Trouwdag vergeten

12-10-2019 13:36 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is niet goed met datums en vergeet veel. Zo ook onze trouwdatum.
Hij heeft nog nooit de juiste datum genoemd. Maand... jaartal hij weet het niet. Meestal herinner ik hem er wel aan maar daar ben ik ook maar mee gestopt. Afgelopen week was het weer zover. Ik weet al dat hij het vergeet maar ergens blijf ik hoop houden dat hij spontaan ineens een bloemetje meeneemt of oppas regelt en een etentje plant. Aan de andere kant vind ik het onzin en denk bij mezelf: laat gaan... het is maar een datum.

Wat doen jullie die dag zoal? Hecht je waarde aan die dag of is het niet belangrijk?
Ik weet zelf de datum niet eens meer.
I wanna live my life with the volume full!
Ik vind het onbelangrijk, we komen er vaak een paar dagen later pas achter.

Maar als jij het belangrijk vindt, dan kun je een paar dagen van tevoren toch gewoon aangeven dat jullie trouwdag eraan komt? Dat lijkt me zinvoller dan er achteraf van balen, terwijl je het al aan zag komen.
Wij hebben een verjaardagskalender op de wc en daar had ik ook onze trouwdatum op gezet. Wij gingen altijd uit eten op onze trouwdatum. In het begin gaven we elkaar ook iets maar dat hebben we na een aantal jaren afgeschaft.
Enorm belangrijk. Dus niet, afgelopen weken waren we 32 jaar getrouwd, hoorde ik van mijn moeder.
Toen we 25 jaar getrouwd waren kregen we een kaart van onze oudste "ja, mam het is vandaag".
Echt onbelangrijk. Beiden niet mee bezig.
Ik denk er ook nooit aan.
Wel jammer, hoor, want voor bijvoorbeeld 12,5 jaar, kan je toch bijzonder verlof krijgen?
Oriander schreef:
12-10-2019 13:45
Wel jammer, hoor, want voor bijvoorbeeld 12,5 jaar, kan je toch bijzonder verlof krijgen?
ligt aan je CAO. Vroeg wel vaak, nu bijna niet meer.
Oriander schreef:
12-10-2019 13:45
Da's een goeie! :thumbsup:
Je weet dat je man slecht is in data onthouden en toch blijf je elk jaar hopen? Dan doe je het jezelf een beetje aan, niet?

Ofwel leg je je erbij neer ofwel zeg je een paar dagen voor de datum 'Schat, ik zou het fijn vinden als je eens een bloemetje haalt voor onze trouwdag over twee (drie) dagen.

Ik vind het onbelangrijk. Het is maar een datum hè, puur en alleen een datum.
Life is short. Eat dessert first.
Mijn man heeft oppas geregeld en we gaan uit eten in het restaurant waar we op onze trouwdag ook hebben gegeten. Deze dag is voor ons allebei van gelijk belang, denk ik. We doen niet altijd iets, maar we denken er wel samen aan. Het lijkt me verdrietig als je aan zoiets verschillende waarde hecht waardoor een van beide zich verdrietig voelt.

Gefeliciteerd nog! :hug:
Heb jij een bloemetje voor hem meegebracht of iets anders geregeld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als ik wil dat man een belangrijke datum onthoud, dan zet ik een reminder in zijn digitale agenda. Dat is overigens niet onze "zoveel jaar samen" dag, want daar heb ik niet zoveel mee. Ik vind het wél altijd leuk om iets op mijn verjaardag te krijgen (niks groots hoor, maar een bloemetje of gezellig uit eten ofzo), dus zorg ik er voor dat hij er actief aan wordt herinnert. Probleem opgelost.
Wij zijn na heel veel jaar samen getrouwd, dus voor ons is die datum minder belangrijk dan de datum dat we een relatie kregen. Maar eigenlijk doen we dan ook niks speciaals.

Als jij het wel belangrijk vindt, zou ik zelf die oppas regelen en een etentje plannen. Zo maak je je man ook duidelijk dat je het fijn vindt deze dag te vieren. En misschien kun je hem vragen om het jaar erop iets te organiseren?
Geen trouwdatum, wel een officiële datum.

Ik vind het wel belangrijk om bij dit soort zaken (huwelijk, verjaardag edd) even stil te staan. Dat hoeft niet uitgebreid, samen iets lekkers gaan eten of een aardigheidje is gewoon leuk en attent. Ik vind het fijn om te vieren dat we nog steeds de keus maken dat we nog samen zijn.

En ik vond het echt niet amusant toen vriend dat totaal vergeten was. Ook omdat we het er een paar dagen daarvoor nog over gehad hadden.
En slecht zijn mbt data (zegt vriend ook altijd) vind ik gewoon een slecht excuus, daar zijn kalenders voor of een herinnering in je telefoon.

Prima als hij het niet belangrijk vindt, maar ik wel. En het is echt maar een kleine moeite om er rekening mee te houden, omgekeerd doe ik dat ook.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Man en ik vergeten het meestal samen. Totdat één van ons gefeliciteerd wordt door mensen die zich wel bezighouden met zoiets praktisch als een kalender.
Ik maak er geen drama van. Bespreek het niet eens met hem. Het is ook een topic met een kleine knipoog erbij.
Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen erover denken.
En ja, ik zou het wel leuk vinden als man ineens een keer wel romantisch is :heart: ;)
Jij kan dat toch ook doen. Waarom moet het helemaal van zijn kant uitkomen. Het is toch ook zijn trouwdag. Misschien doet een goed voorbeeld goed volgen en je zou ook kunnen afspreken dat je elk jaar om en om iets organiseert of het nu een etentje is, een cadeau of een dagje/weekend weg. Dan begin jij dit jaar met een etentje en doet hij volgend jaar iets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goh wat bijzonder dat niemand hier ook maar iets belangrijk vindt aan een trouwdatum. Ik krijg zelfs kaartjes van familie en in mijn omgeving wordt standaard een feestje gegeven met 12,5 en 25 jaar, dus dat je die ‘vergeet’ vind ik eerder opmerkelijk dan doorsnee. Mijn ervaring is toch dat mensen iets doen met die jubilea.

Wij doen altijd iets kleins, kaartje, flesje wijn, bonbons, dat werk. Maar als je zo graag wilt dat hij er aan denkt noem het dan een weekje vooraf eens ‘goh, volgende week woensdag zijn we xxx aantal jaar getrouwd, gaan we wat doen?’
Nou ja, je zegt het zelf eigenlijk al... "Mijn man is niet goed met datums en vergeet veel." Mijn partner is ook slecht met datums en vergeet ook veel. Ook haar trouwdag vergeet ze gerust, ondanks dat 'ie precies halverwege het jaar valt en op de eerste van de maand.

Ik daarentegen ben juist heel goed met datums en heb ook iets met getallen. Ik zet mijn auto om 2.22 (okay, 14.22) aan de kant van de weg als hij 222.222 km op de teller heeft staan terwijl het buiten 22 graden is.

Dat is een ongelijke strijd natuurlijk. Net zoals bij jullie. Je kunt er een punt van maken, maar dat is het niet waard. En hij kan er een agendapunt van maken op z'n telefoon. Tip: voeg dat desnoods zelf aan zijn agenda toe. Geen garantie op een kado of ontbijt op bed, maar je weet in ieder geval zeker dat je er alles aan gedaan hebt.
Man is erg blij dat onze trouwdatum in zijn trouwring staat :) . Hij weet de datum wel, maar het jaar...

Ik moet ook altijd even nadenken hoor, mijn kinderen en schoonmoeder helpen me wel om het niet te vergeten😀
We hebben een gezamenlijke Google agenda en daar staat alles in. Sterfdag van mijn moeder, trouwdatum, verjaardagen. We geven elkaar leuke cadeaus op verjaardagen , maar trouwdatum vind ik niet zo bijzonder....
doornroosje9 schreef:
12-10-2019 13:47
Je weet dat je man slecht is in data onthouden en toch blijf je elk jaar hopen? Dan doe je het jezelf een beetje aan, niet?

Ofwel leg je je erbij neer ofwel zeg je een paar dagen voor de datum 'Schat, ik zou het fijn vinden als je eens een bloemetje haalt voor onze trouwdag over twee (drie) dagen.

Ik vind het onbelangrijk. Het is maar een datum hè, puur en alleen een datum.
Nou het is voor mij ook even stilstaan bij het feit dat we al zó lang samen zijn en al zoveel samen gedaan hebben en nog steeds blij met elkaar zijn. Het is niet ‘gewoon een datum’ voor ons. Net als dat verjaardagen enz niet gewoon datums zijn. Maar ons leven samen begon op die datum. Ik vind dat best een groot ding. Dat hoeft niet met toeters en bellen gevierd te worden, zeker niet, maar ik waardeer bijvoorbeeld een zoetsappig kaartje met daarop dat ik jog steeds de leukste ben en een reep chocola wel enorm. Gelukkig doet hij ook altijd iets.
Ach, wij onthouden onze trouwdatum allebei, maar maken er verder geen ophef over. Verwachten dus ook geen bosje bloemen of etentje of wat dan ook van elkaar.
Het is hier meer van 'oh, trouwdag, jee...zoveel jaar alweer', smak smak en weer over tot de orde van de dag.
There is always something happening, and it's usually right now
Ach die gekke domme mannen toch altijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven