Tja, en dat was het dan.... deel 3

04-10-2012 10:05 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Helaas komen er nog steeds mensen bij die hier posten dus we verlengen het nog maar een keer.
Aha Problemo, dus ze was niet spannend meer. Dat kan dus ook nog gebeuren. Geen wonder dat hij nu aan het flippen is. Ik ben benieuwd wat hij doet als hij je met je goede vriend tegenkomt. Hou ons op de hoogte.
Ik ben niet benieuwd. Ik weet nml al dat hij verschrikkelijk gaat flippen... Nou ik heb me goed voorgenomen dat hij mijn leven niet verder gaat verpesten!!
Jeetje Problemo, wat een enorme loser is het toch. Dat hij je - na alles - nog niet kan loslaten en je het leven zuur maakt. Hij kan het niet hebben dat jij hem niet meer wil en dat jij met andere dingen bezig bent.. Blijven negeren, dan houdt het vanzelf een keer op. Ben benieuwd wat het wordt met die vriend!

Darkclouds, hoe gaat het met je? Is je ex al weg, en hebben jullie nog contact? Heeft hij ergens spijt van, of is het voor hem helemaal klaar?
Problemo, fijn om te horen dat je jouw leven niet laat verpesten. Zie je wel hoe sterk je bent?

Lieve Jules, met mij is het nog steeds niet goed. Hoe is het met jou? Nog steeds ex zo vaak over de vloer? Mijn tranenkraan draait overuren. Het doet zo een vreselijke pijn. Hij is niet bij mij en wij hebben wel contact. Spijt is er niet zo concreet uitgekomen, maar wel dat hij zich vreselijk voelt voor wat hij mij aandoet. Of het helemaal klaar is weet ik niet zeker, omdat hij aangeeft veel te twijfelen. Lastige situatie, maar mijn hartje verlangt naar hem. Daar kan ik vooralsnog niet veel aan doen. Probeer het wel, maar het lukt nog niet echt. Liefs. DC
Dark clouds je gaat vanzelf voelen wat als je moet gaan doen. Maar vergeet jezelf niet.

Ik vraag mij af of ik ooit van de soris af kom.. Ex heeft zijn poot gebroken en moet woensdag opnieuw gips, hij heeft mij gevraagd of ik hem naar ziekenhuis wil brengen.. Maar ik heb andere afspraken.. Die kan ik wel verzetten, maar daar heb ik geen zin in.. Nu is meneer natuurlijk weer boos omdat ik volgens hem andere dingen belangrijker vind. En ik trek het mijzelf nog aan ook. Ik voel me nog steeds k*t daarover. Hij weet me dus nog steeds te bespelen. Bah bah bah.. Ik denk ik moet hier ventileren hoor.. Ik kan er soms niet meer tegen en wil niet graag mijn vrienden en Fam. hier lastig mee vallen. Wat moet ik hier nu mee? Gewoon poot stijf houden of toch mijn afspraak verzetten en hem heen brengen? Mijn gevoel zegt niets doen.. Ga ik me ook maar aan vast houden. Maar makkelijk is het allemaal niet bah.
Je bent van hem af,en je bent hem niks meer verplicht, lekker zelf laten uit zoeken, helemaal na het gedrag van afgelopen weekend.

En ook hierna niks meer voor hem doen,hij is niet voor niks je EX
Thanks... Die reactie had ik nodig.. Ik denk dus toch niet verkeerd. Ik hoef me dus zeker niet schuldig te voelen. Pff sorry hoor, soms word ik niet goed van mezelf..
Niet doen hoor. Bij mij brak ex twee jaar geleden zijn stuitje. Jammerdejammer tegen mij. Ik zei alleen: "O." Troost moet hij elders halen; bij zijn nieuwe echtgenote. Denk je nou echt dat hij dingen voor jou zou doen, Problemo, als hij met zijn lekkere ding ergens was geeindigd? Echt niet! Maar nu het gras wat tegenvalt, ben jij weer interessant als stalkobject, chauffeur enz.
Ik ben vaak veel te goed.. Dat is echt mijn valkuil. En ex begint dan op zon manier van als dag belangrijker is bla bla.. En ik denk dan van ja sorry bel je toch een taxi.. Hij begint dan gelijk met je hoeft hier niet meer binnen te komen en de kids zet je maar af aan de weg enz enz.. Hij weet dat ik dat niet doe met de kinderen.. Das zielig! Maar ach ik wou soms echt dat die loser niet bestond... Of dat ie mij eens met rust liet. Of beter nog eens zich over zijn zieligheid heen zet.. Jeg
Gianna je hebt gelijk. Ik denk dat ie mij had laten barsten.. (Alsof ik er nu niet alleen voor sta haha) Ik denk persoonlijk dat het einde zoek is als ik nu hem ga chauffeuren.. En ik heb hier ook helemaal geen zin in.. Bleg. Viespeuk. Maar op een of andere manier weet ieuw te triggeren, zodat ik telkens over mijn eigen functioneren na ga denken.. Maar ik weet dat ik goed doe en sterk ben, maar soms heb ik bevestiging nodig dat ik het goed doe.. En dan kom ik hier . Schrijf ik het van me af en hoor ik de reacties aan en voel ik af en toe een schop onder me kont...
Je kunt dit ook mooi aangrijpen om even pas op de plaats te maken.

Kinderen niet naar hem voor het weekend (maar ja, dan zit jij misschien te 'ploffen ), hij kan er niet voor zorgen en hij is te manipulerend aanwezig. Dat kun je toch wel zeggen?

Ondertussen probeer jij je leven vóór je te zien en te beleven zonder dit grote Kind.
Campari je hebt gelijk. Kids zijn echter nu bij hem. Ik heb nachtdienst. 1 maar. En daarna zijn kids woe en do nacht weer bij hem.. Dus ff rust tussendoor. Ik denk dat ik maar wat leuks ga doen met ze. Stiekem zwemspullen pakken en ze verassen met zwembadbezoek..
Kan der niets aan doen.. Ben der zo klaar mee.. Zo en zo klaar met ex, zie het allemaal niet meer zitten. Zit er compleet doorheen . Heb nergens geen schik meer van.. Ik die zo sterk leek. Ik voel me een wrak... Ik ben op..
Kop op, Problemo. Je kan het. Je hebt al laten zien dat je sterk bent en je komt hier ook doorheen. Hou vol! Liefs en knuffel.
Lief van je kunstje.. Ik ben der zo klaar mee.. Het gekleineer, gescheld, het gevoel gevende dat ik niets voorstel. Mijn leven in de gaten houdend en willen bepalen. Het gedreig van hem dat ie straks als zoon twaalf is dat ie hem dan wil opstoken dat ie bij zijn vader wil wonen.. Ik haat hem zo!! Echt haten voor wat ie allemaal met me doet. Ik ben der echt ff helemaal klaar mee. En niemand kan er wat aan doen.. Ik krijg het op m'n bord en heb het weg te vreten.. Loop ik met een glimlach over straat hoor ik ze zeggen die heeft het niet zo slim.. Ze lacht immers.. Oh ben der zo moe van. Ik hoef geen zieligheid van anderen hoor. Maar onder het masker zitten zoveel gevoelens. Ben der echt helemaal klaar mee..
Het tegenovergestelde van haat is onverschilligheid, Problemo, en ik ben nog steeds aan het oefenen hier Alleen gaat het in jouw situatie verder. Jouw missie is hem niet de controle/zeggenschap/invloed te geven over jouw leven, want dat is hoe dan ook iets wat je zelf kunt regelen. Laat je niet klein houden. Je bent groots! En die glimlach; houd die!
Kunstje, wat leuk weer wat van je te lezen. Hoe is het met je?

Oh Problemo, wat vreselijk voor je. Ik word er alleen maar banger van dat zo een sterke vrouw er door het gedrag van haar ex er zo doorheen kan zitten. Wat moet er van mij worden? Ik ben nog zo zwak en fragiel. Lieve Problemo, wordt a.u.b. weer sterk, want jij, Jules, Gianna en nog vele anderen laten mij juist zien hoe een sterke vrouw moet zijn. Dus laat hij je niet klein krijgen en houden. Ik denk aan je. Liefs. DC
Even omhoog halen voor degenen die het nodig hebben en voor updates.

Darkclouds, hoe gaat het vandaag de dag met je? Is er al meer duidelijkheid, en hou je je een beetje staande?

Je zegt dat je zwak en fragiel bent, ik kan je zeggen dat ik dat ooit voor mijn gevoel - en er achteraf op terugkijkend - ook was. Ik wilde te graag geloven in de goede afloop en de goede intenties. Dat was het zwakste wat ik toen kon doen, maar op dat moment ingegeven door geloof en door de liefde die er toen nog zat. Je bent zo zwak als je zelf wil, zeg maar. Wat ik nu telkens benadruk, is dat je de touwtjes altijd zelf in handen moet houden. Ook is het niet goed als je partner om de verkeerde redenen bij je blijft, het moet echt zijn keuze zijn en niet ingegeven door angst. Dat wreekt zich op den duur..

Sterkte!

Problemo, ik geloof dat jij en ik allebei nog lang niet klaar zijn met onze exen. Gedoe is het zeg, en bij mij al een jaar na dato. Kom er nooit meer vanaf, geloof ik. Omdat de boel hier stagneert en alle perken te buiten gaat, heeft iemand in mijn familie mijn ex gebeld en stevig toegesproken. Vanaf nu is hij een bemiddelaar, die van wanten weet. Ex wordt soort van gedwongen om zijn zaakjes te regelen, anders volgen er maatregelen. Kijken of dat werkt. Het moet nu eens klaar zijn, ik wil die man gewoon nooit meer zien of horen. Na een jaar nog steeds hier ingeschreven staan is van de zotte, dat kan niet. Werkgever die niet eens weet dat hij hier niet meer woont is belachelijk. Waarom die schijn ophouden, wat is het voordeel? We snappen hem gewoon niet in zijn acties. Elke dag hier zijn, in ons leven zijn alsof er niks is, dat is bespottelijk. O enne...toen hij werd gebeld zat de slang naast hem. Kregen de indruk dat hij naar haar toe ook niet echt eerlijk is geweest...figures.
Julus bij mij nu ook een jaar na dato. Meer al. Nee komen er niet vanaf.. Zit er zo doorheen. Wacht nu al poos op huurwoning, maar schiet niet op. Niemand kan wat doen daar voor me bij woningbouw en ondertussen groeit de schimmel verder en verder op de muren van de kinderen hun slaapkamer. En ex maar zeiken. Kom je toch weer bij mij?? Oh eerlijk waarvan hem wel wat aandoen.. Maar blijf rustig.. Ik win er niets mee. Ik heb stress erge stress wat resulteert in een stevige migraine aanval zondag op maandag. Kortom het gaat niet lekker. Vandaag was ik kortaf tegen de kids. En dat spijt mij zo. Heb ze ook verteld dat ik daar zoveel spijt van heb. Hun kunnen er ook niets aan doen. Ondertussen roept de plichten ga ik de nacht weer in vandaag. Ff opladen en maar weer door martelen...
Balen is dat, maar als je hier doorheen komt, en je weer je eigen stekje hebt, dan is het voor hem misschien eindelijk duidelijk dat het echt klaar is en laat hij het proberen achterwege. Hoop voor jou dat je snel een huisje krijgt Ondertussen maar gewoon proberen te genieten van de leuke dingen (vriend)? Daar nog nieuws over? Dat je soms kortaf bent tegen de kinderen voelt enorm rot, ik weet het. Maar ik leg altijd uit dat ik dan niet lekker in mijn vel zit en het vooral niet aan zoon ligt. En vraag dan om mij even met rust te laten, met de reden waarom.
hallo allemaal,

meld me na een jaar weer eens even op dit topic.

ik lees dat sommige stoere vrouwen nog steeds aanwezig zijn

ik heb m e,heel bewust ,even teruggetrokken want ik had veel voor mezelf uit te vogelen(en nog steeds)maar gaat stukken beter.

@problemo:herken je verhaal,ik heb afgelopen sept. definitief en voorgoed afscheid genomen van mn ex.ook hij probeerde nog steeds (na 5 jaar) mn leven te beheersen."je moet dit,doe dat"

dikke doei dus. reageer nergens meer op en geeft me een goed gevoel.

hoe gaat het met jullie allemaal?
zonder tegenslag is er geen overwinning
Julus, het gaat heel slecht met mij. Ik ben een schim van wat ik was. Heel erg depressief en geen zin in wat dan ook. Met mijn tranen kan ik een zwembad vullen. Ik ga steeds meer beseffen dat het over en uit is. Hij wil volgens mij niet meer. Hij zit nu op zijn "roze wolken" en houdt van haar. Je hebt gelijk als je schrijft dat hij niet om de verkeerde redenen terug moet komen. Het zou geen stand houden. Maar ik heb zo keihard gewerkt aan ons huwelijk, maar zij heeft gewonnen. Ik hoop alleen dat hij op een goede dag zal zien wat hij heeft laten gaan en dat het gras buiten niet altijd groener is.

Bedankt voor je steun. Liefs. DC
quote:darkclouds schreef op 11 april 2013 @ 14:38:

Julus, het gaat heel slecht met mij. Ik ben een schim van wat ik was. Heel erg depressief en geen zin in wat dan ook. Met mijn tranen kan ik een zwembad vullen. Ik ga steeds meer beseffen dat het over en uit is. Hij wil volgens mij niet meer. Hij zit nu op zijn "roze wolken" en houdt van haar. Je hebt gelijk als je schrijft dat hij niet om de verkeerde redenen terug moet komen. Het zou geen stand houden. Maar ik heb zo keihard gewerkt aan ons huwelijk, maar zij heeft gewonnen. Ik hoop alleen dat hij op een goede dag zal zien wat hij heeft laten gaan en dat het gras buiten niet altijd groener is.

Bedankt voor je steun. Liefs. DCAls jij alleen aan dit huuwlijk hebt gewerkt, heeft zij niks gewonnen, dat betekend gewoon dat hij er al uitgestapt was, je moet nu proberen om hem los te laten, ook in je gedachten en zoek hulp om mentaal sterker te worden, dat heb je nu echt heel erg nodig
Darkclouds, werken doe je samen aan een huwelijk. Als jij het alleen hebt moeten doen zat er al iets heel erg scheef.

En ja, natuurlijk heb je nu verschrikkelijk veel verdriet, dit doet ook zo ontzettend veel pijn..toch, hoe raar het misschien ook klinkt, hoop ik voor jou dat hij inderdaad een keuze heeft gemaakt.

Het niet weten waar je aan toe bent en je vast houden aan ieder sprankje hoop maakt het alleen nóg maar moeilijker en pijnlijker..

Sterkte meis
Ja dc het doet verschrikkelijk veel pijn. En ook in mijn geval wist ik dat het beter was, maar nog is het verschrikkelijk. Laat het verdriet toe.. Hoe pijn het ook doet je moet erdoor is mijn mening. Ikzelf zit er een jaar na dato nog steeds in. Maar dan vooral door het feit dat het me door hem zo moeilijk word gemaakt. Huil een zwembad vol. Schreeuw het van je af.. Er komt vervolgens een dag dat je niet meer bij ieder film hoeft te huilen en dat je met een glimlach over straat kunt lopen.. Succes je kan het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven