Tja, en dat was het dan.... deel 3

04-10-2012 10:05 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Helaas komen er nog steeds mensen bij die hier posten dus we verlengen het nog maar een keer.
quote:Julus schreef op 27 december 2013 @ 01:31:

Hee Kamparie, hoe gaat het met jou?

Tja, ik heb weer eens een man getroffen die een beetje vreemd is, dit gaat niet werken maar na een half jaar heb ik me best wel weer gehecht oef

@NW Voor Vlam zal het ook wel even verbijten zijn toch?

En het kan dus ook wel gaan lopen, mijn ex had vóór mij een lange relatie en na mij (jee, wat zegt dit toch over mij?).
NW, niet dat ik graag mijn gelijk wil krijgen, maar fijn dat je je erin herkent. Zo kun je inderdaad misschien wat verder komen. En wat Gijs zegt over die veranderingen, dat vind ik ook een goeie.

Je zegt al dat dat het ook wel is, dus je hebt nu redelijk helder waar de angel zit. Je ex blijft maar roet in het eten gooien voor jouw gevoel, en jij mag daar weer in mee. Maar het is natuurlijk zijn leven, wat ie dus ook zelf mag verkloten

Ik denk zelfs dat het ook nog zo is, dat jij en je ex zó verweven zijn, dat jij het hem echt niet gunt dat ie zijn leven verkloot. Je bent nu zo ver dat je echt wil dat hij gelukkig is. Dat is dus een hele mooie conclusie, vind je niet? Na vier jaar gun je hem zijn geluk (met een ander), máár jij wil toch ook graag nog een rol in zijn leven blijven spelen. Helemaal goed. Hij zal jou echt niet uit zijn leven willen, NW. Je bent te belangrijk, dat weet hij.

Maar je kunt niet meer op nr. 1 staan. Dat zijn jullie kinderen, voor jullie allebei.

Ik wil je graag nog extra geruststellen; mijn ex (vader van mijn puber) en ik zijn al heel lang uit elkaar, en wij zijn elkaars vrienden. Ik had in die tijd altijd een vriend (nu weer) ,maar ex en ik zijn samen ouders en zijn in elkaars leven. Dat verandert niet, ook al hebben wij geen liefdesrelatie meer. Dat hij er is, en ik er voor hem ben, is een hele fijne gedachte. Wij allebei vinden dat daar niemand tussen kan komen. Zoiets zal voor jullie ook mogelijk zijn, en blijven.

Kijk ook maar naar Gijs!
En wat jij zegt over met haar koffie drinken tzt....doen!!

Mijn ex heeft zich altijd zeer netjes en leuk opgesteld naar mijn liefdes toe, en ik heb hem daar altijd erg in gewaardeerd. Juist daardoor wist ik zeker dat ik hem absoluut niet kwijt wilde. Dit geldt denk ik ook voor de ex van Gijs, die het vast enorm waardeert hoe Gijs zich opstelt. Er nog voor haar is, en haar haar geluk gunt. En Gijs daardoor echt niet kwijt zal willen, want te dierbaar.

Dus dat gaat helemaal goed komen lieve NW, no worries. Geen enkele vrouw kan jou vervangen, echt niet. Zorg dat je goed bevriend blijft, en hij zal je blijven koesteren.
Kamparie, wat lullig. Wat is een beetje vreemd? En dat is zo jammer..dat je je gaat hechten, hoe een kloothommel hij ook is
Had die vraag natuurlijk verwacht Julus
Hm..dat is een lastige. Dat is inderdaad anders dan normaal, ja.

Het kan wel hoor, maar makkelijk zal het niet worden. Ik ben er bekend mee..ik kon het niet. Loop je tegen dingen aan?
*Weggehaald i.v.m. een wederzijdse bekende meelezer*

Maar hij is zo heerlijk, auw.
Zal vast nog wel wat vergeten zijn te vertellen; oh ja, geen echte vragen stellen bijv..

Herken jij iets Julus?
Hè Kamparie, wat lastig moet dit voor je zijn.

Diep van binnen weet je sommige dingen misschien al maar het lijkt me echt moeilijk om te beseffen dat dit op de langere duur niet voor jou gaat werken...

En zeker als hij zo lekker is, haha.

Wat vlam betreft, volgens mij zit die nergens mee hoor, die heeft na de nodige incidenten (ik hoorde een écht heul sappig verhaal over haar wat echt waar blijkt te zijn) schijnbaar alweer een vriend (koud gescheiden met 4 kinderen moet je ook maar zin in hebben), tja, dat zit allemaal niet zo diep bij haar geloof ik.

Zag haar tijdens zomerfestival, ze hing als vanouds iedere kerel om de nek, stond zich enorm aan te stellen op een van de podia...

Ik ben expres gewoon blijven staan hoewel ik me in eerste instantie liever had omgedraaid. Mijn vriendin die mee was was geshockeerd door wat ze zag..

Heb trouwens dat sappige verhaal gedeeld met ex... De situatie gaf er aanleiding toe dus dacht dat dat wel kon.. En dat kon.

Hij herkende haar er helemaal in.. Ze hadden blijkbaar áltijd ruzie als ze uit waren geweest, ze kon zich nou eenmaal niet gedragen.

Hij zei zó blij te zijn er af te zijn...

Tja, en dat terwijl hij mij er toen maar van probeerde te overtuigen dat hij erg gelukkig was. Ik zei toen al dat ik hem niet geloofde waarop hij uitriep, " denk je dat ik tegen je lieg?"

Nee antwoorde ik, nog veel erger, ik denk dat je tegen jezelf liegt!

Witheet was hij, waarschijnlijk omdat ik het bij het juiste eind had. Ha!

Maar goed, dankzij haar eigen gedrag heeft vlam haar imago nog even versterkt, iedere vrouw in de buurt houdt haar nauwlettend in de gaten, ze vertrouwen haar voor geen cent. En alle mannen zien meteen dat ze 'loops' is. en vinden haar dus leuk.... Ze heeft al heel wat deining veroorzaakt...
Oei, oei, oei NW, ben gék op sappige verhalen vooral omdat ik zelf ook wel eens een missertje heb gemaakt maar begrijp dat je deze niet kunt delen.

Maar zij is ook weer lekker aan het hoppen, het is toch wat hè.
Tja Kamparie, een missertje maakt iedereen wel eens, dit is meer structureel....

Maar goed, ik heb er hartelijk om moeten lachen, het betrof uiteraard een getrouwde man, vlam en een stoere vrouw (niet zijn vrouw maar een andere) die ergens een stokje voor stak...

(Dit is heel beknopt maar je snapt het wel denk ik)
Klinkt lekker onfris ja!
Is wel herkenbaar, NW. Ex is hier ook nog steeds samen met zijn echtgenote met nymfomane neigingen. Hoe ze écht tegen alle mannen is, zal hij nooit helemaal weten, want hij is wel vaak in haar buurt, maar niet altijd. Ze kirt tegen alles wat een broek aanheeft op het werk. Bah. Zijn grootste straf is dat hij nu al bijna vijf jaar met haar samen is. Moge het nog maar lang duren.

Is het niet zo, NW, dat je ook dacht dat jouw ex 'wijzer' geworden was, maar dat dat toch niet zo blijkt te zijn.
Is hij niet zo gelukkig Gianna?
Goh, wat zijn jullie goed, Gianna dat is ook zo.

Hij ís ook wel wijzer geworden, maar zo wijs als ik uiteraard weer niet! Haha

Ik krijg op Facebook vaak van die berichten "mensen die je misschien kent", dat zijn dus mensen die een of meer gezamenlijke vrienden met je hebben.

Daar staat steeds de nieuwe vriendin bovenaan!

Ik heb al een paar keer even gekeken op haar pagina, om mezelf vast te laten 'wennen' zeg maar.

Wel goed uitkijken dat ik haar niet per ongeluk een vriendenverzoek stuur, dat zou wel een beetje raar zijn hè

Misschien ziet zij mijn hoofd ook wel geregeld langskomen. Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar haar hoor.

Volgens mij is het wel een leuke meid. En zoals Julus al zei, ze heeft niets bijgedragen aan die nare tijd
Ik las pas nog ergens dat je, wanneer je in een relatie met iemand bent, vanuit een soort wij-gevoel denkt dat je dezelfde normen en waarden hanteert. Tot dat ineens niet zo blijkt te zijn en iemand lekker zijn (in dit geval) eigen leuke dingetjes gaat doen. Dan waren het dus jóúw normen en waarden.

Kamparie: als geluk er zo uitziet als het hoofd van ex, doe mij dan maar ongeluk Verlopen ongelukkige chagrijnige kop, met allemaal vouwen en rimpels en citroentjes geknepen mondje. Collega's afbekken. Er is daar ook vaak ruzie, want zij bekt haar kinderen graag af en zet ze geregeld voor gek. Dus; dat ze maar lang bij elkaar mogen blijven is mijn wens. (Mijn dochter zei wel dat ze er niet met haar vriendje naar toe gaat. Nieuwe echtgenote van ex doet namelijk ook 'loops' tegen vriendjes van haar eigen dochters en gaat dan 'leuke klieropmerkingen' maken (ze praat nog steeds in pubertaal, ook dat nog). (Ze had pas een cabrio gekocht voor zichzelf (terwijl ze eigenlijk nooit auto rijdt, want bang), reed daar een rondje in door de stad en kwam terug met de opmerking; "Ik had toch zóveel bekijks!" Wel kenmerkend voor haar wereldbeeld he. Het is een soort vlam, denk ik, NW, maar dan doet ze het net een tikje beschaafder).
Jullie twee (o.a. hoor) kunnen zo heerlijk beeldend schrijven
Momenteel kamp ik met de vraag; hoe kan ik me zo aangetrokken voelen tot iemand, en die gevoelens gaan dieper dan louter alleen aantrekkelijkheid, met iemand waarbij de manier van denken niet matcht, die in een andere wereld lijkt te leven dan ik?
Da's weer een lastige Kamparie.

Misschien dat de roze bril langzamerhand af is bij jou en je je min of meer gehecht hebt aan degene die jij zág.

En niet aan degene die hij werkelijk ís?

Ik weet het ook niet hoor, ik probeer me er iets bij voor te stellen.

Na een half jaar zijn de ergste verliefdheids chemicaliën wel uitgewerkt dus wellicht begint het je steeds meer op te vallen dat hij is wie hij is, en dat is niet noodzakelijkerwijs degene die jij dacht dat hij was.. Volg je me nog?
Ik heb daarnet een stapje richting ex gemaakt door hem een appje te sturen waarin ik hem uitleg dat ik hem zijn geluk gun, ook als dat met nieuwe vriendin is.

Maar dat ik wel even bang was/ben dat dat onze goede verstandhouding zou kunnen ondermijnen.

Dat ik hoop dat dat niet gaat gebeuren omdat ik juist zo blij ben dat we dat stukje zo succesvol hebben weten te redden.

Hij antwoordde dat hij ook koestert wat wij hebben en dat zij dat ook weet. ( in deze woorden)

Ik ben dus een beetje in de goede richting geslagen mede dankzij jullie wijze woorden.

Een goede afsluiting van deze leuke dag, ben net terug van het "Voice concert" met mn dochter.. Was zeer geslaagd!
Hey allen ik kon me toch niet meer op mijn oude account. Pff dus een nieuwe aangemaakt. Naam met een letter aangepast. Hahah. Nieuw account. Nieuwe start zeg maar.

Ik moet nog even alles teruglezen.

Kamparie ik heb een andere man ontmoet. Niet mijn vriend die nog steeds goede vriend is. Hij verschilt teveel van me. Leuke vonk. Maar te weinig klik zeg maar. Ik heb goede band met hem.

Nieuwe vlam en ik klikken daarentegen super. Jee wat een herkenning bij beide. Echt heerlijk! Genieten.

Ik zit zo goed in mijn vel. Ben der blij van.

Ex blijft hetzelfde gedrag vertonen. Is verslaafd aan drank en sex. De kick van de sex en al opzoeken. En blijft een moeilijk geval. Ik negeer wanneer nodig en ben boos wanneer nodig. Ik moet niets meer van hem. Bah.

Tot laters. Gr problemo
Ja NW, zo simpel zal het inderdaad wel zijn.

Zoals Problemos zegt 'leuke vonk maar te weinig klik'. Moet het nog maar even aan zien.

Goede daad NW, een geruststelling.

Problemos, echt harstikke fijn voor je, wat zal je ex groen van jaloezie zien dat jij zo blij en vrij van hem bent!
@allalone: ja werd tijd hè, als het goed is ben ik over een paar maanden gescheiden, nog even de puntjes op de i zetten qua convenant en dan hopen dat ik snel een ander huisje heb.

Volgens mij gaat het met jou wel goed, toch?

@darkclouds: hoe is het nu met je?

@problemo: wat leuk dat je iemand ontmoet hebt. Gaat het verder goed met je?

@nw: jeetje wat een stappen heb je gemaakt.

@jules, alles goed?

En iedereen die ik vergeten ben, dikke knuffel
Ik spreek mijn ex (de moeder van mijn twee kinderen) helaas niet meer.. Zei koos ervoor totaal geen contact meer te hebben, en hebben dan echt alleen maar contact via een schrift (voor de kinderen) of via sms of als ik kinderen afzet of zei..

Jammer vind ik dat... we hebben het altijd goed gehad. Gun haar het beste toe, maar vind het een beetje triest dat ze niet gewoon normaal contact kan.. ik hoop namelijk dat ze gelukkig word, en dat haar nieuwe vriend goed voor onze kinderen zal zijn.

Ben jaloers op de verhalen die sommige hier aangeven enorm goed met hun ex te hebben..
quote:debrabander schreef op 29 december 2013 @ 13:54:

Ben jaloers op de verhalen die sommige hier aangeven enorm goed met hun ex te hebben..

Mijn beste, je kent de voorgeschiedenis van deze vrouwen niet.

Alles heeft zijn tijd nodig, misschien draait je ex nog bij. Zo'n bezinningsperiode na een lange relatie is in mijn ogen niet zo gek.

Maar zij na 3 maanden al een nieuwe vriend en jij in love? Dát vind ik best snel, houden jullie rekening met de kinderen dat zij dat kunnen bolwerken en eerst eens een scheiding moeten verwerken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven