me.

En weer een nieuw probleem. Ik heb gemerkt dat als ik aandacht krijg, ik alles uit mijn handen laat vallen. Bij wijze van spreken dan. Heeft denk ik te maken met mijn zelfbeeld, zelfvertrouwen.

Op de een of andere manier ontbreekt dat. En dat zou niet zo moeten zijn. Anderen vinden mij een leuke vrouw, zelfstandig en onafhankelijk. De moeite waard. Maar waarom geloof ik dat zelf niet?
Dat eerste, die vrouw... Zou ik zeker niet doen, ook al snap ik dat je de behoefte voelt aan duidelijkheid. Duidelijkheid krijg je niet echt met zijn gemengde signalen. Zeggen dat het niet aan zijn gevoel voor jou ligt, maar wel online blijven....

Dat laatste, hoewel je het beter zou kunnen laten voor wat het is, zou je kunnen controleren. Of hij vaak online is. Fake account et voila... Niet verstandig, maar ik zou het ook willen weten.

Vervelend, maar t lijkt er naar mijn idee op dat de intenties van meneer niet zo oprecht waren als dat je dacht... Zeker als blijkt dat hij nu steeds op die datingsite blijft hangen.

Velen van ons maken het mee, klaproosje. T is een klap in je gezicht, maar t feit is dat niet iedereen even oprecht en serieus is, al verwacht je dat wel vanaf een bepaalde leeftijd...

T verstandigste advies is om t allemaal te laten voor wat t is, maar ik zou zelf toch ook ERRRUUGGG nieuwsgierig zijn of ie nu weer meteen een nieuwe ' vis ging vangen in de vijver' .

Sterkte, echt rot dit!!!!!
Klaproosje, jouw laatste post zou de mijne kunnen zijn...

Dat tennis verhaal is al vergelijkbaar, maar ook dat ik alles om me heen kan laten vallen voor die aandacht, die bevestiging...

Ben ook veel te lang doorgegaan met die man. hopende, volgens mij zo achteraf gezien, dat ' die bevestiging' toch nog wel een keer zou komen.

Ik was echter gewoon 1 van zijn bezigheden, en verre van de belangrijkste!
Ik zou het lekker laten voor wat het is en geen energie meer verspillen aan hem, je schiet er niks mee op om hem te controleren en zijn ex op te zoeken, hard maar waar. . Ik weet dat het moeilijk is. Jouw verhaal had mijn verhaal kunnen zijn.Mijn relatie is sinds een half jaar over en ik had hem dus ook geblokkeerd op FB, daar begint het mee, later ging ik alles maar dan ook alles verwijderen Al zijn nummers, emailadressen, en ook MSN(was ik vergeten want ik zit weinig op MSN)... En nu absoluut geen contact meer en dat is alleen maar goed.. Zo kan ik verder met mijn leven. Ik heb best wel in een dipje gezeten en nog steeds hoor.. maar ik heb wel weer zin om nieuwe mensen te ontmoeten en leuke dingen te ondernemen.. Succes!!!!
Klaproosje, ik vond je zo sterk dat je de knoop had doorgehakt, gelijk zijn fb geblokkeerd en nummer gewist. Nu 'achter hem aan gaan lopen' over het online zijn op een datingsite: Echt, het gaat jou niet meer aan! Misschien kan hij helemaal niet alleen zijn en zoekt hij zo snel mogelijk een nieuwe scharrel, voor een niet-relatie. En misschien vindt de volgende vrouw die hij treft dat prima, of niet. Hoe dan ook is het jouw probleem niet meer!!

Ik ben het trouwens eens dat een man ruimte voor je moet willen maken hoor. Ik heb al verschillende relaties gehad waarbij de ander een heel eigen leven leidde, met veel activiteiten en het is altijd goed gegaan (dat aspect tenminste ).

Wel goed dat jij je nu realiseert dat je misschien wel té makkelijk alles uit handen laat vallen voor 'die ander'. Ik snap dat wel hoor, uit verliefdheid wil je gewoon graag zo vaak mogelijk bij die ander zijn, maar misschien moet je je daar iets bewuster van worden in een eventuele volgende relatie. Aan de andere kant, ik hoop gewoon dat je iemand vindt die dat ook heel graag voor jou wil doen, alles uit zijn handen laten vallen!!
Wat fijn jullie reacties dit geeft mij echt kracht. Thnx. Voel me vandaag echt sterk en kan er goed over praten. Was gisterenmiddag wel anders. In de auto zette mijn dochter de cd van Adele op "someone like you" (ook het nummer dat hij had opgezet toen ik mijn spulletjes kwam halen) en de tranen biggelden over mijn wangen. Vanmiddag zelf dit nummer opgezet en voila, kon er goed naar luisteren. Ben trots op mezelf.

Het is wel erg triest dat een aantal van jullie zichzelf in mijn verhaal herkennen. Wat een rotzakken zitten er toch tussen.
Ik vind je laatste post wel overdreven dramatisch!
Ja vind ik zelf eigenlijk ook nu ik dat zo teruglees , maar zo voelde het op dat moment.
Hoi klaproosje

im weet niet hoe je dat moet doen hier.....weet iemand dat?
Wat, Meesje?
Je emailadres geven aan iemand...
@ Klaproosje, wat een fijn gevoel dat je je vandaag zo sterk voelt, hou vast dat gevoel.

En ja, er lopen heel wat rotzakken rond, ben ik met je eens.

En over elkaars mailadres geven, volgens mij moet je elkaar dan toevoegen als vriend, maar misschien weet iemand anders dit beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven