Toeval, zo sterk?
woensdag 4 september 2019 om 15:36
Iemand ooit al eens "unfinished business" op relatiegebied gehad? Je weet wel. Iemand die je toch niet zo 1,2,3 kunt vergeten.
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.
Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.
Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
donderdag 5 september 2019 om 15:33
Nee, wat mij betreft dan. Het komt niet vanzelf; Iemand zal iets moeten ondernemen. Jij doet het niet uit principe, dus er blijft 1 iemand over. En diegene vindt zijn huidige vriendin leuker.socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 15:29Even voor de duidelijkheid. Ik heb nergens gezegd dat ik geloof in het lot. Mijn vraag was letterlijk: Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
donderdag 5 september 2019 om 15:34
Hier zit wel wat in. Werp je niet voor z'n voeten. Hij heeft je gezien, hij heeft weer over je gefantaseerd. Als hij jou niet meer uit z'n hoofd krijgt dan komt ie zelf wel. Speel maar hard to get. Misschien dat hij dan goed nadenkt of hij echt wil.
donderdag 5 september 2019 om 15:34
En jullie kwamen toevallig op exact hetzelfde moment tot deze beslissing? Jullie zijn tweelingzielen!socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 15:20Nogmaals. Omdat we geen eigen individu waren. We wisten niet wie wij zelf als persoon waren, apart van elkaar.
Omdat je nog zo jong bent, wil je zoiets eerst uitvogelen. Dan kun je nog zo veel van iemand houden.
(Of hij maakte het uit en jij hebt het op deze manier recht geluld voor jezelf.)
donderdag 5 september 2019 om 15:35
Dat kan. Hoeft ook niet bij iedereen zo te gaan.
Ik vond het zelf gewoon vaak moeilijk. En vooral op zo'n jonge leeftijd.
Ik weet nu wie ik ben, en wat ik wil (in het algemeen, in het leven). Dit wist ik voorheen niet.
donderdag 5 september 2019 om 15:35
donderdag 5 september 2019 om 15:49
Je wilt dus alleen een "move" maken als je zeker weet dat hij jou verkiest boven z'n vriendin? Ben je bang om een blauwtje te lopen? Of wil je perse in de vriendengroep blijven, ook zonder een relatie met hem, en ben je bang dat dat niet gaat lukken als je aangeeft hem terug te willen? Wat is je meer waard, de kans (want zekerheid heb je nooit, je kan ook in een relatie duiken die na 2 maanden weer stukloopt) op een relatie met hem - of de vriendengroep?socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 14:37Mocht hij tegen hun hebben gezegd dat hij er na afgelopen zaterdag ook nog zo over denkt, en graag met mij in contact komt, weet ik of ik er iets mee kan of niet.
Blijkbaar niet, anders had je geen topic geopend.socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 15:35Ik weet nu wie ik ben, en wat ik wil (in het algemeen, in het leven). Dit wist ik voorheen niet.
Laat hem weten dat je het ziet zitten weer een relatie met hem aan te gaan en kijk waar het schip strand, hij wil wel, of je loopt een blauwtje. Of je laat het met rust (en dus ook niet hengelen en via andere mensen hinten dat je het ziet zitten etc).
Meer smaken zijn er niet, toch?
donderdag 5 september 2019 om 16:00
Moezewoes schreef: ↑05-09-2019 15:49Je wilt dus alleen een "move" maken als je zeker weet dat hij jou verkiest boven z'n vriendin? Ben je bang om een blauwtje te lopen? Of wil je perse in de vriendengroep blijven, ook zonder een relatie met hem, en ben je bang dat dat niet gaat lukken als je aangeeft hem terug te willen? Wat is je meer waard, de kans (want zekerheid heb je nooit, je kan ook in een relatie duiken die na 2 maanden weer stukloopt) op een relatie met hem - of de vriendengroep?
Ik ben niet bang om een blauwtje te lopen. So be it. In de vriendengroep blijven, wil ik absoluut. Met of zonder hem.
Blijkbaar niet, anders had je geen topic geopend.
Laat hem weten dat je het ziet zitten weer een relatie met hem aan te gaan en kijk waar het schip strand, hij wil wel, of je loopt een blauwtje. Of je laat het met rust (en dus ook niet hengelen en via andere mensen hinten dat je het ziet zitten etc).
Meer smaken zijn er niet, toch?
donderdag 5 september 2019 om 16:03
In de vriendengroep blijven snap ik niet zo.. Je was er toch heel lang uit omdat het te pijnlijk was?
donderdag 5 september 2019 om 16:04
Ik kan het ook niet meer goed volgen...vivautrecht85 schreef: ↑05-09-2019 16:03In de vriendengroep blijven snap ik niet zo.. Je was er toch heel lang uit omdat het te pijnlijk was?
donderdag 5 september 2019 om 16:14
Het contact met die vrienden groep is ze nu weer aan het aanhalen, dus dacht ik, is dat alleen om die kerel of gaat het om de groep.
Als je niet bang bent om een blauwtje te lopen dan laat je hem luid en duidelijk weten wat je bedoelingen zijn.
Als hij dan toch voor z'n vriendin kiest zit je wel in een vriendengroep met hem én zijn vriendin, die een grafhekel aan je heeft & wellicht te pas en te onpas laat merken dat hij voor haar koos. En een algehele ongemakkelijke klote sfeer in je groep. Maar ja, dan weet je wel of het toeval of het lot is/was, dat dan weer wel.
Als je niet bang bent om een blauwtje te lopen dan laat je hem luid en duidelijk weten wat je bedoelingen zijn.
Als hij dan toch voor z'n vriendin kiest zit je wel in een vriendengroep met hem én zijn vriendin, die een grafhekel aan je heeft & wellicht te pas en te onpas laat merken dat hij voor haar koos. En een algehele ongemakkelijke klote sfeer in je groep. Maar ja, dan weet je wel of het toeval of het lot is/was, dat dan weer wel.
moezewoes wijzigde dit bericht op 05-09-2019 16:14
0.17% gewijzigd
donderdag 5 september 2019 om 16:14
Ja dat klopt. Maar ik heb deze vriendschappen wel altijd gemist.vivautrecht85 schreef: ↑05-09-2019 16:03In de vriendengroep blijven snap ik niet zo.. Je was er toch heel lang uit omdat het te pijnlijk was?
Met de meiden van de groep was ik eerder bevriend. Hun hebben via mij een relatie gekregen met vrienden van hem.
En bovendien is het al jaaaaaaren geleden.
donderdag 5 september 2019 om 16:21
Dat klopt. Al ligt zij niet zo goed in de groep als ik. Veel dingen, met de gehele groep doen ze al niet meer.Moezewoes schreef: ↑05-09-2019 16:14Het contact met die vrienden groep is ze nu weer aan het aanhalen, dus dacht ik, is dat alleen om die kerel of gaat het om de groep.
Maar heel eerlijk. Het is eerder mijn geluk, dat dat van haar, toch?
donderdag 5 september 2019 om 16:23
Mag hopen dat de vriendin van je ex zich realiseert wat voor wespennest de vriendengroep van haar vriend is.socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 15:13Ja, op het feest heb ik weer telefoonnummers uitgewisseld met zijn broers en hun vriendinnen.
Zo is ook de afspraak tot stand gekomen. Ik kreeg in de daaropvolgende dagen meerdere appjes.
Vandaar dat ik weet, dat hij er ook aan heeft gedacht.
donderdag 5 september 2019 om 16:23
Waarom heb je ze allemaal dan laten vallen? En nu ben je je ex weer tegengekomen, heb je uitgesproken dat je hem nog ziet zitten en wil je de vriendschappen allemaal weer aanhalen.
Hou er rekening mee dat dit niet in goede aarde valt voor de rest.
Je had ook eerder weer contact op kunnen nemen met ze.
Levensgenieter
donderdag 5 september 2019 om 16:26
Hoe weet je dat nou? Je hebt ze toch laten vallen?socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 16:21Dat klopt. Al ligt zij niet zo goed in de groep als ik. Veel dingen, met de gehele groep doen ze al niet meer.
Maar heel eerlijk. Het is eerder mijn geluk, dat dat van haar, toch?
Waarom lig je dan ineens nu beter in de groep? Er is toch nauwelijks contact geweest?
Levensgenieter
donderdag 5 september 2019 om 16:28
Dat had ik inderdaad ook al eerder kunnen doen. Maar ik heb altijd gedacht dat ze boos op me waren.MissButterflyyy schreef: ↑05-09-2019 16:23Waarom heb je ze allemaal dan laten vallen? En nu ben je je ex weer tegengekomen, heb je uitgesproken dat je hem nog ziet zitten en wil je de vriendschappen allemaal weer aanhalen.
Op het feest ben ik de hele avond met ze opgetrokken. We hebben zo'n leuke gesprekken gehad, en ook leuke herinneringen opgehaald.
Er was totaal geen ongemakkelijkheid of scheve blikken. Het was echt weer zoals toen.
donderdag 5 september 2019 om 16:30
donderdag 5 september 2019 om 16:31
Je hoopt bijna dat ze dit gewoon zou lezen toch. Ik vind het maar vreemd. Met sommige partners van vrienden en vriendinnen heb ik misschien wat minder of misschien vond ik de ex zelfs ook wel leuker, maar het zou niet in me opkomen me daar actief mee te bemoeien. Ik zou het al helemaal niet bespreken met de vriend of vriendin om wie het gaat, ook omdat ik hun eigen beoordelingsvermogen niet in twijfel trek.
donderdag 5 september 2019 om 16:36
Nee dat is mijn oordeel niet. Dit is de mening van de groep.MissButterflyyy schreef: ↑05-09-2019 16:30Je bent snel met je oordeel dan dat zijn vriendin minder goed ligt in de groep dan jou.
Je kent haar niet, en de vrienden eigenlijk ook niet (meer).
Hou op met vergelijken en hou je met wat anders bezig. Diep van binnen ben je misschien jaloers op haar.![]()
En nee, er is van mijn kant geen jaloezie. Ik had de hele situatie zelf anders aangepakt. Ik had op z'n minst beleefd gedag gezegd. Want dit doet ze normaal ook. Ik zou ook niet zomaar mijn vriend wegtrekken bij zijn ex. Zonder vertrouwen is de relatie weinig waard.
donderdag 5 september 2019 om 16:45
Nou, “zomaar” wegtrekken....socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 16:36Nee dat is mijn oordeel niet. Dit is de mening van de groep.
En nee, er is van mijn kant geen jaloezie. Ik had de hele situatie zelf anders aangepakt. Ik had op z'n minst beleefd gedag gezegd. Want dit doet ze normaal ook. Ik zou ook niet zomaar mijn vriend wegtrekken bij zijn ex. Zonder vertrouwen is de relatie weinig waard.
Iemand noemde net het woord “wespennest”. Precies het goede woord. Wat een vreselijk kinderachtig gedoe dit zeg.
donderdag 5 september 2019 om 16:46
En je ex liet dat gewoon gebeuren?socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 16:36Nee dat is mijn oordeel niet. Dit is de mening van de groep.
Eigenlijk is hij dus een watje dat onder de plak zit.
Ik heb vooral medelijden met zijn vriendin.
donderdag 5 september 2019 om 16:48
Waarom betrek je het steeds op jezelf?socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 16:36Nee dat is mijn oordeel niet. Dit is de mening van de groep.
Hopelijk is dit getroll.
Levensgenieter
donderdag 5 september 2019 om 16:48
Je leest enkel fragmenten van een situatie. Daaruit kun je niet zien wat mijn persoonlijkheid is.