Trouwdag vergeten

12-10-2019 13:36 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is niet goed met datums en vergeet veel. Zo ook onze trouwdatum.
Hij heeft nog nooit de juiste datum genoemd. Maand... jaartal hij weet het niet. Meestal herinner ik hem er wel aan maar daar ben ik ook maar mee gestopt. Afgelopen week was het weer zover. Ik weet al dat hij het vergeet maar ergens blijf ik hoop houden dat hij spontaan ineens een bloemetje meeneemt of oppas regelt en een etentje plant. Aan de andere kant vind ik het onzin en denk bij mezelf: laat gaan... het is maar een datum.

Wat doen jullie die dag zoal? Hecht je waarde aan die dag of is het niet belangrijk?
Murrmurr schreef:
12-10-2019 14:06
Ach die gekke domme mannen toch altijd
Maar misschien legt deze wel zijn eigen klaren klaar voor de volgende dag. Dat is heel knap!
Vergeet hij ook verjaardagen? De tandarts? Belangrijke werkafspraken?
Maar TO gelukkig had jij wel oppas geregeld en een tafel in dat leuke restaurantje gereserveerd, toch?

Waarom moeten dit soort dingen toch altijd alleen maar van de man uitgaan?
Maar serieus, zijn er echt mensen die trouwen met iemand waar je tegen moet zeggen ‘volgende week zijn we 10 jaar getrouwd, ik wil graag een bloemetje, regel je dat?’

Mijn god, dan ging ik liever op een afdeling voor verstandelijk beperkte mensen werken, die hebben een excuus zeg maar.
Ik vind mijn trouwdag ook belangrijk. Man ook.
ShaunTheSheep schreef:
12-10-2019 14:09
Maar TO gelukkig had jij wel oppas geregeld en een tafel in dat leuke restaurantje gereserveerd, toch?

Nou, ik gok zo dat TO dat al heel vaak heeft moeten doen?

Je hebt wel gelijk hoor, het is niet per se een mannending.
Malinois schreef:
12-10-2019 14:10
Maar serieus, zijn er echt mensen die trouwen met iemand waar je tegen moet zeggen ‘volgende week zijn we 10 jaar getrouwd, ik wil graag een bloemetje, regel je dat?’
Dat iemand niet romantisch is of slecht is in het onthouden van datums, maakt de persoon nog geen ongeschikte partner. Ik merk ook dat ik attenter en romantischer ben dan gemiddeld, maar daar zit ook niet iedereen op te wachten. En zo hebben we allemaal wel onze eigen voorkeuren.
Malinois schreef:
12-10-2019 14:08
Maar misschien legt deze wel zijn eigen klaren klaar voor de volgende dag. Dat is heel knap!
Dat verdient een ferme aai over de bol. Zelfs als die mallerd iets uitkiest dat, gna gna, helemaal niet bij elkaar kleurt!
ShaunTheSheep schreef:
12-10-2019 14:09

Niet alleen maar, maar ik kan me voorstellen dat je na tig keer vergeten zelf ook niets meer regelt. Een man die na 1x met lege handen staan terwijl zijn vrouw een kadootje of een etentje heeft geregeld het jaar erop nog niets doet is wel een onvoorstelbare kneus.
En ik zou zelf niet zulk eenrichtingsverkeer in mijn relatie willen.
Murrmurr schreef:
12-10-2019 14:13
Dat verdient een ferme aai over de bol. Zelfs als die mallerd iets uitkiest dat, gna gna, helemaal niet bij elkaar kleurt!
Ach, die mannen toch. Met hun gekkigheidjes. Gelukkig koop ik z’n kleren zodat hij altijd matcht. Dan kan het ook niet misgaan als hij zomaar iets pakt.
FitsSprits schreef:
12-10-2019 14:12
Dat iemand niet romantisch is of slecht is in het onthouden van datums, maakt de persoon nog geen ongeschikte partner. Ik merk ook dat ik attenter en romantischer ben dan gemiddeld, maar daar zit ook niet iedereen op te wachten. En zo hebben we allemaal wel onze eigen voorkeuren.
Mijn man is ook niet zo attent van zichzelf maar hij heeft dat zich wel aangeleerd. Ik vind het namelijk wel belangrijk.
COtweepuntnul schreef:
12-10-2019 14:10
Ik vind mijn trouwdag ook belangrijk. Man ook.
Wij ook, maar maken er verder geen gedoe van zoals een cadeautje of etentje elk jaar.
Maar goed, we vieren onze verjaardagen ook niet (met als enige verschil dat we elkaar dan wel een cadeautje geven).
There is always something happening, and it's usually right now
Malinois schreef:
12-10-2019 14:14
Ach, die mannen toch. Met hun gekkigheidjes. Gelukkig koop ik z’n kleren zodat hij altijd matcht. Dan kan het ook niet misgaan als hij zomaar iets pakt.
Gewoon alles zwart toch?
Grobbekuiken_ schreef:
12-10-2019 14:14
Wij ook, maar maken er verder geen gedoe van zoals een cadeautje of etentje elk jaar.
Maar goed, we vieren onze verjaardagen ook niet (met als enige verschil dat we elkaar dan wel een cadeautje geven).
Oh ik vind het juist een leuke aanleiding om uit eten te gaan.
FitsSprits schreef:
12-10-2019 14:12
Het gaat niet om of iemand romantisch is of attent. Je hebt als het goed is na een paar jaar huwelijk donders goed door of je partner gelukkig wordt van een ontbijtje op bed met moederdag en een bosje bloemen met je trouwdag. Daar hoef je niet romantisch of attent voor te zijn, een IQ groter dan je schoenmaat en een beetje oog voor je wederhelft is voldoende. Attent en romantisch is als er iets heel bijzonders geregeld wordt, maar je partner een plezier doen is wat mij betreft basis sociale vaardigheden.
COtweepuntnul schreef:
12-10-2019 14:16
Oh ik vind het juist een leuke aanleiding om uit eten te gaan.
Nah....vind spontaan een keer ergens gaan eten of een kleinigheidje dan weer veel leuker.

Wel grappig om de verschillen te lezen trouwens (niet persé jij, maar alle meningen).
Malinois schreef:
12-10-2019 14:13
Niet alleen maar, maar ik kan me voorstellen dat je na tig keer vergeten zelf ook niets meer regelt. Een man die na 1x met lege handen staan terwijl zijn vrouw een kadootje of een etentje heeft geregeld het jaar erop nog niets doet is wel een onvoorstelbare kneus.
En ik zou zelf niet zulk eenrichtingsverkeer in mijn relatie willen.
Nee dat lijkt me ook niks zo. Maar waarom zou òf de één òf de ander iets moeten regelen (al dan niet een beetje om en om). Wij zijn samen getrouwd en wij overleggen samen waar we op onze trouwdag zullen gaan eten en wie dan reserveert.
Grobbekuiken_ schreef:
12-10-2019 14:17
Nah....vind spontaan een keer ergens gaan eten of een kleinigheidje dan weer veel leuker.

Wel grappig om de verschillen te lezen trouwens (niet persé jij, maar alle meningen).
Ik ook, maar met ons drukke leven komt het er toch niet spontaan van. Dus dan maar met aanleiding!
Op die dag kijken we elkaar aan en zeggen, zullen we nog een jaar doorgaan?
Ja joh, wie wil ons nu nog hebben?
ik geef mn bek ook maar een douw
ShaunTheSheep schreef:
12-10-2019 14:18
Nee dat lijkt me ook niks zo. Maar waarom zou òf de één òf de ander iets moeten regelen (al dan niet een beetje om en om). Wij zijn samen getrouwd en wij overleggen samen waar we op onze trouwdag zullen gaan eten en wie dan reserveert.
Je regelt toch gewoon iets voor elkaar óf in overleg. Afhankelijk van wat je afspreekt of gewend bent. Of je doet er niets aan als je dat afspreekt en beiden wil. Ook prima. Maar dat de één jaar na jaar met een kadootje of etentje aankomt en de ander ‘het vergeet’ dan zit je fout.
Madeliefjees schreef:
12-10-2019 14:25
Op die dag kijken we elkaar aan en zeggen, zullen we nog een jaar doorgaan?
Ja joh, wie wil ons nu nog hebben?
:proud:
Wij vinden onze trouwdatum even belangrijk, het is ook een datum waar je niet om heen kan dat scheelt ook :rofl:

Mijn man gaat zelfs nog verder... op de datum van onze eerste afspraak neemt hij standaard een kleinigheidje mee, hetzelfde als destijds en op de datum dat onze relatie begon gaan we standaard uit eten.

We zijn bijna 9 jaar samen, dus de oppas is al geregeld.
Wij gaan lekker uit eten. Ook op de dag dat we zoveel jaar samen zijn. Maar wij gaan gewoon heul graag uit eten en zoeken daar dan een excuus bij. En gelukkig is er facebook die ons eraan herinnert dat er weer een goed excuus is :proud:
The owls are not what they seem
Ik schrijf het gewoon altijd op het weekbord maar we doen er niks mee eigenlijk. Beiden niet.

Alleen de 12,5, die zijn we allebei vergeten. Die aparte data vind ik wel leuk, maar dat stomme halve jaar zit gewoon niet in mijn systeem.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Grobbekuiken_ schreef:
12-10-2019 14:06
Ach, wij onthouden onze trouwdatum allebei, maar maken er verder geen ophef over. Verwachten dus ook geen bosje bloemen of etentje of wat dan ook van elkaar.
Het is hier meer van 'oh, trouwdag, jee...zoveel jaar alweer', smak smak en weer over tot de orde van de dag.
Hier gaat het ook zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven