Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Omdat je je op dat moment realiseert dat alles wat hij doet, zonder jou is...dat is het denk ik. Zolang het maar iets negatiefs is, is het een soort genoegdoening. Zo van, had je maar bij mij moeten blijven. Is het positief, dan komt het weer keihard binnen.

Zeker fijn dat je nog een moeder hebt, ze is behoorlijk op leeftijd maar je hebt haar nog. Niks zo fijn om bij je moeder te zijn die je kant troosten, hoe oud je ook bent.

Je wil hem niet terug, maar dat wat hij je heeft aangedaan blijft een wond. Iemand van wie je hield, deed dit. Je bent als mens op je ziel getrapt, dus natuurlijk blijft het verdriet doen. Ik zeg ook maar wat, maar denk dat het zo werkt. Geldt ook voor een goeie vriendin die je in de steek laat, dat kan jarenlang pijn doen.

Mijn moeder komt zo hierheen, zo fijn. Ik zie haar weinig maar ze wil me graag steunen. Is ook 80, komt ook niet alleen. Ga mijn verhaal dus nog eens doen, bij mensen die ik vertrouw. En die eerlijk zijn.
Hoe ironisch; stond er in mijn horoscoop dat ik te maken zou krijgen met bedrog en leugens. In een jaarhoroscoop stond letterlijk dat dit jaar in het teken staat van overspel en de maand klopte precies. Bizar. Het jaar van de grote veranderingen, werd vorig jaar voorspeld. Inderdaad.
Hallo allemaal, wat een ellende krijgen sommige er nog eens extra bij....Kunstje ik wens je veel sterkte met je vader...

Het gedrag na het weggaan? Ik vind het zo dubbel allemaal,idd vele jaren samen geweest, veel meegemaakt, en dan zo onverschillig kunnen zijn. Ik begrijp wel (uit gesprekken met anderen) dat mannen (niet iedereen) wat gemakkelijker door kunnen gaan, vergeet ook niet dat hun hier al langer mee bezig waren en dus al verder in het proces zijn. Voor de meeste van ons kwam de uiteindelijke beslissing toch onverwacht. Ik kan niet zeggen dat hij onverschillig is, alhoewel je dat niet zou zeggen als je zijn mails ziet,ik zie ook zijn pijn erdoor heen en hel af en toe kan hij dat ook toegeven.

Mijn zoon zei gisteren tegen me, Ma, op momenten dat je merkt dat je weer verdrietig wordt om hem dan moet je maar bedenken aan al die achterlijke dingen die hij gedaan heeft ,in je relatie met hem en nadat hij weg is gegaan, dan kan je alleen maar blij zijn dat je nu de knoop hebt doorgehakt.En ik denk dat hij gelijk heeft, op het moment dat ik me" zielig voel"verdrietig ben, dan mis ik hem, maar wat mis ik ????

Meiden veel sterkte vandaag voor hen die het nodig hebben....
quote:hova schreef op 07 juli 2012 @ 08:48:

Hier bijna niet geslapen vannacht na bruiloft gisteren van collega. Het feest 's avonds was op zich wel gezellig (al was het een iverwinning om te gaan want alle collega's kwamen met partner), maar wat was dit een moeilijke dag die allemaal herinneringen met zich meebracht die normaal gesproken fijn waren maar nu zo moeilijk... Het moment van de woorden en kus, de openingsdans, het afscheidslied waarbij alle gasten, net zoals bij ons in een kring om het bruidspaar heen dansten....

Ik ben een paar keer naar de wc gevlucht, kon gewoon niet meer...

En nu heb ik de hele nacht wakker gelegen, kreeg de herinneringen aan mijn eigen bruiloft maar niet uit mijn hoofd. Het waren zulke mooie herinneringen ooit, nu zijn zelfs al mijn herinneringen verpest... (jank nu alweer...)

En vandaag vieren we de verjaardag van dochter, hij is hier dan ook, voelt het vast weer even net als vroeger... En ik ben zo moe en voel me zo down nu....

Ik mis hem en ik haat hem tegelijk op dit moment... Alles is verknald, ons hele leven is weg, mijn kids zijn ongelukkig en verdrietig... Ik zie het even allemaal niet meer zitten ...

Ga zo onder de douche mijn rug weer rechten en er een mooie dag voor dochter van maken.

Het is zoals het is, uiteindelijk komt het weer goed met me (met ons allemaal), maar men wat is de weg daar naar toe zwaar...Je mag trots op je zelf zijn, je bent toch maar gegaan. Van harte gefeliciteerd met je dochter. Dikke knuf
Worth it to be loved
Dat is zo, ze waren al verder in het proces. Hadden al een hele tijd daarvoor afscheid genomen natuurlijk. Je zoon is slim, het is zo. Alleen voelt het anders...en wat je mist? Vraag ik me ook af. Is het hem missen als persoon, of om wat je samen deelde en had? Het leven samen, zeg maar. Je ontwikkelt patronen, gewoontes, bent op elkaar afgestemd. Er wordt een gat geslagen en nu moet je dat opnieuw gaan invullen.
quote:Julus schreef op 07 juli 2012 @ 10:28:

Omdat je je op dat moment realiseert dat alles wat hij doet, zonder jou is...dat is het denk ik. Zolang het maar iets negatiefs is, is het een soort genoegdoening. Zo van, had je maar bij mij moeten blijven. Is het positief, dan komt het weer keihard binnen.

Zeker fijn dat je nog een moeder hebt, ze is behoorlijk op leeftijd maar je hebt haar nog. Niks zo fijn om bij je moeder te zijn die je kant troosten, hoe oud je ook bent.

Je wil hem niet terug, maar dat wat hij je heeft aangedaan blijft een wond. Iemand van wie je hield, deed dit. Je bent als mens op je ziel getrapt, dus natuurlijk blijft het verdriet doen. Ik zeg ook maar wat, maar denk dat het zo werkt. Geldt ook voor een goeie vriendin die je in de steek laat, dat kan jarenlang pijn doen.

Mijn moeder komt zo hierheen, zo fijn. Ik zie haar weinig maar ze wil me graag steunen. Is ook 80, komt ook niet alleen. Ga mijn verhaal dus nog eens doen, bij mensen die ik vertrouw. En die eerlijk zijn.

Ik herken veel in de stukjes die je schrijft. Het geeft een soort van troost, ook al weet ik wel dat ik niet de enige ben die in deze situatie zit, af en toe voelt het wel zo. Dank je wel daar voor. En dank aan iedereen hier. Een fijne vakantie aan die op vakantie gaan, En veel sterkte aan iedereen

Heb een fijne dag samen met je moeder Julus.
Worth it to be loved
En dat heb ik dan weer bij jou, en bij de anderen. Fijne plek is dit, waar alles gezegd kan worden. Het geeft zeker troost, je voelt je ietsje minder alleen en onbegrepen.

Dank je wel, jij ook hele fijne dag! Vanavond ben ik er weer, dan weer alleen op de bank:)
Veel plezier voor degenen die met vakantie gaan! Na elke vakantie wordt het makkelijker hoor! Ik heb in het begin ook dat het voelde alsof er een pijl boven mijn hoofd hing met 'zielige alleenstaande moeder met vier kinderen." Inmiddels is het zoals het is en is het mijn kracht. Ik kan ook erg genieten van zeurgezinnetjes-op-vakantie bij de plaatselijke AH. Heb ik nooit meer last van.

Ik lag vanmorgen in bad en bedacht dat ik sinds ex weg is bijna nooit meer zo verdrietig ben. Wel om wat hij me heeft aangedaan, maar niet meer zo verdrietig-in-de-grond door hoe mijn situatie was en dat ik geen kant opkon, in de jaren daarvóór. Ik moest altijd doen wat hij wilde en aangezien ik best eigenwijs ben, was dat een voortdurende strijd!
quote:gianna schreef op 07 juli 2012 @ 11:18:

Ik kan ook erg genieten van zeurgezinnetjes-op-vakantie bij de plaatselijke AH. Heb ik nooit meer last van.

Herkenbaar, laatst op een verjaardag was er een stel waarvan de vrouw vond dat manlief genoeg bier had gehad, ze verbood het hem en hij trok zeer opzichtig toch nog een biertje los.. Pfff, als blikken konden doden, die machtsstrijd.. Vreselijk. Zo ongezellig.

Ik bedacht me dat ik kon gaan als ik wilde, of blijven, bier of cola, mag ik allemaal zelf weten.

In het begin zie je allemaal gelukkige gezinnetjes, dat denk je tenminste, maar je kan niet achter iedere voordeur kijken hoor. Ik zie inmiddels ook genoeg gezinnetjes waar het eigenlijk niet zo heel gezellig is. En daar ben ik dan weer zo niet jaloers op.

Vrienden van me zijn ook aan het scheiden, man wat een drama's, ik hou me er een beetje van afzijdig en prijs me gelukkig dat ik alweer ben waar ik nu ben. En ik ben van ver gekomen hoor, ik doe er al langer over dan menig ander, maar zelfs ik kom er, dus jullie ook!
Voelt voor mij nu even alsof iedereen het leuk heeft behalve ik...;( ik weet ook wel dat het niet zo is als je goed luistert rondom je heen, dan is er zo'n beetje overal wel iets.Ben een beetje jaloers op je newwoman, wilde dat ik ook al een jaartje verder was. Ik weet dat het dan beter met me gaat. Ik merk nu dat ik me in mijn verdriet mee laat slepen, zo erg dat ik niet eens iets kan ondernemen, verdorie wat zwak.....ga me aan de raad van mijn zoon houden, het werkt voor mij toch wel beter als ik boos ben op a.s ex..

ik ga nu echt wat doen ;)
Fideso; je moet er helemaal door, stap voor stap! En dat valt niet mee. Je kunt niet ineens een jaar verder zijn.
Ben nu ook even niet zo vrolijk omdat Mr X een beetje "even" is. Niet zo uitbundig, beetje stilletjes. Vind ik niet zo leuk. Maakt me verdrietig. Maar dat zegt meer over mij dan over hem, weet ik, dus ik ga mijn eigen dingen doen en het komt wel weer. Yuk.
Gianna, ik weet het maar een mens mag toch wat wensen , stap voor stap en dan kom ik ( wij) er sterker uit. Heb een hele fijne middag gehad, wel een beetje twijfel over de woning...wel/niet...zou normaal niet mijn eerste keus zijn ( ook niet de tweede/derde enz..)heb nog even om na te denken en een objectieve keus te maken en me niet onder druk te laten zetten, hoe aanlokkelijk het ook is, een eigen plek.....wat bedoel je Gianna een beetje "even"is??
Ja, lastig; kiezen! Maar het is voor nú, denk ik dan, niet per se voor altijd!?

"Even" (ik kon even niet op het Nederlandse equivalent komen). Hij is een beetje vlakjes, niet zo toegankelijk. Maar aan mannen moet je nooit vragen of er iets is, weet ik inmiddels :-) Is niks bijzonders. Bij hem laten.
En Mr X = ex?? sorry als ik dat gemist heb.....haha, ja maar als je niets vraagt is het ook niet goed....maar idd bij hem laten....en je eigen ding doen....

De keuze is moeilijk omdat zodra ik de woning aanvaard mijn inschrijving natuurlijk verloopt en er gaan aardig wat jaartjes overheen voordat je weer in aanmerking komt...enne ben niet meer de jongste......;)
Mr X is mijn nieuwe lief, bijna een jaar nadat ex er vandoor ging en terwijl ik hem helemaal niet zocht.. We zien elkaar alleen één dag in de weekenden en ik ga soms even bij hem langs door de week. En nu heeft hij vakantie en is hij hier.
Hoi bijzondere vrouwen,

Iemand schreef dat we er sterker uit gaan komen. Ik heb het net hardop in de spiegel tegen mezelf staan zeggen.

Vandaag boswandeling met mijn ex gemaakt was heerlijk. De spanning van de leugens is weg. Stom genoeg lijkt het dan soms in een flits dat het weer om de mens gaat niet om de verwikkelingen er omheen. Wat had ik hem graag gekust vanmiddag.. Zijn hand vastgepakt.. Hij had mijn kus vast beantwoord. Maar gek genoeg dacht ik aan hoeveel hard werk en tranen het mij had gekost om te komen waar ik nu ben. En dat ik het verdien om iemand te vinden die echt alleen in mij en ons geloofd.

Kon mezelf herpakken en heb me niet laten meevaren om die golf van emotie.

Probeer te denken aan alle wijsheid die ik hier vond en hem niet te vertellen dat ik zo verlangde naar een kus het dicht samen zijn.

Lukt me niet om alle namen en verhalen te koppelen nu maar fideso ik hoop dat je de rust vind om een goede keus te maken met je huis.

En voor alle een ben blij dat jullie er zijn.
Gianna, is misschien niet zo gek, na wat jij hebt meegemaakt met je ex, dat je je er nu niet happy bij voelt als mr. X wat minder toegankelijk is. Komt er gelijk een angst of onzekerheid naar boven denk ik. Maar heb je ook gevraagd wat de reden is? Misschien drukke tijd op het werk, of andere zaken waarover hij piekert? Het zal waarschijnlijk niet zoveel met jou te maken hebben en if so....valt er ook over te praten. Hoop dat je je uiteindelijk weer wat fijner voelde!

Blauweruis, snap je gevoel. Je was zo dichtbij, hij was zo voor het grijpen, maar het kon en mocht niet. Deed hij een toenaderingspoging of helemaal niet? Was hij afstandelijk naar jou toe? Jullie spreken dus nog wel met elkaar, over de relatie of over praktische zaken?
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 08-07-2012 12:57
Reden: ..
% gewijzigd
Hallo julus

Ik kan zo begrijpen dat je je niet wist te beheersen :Imao:

Ex en ik zien elkaar minstens 6 dagen per week. Ook zijn nieuwe liefde loop ik bijna dagelijks tegen het lijf.

We spreken veel. Ex deed geen poging maar omdat we met zn 2en waren en het zo ontspannen was.. Ben nu blij dat ik me heb weten te beheersen maar oei wat was het moeilijk.

Het zijn van die flitsen bij het elkaar aankijken. Maar ik verdien een man die alleen voor mij flitst :Imao:

Liefs blauweruis
Dat laatste is een waarheid als een koe! Hij heeft een nieuwe liefde, dus dan hou je sowieso afstand.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 08-07-2012 12:57
Reden: ..
% gewijzigd
We komen hier beter uit, écht. En op een manier die je nu misschien nog niet eens ziet. Bij mij is het dat ik heel erg de baas over mijn eigen leven mag zijn, ook van Mr X. Dat is zó fijn! X en ik hebben het nu weer fijn hoor. Misschien was hij ongesteld of zo Hij is nooit echt chagrijnig, daar is hij te lief voor. Maar soms is hij een beetje 'weg.'

Bij jullie verhaal, Julus en Blauweruis, moet ik ineens denken aan iemand, die zwanger bleek van baby nummer zoveel van haar ex die er vandoor was. En da's geen uniek verhaal.. Wat er was, is er niet meer. Het lijkt even zo, omdat je hoofd het nog niet kan bevatten.
Ja, dat weet ik ook nog goed (het was trouwens niet Pem, maar Sannemer die zwanger raakte van haar ex), ik ben toen zelfs nog op kraamvisite geweest bij haar, met Pem en nog een forumster.

Die stond er mooi alleen voor, met haar opgroeiende kinderen en nog een baby.

Jeetje wat een geschiedenis hebben we hier al he Gianna..
Ben nu North Sea aan het luisteren/kijken met X en stiekem een kroketje voor hem aan het bakken. O burgerlijkheid :-)

Ja, ik moest ook nog denken aan zo'n bevallingsprogramma, New Woman, waarbij iemand kind nummer 5 kreeg: een 'troostbaby.' Iemand had haar ´getroost´ toen haar ex wegging na baby 4. Oeps. Zou ik toch wel erg moeilijk te verkopen vinden tegen kind 1 t/m 4...
Hmm, moet minder forummen.. Kroket 1 is donkerzwart... Poging 2... Ben vegetariër, dus heb wel te zorgen dat de vlezige dingen hier ook goed lukken..
hahahah, ja, je blijft toch steeds even terug komen op het forum....een troostbaby....nee ,troost wel Ik hoop dat je kroketten gelukt zijn......welterusten voor straks allemaal, sweet dreams....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven